Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 291 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Новата рамка за БЗР за 2021-2027 г., обявена в плана за действие на Европейския стълб на социалните права, определя ключовите приоритети и действия, необходими за подобряване на здравето и безопасността на работниците през следващите години в контекста на света след пандемията, белязана от зелени и цифрови преходи, икономически и демографски предизвикателства и променящата се представа за традиционна работна среда. В тази връзка чрез настоящият проект „Арх Ситистрой“ ЕООД цели да адаптира работните процеси в унисон със зелената архитектура, да подобри здравословното състояние на работниците, да повиши безопасността при работа и да създаде по-добри условия за отдих и хранене. Дейност 1 е насочена към въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“насоченост, чрез провеждане на обучения и генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение. Дейност 2 ще осигури психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне иефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Дейност 3 ще осигури по-добри безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на нови, по-устойчиви ЛПС и СРО на работниците, като по този начин ще се намали риска от трудови злополуки и от общизаболявания. Чрез Дейност 4 ще бъдат доставени защитни  мрежи ограждения, защитни парапети и бордови дъски, защитни изкопни системи  за строителните обекти, които допълнително ще намалят риска от трудови злополуки. Дейност 5 ще осигури социални придобивки, като средство за отдих и хранене за работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД чрез доставяне на 5 броя мобилни контейнера с допълнително оборудване във всеки контейнер.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места в „Арх Ситистрой“ ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Строителните отпадъци представляват приблизително 25% – 30% от всички отпадъци, генерирани в ЕС. Те се състоят от множество различни материали, включително бетон, тухли, гипс, дърво, стъкло, метали, пластмаса, разтворители, азбест, почва… повечето от които могат да бъдат рециклирани. Целта на европейските политики в областта на управлението на отпадъците е: редуциране на вредното въздействието върху околната среда и здравето на хората и по-ефективно използване на природните ресурси. Включително и Европейската комисия е въвела Протокол за управление на строителните отпадъци, за да помогне на бизнеса, обществените организации, сертифициращите органи и клиентите да управляват ефективно отпадния поток. Функцията на документа е да повиши осведомеността относно общите законовите изисквания, тъй като всяка страна формулира проблема по различен начин. В контекста на всички нови изисквания в норамтивната уредба свързана с опазване на околната среда, "Арх Ситистрой" ЕООД си поставя дългосрочната цел поетапно да спомогне да бъде формирано рециклиращо общество, което предотвратява/минимизира образуването на отпадъци или ги използва като ресурс, когато това е възможно. За поетапното въвеждане на тези политики чрез Дейност 1 (Д1) ще бъдат въведени „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в "Арх Ситистрой" ЕООД е свързано с: - внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които ще се промени организацията на труда в предприятието; - въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; - изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ Целева група по Д1: 100 броя назначени на трудово правоотношение служители и работници. 20 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейност 2 (Д 2) е насочена към осигуряване на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД. По данни на Европейската агенция по безопасност и здраве на труда, стресът е втория по важност фактор, свързан с проблемите на здравето в работните места и един от най-често сочените като такъв от страна на работещите. Почти всеки един на четири работещи е засегнат от него, а проучванията сочат, че между 50 % и 60 % от всички изгубени работни дни, са свързани със стреса. Бърнаут или „синдром на професионалното прегаряне“ е един от начините, по които хората реагират на травматичните влияния на стреса в работата. Това не е заболяване, а устойчиво състояние на ума и психиката, което се изразява най-вече в прекъсване на емоционалната и ценностна връзка между човека и неговата работа. Бърнаут се намира между здравето и болестта и, ако се навлезе в последният стадий на неговото развитие, до психическото заболяване остава само една малка крачка. Бърнаут се изследва предимно в контекста на стреса на работното място. Резултатите от международните, в т.ч. и европейските проучвания, са изключително тревожни. Над 37% от заетите в Европа са подложени на повишен стрес на работното място, а около 20% имат констатирани проблеми с психичното здраве и други симптоми, дължащи се на възникване и развитие на бърнаут. Прогнозите на СЗО и МОТ очертават драматично нарастване на проблемите с психичното здраве на работното място и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите в следващите 10-15 години. В тази връзка целите на Д2 са обвързани със запознаване на работниците и служителите с наличието на всички обстоятелства и симптоми на стреса на работното място, явлението "бърнаут" и ефектите от COVID памдемията върху менталното здраве, подпомагайки откриването на проявите им и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Като методика за оценяване на професионалното прегаряне ще бъде използвана скалата за измерване на Бърнаут MBI (Maslaсh Burnout Inventhory) – специален въпросник в помощ на специалистите за диагностициране на Бърнаут. В него ще се съдържат 24 въпроса, които са насочени специално към честотата на усещанията на прегаряне.Чрез него ще се установи моментното състояние на служителите и ще послужи за конкретни теми, които следва да бъдат дискутирани по време на груповия семинар. По този начин ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа, емоционално отдръпване от колеги, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени и психологически профили на 100 броя служители и работници, които също да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще бъде предоставена чрез организиране на 10 броя групови семинари/тренинги за профилактика с по 10 човека, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на трудовите процеси в „Арх Ситистрой“ ЕООД. Целева група по Д1: 100 броя назначени на трудово правоотношение служители и работници. 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/ за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и подобряване професионалния и здравния статус на работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД: Дейността цели да осигури на работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД подмяна на съществуващите и/или закупуване на нови ЛПС и СРО, с по-високо ниво на ефективност срещу конкретните опасности, за които се прилагат. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са определени въз основа на оценката на риска и планираните мерки за предотвратяване, ограничаване и намаляване на рисковете при работа.Строителните работници по време на работа са подложени на въздействието на неблагоприятни климатични условия през различните сезони.Голяма част от СМР се извършват на открито, където параметрите на микроклимата са пряко зависими от метеорологичните условия и сезона - с ниски или високи температури на въздуха, въздушни течения и повишена влажност.През студения период на годината строителните работници са изложени на преохлаждане и риск от развитието на простудни заболявания, измръзване на крайниците или цяло тяло, развитие на респираторни заболявания.През топлия период на годината поради факта, че строителните дейности са съпроводени с тежка, статична и динамична работа, с отделяне на повече топлина от организма на работещите, в съчетание на носене на неподходящо работно облекло, се затормозява топлообмена на тялото, което води до топлинен удар.Необходимо е осигуряването на подходящо по вид и материя защитно работно облекло.Спецификата на трудовите дейностите в строителството е предпоставка за възникване на механични въздействия върху различни части на тялото на работещите, с източник - работно оборудване, работа на височина, предвижване в работните зони; от остри ръбове на ръчни инструменти или строителни материали и много други. Работата с неподходящи обувки, с неустойчиви или хлъзгави подметки повишава риска от травматични увреждания. В ежедневната си дейност при движение около необезопасени изкопи, асансьорни шахти, стълби, когато не се използват ЛПС за работа на височина съществува реална опасност от падане с тежки последици.Задължително условие при работа на височина е да се носят предпазни колани тип сбруя, както и подходящи защитни каски. Осигуряваните до момента ЛПС и СРО не покриват изцяло идентифицираните опасности и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите.Тези обстоятелства налагат осигуряване на нови по-подходящи по вид защитно работно облекло и ЛПС, с възможно най-високо ниво на защита срещу механично нараняване и климатични въздействия с преохлаждане или прегряване на тялото на работещите, които създават удобство за ежедневна и интензивна употреба и съответстват на условията на работното място. Планираните за закупуване ЛПС и СРО ще бъдат със следните надграждащи и допълващи характеристики: специализираните работни облекла ще предпазват от неблагоприятни климатични условия през студен и преходен период, изработени от дишащ, ветроупорен и водоустойчив материал и рипстоп материя за осигуряване на издръжливост и устойчивост на разкъсване и разтягане; обувките ще бъдат с бомбе устойчиво на 200 J,труднопробиваема подметка,антистатични,поемане на удари в областта на петата, с въглеводородна устойчивост, с водоустойчив горен слой, с топлоустойчивост до 300°C за 1 минута, с температурна изолация до -17°C;; антифоните ще послужат за защита на слуха до 25 db, текущата защита са тапи за уши; диалектричските ръкавици до 3000 V ще предпазват от токов удар в ръцете; диалектрическата каска и щит ще служат за защита срещу UV лъчи, защита от термичен риск на електрическа дъга клас 1 VLT фактор gt; 75%; диелетричните боти са за защита от напрежение с обхват до 20kV;защитните ръкавици са водоустойчиви,противоударни и противосрезни, осигурителната сбруя е за защита от височина с 2 точки на закрепване при падане на гръбна и гръдна част. Средствата са избрани на база определените конкретни опасности за всяко работно място. Подмяната и допълъването им е необходима поради спецификата на дейността и необходимостта от превенция на гореизброените рискове. Целева група по Д3: 113 броя назначени на трудово правоотношение работници. 84 662.00 0.00
Закупуване на нови средства за колективна защита на работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД от навлизане в опасна зона, защита от падащи предмети, падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон при извършване на строително-монтажни работи /СМР/.: През последните 20 г. от злополуки в сектора на строителството в България са загинали 2876 души, а 1885 са останали инвалиди. Общо 160 трудови инциденти в сектор строителство са декларирани в Националния осигурителен институт през изминалата 2022 година, като част от тях са смъртни злополуки. До възникване на злополуки най-често водят неспазването на правилата за безопасност при работа на височина, липсата на защита от директен или индиректен допир с електрически ток и неизползването на качествени лични предпазни средства. Идентифицираните опасности от „Арх Ситистрой“ ЕООД (вземайки предвид стастиката и препоръките от Главна инспекция по труда за най-честите причини, които водят до подобни инциденти), за които са планирани закупуването на колективни средства за защита са: - Работа на голяма височина. При този вид дейност са се случили най-голям брой трудови злополуки. Рискът от падания може да се сведе до минимум, ако към строителните скелета и платформи задължително са монтирани устойчиви предпазни парапети. - Изкопни работи - част от смъртните злополуки за периода 2022 г. са в резултат на свличане на земни маси заради неукрепени или не добре укрепен изкопи. Изкопните дейности крият потенциални опасности като: сриване на изкопи; попадане на хора или превозни средства в изкопи; подкопаване на съседни конструкции. Преди да започнат изкопните дейности следва да бъдат осигурени: защитната бордова дъска, която предпазпазва при кофражни работи, зидаро-мазачески дейности, работа около контура на сградата, около отвори. - Падащи предмети - почти всички злополуки с причина падащи предмети са свързани с извършване на СМР при необезопасени, с ограждения работни места или подходите към тях – изкопи, етажни плочи, асансьорни шахти, технологични отвори, стълбищни площадки, работни площадки на скелета. Наличните до момента средства за колективна защита на строителните обекти на предприятието покриват минималните законови изисквания за осигуряване на безопасност и здраве при работа, но не съответстват на динамиката на трудовия процес на строителните обекти.Предвидените за закупуване колективни предпазни средства за навлизане в опасна зона, падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон, както и тези за защита от падащи предмени са определени въз основа на оценката на риска и планираните мерки за предотвратяване, ограничаване и намаляване на рисковете при работа. Идентифицираните опасностите при работа и свързаните с тях рискове за здравето и безопасността на работещите, както и високия риск от трудов травматизъм налагат осигуряването на надеждни средства за обезопасяване на всички работни места и подходите към тях, на строителните обекти. Със закупуването на нови средства за колективна защита ще се надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда, за постигане по- добро ниво на защита на работещите от една или повече възможни опасности, заплашващи здравето и безопасността им при работа. Планираните за закупуване средства за колективна защита са необходими за обезопасяване на настоящите и предстоящи строителни обекти в гр. Пловдив (изграждане на 6 броя жилищни комплекса), а именно: Защитните ограждения мрежи комплекти 4 м и 8 м 2500х3700 - 12 броя;Защитна система парапети 110х250 - 990;Защитна бордова дъска 125х250- 990 броя; Защитна система за изкопи-6 броя. Целева група по Д4 - 113 броя назначени на трудово правоотношение работници. 85 796.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД: В изпълнението на своите основни дейности работещите в „Арх Ситистрой“ ЕООД са подложени на множество натоварвания, а именно: - среден по степен, тежък и много тежък физически труд; - голямо нервно-психично напрежение; - интензивен темп на работен процес; - монотонна и еднообразна работа; - принудително стояща работна поза. С оглед на установените фактори, Службата по трудова медицина с участието на Комитета по условията на труд и всички служители, е разработила физиологичен режим на труд и почивка по време на работа, съобразен с изискванията на Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа. Той е въведен с цел осигуряване на устойчива работоспособност, намаляване на умората и опазване на здравето на работещите. Времетраенето, периодичността и броят на почивките е регламентиран и съобразен с натовареността на служителите. Регламентираните почивки по време на работа са определени като полупасивни и включват разходки, леки физически упражнения и психично разтоварване. Основното помещение на предприятието е в гр. Пловдив, където има обособени места за отдих, хранене и почивка, но когато строително-монтажните дейности се извървшват извън гр. Пловдив, в повечето случаи строителните площадки на открито не разполагат с обособени места за почивка и лични нужди. Предприятието предимно изгражда жилищни сгради, които при стартиране на строителството са зелени тревни площи без никаква инфраструктура, в която работниците могат да се настанят за отдих и хранене. Към момента на служителите на дружеството изпълняващи строително- мотажни дейности са осигурени морално остарели строителни фургони, които не са мобилни (невъзможност за транспортиране и използване в друг град) и в които липсва достатъчно обзавеждане и условия за прилагане на физиологичният режим на труд и почивка разработен от СТМ, отговарящ на НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Когато на строителният обект липсва обособено място за почивка на работниците, те са принудени да се преобличат и хранят на открито независимо от сезона и метеорологичните условия, при висок риск от злополука и силна запрашеност. Поради това работниците на „Арх Ситистрой“ ЕООД настояват да бъдат закупени мобилни строителни контейнери, които да бъдат извозвани и сглобявани до съответния строителен обект, и които да са приспособени за отдих, хранене, преобличане, и социални контакти.Така чрез изпълнението на Дейност 5 (Д5) предприятието ще удовлетвори нуждите на целевата група осигурявайки следните социални придобивки на своите работници: - 5 броя мобилни строителни контейнера, оборудвани с кухненски бокс, мобилен климатик, кафе машина, диспенсер за пречистване и притопляне на вода, уред за здравословно готвене (air fryer), който може да бъде използван за бързо готвене и притопляне на храна, химическа тоалетна, индивидуални шкафчета за всеки работник, с цел да съхранява дрехите и личните си вещи, маса, столове за хранене и диван. Един мобилен строителен контейнер е с площ около 30 кв.м., като в него могат да пребивават максимум до 10 човека. Тъй като от 116 работника на предприятието около 50 и над 50 са разпеределени да извършват СМР дейности на два различни строителни обекта, по едно и също време през следващите две години в гр. Пловдив и на които липсват обособени места за отдих и лични нужди, това обуславя необходимостта от закупуване на 5 броя контейнера, с цел работещите да използват регламентираната си почивка. Целева група по Д5: 116 броя назначени на трудово правоотношение работници. 138 380.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.