Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за основна цел да подпомогне Дружеството при предприемането на ефективни мерки за адаптирането на работната среда към актуалните промени, осигуряване на активен трудов живот в  здравословна работна среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота, като и предлагане на възможности за по-добро, приятно и здравословно ежедневие и улесняване на работещите с предоставяне на отлични възможности за хранене и  почивка на работното място. 

Дружеството възнамерява да постигне това, чрез реализиране на следните под цели:
1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд
2) Подобряване и надграждане на здравословните и безопасни условия на труд чрез колективни предпазни средства
3) Предоставяне на социални придобивки за работещите в Дружеството.

Дружеството отговаря на изискванията за допустимост, разполага с финансов и оперативен капацитет за изпълнение на проектното предложение. Представителите на целевата група са 20 заети лица.

 Предвидени са следите дейности:
Д1:Разработване и прилагане на „зелени“ модели  
Д4: Осигуряване на колективни предпазни средства,  
Д5: Осигуряване на социални придобивки за работещите 

При изпълнението на проекта, Дружеството спазва принципите на равенство на половете, активно включване и приобщаване, насърчаване на равните възможности и недопускане на дискриминация, осигуряване на предпоставки за социално включване на целевите групи. Разходите по проекта са ефективни, ефикасни и икономични. Срокът за изпълнение е 18 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ДЕЙНОСТ 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече не е пожелателно, а задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на административно - ръководния персонал. Целева група: 5 човека на следните длъжности: Управител, Началник склад, Ръководител участък транспорт, Заместник-управител, Отчетник счетоводство. Изборът на ръководно - административния персонал е свързан със задълженията на тези служители да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на оперативната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие. Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в следната логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. 1 000.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ: Повишаване степента на колективна защита на лицата от целевата група, при спазване на европ. и нац. изисквания за безопасен труд. Дружеството напълно се съобразява с чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от ЗЗБУТ и предоставя мат.условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от ДР на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до проф. заболявания и злополуки при работа и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак действителността е динамична и се прави редовно Оценка на риска и въз основа на нея бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в сл.средства за колективна защита, съобразно спазването на изискванията на Наредба № 7 на МТСП и МЗ от 1999 г.: 4.1. Инсталиране на климатици (3 броя) за подобряване на микроклимата на работни помещения съобразно НАРЕДБА № РД¬07¬3 от 18 юли 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, която определя вкл. гран. стойности на параметрите на микроклимата на работни места в сгради- температура, влажност и скорост на движение на въздуха и топлинно облъчване. В момента всички работни помещения отговарят на мин. изисквания за работа, но след оценка на риска що се отнася до факторите на работната среда за цялата година, през различните сезони, температурите не са постоянни и разликите в нивата за продължителен период от време създават неблагоприятна работна среда, която има нужда от подобрения. Инсталиране на климатици ще подобрят раб. среда чрез намаляване /повишиване на температурата, регулиране на влагата на въздуха в помещения съобразно Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. Вида и броя климатици е след проф.преценка вкл. размера на помещението и обем, вид огр. стени, средни изм. температури и целеви стойности. 4.2. Подмяна на повредена и амортизирана дограма (с хлабини между профилите) на произв. цех: (Дограма - 5900мм х 700мм - 3бр. и Дограма- 3900мм х 700мм - 6бр.) - Предвидената по проект инвестиция - СМР -ще подобри работната среда чрез намаляване/повишаване на температурата, регулиране на влагата и пречистването на въздуха в помещения съобразно Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. Помещенията отговарят на минималните изисквания за работа, но през различните сезони температурите не са постоянни и разликите в нивата за продължителен период от време създават неблагоприятна работна среда, която има нужда от подобрения.При вятър и други неблагоприятни меторологини явления в помещението проникват течения, студ или горещина и не се постига оптимален микроклимат. Подмяната на дограмата е с цел да се подобри работната среда чрез запазване на постоянна температура, регулиране на влагата, подобряване на микроклимата в помещенията, запазването на топлина, намаляване на теченията, подобряване на видимостта при работа, предпазване от заболяваемост и др. ЦГ 4.1 и 4.2. : Всички работещи в производствените помещения : Зареждач, промишлено производство (ръчно) - 1, Чистач - 1, Началник, склад - 1, Преносвач - 1, Зареждач - 5, Манипулант - 4 - общо 13 ч. 4.3. Предоставяне на индивидуални ергономични маси (1) и офис столове за служителите (2) , работещи на бюро, и за работещите в производството - работни столове (3) . По отношение на закупуването на ергономични столове и работни маси се спазват „Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./. Изборът на вида на столовете и масите е направен след разглеждане и оценка на техническите аспекти на връзката между работниците и работната среда, работната поза и останалото раб. оборудване - оптимизиране “човек – машина/оборудване – работна среда”. Продължава ... 54 763.51 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията и др.: ЦЕЛТА е осигуряване на социална придобивка за работещите - ремонтирани, обзаведени и оборудвни 2 стаи за хранене и почивка и прилежащите към тях мъжка и женска съблекалня и санитарни възли. Към момента дружеството не разполага с места за отдих и хранене на раб.място,нито със съблекални и санитарни помещ. към тях. Работещите оставят лич. си вещи в колите/транпорт. бусове,почиват на раб.място - в превоз.средства или пътуват до места за хранене в близост. С обособяването на две стаи за хранене и почивка (размерите на едно помещение са крайно недостатъчни да поберат всички почиващи по едно и също време на смяна), вкл. съблекални и санитарни помещения непосредствено до стаите за почивка(респективно за жени и мъже) ежедневието на работниците ще се подбори изключит. много.Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчав. на здравосл. живот,хранене и почивка,както и социален контакт.Успоредно със здравосл. начин на живот следван от самите работещи,важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работод. и предоставяне на подходящи условия за това.Осигуряването на помещения за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряв. на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност,удължава трудовия им живот и лич. мотивация.Чрез успешното изпълнение на дейността дружеството се стреми да подпомогне и надгради постигането на основната цел на проекта, а и на програмата като цяло-адаптиране на раб.среда към актуалните промени,осигуряване на активен трудов живот в здравосл. раб.среда и максимално ограничаване на рисковете за здравето и живота.За запазване и подобряв. на общото здраве и трудоспособност на работещите не е достатъчно осигуряване на безопасна работна среда и защита от рискове от физиологично нараняване.Необходимо е да се поддържа и психическото здраве и състояние на работниците.Създаването на условия за почивка и хранене в спокойна атмосфера спомага за възстановяването на служителите от физическа и умствена умора и води до намаляване на стреса.Ремонтираните, климатизирани и подходящо оборудвани стаи за почивка/съблекални(описани подробно по-долу)ще ги превърне в уютно и приветливо място,в което заетите да се насладят на топла храна и освежаваща напитка.В мястото за хранене и почивка ще може да се приготвя/прeтопля готова храна за обедните почивки на заетите, благодарение на наличието на кухня. Хладилника и кафемашината ще се ползват за приготвяне/съхранение на топли или студени напитки. Масите и столовете ще осигурят удобно място за персонала по време на обедната почивка, а дивана ще осигури комфорт през по-кратките почивки в рамките на работния ден. ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА: Дейността включва и СМР - подмяна на 3бр. дограми на помещенията, предвидени за съблкални(духащи,не позволяват използването на помещенията към момента) със сл. размери:Дограма 5900мм х 700мм - 2бр, Дограма 3900мм х 700мм -1бр. Обзавеждане и оборудване на 2 стаи за хранене и почивка и прилежащите към тях мъжка и женска съблекалня и санитар. възли със след. оборуд. и обзав.: Инверторен климатик, 48 000 BTU, енергиен клас А+ 1 Инверторен климатик, 24 000 BTU, енергиен клас А+ 3 Пейка с метална основа/метални крака за двама човека 10 Диван тройка черен, екокожа 130/90/70см 2 Трапезен стол с метална основа/крака 12 Трапезна маса с метална хромирана конструкция 80/80 4 Пречиствател за въздух 2 Шкафове с мивка, смесител и огледало 140/60/90 за мъжка съблекалня/баня 1 Шкафове с мивка, смесител и огледало 180/60/90 за мъжка съблекалня/баня 1 Шкафове с мивка, смесител и огледало 190/60/90 за женска съблекалня/баня 1 Шкафове с мивка, смесител и огледало 180/60/90 за женска съблекалня/баня 1 Кухня с мивка, смесител и двоен керамичен плот с котлони 170/60/220 1 Кухня с мивка, смесител и двоен керамичен плот с котлони 787/60/220 1 Кафемашина 2 Диспенсър 2 Хладилник 2 Микровълнова фурна - 2 Продължава... 61 506.88 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Продължава от предната дейност... В това число приспособяване към физиологичните и психични (когнитивни) възможности на човека. И в момента се ползват столове и работни маси, но е необходимо да се ползват такива с по-високо ниво техническо решение и по-удачни и щадящи работещите. Работата в седнала поза продължително време може бавно да причини травми в лумбалната област, да последват болки и наранявания на мускулите, нервите, прешлените или гръбначните дискове. За да поддържа естествената извивка на гърба, намалявайки дискомфорта и свеждайки до минимум шанса от наранявания, болки и травми от статичната работа, Дружеството възнамерява да придобие ергономични столове и маси, които са стабилни, позволяват на лицето свобода на движенията и удобна работна поза и са с регулираща се на височина, а при столовете - регулиращ се наклон на облегалка. ЦГ: офис столове и рабони маси: Управител - 1ч, Търговски представител - 1ч, Началник, склад - 1ч, Заместник-управител - 1ч, Отчетник, счетоводство - 1ч - общо: 5 човека, а за работните столове: Зареждач, промишлено производство (ръчно) - 1ч, Преносвач (ръчно) - 1ч, Продавач, разносна търговия - 1ч, Зареждач, промишлено производство (ръчно) - 5ч, Манипулант, промишлеността - 4ч - общо: 12 човека. 4.4. Професионална подопичстваща машина с мокро почистване - При направената Оценка на риска се разгледаха и идентифицираха риска от ТРАВМИ, ПОДХЛЪЗВАНЕ, ТРУДОВИ ЗЛОПОЛУКИ поради непрекъснато мокрия работен под - за всички работещи в производствения цех и останалите закрити и открити площи. Естеството на работа налага почистване и подсушаване на работните зали минимум 3 пъти на работна смяна, което и сега се извършва, но по класически способи, с не добра ефективност и с голямо количество остатъчна вода по пода, която го прави опасен от подхлъзване. За подобряване на средата и намляване на рисковете за работещите се придвижда придобиването и ползването на професионална машина за мокро и вакумно почистване. Чрез нея ще се постигне подсушаване на пода и ще са предпазени работещите от трудови злополуки. ЦГ - Всички работещи в прозиводствените помещения - Зареждач, промишлено производство (ръчно) - 1, Чистач - 1, Началник, склад - 1, Преносвач - 1, Зареждач - 5, Манипулант - 4 - 13 ч. 4.4. Пречиствател за въздух - 3 бр. При направената Оценка на риска се разгледаха и идентифицираха засилване на рисковете от заболяваемост на работещите в резултат на натрупването на вторичен ПРАХ в работните помещения и РЕСПИРАТОРНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ в резултат на големия човекопоток в офисите при работа с външни клиенти. В офиса се осъществяват много контакти с дистрибутори и шофьори, които също са в контакт с много хора и са в рискова група за заболяване от респираторни заболявания поради интензивните контакти. Също така базата на Дружеството се намира в инд. зона на града със засилено замърсяване на въздуха от околните предприятия. С цел постигане на приемливи параметри на показателите за нива на запрашеност и чистота на въздуха и намаляне на риска от разпоространяване на респираторни заболявания/вирусни инфркции и за постигане на разпоредбата на чл. 106, ал. 1 от НАРЕДБА № 7 ОТ 23 СЕПТЕМВРИ 1999 Г. се предвижда придобиване на пречиствател за въздух - 3 бр. Към момента раб. помещения се проветряват с естествена вентилация, осигуряваща необходимия въздухообмен в съответствие с характера и интензивността на работа, физиологичните потребности на работещите. Продължава в начин на изълнение: 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, хранене и почивка в предприятията и др. - ПРОДЪЛЖЕНИЕ : Целева група: 20 служители на следните длъжности: Зареждач, промишлено производство (ръчно) - 1ч Управител - 1ч Чистач/ Хигиенист - 1ч Търговски представител - 1ч Началник, склад - 1ч Ръководител участък, транспорт - 1ч Шофьор, тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона - 1ч Заместник-управител - 1ч Отчетник, счетоводство - 1ч Преносвач (ръчно) - 1ч Продавач, разносна търговия - 1ч Зареждач, промишлено производство (ръчно) - 5ч Манипулант, промишлеността - 4ч ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. Избор на изпълнител (от 1-4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка. 1.3.Събиране на оферти. 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. 2. Сключване на договор за доставка / Извършване на СМР(6 месец) 3. Доставка /извършване на СМР ( 6 -17 месец) 4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (17 месец) за доставка и СМР. 5. Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците и служителите, инструктаж за безопасно използване и опазване. Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.