Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
: Дейността на фирмата оказва въздействие върху околната среда, чрез:
• потребление на ресурси;
• генериране на отпадъци;
• енергийните характеристики и ефективност на построените обекти.
Ръководството на „СТРОИТЕЛ-КРИВОДОЛ“ ЕООД осъзнава практическите ползи за компанията от идентифицирането и внедряването на „зелени“ модели, включително и по отношение на организацията на труда и работните процеси. Включването на дейността в обхвата на настоящия проект, освен че е задължително, съгласно Условията за кандидатстване, е и изключително важно и необходимо за постигане целите на проекта, от гледна точка на това, че към момента в „СТРОИТЕЛ-КРИВОДОЛ“ ЕООД:
• няма изградена цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура;
• не са анализирани възможностите за въвеждане на нови форми на заетост и/или модели на работа, водещи до намаляване на използваните ресурси, подобряване на енергийната ефективност на отделни процеси (и дейността, като цяло) и въвеждане на практики за опазване на околната среда;
• не са идентифицирани и не се прилагат инструменти за мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Изпълнението на дейността има за цел запълването на тези липси и принос за адаптиране на дейността на компанията към непрекъснато нарастващите и динамично променящи се предизвикателства на екологичния преход към климатично неутрална икономика.
Целевата група на дейността включва 97 заети на трудови договори в „СТРОИТЕЛ-КРИВОДОЛ“ ЕООД, изключвайки заетите в дейността Товарен автомобилен транспорт - 30 човека, на длъжности както следва:
- Шофьор тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона - (11 човека);
- Шофьор товарен автомобил - (5 човекa);
- Шофьор товарен автомобил (международни превози) - (12 човекa);
- Началник експлоатационно звено в транспорта - (1 човек);
- Ръководител транспорт - (1 човек).
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност и „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, ще има хоризонтален ефект, доколкото дейността е относима към всички звена и длъжности, с изключение на заетите в транспортния сектор.
Изпълнението на дейността ще задоволи потребностите на заетите в „СТРОИТЕЛ-КРИВОДОЛ“ ЕООД лица от усвояване на нови знания и умения по прилагане на ресурсноефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата си дейност и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в компанията. |
19 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства: Осигуряването на безопасна и здравословна работна среда и не само задължение, но и приоритет на ръководството на "Строител-Криводол" ЕООД.
Един от начините за постигане е, чрез осигуряване на колективни средства за защита от определени рискове. При направената Оценка на риска на работните места от Службата по трудова медицина и последвалата Програма за минимизиране на риска, е взет под внимание проблема с недостатъчно ефективното обезопасяване на работните места на служителите, при осъществяване на строителни и ремонтни дейности на пътя. В момента се използват обикновени пана с пътни знаци и конуси, които не са устойчиви и са лесни за преместване и бутане при лоши метеорологични условия, както и от пътни превозни средства, движещи се с несъобразена скорост. В програмата за минимизиране на риска е предписано осигуряването на по-висока степен за безопасност, чрез подвижна сигнализираща система. В съответствие с предписанието е предвидено закупуването на 4 (четири) броя комплекта подвижна сигнализираща система, представляваща затварящи табели с размери 1700/3000 мм. върху бордови ремаркета. Броя на сигнализиращите системи е съобразен с площта и количеството на работните площадки, върху които обичайно се извършват строително-ремонтни дейности. Системата за сигнализация ще бъде с механизъм за изправяне и фиксиране във вертикално положение, с допълнителни опори, панел с LED лампи, указващ посоката, лице на сигнализираща система RA2, пътни знаци Г 9/10 и А 23 и оптична сигнализация със светодиоди.
Окомплектована по този начин, подвижната сигнализираща система ще отговаря на високите съвременни стандарти за качество и ще изпълнява предназначението си по най-добрия начин, рискът от трудов травматизъм на работното място ще бъде намален, рискът - защита от навлизане в опасна зона, ще бъде минимизиран.
Целевата група, обхваната от дейността е 42 човека, заети в строителството и подробно описани в точка 9.
В прикаченото към електронния формуляр за кандидатстване Приложение IV – Информация за пазарни цени , в лист III_б.р. 4 са описани видовете, количествата, средните пазарни единични цени и файловете, съдържащи актуални оферти с ценови предложения за средства за колективна защита за осъществяването на Дейност 4. |
32 482.40
|
0.00
|
Подобряване на социално-битовите условия: Дейност 5 от УК (Указания за кандидатстване). Подобряване на социално-битовите условия на работниците се състои в закупуването и оборудването на 10 мобилни контейнери. Те ще се позиционират на строителните обекти където фирмата работи. По този начин ще се осигури място за хранене и отдих на временните обекти.
Условията, които предоставя работната среда са един от основните движещи фактори на пазара на труда. При влошаващата се демографска картина в България, показваща все по-ниския процент на население в трудоспособна възраст, осигуряването на качествена работна ръка става все по-трудно. За "Строител-Криводол" ЕООД е от изключителна важност поддържането на мотивиран персонал, поради което адаптирането на работната среда към постоянно променящите се условия е приоритет за мениджмънта.
Към момента на подаване на проектното предложение строителните работници нямат осигурено място за хранене и краткотраен отдих на строителните обекти, където работят. Това принуждава работниците да носят храна от вкъщи, която няма възможност да се съхранява при необходимите за това условия (температура и хигиена). Храненето се осъществява около работните места, най-често на открито или в кабините на машините, но без никакви необходими удобства (маси, столове и т.н.). Това води до повишен риск за здравето на работниците. От друга страна липсата на обособено място за отдих на закрито, защитено от атмосферните условия място, води до неефективна почивка във времето определено за това, а от там до по бърза преумора и риск за здравето на заетите. Тези факти са документирани при направената Оценка на риска на работните места от Службата по трудова медицина и последвалата Програма за минимизиране на риска, утвърдена от ръководството на предприятието. В съответствие с предписаното ще бъдат закупени 10 (десет) мобилни контейнера, които ще се оборудват като място за хранене и почивка на работниците на строителните обекти. Броят на контейнерите, както и големината им е съобразен с броя на работниците, които ще ги ползват. За осигуряване на места за хранене и отдих, ще се използват общо 10 контейнера с размери, ширина 2.40 метра, дължина 6 метра и височина 2.60 метра. Всеки контейнер ще бъде оборудван с следното: Климатик с мощност 12 000 BTU, хладилник, микровълнова фурна, комплект маса с 4 стола и бюфет. Климатикът ще осигурява нормална температура и влажност за помещението. Неговата мощност е съобразена с квадратурата и обема на мястото, съответно 14 квадратни метра и 37 кубически метра. Взет е под внимание и факта, че помещението ще е на открито, а не е част от сграда. Хладилникът ще даде възможност да се избегнат рисковете от разваляне на храната, като тя се съхранява при необходимите температурни и хигиенни условия. Микровълновата фурна ще се ползва за затопляне на храната на работниците. Масата и столовете ще се използват за сядане и хранене, а бюфета, за съхраняване на съдовете за хранене и храна и напитки, които нямат нужда от съхранение при специална температура.Така оборудвано с най-необходимите за функционирането си елементи, мястото за хранене и почивка, ще осигури нужните условия за изпълняване на предназначението си.
Целевата група, обхваната от дейността е 42 човека, заети в строителния сектор на компанията и подробно описани в точка 9.
В прикаченото към електронния формуляр за кандидатстване Приложение IV – Информация за пазарни цени , в лист III_б.р.5 са описани видовете, количествата, средните пазарни единични цени и файловете, съдържащи актуални оферти или линкове с ценови предложения, относно обзавеждане и оборудване, необходимо за осъществяването на Дейност 5. |
157 464.49
|
0.00
|