Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 291 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към постигане на устойчиви условия на труд и подобряване на качеството на работните места в „БУВЕЛКО“ ЕАД, чрез подобряване на здравословните и безопасни условия на труд и прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и места, за посрещане на предизвикателствата пред предприятието и заетите лица, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика.

Целева група на проекта са всички 22 заети в предприятието лица.

В рамките на проекта, са предвидени за изпълнение следните дейности, съобразно идентифицираните потребности на целевата група:

1) Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието;
2) Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло;
3) Осигуряване на колективни предпазни средства;

Изпълнението на проектните дейности ще доведе до постигане на следните резултати:
* Осигурени съвременни и ефективни средства за колективна и лична защита на работещите;
* Ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите;
* Въведени екологосъобразни модели на организация на работните процеси и места;

Резултатите, ще допринесат за постигане на специфичните цели на проекта:
* Адаптиране на предприятието и работните места към предизвикателствата, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа;
* Подобряване на условията на труд и осигуряване на здравословна и безопасна работна среда.

Специфичните цели, ще допринесат за постигане общата цел на проекта:
* Осигуряване на устойчиви и безопасни условия на труд и подобряване качеството на работните места в „БУВЕЛКО“ ЕАД.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в „БУВЕЛКО“ ЕАД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК): Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси и работните места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въздействието върху околната среда и формиране на екологосъобразна култура в предприятието. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на труда в „БУВЕЛКО“ ООД, ще бъде свързано с извършване на промени в организацията на работа, за включване на екологосъобразни и ресурсоефективни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места в предприятието. Разработването и въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси и трудовата дейност, се очаква да има хоризонтален ефект, доколкото дейността е потенциално относима към всички звена, работни процеси и работни места в дружеството. Преходът към климатично неутрална икономика, изправя пред сериозни предизвикателства предприятието и заетите в него лица и пряко засяга осъществяваните работни процеси, което налага извършване на организационни промени, целящи адаптиране на работните места към непрекъснато променящите се модели на работа, с оглед необходимостта от повишаване на ресурсната ефективност, намаляване на въглеродният и екологичен отпечатък от дейността и осигуряване на екологосъобразна работна среда. Въвеждането на „зелени“ модели на организация на труда и работните процеси, ще осигури на заетите лица нови знания, умения и поведение да прилагат ресурсоефективни и екологосъобразни практики при осъществяване на трудовата дейност и ще спомогне за подобряване на качеството и устойчивостта на работните места в предприятието. Целевата група на дейността, включва потенциално всички 22 заети в предприятието лица. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 4 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло (Дейност 3 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване на здравословните и безопасни условия на труд, чрез осигуряване на съвременни и ефективни лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО). Планирани са за закупуване, както нови по вид ЛПС и СРО, които досега не са използвани в предприятието, така и ЛПС и СРО, които ще осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо в предприятието. Всички планирани за закупуване ЛПС и СРО, ще покриват минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд по смисъла на § 1, т.9 от ЗЗБУТ. Използваните текущо в предприятието ЛПС и СРО, които ще бъдат заменени покриват законовите минимални изисквания, но не осигуряват възможно най-оптималната степен на защита и комфорт на работещите, като същевременно същите са в края на експлоатационният си период, което налага тяхната подмяна с нови, по-ефективни лични предпазни средства, за ограничаване на рисковете съпътстващи видовете работа и работните места, за които са предназначени. Планирани са за закупуване следните видове и количества специално работно облекло и лични предпазни средства, за обезпечаване здравословните и безопасни условия на труд и индивидуалната защита на общо 14 заети лица, в т.ч. заварчици (7), шлосери (1), монтажници (5), началник склад (1): 1) ЛПС и СРО осигуряващи защита на тялото и ръцете на работещите и ограничаващи риска от изгаряне от електрическа дъга, искри, пръски разтопен метал и вредни UV и IR лъчения, при заваръчни дейности – 8 заети лица, в т.ч. 7 заварчици и 1 шлосер: - Защитно работно облекло за заварчици – комплект (зимно), в т.ч. работно яке, работен панталон, работна блуза, работен елек – 7 комплекта; - Защитно работно облекло за заварчици – комплект (зимно), в т.ч. работно яке, работен полугащеризон, работна блуза, работен елек – 1 комплект; - Защитно работно облекло за заварчици – комплект (лятно), в т.ч. работно яке и работен панталон – 7 комплекта; - Защитно работно облекло за заварчици – комплект (лятно), в т.ч. работно яке и работен полугащеризон – 1 комплект; - Ръкави (заваръчни) – 8 бр.; - Престилка (заваръчна) – 8 бр.; - Заваръчни ръкавици – 14 бр. (7 заварчика по 2 броя годишно, съгласно списъка на работните места, които ползват ЛПС). 2) ЛПС осигуряващи защита на очите и дихателните органи на работещите, и ограничаващи риска от електрическа дъга, искри, пръски разтопен метал и вредни UV и IR лъчения и токсични газове при заваръчни дейности – 7 заети лица - заварчици: - Система заваръчен шлем с респираторна маска – 7 бр.; 3) ЛПС осигуряващи защита на дихателните органи, очите и тялото на работещите, и ограничаващи рисковете, произтичащи от експозиция на химикали, киселини и токсични аерозоли при химическо зачистване и избелване на заварки – 8 заети лица, в т.ч. 7 заварчици и 1 шлосер: - Защитно киселиноустойчиво облекло (комплект), в т.ч. яке, полугащеризон, качулка и ръкавици – 8 комплекта; - Защитна целолицева маска с филтър – 8 бр. 4) ЛПС и СРО осигуряващи защита на тялото на работещите от замърсяване и ограничаващи риска от работа при неблагоприятен микроклимат – 6 заети лица, в т.ч. 5 монтажници и 1 началник склад: - Работно облекло за монтажници – комплект (зимно), в т.ч. работно яке, работен панталон, работна блуза, работен елек – 5 комплекта; - Работно облекло за монтажници – комплект (зимно), в т.ч. работно яке, работен полугащеризон, работна блуза, работен елек – 1 комплект; - Работно облекло за монтажници (лятно) - работен панталон – 5 бр.; - Работно облекло за монтажници (лятно) - работен полугащеризон – 1 бр. * Описанието на дейността продължава в ЧАСТ II. 40 027.74 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ I: Дейността е насочена към ограничаване на рисковете за здравето и безопасността на работещите при осъществяване на трудовата дейност и подобряване условията на труд, чрез осигуряване на следните средства за колективна защита - Мобилна система за аспириране и филтриране на заваръчни газове – 1 бр., Аспирационна маса – 2 бр., Мобилни шумоизолиращи екрани – 11 бр., Заваръчни завеси – 20 бр., Заваръчни одеяла – 2 бр., Ергономични работни маси – 3 бр., Ергономични заваръчни маси 2400 Х 1200 – 3 бр., Ергономични заваръчни маси 2000 Х 1000 – 3 бр., Ергономични индустриални столове – 10 бр., Седалкова подопочистваща машина за вакуумно и мокро почистване – 1 бр. и Машина за сухо и мокро вакуумно почистване - 1 бр. Към настоящият момент, предприятието не разполага със средства за колективна защита, необходими за ограничаване на рисковете за работещите от експозиция на вредности и опасности в работната среда – заваръчни газове, прахогазови замърсители, прах, шум и вторични източници на замърсяване, образувани в резултат от спецификата на работните процеси и в частност произтичащи от осъществяване на заваръчни процеси, шмиргелене, шлайфане и друга механична обработка на метали. Текущо използваните в предприятието средства за колективна защита от вредни лъчения при заваряване – заваръчни завеси са с недостатъчно количество за ограничаване на рисковете, като част от тях са с изчерпани експлоатационни качества и се нуждаят от замяна. Наличните в предприятието работни индустриални столове, работни маси и заваръчни маси, не осигуряват необходимата ергономия при работа на съответните работни места, от което произтичат опасности за работещите свързани с риск от увреждане и заболяване на мускулно-скелетната и периферната нервна система, болки в гърба, кръста, шията и ръцете на работещите. С оглед спецификата на производственият процес, технологичната необходимост и съобразно вида и мащабите на изработваните изделия, извършваните на производствената площадка на предприятието операции по заваряване, шмиргелене, шлайфане, монтажни дейности и т.н., осъществявани с различни инструменти, машини и оборудване, се извършват, както в рамките на фиксираните, така и извън фиксираните работни зони и работни места. Респективно вредностите и опасностите произтичащи от работните процеси и видовете работа, представляващи риск за здравето и безопасността на работещите, като заваръчни газове, прахогазови замърсители, прах, вредни лъчения, шум, вторични източници на замърсяване, се разпространяват във всички работни зони, в които се извършва дейност, като на тяхната експозиция са изложени всички работещи и присъстващи на производствената площадка заети лица. С оглед гореизложеното, са планирани за закупуване следните видове и количества средства за колективна защита: 1) Средства за колективна защита от прах, токсични и други вредни вещества: - Мобилна система за аспириране и филтриране на заваръчни газове – 1 бр. Мобилната система за аспириране и филтриране на заваръчни газове, е предназначена за отстраняване (изсмукване и филтриране) на заваръчен дим, заваръчни газове и прах, представляващи риск за здравето и безопасността на работещите, вкл. и на места в затворени работни пространства, които са трудни за достигане от фиксирани системи за изсмукване на заваръчен дим. Системата е необходима за отстраняване на емисиите заваръчни газове и прах отделяни от източника на вредности, както на фиксираните, така и извън фиксираните зони и места за заваряване. Осигурява по-здравословни и безопасни условия на труд, както на работещите пряко ангажирани с осъществяване на заваръчните процеси, така и на работещите, които осъществяват друга дейност на производствената площадка. * Описанието на дейността, продължава в ЧАСТ II. 287 474.64 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло (Дейност 3 от УК) - ЧАСТ II: 5) ЛПС осигуряващи защита на очите и лицето на работещите, и ограничаващи риска от увреждане/нараняване от искри, метални стружки и прах при механична обработка на метали и работа с материали – 14 заети лица, в т.ч. 7 заварчици, 1 шлосер, 5 монтажници и 1 началник склад: - Лицев щит с начелник и визьор – 8 бр. (7 заварчици и 1 шлосер) - Предпазни очила – 12 бр. (5 монтажници и 1 началник склад, по 2 бр. годишно, съгласно Списъка на работните места, при които се ползва ЛПС); 6) ЛПС осигуряващи защита на слуховият апарат на работещите и ограничаващи рисковете, произтичащи от експозиция на шум при работа с машини и оборудване - 8 заети лица, в т.ч. 7 заварчици и 1 шлосер: - Антифони –8 бр. 7) ЛПС осигуряващи защита на ръцете на работещите и ограничаващи рисковете от механични наранявания при работа с машини, оборудване и материали - 7 заети лица, в т.ч. 1 шлосер, 5 монтажници и 1 началник склад: - Работни ръкавици – 14 чифта – (по 2 чифта годишно, съгласно Списъка на работните места, при които се ползва ЛПС); 8) ЛПС осигуряващи защита на краката на работещите и ограничаващи рисковете от механично нараняване - смазване, удряне, премазване, пробождане, срязване и термични рискове - изгаряне – 14 заети лица, в т.ч. 7 заварчици, 1 шлосер, 5 монтажници и 1 началник склад: - Работни обувки половинки – 14 чифта. Планираните количества ЛПС и СРО, ще обезпечат нуждите на заетите лица от по-висока индивидуална защита срещу специфичните за работните места и видовете работа рискове, за периода на изпълнение на проекта и съобразно срока за експлоатация на предпазните средства. Не са планирани резервни бройки. Предвидените за закупуване видове и количества специално работно облекло и лични предпазни средства, са в съответствие с утвърдената Програма за минимизиране на риска и утвърденият Списък на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи, по чл. 17, ал. 3, т. 1-4 от наредба № 3 от 19.04.2001 г., като необходимостта от тяхното осигуряване произтича от текущата Оценка на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло. Продължителност: 1 – 3-ти месец; 2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло. Продължителност: 4 – 6-ти месец; 3) Раздаване на личните предпазни средства и специалното работно облекло, съобразно списъка на полагащото се работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, работните места и видовете работи. Продължителност: 7 – 8-ми месец. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ II: - Аспирационни маси – 2 бр. Аспирационните маси, представляват работни маси, снабдени с абсорбционно-филтрираща система за директно отстраняване на прах и заваръчен дим от зоната на дишане около работното място, чрез всмукването им през повърхността на масата. Необходими са за елиминиране на емисиите газове и прах при заваряване и шлайфане на фиксираните работни места за осъществяване на работните процеси. Осигурява по-здравословни и безопасни условия на труд, както на работещите пряко ангажирани с осъществяване на заваръчните процеси, така и на работещите, които осъществяват друга дейност на производствената площадка. - Седалкова подопочистваща машина за вакуумно и мокро почистване – 1 бр. Машината, представлява устройство за почистване на вторични източници на замърсяване - метални частици, втвърдена стопилка, стружки, прах, масла и други замърсители, образувани в резултат от работните процеси по механична обработка на метали и заваряване, и разпространени по пода в работното помещения на предприятието. Необходима е за почистване на пода на работното помещение на предприятието от вторичните източници на замърсяване на работната среда. Осигурява по-здравословни и безопасни условия на труд и работна среда за всички заети лица, осъществяващи дейност на производствената площадка. - Машина за сухо и мокро вакуумно почистване – 1 бр. Машината, представлява вакуумно устройство за почистване на вторични източници на замърсяване на работните места, а именно метални частици, втвърдена стопилка, стружки и прах, образувани в резултат от работните процеси по механична обработка на метали и заваряване. Необходима е за почистване на работните места и елиминиране на вторичните източници на замърсяване, които е невъзможно да бъдат отстранени посредством други способи и средства. Осигурява по-здравословни и безопасни условия на труд и работна среда за всички заети лица, осъществяващи дейност на производствената площадка. 2) Средства за колективна защита от експозиция на наднормен шум: - Мобилни шумоизолиращи екрани (паравани) – 11 бр. Предназначени са за екраниране на източника на шум на работните места за заваряване и шлайфане от околното работно пространство, с цел защита на останалите работещи от експозиция на шум. Осигурява по-здравословни и безопасни условия на труд и работна среда за всички заети лица, осъществяващи дейност на производствената площадка извън местата и зоните за заваряване. 3) Средства за колективна защита от вредни и опасни лъчения: - Заваръчни завеси – 20 бр. Предназначени са за отделяне на работни места за заваряване от околното работно пространство, с цел защита на останалите работещи на производствената площадка от опасните лъчения по време на заваръчните работи. Осигуряват защита срещу опасни нейонизиращи ултравиолетови (UV) лъчи и радиация. Осигурява по-здравословни и безопасни условия на труд и работна среда за всички заети лица, осъществяващи дейност на производствената площадка извън местата и зоните за заваряване. 4) Средства за колективна защита от пожар: - Заваръчни одеяла – 2 бр. Заваръчните одеяла, са предназначени за защита на околното пространство от искри и пръски при заваряване или шлайфане, като намаляват риска от пожар, при попадане на искри върху запалими предмети, които поради технологични причини, не могат да бъдат отстранени от зоната на заваряване. Ограничаването на риска от пожар има пряко положително въздействие върху безопасността и здравето на всички заети лица, осъществяващи дейност на производствената площадка. * Описанието на дейността, продължава в ЧАСТ III. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд (Дейност 4 от УК) - ЧАСТ III: 5) Средства за колективна защита, осигуряващи ергономия при работа: Ергономични работни маси – 3 бр., Ергономични заваръчни маси 2400 Х 1200 – 3 бр., Ергономични заваръчни маси 2000 Х 1000 – 3 бр., Ергономични индустриални столове – 9 бр. Предназначени са за осигуряване на ергономия на работните места за 14 заети лица, в т.ч.: заварчик (7), шлосер (1), монтажник (5) и началник склад (1). Предвидените за закупуване ергономични работни маси се регулират по височина, като същите са необходими за обезпечаване здравословните и безопасни условия на труд и ергономията при работа на монтажниците, които извършват работа в предимно изправено положение, поради което, е необходимо работната мебел да може да се регулира по височина, за да се пригажда към антропометричните характеристики на заетите лица, с цел ограничаване на рисковете от увреждане и заболяване на мускулно-скелетната и периферната нервна система, произтичащи от продължително заемане на принудителни и неудобни пози от страна на работещите, при асемблиране на изделията. Ергономичните заваръчни маси са необходими за обезпечаване здравословните и безопасни условия на труд и ергономията при работа на заварчиците, когато поради характера и мащабите на част от изделията, се налага да извършват работа в предимно приведено или седнало положение. При продължително извършване на заваръчни дейности в предимно приведено или седнало положение, е необходимо работната мебел да може да се регулира по височина, за да се пригажда към антропометричните характеристики на заетите лица, с цел ограничаване на рисковете от увреждане и заболяване на мускулно-скелетната и периферната нервна система, произтичащи от продължително заемане на неудобни и принудителни пози от страна на работещите. Ергономичните индустриални столове са необходими за обезпечаване здравословните и безопасни условия на труд и ергономията при работа на следните работни места - заварчик, шлосер и началник склад, когато поради характера на работата или мащабите на изделията, се налага да се извършва работа в предимно седнало положение. При продължително извършване на дейност в принудително седнало положение, е налице риск за работещите от развитие на смущения в мускулно-скелетната и периферната нервна система. Посредством осигуряването на ергономични столове, се цели ограничаване на рисковете от увреждания и заболявания на мускулно-скелетната и периферната нервна система на работещите, произтичащи от продължително заемане на неудобни и принудителни пози при осъществяване на трудовата дейност. Предвидените за закупуване средства за колективна защита, ще ограничат или елиминират рисковете, произтичащи от спецификата на видовете работа при осъществяване на работните процеси, като ще подобрят здравословните и безопасни условия на труд, за заетите лица осъществяващи пряко трудовата си дейност на производствената площадка на предприятието. Целева група на дейността са общо 14 заети лица, осъществяващи дейност на следните работни места: заварчик (7), шлосер (1), монтажник (5) и началник склад (1). Планираните за закупуване средства за колективна защита са в съответствие с мерките, отразени в утвърдената Програма за минимизиране на риска, като необходимостта за тяхното осигуряване произтича от текущата оценката на риска в предприятието. Етапи при изпълнение на дейността: 1) Избор на изпълнител, за осъществяване доставката на планираните за закупуване колективни предпазни средства. Продължителност: 1 – 4 -ти месец. 2) Фактическо извършване на доставката на планираните за закупуване средства за колективна защита Продължителност: 5 – 9 -ти месец. 3) Въвеждане в експлоатация на осигурените средства за колективна защита. Продължителност: 10 -ти месец. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.