Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията: Основната цел на дейността е насочена към ускоряване на процеса по изграждане на екологосъобразна фирмена култура и създаване на необходимите предпоставки за успешна адаптация на служителите към предстоящите промени във връзка с прехода към климатично неутрална икономика. Това ще бъде постигнато чрез въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда, както и повишаване устойчивостта на услугите на компанията при непосредствена реализация на част от работните дейности. Всички усилия на компанията са насочени към поддържането на високотехнологични, здравословни и защитени работни места, които допринасят за намаляване на отрицателното въздействие върху околната среда. До момента сме реализирали редица мерки в тази посока — осигурили сме енергийно ефективно производствено оборудване, където е възможно, дигитализирали сме доста процеси с цел намаляване употребата на хартия, въвели сме някои добри практики за осигуряване на зелени работни места. Въпреки направеното дотук, считаме, че дружеството има потенциал за още промени и подобрения по отношение на въздействието върху околната среда. Поради това, чрез настоящия проект желаем да привлечем външни за компанията експерти, които да анализират дейността и организацията на трудовите процеси, и да ни предложат конкретни мерки, които да приложим.
Успешното въвеждане на зелени работни места ще премине през четири етапа, реализирани в следната логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководството на ИСС ООД.
1.4. Въвеждане и създаване на организация за прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително и обучение на служителите за въвеждането на съответните промени.
Целевата група, която ще бъде повлияна от изпълнение на дейността обхваща 220 служители на компанията, чиито работни места се намират в слаборазвити региони NUTS 2.
Екологосъобразните дейности и свързаните с тях "зелени" работни места са важен аспект от устойчивата бизнес практика. Те помагат за намаляване на въглеродния отпечатък на дружеството и неблагоприятното въздействие върху околната среда. В тази връзка ръководството на фирмата има за цел да осигури подходящи и устойчиви работни места на служителите си, които в същото време са адаптирани към климатичните промени.
Разработването и прилагането на план от мерки за въвеждане на “зелени“ модели на организация на работните процеси в ИСС ООД ще е съществен момент от изпълнението на дейността. На този етап, ръководството ще може да приеме план от мерки за прилагане на “зелени“ модели на организация на работните процеси и работните места, в т.ч. предвиждане на нови екологични инвестиции, които да реализира в бъдеще.
Успешното въвеждане на "зелените" модели и въвличането на целевата група, която да приеме промените, ще се случи чрез обучение, което ще допринесе за изграждане на цялостна екологосъобразна "зелена“ фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите - ключов фактор за установяване на устойчиви "зелени" модели на работа. |
20 000.00
|
0.00
|
Повишаване на безопасността на работната среда чрез осигуряване на мерки за колективна защита в работните помещения и минимизиране на рисковете за здравето чрез осигуряване на ергономия при работа.: Дейността цели да подобри качеството на работната среда и да я направи по-здравословна за работещите. Фирмата заема собствена площ от 12 000 кв.метра, 8 000 от които производствени сгради и офиси, в които работят общо 220 човека, които са целева група на настоящата дейност. За гарантиране на безопасни условия на труд ще бъдат въведени следните мерки в производствените помещения и административните офис пространства:
1. Закупуване и инсталиране на екстрактори за дим при запояване:
В този производствен отсек има 30 работни станции за конвенцинално запояване на платки. С цел оптимизиране на работните процеси към всеки две работни станции ще бъде ползван екстрактор с двоен шлаух – по един за всяко работно място. По своята същност екстракторът за дим от запояване аспирира отделяните вредни газове, които се характеризират със средна степен на вреда за работниците. Планираните за закупуване екстрактори притежават най-високо ниво на филтрация, отговарящ на най-строгите екологични норми. Екстракторите имат вентилатори за извличане на прах, токсични изпарения и други вредни частици в затворена филтрираща система и предпазват хората и околната среда от тези токсични изпарения. Димоотвеждащите аспиратори засмукват замърсения въздух и извличат всички частици едновременно. Изсмуканият въздух се пречиства, като преминава през филтри. Екстракторите за дим работят на принципа на улавяне емисиите директно при източника и ще гарантират безопасна работна среда и спазване на изискванията за защита на работниците от вредни емисии по време на работа.
2. Закупуване на ергономични столове
В помещенията на компанията има както офис площи, така и офис точки в производствените помещения. Работещите в предимно седящо положение служители са изложени на редица рискове, най-значимият от които е седящата работна поза за продължително време. Към момента всичките служители, чиято работа изисква седнало положение, разполагат с работни места със стандартни столове– неергономични модели от нисък клас, които не разполагат с възможност за настройки на работната поза, което, създават редица проблеми, тъй като спецификите на работата (някой от служителите работят с монитор и работен плот, докато други оперират предимно с работни чертежи) водят до невъзможност за постигане на подходяща ергономия с базов модел стол.
Липсата на ергономия рефлектира директно върху здравето и работоспособността на служителите - налице са оплаквания пред СТМ от тяхна страна от болки в краката, шията, раменете, ръцете, кръста и гърба, причинени от неудобна работна поза. Наличните столове не позволяват смяна на височина на седеж и липсата на ергономия е установена като дефицит в работната среда и от обслужващата ни служба по трудова медицина - след последната оценка на риска бе препоръчано минимизиране на рисковете за здравето на работещите с осигуряване на ергономични столове. С реализацията на дейността ще удовлетворим желанията и нуждите на служителите и препоръките на службата по трудова медицина като закупим 100 броя ергономични работни столове с опции за регулиране на различните елементи с оглед постигане на оптимална работна поза и свобода на движение. Така ще осигурим добра работна позиция според анатомичните данни на всеки служител и ще предотвратим седенето в неправилни или принудителни пози, което предотвратява статичното напрежение и умората, а работоспособността на работещите ще се запази за по-дълго време.
Дейността ще се осъществи на няколко етапа:
1. провеждане на процедура за избор на изпълнител;
2. сключване на договор с избрания изпълнител;
3. закупуване на необходимите артикули;
4. доставка и монтаж. |
105 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез обновяване на стаите за почивка с кафемашини и хладилници, както и инсталиране на машини за вода с обратна осмоза в производствените помещения
: С изпълнението на настоящата дейност целим да подобрим качеството на работната среда и да я направим по-здравословна и привлекателна. Дейността включва осигуряване на социални придобивки за служителите ни – 3 помещения за почивка (по едно на всеки етаж в основната сграда на компанията), както и поставяне на машини за вода в производствените помещения.
Трите помещения за почивка са на разположение на всички служители в компанията, а машините за вода ще бъдат предназначени основно за нуждите на служителите в производството, за да им се гарантира достъп до чиста питейна вода без необходимост от откъсване от работния процес за продължителни периоди от време. По този начин ще бъдат посрещнати специфичните нужди на всички 220 служители на компанията и ще се осигурят необходимите условия за отдих и почивка.
Към момента в помещенията за почивка са налични по един стар хладилник и по една значително амортизирана кафе машина на помещение, които не разполагат с необходимия капацитет спрямо броя работещи, както и не отговарят на съвременните изисквания за качество (както на кафето, така и на обема, вместимостта на хладилниците и способността им да поддържат свежа храната, която работещите съхраняват в тях). Предвид отдалечеността на базата на компанията, излизането извън помещенията за обяд не е оптимален вариант за служителите, доколкото те биха прекарали по-голямата част от регламентираната си почивка в пътуване от и до потенциалното място за хранене. Това закономерно довежда до необходимостта да съхраняват своя обяд в стаите за почивка. Наличните към момента хладилници не са с достатъчна вместимост или характеристики, за да посрещнат нуждите на всички работници - основно изискване за гарантиране на благоприятни условия за работещите. Почивката има за цел да откъсне работещият от работата, да му позволи да отпочине от физически и психически ангажиращите му работни функции и да поддържа добрия му психо-физически тонус. Работата в индустриална среда е тежка и изморителна както за тялото, така и за психиката, дори и при положени усилия от страна на работодателя да осигури максимално благоприятни условия на труд. Поради това, качествената почивка в рамките на работния ден е изключително важна. При липса на възможност за предвидимост на наличието на храна в рамките на обедна почивка, както и на качествено кафе за поддържане на вниманието и тонуса на служителите, почивката става неефективна, а работната среда - още по-стресова. Предвид изложените факти и обстоятелства, компанията възнамерява да закупи нови висококачествени кафемашини и хладилници за стаите за отдих и почивка, с които да бъде заменено наличното към момента старо и амортизирано оборудване. Предвижда се закупуването на 3 бр. кафемашини и 3 бр. хладилници за всеки индустриален етаж от сградата (по 1 бр. кафемашина и хладилник за стая).
Другата важна инвестиция е разполагането на машини за чиста питейна вода в производствените помещения. Това се налага, за да им се гарантира достъп до чиста питейна вода без необходимост от откъсване от работния процес за продължителни периоди от време - производството е разположено в значителни по площ помещения, така че осигуряването на точки с чиста питейна вода е ключово за непрекъснатостта на процесите. В противен случай, служителите са принудени да изминават значителни разстояния до стаите за почивка, което е неефективно и нарушава работния ритъм.
Дейността ще се осъществи на няколко етапа:
1. провеждане на процедура за избор на изпълнител;
2. сключване на договор с избрания изпълнител;
3. закупуване на необходимите артикули;
4. доставка и монтаж. |
20 360.00
|
0.00
|