Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на "Котонс Индустри България" АД и предвидените за изпълнение дейности са насочени към адаптиране на работната среда в отговор на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, и променящите се модели на работа. Проектът ще подобри условията на труд и осигури превенция на риска при извършване на ежедневните работни дейности на служителите в компанията. В дружеството работят 75 служители като всички от тях са обхванати в целевата група. 
Предвидените дейности за изпълнение са: 
1. Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.
2. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ще бъдат изпълнени мерки за защита от неблагоприятен микроклимат в работните помещения, намаляване на запрашеността в тях, ергономия при работа, по-добра осветеност и електробезопастност.
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието - оборудване на стая за хранене и почивка, съблекалня, и ремонт на прилежащи санитарни помещения.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са осигуряване на безопасни условия на труд и създаването на подходящи условия за краткотраен отдих и почивка на работниците, намаляване на напрежението и умората натрупани по време на работа, както и създаването на допълнителни предпоставки за постигане на по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати при изпълнение на служебните ангажименти.
Планираните дейности, пряко кореспондират с политиката на предприятието по отношение на човешките ресурси и представляват една дългосрочна инвестиция, като направените разходи за подобряване на работната среда и условията на труд ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността на труда им.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността ще обхване целева група от 75 заети лица в компанията и включва следните 4 етапа за изпълнение, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики, посредством: 1.1.1. Идентификация на съответното ниво на екологичните показатели на предприятието и работните места, реализация на вътрешен одитен доклад със следните раздели: • Анализ на организационната структура на човешките ресурси, формите на заетост и съществуващите модели на екипна работа и взаимодействието между служителите; • Мониторинг на работата на отделни работни единици в предприятието, анализ на използваните ресурси; • Анализ на съществуващите практики в предприятието за опазване на околната среда; • Наличние на взаимосвързаност на екологосъобразните практики в цялостната организация на работа в предприятието. 1.1.2. Въвеждане на инструменти за оценка на мониторинговите дейности, като: • Чеклист. • Анализ с еко-карти. • Интервюта с персонала. • Калкулатор за изчисляване на екологичния отпечатък. 1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места: За оценка на опасните производствени фактори и професионални рискове, свързани със „зелените работни места", е предвидено разработване на зелените карти на работните процеси на конкретните работни места и изготвяне на оценка на риска на технологичните и производствените процеси със следните аспекти на модела: • анализ и преодоляване на недостига на умения; • предвиждане на промените, гарантиране на минимизиране на рисковете при работа; • подпомагане на създаването на безопасна и благоприятна среда на работни мест; • подобряване на качеството на обратна информация за въздействието на мерките. • промени в организационната структура на човешките ресурси, нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; • въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда; • въвеждане на екологосъобразни практики, информационни събития. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието: Методическия план за прилагане на зелените модели на организацията на работните процеси е въвкупност от следните дейности: • Осигуряване на съдействие и ангажимент от ръководството. • Назначете координатор на „Зеленото предприятие” и екип. • Преглед, който ще спомогне да се идентифицира съответното ниво на зелените модели по показатели на предприятието и работните места. • Създаване на зелена политика, цели и план за действие. • Обучение и мотивиране на персонала. • Конкретизиране на моделите за комуникация. • Мотивиране на персонала . 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Планираните етапи, начин на реализация и очакваните за изпълнение резултати по настоящата дейност отговарят на основната цел на проекта за реализиране на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в дружеството, и покриват изцяло специфична цел 1. Разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд изисква системен и интегриран подход, който обединява стратегическото планиране, иновациите, образованието и ангажимента на всички участници в дружеството. Чрез активна и целенасочена дейност, компанията може да постигне значителни подобрения в своите работни процеси, устойчивост и отношение към околната среда. 15 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Целта на дейността е насочена към реализация 5 мерки за колективна защита, съобразени с идентифицираните рискове, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. От изпълнение на отделните части от дейността ще се възползват общо 68 лица от целевата група (54 лица - машинни оператори на шевни машини и работници сглобяване на детайли, както и 14 лица на контролни, спомагателни, технически и обслужващи длъжности - контрольори, гладачи, складови и технически работници, чистачи, общи работници, монтьори, и т.н), които имат нужда от колективни предпазни средства. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Колективни предпазни средства по проекта ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и залага на дейността, осигуряваща средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд в компанията, и са изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска. 1). ЕРГОНОМИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО: Трудът на шивачките е свързан със значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна фиксирана седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете. Седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични работни столове при работните места на шивачките. Те следва да бъдат регулируеми на височина, включително височина на облегалките с възможност да се нагласят спрямо антропометричните характеристики на всяка шивачка. Съществуващите столове, които се използват при шивачите са дървени тип "ученически", стари, неудобни и амортизирани. Те се използват от над 76% от служителите, които прекарват цялото си работно време в седяща поза. За подобряване на ергонометрията на работните места и предотвратяване на гръбначните изкривявания на служителите в "Котонс Индустри България" АД, е необходимо смяна на съществуващите неподходящи столове с нови 60 броя ергономични работни стола, предназначени за 52 представители на целевата група (машинни оператори на шевни машини, 7 бр. от които оперират на повече от 1 шевна машина - на оверлози, и имат две работни места). Столовете трябва да са стабилни, да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, регулираща се седалка на височина, облегалката на стола да се регулира на височина и наклон. Продължителното и неправилно седене оказват негативен ефект върху тялото и ефективността и работоспособността на служителите. Ползите от използване на ергономични работни столове са: по-добро здраве, по-добър тонус, по-добър комфорт в следствие на възможност за регулиране на височината на работния стол, повишаване продуктивността в следствие на осигурения комфорт по време на работа, повишаване на ефективността на служителите и намалява вероятността за професионални заболявания. 2). ПРЕДПАЗВАНЕ НА ЗРЕНИЕТО И ПО-ДОБРА ОСВЕТЕНОСТ НА РАБОТНОТО МЯСТО: Осветеността на работното място при шивашко производство е от съществено значение за здравословните условия на труд и ефективността на работата. Ако осветеността в производственото помещение е в рамките на допустимите количествени измерения, но когато операторът се навежда напред, за да е по-близо до шевната игла, той засенчва осветеността към малката си работна повърхност. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността в Част 2! 43 339.39 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: "Котонс Индустри България" АД инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова компанията се стреми да предостави социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. За изпълнение на стратегията за успешно развитие на "Котонс Индустри България" АД и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки, като сме заложили следните мерки по проекта: 1. Оборудване на помещение за хранене и почивка (42 м2) - Досега във фирмата се използваха междуцеховите и междуетажни фоайе пространства, разполагащи с няколко остарели пейки за краткотрайни и обедни почивки, но те не са пригодени за пълноценна почивка и хранене на служителите. В предвиденото за целите помещение за хранене и почивка е извършен ремонт преди 2 години, има прекарани нужните комуникации, но не е обзаведено и пригодено за целите и нуждите на целевата група - трябва да се обособи кухня, места за хранене и почивка. По предвидената дейност фирмата ще оборудва по проекта помещението с: 1 бр. кухня, състояща се от кухненски модули от ПДЧ (цялостна компановка около 3 метра) с мивка; плот за вграждане 1 бр., хладилник 1 бр.; микровълнова фурна 1 бр.; тостери 2 бр.; мини фурна 1 бр.; електрическа кана 2 бр., маса за хранене 6 бр., столове - 30 бр.; 1 бр. ъглов диван, на които служителите да могат да почиват. Предвиденото оборудване в кухнята ще се използва за приготвяне/ претопляне на храна, съхранение в подходящи условия на храната, за да не се разваля, за приготвяне на топли напитки, измиване на посудата и т.н. Помещението за хранене ще се ползват от всички 75 лица от целевата група. 2. Оборудване за съблекалня (30 м2) - в стаята, която е обособена съблекалнята в момента, се намират единствено шкафчетата на служителите. Помещението е неотопляемо и през есенно-зимният сезон е много студено, а лятото е горещо. В помещението има нужда да се закупят 1 бр. климатици, за да се осигури нормален комфорт и микроклимат в помещението за преобличане на служителите. 3. Основен ремонт на съществуващи и прилежащи санитарно-хигиенни помещения - тоалетна и баня - 7,8 м2 , и 2 бр. тоалетни с обща площ 12 м2. Двете помещения се намират на партерен етаж и са прилежащи на стаята за хранене и почивка (имат обща стена). Целевата група по мярката са всички 75 служители от фирмата. В момента банята и тоалетните са в много лошо състояние, амортизарани и остарели душове, мивки, тоалетни чинии, канализация, облицовки, т.н. Предвижда се да бъде изкъртено всичко и да се подмени фаянса, теракота, мивки, сифони, нови смесители, душ системи, моноблокове, осветление и врати. Изпълнението на предвидените дейности ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. С оборудването на помещенията за хранене и почивка, съблекалнята, както и с ремонта на санитарно-хигиенните помещения, ще се получи по-добър социален ефект сред представителите на целевата група, ще се повиши самочувствието на служителите и работниците, ще се подобри лоялността от страна на работниците към работодателя си, а така също ще се даде възможност за осигуряване и на устойчива заетост, предвид сигурността на работното място. Оборудване и обзавеждането на местата за отдих и хранене в предприятието ще допринесе за постигането на общата и специфични цели на процедурата, свързана с осигуряването на добри, безопасни условия на труд, а наред с това и повишаване на конкурентоспособността на предприятието, водещо до увеличаване на пазарния дял на произвежданата от него продукция и предлагането й не само на националния, но и на европейския пазар. 39 199.49 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: Така зрението на оператора се подлага на допълнително напрежение, ограничава се значително подвижността на окото. Всичко това, води до умора за очите. В резултат на това се увеличава притока на кръв в мембраните на очната ябълка, като последица от напрежението в очите има спазми, усещане за наличие на чуждо тяло в зоната около очите (ефекта на "сухо око"), сълзене, изображението престава да бъде достатъчно ясно. На този потенциален здравословен риск са изложени към момента 54 работници във фирмата, които са заети пряко в производството и работят на шевните машини и сглобяват отделни елементи на облеклото. Проблемите ще бъдат решени чрез закупуване на осветителни тела, които ще се монтират на машините и на работните плотове. Идентифицирани и оценени са рисковете, предвидени са в програмата за минимизиране на риска. Класифицирани са като средство за колективна защита и са преимуществено насочени към подобряване на условията на труд. Правилната осветеност може да намали натоварването на очите, да подобри качеството на производството и да улесни изпълнението на детайлни и прецизни задачи. В момента шивачите разчитат единствено на естествената дневна светлина и на монтираните луминисцентни лампи на тавана. Осветлението не е концентрирано и насочващо, влияе се от дневната светлина, и създава риск за очите на служителите. За запазване зрението на производствения шивашки персонал от напрягане, силна концентрация, изсъхване на лигавицата на окото, и други сериозни офтамологични последствия, се предвижда монтаж на допълнително осветление, закрепено към главите на шевните машини и на работните плотове. Предвижда се закупуване на 44 бр. осветителни тела за глава на шевна машина и 10 бр. за монтаж на осветлението на работния плот на шевните машини. Тази мярка ще засегне 54 служители (шивачи и работници по сглобяване на детайли) и ще доведе до подобряване на концентрацията, ще улесни работата им, ще повиши прецизността им, ще облекчи натоварването на очите. 3). ЕЛЕКТРОБЕЗОПАСНОСТ на работното място: Електробезопасността на работното място е от критично значение за защитата на работниците от рисковете, свързани с електрически удари и други опасности. Изолацията и предпазните мерки са основни елементи в гарантирането на безопасните условия на труд. Използването на диелектрични килимчета пред електрическите табла може да помогне за предотвратяване на електрически удари и намаляване на риска от инциденти. За изолиране от ел. напрежението пред ел. таблата ще бъдат закупени 7 бр. диелектрични килимчета, чиято цел е да предпазят от токов удар. Тази мярка ще засегне 3-ма служители и ще обесопаси и улесни работата им при работа с електричеството. 4). ЗАЩИТА ОТ ОТ ПРАХ, ТОКСИЧНИ И ДРУГИ ВРЕДНИ ВЕЩЕСТВА В ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ПОМЕЩЕНИЯ - целева група на тази мярка ще бъдат служителите, които работят в производството (64 лица), защото те са пряко засегнати от тази мярка. Запрашеността в производствената база се дължи на работата с текстилни материи при шиене, които отделят фини власинки, отлагащи се по различни повърхности. Дружеството през 2014 г. и 2016 г. взе мерки по ограничаване на това замърсяване като изгради вентилационни инсталация с рекуперативни филтри за пречистване на въздуха, и изцяло извърши ремонт на компрометираните подови настилки в цялата база като положи нова саморазливна епоксидна настилка, с което се улеснява почистването на производствените, административните и общи помещения в сградата. Тези мерки бяха изключително важни за шивашкото производство и дружеството поетапно ги изпълни. С оглед поддръжката и по-доброто почистване на запрашеността, която ежедневно съпътства шивашкото производство с отделянето на фини микроскопични власинки, се планира да бъдат закупени 1 бр. вакуумна подопочистваща машина (сухо-мокро), 1 бр. вакуумен подопочистващ автомат за сухо и мокро почистване на подови повърхности и 2 бр. вакуумно подопочистващи машини. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността в Част 3! 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: Всички те ще бъдат използвани на трите производствени етажа на сградата, в производствените зали, в склада за готова продукция, в склада за материали. Оборудването ще бъде съвременно, лесно за използване и с ниски децибели за шум, което ще позволи почистването на помещенията два пъти на ден, с което ще се осигури чиста и приятна работна среда на служителите. Ще се предотвратят заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. 5). ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА - Въпреки, че изцяло дограмата в производствено-административната база на "Котонс Индустри България" АД на 1, 2 и 3 етаж е вече подменена с нова и високо енергийноефективна, което осигурява комфорт на служителите, все още има помещения, в които работят служители и където микроклиматът не е подгодящ. Сградата е голяма, несанирана и отоплението й през есенно-зимните месеци е трудно на 1-ви етаж, тъй като прозорците на етажа са много големи и стигат почти до пода на места. За подобряване на микроклимата по предписание на СТМ ще бъдат монтирани 2 бр. климатика - един в стаята на охраната, където нощно време работи 1 служител, и един климатик в склада, където работят 3-ма служители. Оборудването ще охлажда и отопляват помещенията, тъй като температурите през летния сезон са високи, а през зимните месеци микроклимата не отговаря на изискванията за работа в нормална среда, а от своя страна дава отражение върху здравето на служителите. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите през студените и летните месеци предвид размера на помещенията и конструктивните им дадености. Мярката включва 2 бр. климатици с мощности 71 000 btu и 35 000 btu, които ще се монтират в двете помещения. От мярката ще се възползват 4 лица от целевата група по проекта. Изпълнението на дейността ще адаптира работните места и ще подобри условията на труд на служителите в кампанията. Настоящата дейност отговаря на целта на проекта и покрива изцяло специфична цел 2 "Подобряване на работните процеси и намаляване до минимум рисковете от трудов травматизъм и професионални заболявания, на които са изложени служителите по време на работа, чрез осигуряване на колективни предпазни средства". 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.