Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е разработен в отговор на нуждите на персонала на Камт АД и е насочен към подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието и въвеждане на зелени модели на работа. Това е е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. За реализиране целите на проекта ще бъдат 
изпълнени следните специфични дейности:
Дейност 1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.
Дейност 3: осигуряване на ЛПС за 25 работници от всички целеви групи.
Дейност 4 - осигуряване на колективни предпазни средства за работниците и административния персонал.
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез ремонт и оборудването на: място за спорт и място за отдих. 
Проектът включва изпълнение и на задължителните дейности за управление, видимост , прозрачност и комуникация.
Проектът ще се изпълнява и в съответствие с принципите на свободна и лоялна конкуренция, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие, опазване на околната среда. 
Дейностите ще бъдат изпълнявани при спазване на принципите на равенство на половете, осигуряване на включване на пазара на труда и недискриминация. Дейностите ще се изпълняват като се избягва всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е да се разработят и приложат в предприятието "зелени" модели на организация на труда, съобразно спецификите на производството. Това е обосновано от все по-нарастващата необходимост да се повишава ресурсната ефективност и да се намалява въздействието върху околната среда, както и да се повиши устойчивостта на предлаганите продукти. Предприятието изпитва необходимост от намаляване на разходите си за енергия и потребление на ресурси. Въвеждайки зелени модели, фирмата ще подобри конкурентоспособността и устойчивостта си. Със зелените модели, предприятието ще е подготвено и за евентуални нормативни и законодателни изисквания, които могат да бъдат въведени за по-екологично отговорни фирми. Фирмата е производствена и прилагането на отдалечен модел на работа (т.нар. home office) не е приложим за по-голямата част от работниците, освен за административния персонал, поради което се търсят друг вид зелени модели. За целта ще се проучва възможността за въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието като: - нови методи за разделно събиране на отпадъци, - организиране на обучения и семинари за служителите, където да се обсъждат актуални екологични теми, методи за опазване на околната среда и влиянието на предприятието върху екосистемата.- - устойчив дизайн на работните места - проектиране на работните места и офисното пространство със съображение за енергийна ефективност и устойчивост, като например използване на енергоспестяващи осветителни тела, устойчиви материали и т.н. - въвеждане на система за стимулиране на служителите, които допринасят активно към устойчивите практики на предприятието. - създаване на механизми за взаимодействие и обмяна на идеи между служителите, за да се стимулира иновационното мислене и предлагането на нови екологични решения. Съчетаването на тези дейности ще създаде цялостна екологосъобразна култура в предприятието и ще мотивира служителите да приемат екологично отговорни практики в своята работа и живот. Във връзка с потреблението на енергия от фирмата в основната й дейност, което в момента е сравнително високо, ще се търсят решения за инвестиции в технологии с по-ниска консумация на енергия. Ще се търсят и възможност за използване на възобновяеми източници на енергия - инсталиране на соларни или други възобновяеми системи, за основната дейност или за покриване на нуждите на работниците (напр. соларни бойлери за санитарни нужди). Това ще помогне за намаляване на емисиите, но и допринася за енергийна независимост. Фирмата няма опасни отпадъци, но има значителни количества производствена фира и метални отпадъци. Чрез зелените модели ще се търсят начини за намаляване на отпадъците и активното им рециклиране, там където е възможно. Ще се търси и оптимизация на производствените процеси, за да използват по-малко суровини и ресурси, като в същото време се поддържа качеството на продуктите. Дейността ще бъде изпълнена като се следват задължителните четири етапа, които ще се реализират в логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В допълнение, работниците от фирмата, които представляват целевата група по дейността ще бъдат обучени за внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. 6 200.00 0.00
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - част 1: Основната дейност на фирмата е в областта на производството на машини за селското стопанство. При извършената оценка на риска в предприятието са идентифицирани няколко основни риска, за които се планирани конкретни стъпки за преодоляването им: 1. неблагоприятен микроклимат, който води до риск от простудни заболявания в следствие на излагане на неблагоприятни температури, през есенно-зимния сезон. За минимизиране на този риск е планирано да се закупят 25 бр. комплекти зимни защитни облекла. Зимното работно облекло е студозащитно и влагозащитно - предоставят по-добра топлоизолация. Осигурява защита при студени условия и проникването на вода и влага, създава бариера срещу вятъра. Студозащитното и влагозащитното облекло е идеално за хора, които извършват дейности на открито, където са необходими висока степен на защита и устойчивост на елементите, защото е светлоотразително. 2. Неблагорпиятен микроклимат и работна среда, които водят до прегряване, в резултат на високи температури, влажност и задух през летните месеци. За минимизиране на този риск е предвидено закупуването на 25 бр. лятно работно защитно облекло. Летните защитни облекла са изработени от леки и дишащи материали, които позволяват на въздуха да циркулира. Това предпазва работниците от прегряване и осигурява комфорт по време на горещите летни дни. Материалите, използвани за летните защитни облекла са устойчиви на високи температури и слънчево излъчване. Това предпазва работниците от изгаряния и негативни въздействия на слънцето. Летните защитни облекла включват UV защита, която предпазва кожата от вредните UV лъчи на слънцето. Изработени от материали, които бързо съхнат след влага или пот, което поддържа комфорта на работника. Летните защитни облекла също така се проектират, за да отговарят на стандартите за безопасност и да предоставят нужната защита в работни среди. 3. Риск от наранявания на крайниците и травми За предпазване на краката от нараняване при работа с тежки метални заготовки или при извършване на монтажни работи, за всички работници от производството са предвидени обувки ударозащитни зимни Боти S1P - 25 бр. . Ботите S1P включват устойчиво към удари бомбе (защитно метално бомбе), което предпазва пръстите на краката от счупване при случайно настъпване на тежки или остри предмети. Подметката предпазва от проникване на остри предмети като гвоздеи или шишове. Предотвратяват статичното електричество. Подметка е срещу плъзгане на мокри и маслени повърхности, предлагайки добро сцепление и предотвратявайки падания. Ботите S1P имат подметка, устойчива на масло и горива. За летния сезон са планирани да се купят 25 бр. Обувки – половинки S1P - защитни обувки, които отговарят на определени стандарти за безопасност. Обувките са с устойчиво към удари бомбе (защитно метално бомбе), което предпазва пръстите от счупване при падане на тежки предмети. Обувките предоставят защита срещу пробождане от остри предмети като гвоздеи или шишове, предотвратявайки тяхното проникване в подметката. Имат подметка срещу плъзгане на мокри или маслени повърхности, което може да предотврати паданията. Подметката е устойчива на масло и горива, 4. Защита на очите от прах, хвърчащи частици, пръски агресивни течности. За защита на очите от прах от производствената и товарно-разтоварната дейност, всички 25 работници от производствената част се нуждаят от защитни очила, които са включени в списъка с предписания за ЛПС 25 бр. предпазни очила /в съответствие с EN 166. Оборудване за лична защита, което предпазва очите от потенциални опасности при работа в различни среди. Предоставят защита срещу удари и проникване от летящи частици, като например пръски от течности, прах и т.н. Предоставят защита срещу ултравиолетовите лъчи, Изработени оса т материали, които са устойчиви на замърсявания и драскотини, проектирани с вентилационни системи и технологии, които предотвратяват замъгляване на стъклата, осигурявайки ясна видимост дори при различни климатични условия. 15 122.42 0.00
Дейност 4 - Закупуване на колективни предпазни средства : При оценката на риска са идентифицирани следните рискове: 1. Идентифициран е риск от организация на работното място – в административната част, наличното оборудване е от обикновени канцеларски столове, които са крайно неудобни и не допринасят за правилна стойка и могат да изкривявания на стойката и нарушения на опорно-скелетения апарат. За намаляване на риска е необходимо осигуряване на: ергономични офис столове - 9 броя за администрацията. С осигуряването на ергономични работни места, ще се повиши комфорта на работещите, ще се намалят рисковете от заболяванията на опорна двигателния апарат и ще се осигури по- голям комфорт на работното място. 2. неблагоприятен микроклимат – в помещенията няма ефективно отопление през студените месеци, а през летните месеци не се охлаждат ефективно. За преодоляване на тези рискове се предвидени следните дейности: закупуване на климатични системи/климатици - за производствените и административните помещения, както следва: климатик мощност 9.60/10 kW; 1бр.; климатик мощност 7.10/8.00 kW - 2 бр.; климатик мощност 5.00/6.00 kW - 1 бр.; климатик мощност 3.50/4.30 kW - 2 бр.; климатик мощност 2.50/3.20 kW- 1 бр. Защитата от неблагоприятен микроклимат в предприятието ще окаже редица положителни ефекти, както върху здравето и благосъстоянието на служителите, така и върху общата работна производителност, като се създадат условия за затопляне на помещенията през зимата и охлаждане през летните месеци. 27 398.27 0.00
Дейност 5 - Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, хранене, почивка и спорт в предприятието - част : В момента, фирмата извършва дейност в две сграда - административна част и производствена. И в двете няма обособени помещения за отдих и хранене. Съществува отделено помещение, което не е оборудвано и се използва за различни общи нужди, но условията са крайно неподходящи защото помещението не е мебелирано и няма никакви уреди в него. Фирмата не разполага с пространство за отдих, което е крайно необходимо поради тежката натовареност на работещите. Част от дейностите изискват тежък физически труд, а работниците не разполагат с място, където да отдъхнат или да възстановят силите си. 1. За целта е планирано да се изгради място за отдих в съществуващото помещение, като то бъде разширено и оборудвано с: кафе-автомат 1 бр. за приготвяне на освежаващи напитки; телевизор 55' - 1 бр и телвизор 65' 1 бр, за отмора и релакс на работещите; бюро 1 бр. ; офис маса 1 бр.; стол за офис маса 4 бр. и стол посетителски 6 бр. и маса за 6 души 1 бр., за обособяване на кът в помещението за отдих, където работниците да могат да почиват и да четат. Фирмата планира да закупи и масажен стол. Поради тежката натовареност на персонала, се получава преумора, мускулни травми, разтежения. За да се подобри комфорта на служителите, фирмата е решила да инвестира в масажен стол за релакс, с който да се подобрят условията за работещите. Масажните столове използватразлични техники на масаж, които помагат за релаксацията и разтоварването на напрегнатите мускули. Това е особено полезно след продължителенпериод на физическо напрежение, каквато е работата в завода. Масажът има доказано добър ефект в намаляването на стреса и напрежението.Регулярната употреба на масажен стол може да помогне на работниците да се справят по-добре с ежедневния стрес и напрежение. Стимулира се кръвообращението и лимфния поток, което подпомага подобряването на циркулацията. Това може да доведе до по-добро здраве на сърцето и общо усещане за благополучие. Масажът може да допринесе за подобряване на настроението и психичното благополучие чрез стимулиране на отделянето на хормони като ендорфини („хормоните на щастието"), което допринася за комфорта на служителите. Столът е с функции за поддържане на правилната поза на гърба и шията. Това подпомага предотвратяване на болки в гърба и стеснения в шията, които могат да възникнат от дълготрайно седене, типично за заетите в административната част. Масажът стимулира сетивата и може да помогне за повишаване на енергията, както и за по-бързовъзстановяване след физическо умора. Към мястото за отдих ще се обособи и помещение за съблекалня, за където е планирано да се закупят шкаф за дрехи 25 бр. За съблекалнята ще има и ограничени СМР, описани в дейност 6. 2. Във фирмата няма кухненски бокс с печка за приготвяне на храна , като наоколо също не са налични много заведения или места за снабдяване с храна, поради което служителите си носят храна от вкъщи, но няма къде да я съхраняват. Ще бъдат закупени следните активи: хладилник фризер 1 бр и хладилна витрина 1 бр. бр. за съхраняване на храната на работещите; микровълнова фурна 1 бр. за затопляне на приготвената храна; трапезна маса 2 бр и трапезен стол 16 бр.; , като по този начин ще се осигури място за хранене на всички 31 души едновременно. За почистване на къта за отдих и мястото за хранене се предвижда да се закупи вертикална прахосмукачка 1 бр. Отделно, тъй като често работниците са навън и през летните месеци няма къде да почиват на сянка (в производствените и административните помещения е задушно и горещо), се планира да се закупят две преносими шатри за почивка заедно с 2 бр. комплект маса и столове (градински комплект ) за шатрите. 50 816.32 0.00
Дейност 6 Разходи за СМР, необходими за осъществяване на Дейност 5: В момента, в предприятието няма обособена съблекалня. За да се осигури подобно помещение и то да е подходящо за ползване освен закупуването на шкафчета за дрехи (описани в дейност 5), се планира и СМР за съблекалнята в цеха. В момента, стените на съблекалнята не са шпакловани. Съблекалнята е с обща площ на пода 66 кв.м. и на стените 180 кв.м., със стара дървена врата За да се осигури комфорт и изолация на служителите, ще бъде монтирана нова алуминиева врата. Ще се грундират, шпакловат и боядисат стените и тавана. Ще се направи циментова замаска на пода и ще се положи гранитогрес. След СМР , съблекалнята ще е подходяща за употреба и ще осигури комфорт на служителите. 17 524.39 0.00
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) - част 2: 5. Риск от механични наранявания При обработката на материалите съществува риск от механични наранявания на кожата. За целта са планирани да се закупят предпазни ръкавици за всички заети в производствената част - общо 250 броя (25 х10). Ръкавиците предотвратяват порязване и нараняване с остри предмети, устойчиви са на пробождане,. Повишената устойчивост на разкъсване е важна за предотвратяване на продължителни щети на материала на ръкавиците. 6. Тъй като работниците в условия на движещи превозни средства (вътрешнозаводски мотокари, електрокари, кранове, и външни - камиони), е идентифициран риск от транспортни злополуки с опасност за живота и здравето им. С цел осигуряване видимост на работещите, а оттам и предпазването на живота и здравето им, е необходимо да се закупят сигнални жилетки, с които да се минимизира риска от инциденти -25 бр. Основната цел на сигналните жилетки е да увеличат видимостта на работника, особено при работа в тъмни или слабо осветени области. Това помага да бъде забелязан и предпазва от възможни опасности, особено при работа в близост до движещи се превозни средства. 7. Високи нива на прах на работното място - в предприятието, при обработката на суровините и материалите, товаро-разтоварните дейности и при работа на терен се образува прах. За преодоляване на този риск е предвидено да се закупят 25 бр. прахозащитни маски, които осигуряват дихателна защита срещу частици и прах FFP2, с цел предпазване от прах. Маските ще се ползват от всички лица заети в производствената част. Тъй като срока на износване е 15 дни , то общия брой маски ще бъде (25 х 20 бр. х 12 месеца). Прилагат се по време на операции, които могат да генерират прах от минерални, природни /неазбестови/ и изкуствени влакна. Допълнително бояджията се нуждае от защитни маски с филтри за дихателна защита срещу изпаренията на боята - общо 2 бр.(1 х 6 м за 1 г). Защитната маска за цяло лице предоставя пълно покритие на лицето, включително очите, носа и устата. Това осигурява обхватна защита срещу различни потенциални опасности, като прах, частици, течности и химикали. Маската включва интегриран визьор или стъкло, което предпазва очите. Маската е подходяща за работа с химикали и токсични вещества. 8. Високи нива на шум - при работа с металообработващите машини е установен шум, при който шум дневната експозиция на част от работните места е по-висока от горните стойности на експозиция за предприемане на действия и от граничните стойности, което не осигурява здравословни условия на труд , съгл. Наредба №6 /2005г.. Планирано е да се закупят 25 бр. антифони- външни за всички длъжности в производствената част. Антифоните се използват с цел намаляване на нивата на околния шум и предпазване на слуха на работници и други потребители в различни области. Основната цел на антифоните е да предпазват слуха от вредните въздействия на шума. 9. Вредни ултравиолетови и топлинни лъчения и отблясъци при заваряване и риск от изгаряне При заваръчни работи е необходимо да се осигури защита на очите от вредно лъчение при заваряване, поради което са планирани 3 бр. защитни маски за очи - професионални самозатъмняващи се шлемове. Шлемовете съдържат филтриращи стъкла с различни степени на затъмнение. Това позволява заварчика да вижда работната област ясно по време на нормални условия и автоматично затъмнява стъклото по време на заварянето. Шлемът предпазва лицето и очите на заварчика от искри, блясъци и метални частици, които могат да се отделят по време на заваръчните процеси. При извършване на заваръчни действия за работниците съществува риск от изгаряне. Поради това е планирано да се закупят 36 броя заваръчни ръкавици (3х1х12) - защита от топлина и източници на топлина: заваръчните ръкавици са проектирани да предпазват ръцете от високи температури, като се създава бариера между кожата и източниците на топлина, които се използват при заваряването. Защита от искри и блясъци; Защита от електрически удар. 0.00 0.00
Дейност 5 - Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, хранене, почивка и спорт в предприятието - част 2: 3. В следствие на идентифицираните в Оценката на риска на работните места отрицателни ефекти за здравето на персонала, а именно- натоварване на костно-мускулната система, дископатия и дискова херния, произтичащи от работната поза- психо сензорно и психично натоварване, произтичащи от работата с опасни машини и дребни детайли, персоналът се нуждае от средства за премахване на напрежението в мускулите, сковаността в ставите, възстановяване на мускулния тонус и психическо разтоварване по време на регламентираните почивки и в извън работно време. Работата на операторите на металообработващи машини, монтажници и заварчици изисква поддържане на статична поза за по-дълъг период от време и повтаряемост на движенията. Това са рискови фактори за двигателно пренапрежение, което комбинирани мускулни, ставни и сухожилни увреждания. Заседналата работа на административната част от персонала може да доведе до развитие на съдови и невро-вегитативни разстройства в съответната зона, последвани от трайни дистрофични промени. Всички тези рискове са осъзнати от ръководството на фирмата и в резултат на това се взе решение за създаване на място за спорт за всички работещи в компанията. Спортуването на работното място има множество положителни влияния както върху физическото, така и върху психическото здраве на служителите. Редовната физическа активност помага за поддържане на здравословно тегло, подобрява сърдечно-съдовата система, укрепва мускулатурата и оптимизира общата физическа форма. Намалява стреса и повишава енергийното ниво и физическата издръжливост. Това може да доведе до повишена работоспособност и продуктивност на работното място. Здравите работници са по-продуктивни, като се намалява отсъствието от работа поради болести се подобрява общата работоспособност. Физическата активност може да подобри кръвообращението и доставката на кислород към мозъка, което в крайна сметка може да подобри концентрацията, вниманието и креативността. Спортуването на работното място предоставя възможност за създаване на екипен дух. Споделените физически активности могат да засилят връзките между служителите и да допринесат за по-добра комуникация и сътрудничество. Спортът на работа насърчава здравословната култура в организацията, подобрява работната обстановка и удовлетворението на служителите. Спортуването на работното място е интегрална част от концепцията за здравословна работна среда и може да допринесе за по-доброблагосъстояние на служителите, както и за постигане на по-добри работни резултати. Поради тази причина, фирмата реши да инвестира в изграждане на място за спортно пространство като закупи оборудване за възстановяване на силите, повишаване на тонуса и работоспособността на персонала. За целта е необходимо създаването на кът за спорт, който ще включва следните уреди; преносим баскетболен кош 2 бр.; велоергометър 1 бр.; кростренажор 1 бр.; пътека за бягане 1 бр.; футболна врата 2 бр.; баскетболна топка 4 бр.; футболна топка 5 бр.; По този начин ще бъдат осигурени подходящи условия за спорт. Предоставянето на социални придобивки за работниците е от съществено значение поради редица причини, тъй като социалните придобивки под формата на места за отдих подобряват значително качеството на работната обстановка и среда. По този начин те могат да релаксират в комфортна среда. Предоставянето на социални придобивки създава и доверие в работната обстановка, укрепва връзката между работодателя и работника. Това може да допринесе за повишаване на мотивацията и ангажираността на служителите. От друга страна, фирмата ще подобри работната среда и така ще е в състояние да привлече и задържи качествени работници, което ще конкурентоспособността й. Доволните работници са по-малкосклонни да сменят работа и са по-мотивирани за успешно изпълнение на задачите си. Социалните придобивки играят ключова роля в изграждането на устойчива и социално отговорна работна среда. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.