Проектното предложение предвижда създаване на фронт-офис и да бъде нает един нов служител на длъжност "Сътрудник социални дейности", което ще подкрепи служителите, ангажирани с изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ с цел предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на общината. Проекта ще допринесе за гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата.
Община Рудозем е доставчик на социалните услуги "Лична помощ" и "Асистентска подкрепа" по Закона за социалните услуги и Закона за личната помощ. Задълженията и отговорностите по двете услуги са поети от служители, които са ангажирани и с други дейности и изпитват сериозни затруднения при реализиране им.
В тази връзка по проекта ще бъде закупено оборудване за фронт офиса, наетото лице и 9 служители, ангажирани с политиките в социалната сфера ще преминат обучения и супервизии, необходими за изпълнение на задълженията и отговорностите по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Създаване на форонт-офис, наемане, обучение и супервизия на персонала.: Основната цел на дейността е оказване на подкрепа при реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на преходите към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. В тази връзка е предвидено да бъде обособен фронт-офис в сградата на Общинска администрация -Рудозем, като определеното за тази цел помещение няма нужда от ремонт, но е необходимо да бъде обзаведено и оборудвано. Ще бъде назначено ново лице на длъжност "Сътрудник социални дейности", което ще насочва населението за ползване на социални услуги и ще предоставя информация за вида, реда, изискванията и условията на предоставяните услуги на територията на община Рудозем.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Закупуване на оборудване и обзавеждане за обособяване на фронт-офис;
2. Избор, назначаване и сключване на договор с едно лице на длъжност "Сътрудник социални дейности"
3. Информиране и насочване за ползване на социални услуги по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
4. Организиране на обучения и супервизи на служители, ангажирани с предоставянето на социални услуги.
По Закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги.
Задълженията и отговорностите на община Рудозем по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са поети от служители, които са ангажирани и с други дейности и изпитват сериозни затруднения при реализиране на двете социални услуги. Това налага допълнително назначаването на нов служител.В сферата на социалинте услуги от особено важно значение е информирането, насачването и изготвянето на предварителната оценка на потребностите от социални услуги, която съдържа предложение за подходящите социални услуги, които лицето има право да ползва.
През първия месец ще се извърши подбор на новия специалист. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Рудозем, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината.
Предвидено е да бъдат проведени 2 обучения и по 2 супервизии. Целта на обученията е да се представят на служителите основните права, задължения и отговорности, съгласно изискванията на Закона за социалните услуги и свързаните с него нормативни актове. "Супервизия" е професионална подкрепа на служителите, осъществяващи дейност по предоставянето на социални услуги, и на служителите, извършващи насочването за ползване на социални услуги, за повишаване на техните професионални умения, знания и нагласи с цел постигане и поддържане на професионална компетентност, гарантираща високо качество на социалната работа, както и за преодоляване на затруднения от професионален, психологически и емоционален характер.
Реализирането на настоящия проект ще спомогне за плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ и ще ускори предоставянето на поефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението ни. Ще доведе до изпълнение на заложените цели в Закона за социялните услуги, а именно:
- гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата;
- гарантиране на качеството и ефективността на социалните услуги;
- гарантиране на правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността;
- насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата;
36 016.00
25 309.94
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN