1. Разработване и прилагане на „зелен“ модел на организация на труд съобразно спецификата на работните места във "Вемат" ЕООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелен“ модел на организация на труд.: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелен“ модел на организация на работните процеси във Вемат ЕООД, който имат връзка с намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги.
Преходът към зелени работни места налага необходимостта от иновации и разработване на нови зелени модели на работа. Само така ще се ускори процесът на адаптация към предстоящите промени, свързани с прехода към климатично неутрална икономика и ще се постигнат устойчиви работни места. При осъществяване на стопанската си дейност Вемат ЕООД се съобразява с екологичните нормативни изисквания и с добрите практики за опазване на околната среда в строителния бранш.
Въпреки това, считаме че дружеството има потенциал за промени, поради това чрез настоящия проект желаем да привлечем външен експерт с подходяща квалификация, който да проучи организацията на трудовата ни дейност и да ни препоръча план от мерки, чрез въвеждането на които да приложим нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси, който да повиши ресурсната ефективност на дружеството и да намали отрицателното въздействие от дейността ни върху околната среда.
При осъществяване на стопанската си дейност Вемат ЕООД се съобразява с екологичните нормативни изисквания и с добрите практики за опазване на околната среда в строителния бранш. Дружеството има внедрен сертификат ISO 14001:2015 - изискванията към Системата за управление на околната среда и има добри практики свързани с ефективна система опазване на околната среда, като много стриктно спазва нормативната уредба свързана с екологичните изисквания.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелен“ модел на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелен“ модел на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
|
5 200.00
|
0.00
|
Психологическа подкрепа за заетите лица за осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място: Целта на дейността е да се осигури за заетите лица във "Вемат" ЕООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Служителите в дружеството ще се запознаят с наличието на явлението "бърнаут", ще бъдат подобрени способностите им за откриване на проявите му и за осъществяване на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Във "Вемат" ЕООД при изграждането на електрически инсталации, работата е прецизна, тъй като се работи с проводи на високо напражение и същевременно ритъма е интензивен, предвид сроковете за завършване на съответния обект. Предвид посочените специфики на работата често е налице високо ниво на стрес и динамичност, риска от "бърнаут" може да бъде значителен. Налице е постоянен натиск за бързо и качествено извършване на проектирането и извършването на дейности по изграждането на електрическа инсталации, като следва да се спазват и предвидените срокове, което може да доведе до усещане за безкрайно нарастваща отговорност и невъзможност за постигане на поставените цели. Това може да допринесе до значително увеличаване нивото на стрес, дори чуство на безпомощност и загуба на мотивация, като са идентифицирани следните причини предвид длъжностите на целевата група:
- режимът на труд и почивка – работи се извънредно и в почивните дни, когато се изостава с графика за изграждане на съответните електросъоръжения
- управление и разпределение на работниите по различните обекти на компанията, съобразно наличието на условия за работа и поставените срокове;
- материалната отговорност за наличните материали, инструменти и други съоръжения.
- изграждане на електрически съоръжения и системи изисква физическа активност и работа в различни условия, което може да допринесе за умора и прегаряне;
- контактът с колеги, контроьори на качеството, инженери и инвеститори, всеки от които поставя определени изисквания към производството, проектирането или строителството на съответните водоснабдителни и канализационни съоръжения и системи.
Посочените причини оказват стрес на персонала на дружеството и водят до най-различни психо-емоционални реакции, включително, бърнаут и други ефекти на менталното здраве. Във връзка с посочените стресови ситуации Вемат ЕООД осигурява периодични обучения за управление на конфликти и управление на времето. Провеждат се и регулярни срещи със служителите, но в динамичната среда на работа е налице необходимост от допълнителни усилия за превенцията на стреса, навременно идентифициране на състояния свързани с физическо емоционално и психическо изтощение както и подкрепа, чрез подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат реализирани два етапа: Първият свързан с провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи.
В рамките на втория етап ще се предоставя психологическа подкрепа за служителите във Вемат ЕООД. Предвижда се да се изготвят психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място.
Предоставянето на психологическа подкрепа също може да се извърши на етапи, които ще се координират с избрания изпълнител и може да са следните:
-Провеждане на анализ на работната обстановка и условията на труд.
- Идентификация на основните стресови фактори и предизвикателства, свързани с изграждането на електрически инсталации.
- Провеждане на анкети, интервюта или други методи за събиране на информация от работниците относно техните нужди и усещания.
-Осигуряване на достъп до психологически консултации на групови сесии за работниците, където да могат да споделят своите преживявания и стратегии за справяне и др.
|
5 200.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - 1
: Целта на дейността е да бъдат осигурени нови по-модерни и с по-добри характеристики и степен на защита лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) на заетите лица в Вемат ЕООД. Тази мярка е продиктувана от това, че настоящите лични предпазни средства се определят от последната разработена оценка на риска като неподходящи, неудобни, неефективни, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните условия.
Съгласно изискванията на чл.14, ал.1 на Наредба № РД-07-3 от 2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, работодателят се задължава да направи оценка на риска за здравето и безопасността на работещите от параметрите на микроклимата на работните места от неблагоприятните климатични въздействия при работа на открито на строителните обекти, която да обхване:
• рисковете от температура,
• слънчева радиация,
• валежи,
• мъгли
• вятър,
като се отделя специално внимание на тяхното комбинирано въздействие, както и на:
1. категорията на работата;
2. наличието на лични предпазни средства, в т. ч. специално работно облекло с подходящи характеристики за намаляване на риска;
3. необходимостта от лични предпазни средства, в т. ч. специално работно облекло за защита от други фактори на работната среда, използването на които може да наруши нормалната адаптация на организма към климатичните условия;
4. наличието на места за почивка с подходящи условия за възстановяване на топлинния баланс на организма.
По обекти на открито работниците и служители са изложени на риск от намокряне и премръзване. Със закупуване на ново ЛПС с по-висока степен на защита ще се минимизират тези рискове чрез по-висок клас гумени ботуши изработени от САЯ, PVC, устойчиви на настроителни материали, киселини, основи, масла и петролни продукти. Новите гумени ботуши ще имат стоманено бомбе, устойчиво на удар и с по-висока степен на водоустойчивост при работа с вода и във влажна среда.
До момента обувките използвани от служителите са с противоплъзгащи подметки от изкуствена кожа и с обикновена стелка запарват и не са достатъчно удобни за работа като ограничават обема на движение при работа. Предвидените нови специални работни обувки ще са от водоотблъскваща материя със система за бързо сваляне и светлоотразителни елементи с подвижна и дишаща стелка. Специалните работни обувки осигуряват комбинирана защита от идентифицираните рискове, свързани с микроклимат, падане и подхлъзване и ергономичен риск.
На работната площадка често се извършват работи, свързани с рискове от падане от височини и риск от падащи предмети. В такива случаи следва да се използва предпазни маски и предпазни очила и ударозащитни каски. Новите маски ще намалят рисковете от проява на алергии от строителните смеси и разтвори. Те са по-висок клас маска против прах тип респиратор за по- ефективно извеждане на топлината и влагата извън маската; повече комфорт при издишване и намалява риска за замъгляване на очилата. Трипанелната сгъваема конструкция осигурява по-добро прилягане на лицето и осигурява по- добра видимост и възможност за комбинация със защитни очила; иновационното удължение за брадичката улеснява настройката за стигане на оптимален комфорт; индивидуално опаковани за по-голяма хигиена.
Продължение 2 част |
46 379.52
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - 1: Целта на дейността е повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, чрез осигуряване на колективни средства за подобряване на работната среда в производствените и офис помещения на "Вемат" ЕООД..
На работодателят е предоставено становище, вследствие направен оглед по работните места от инспектори към СТМ "САНИТА - ТМ" ЕООД, при който е установено, че към настоящия момент при работа на обектите на дружеството не са предоставени или предоставените колективни средства за защита не са в добро техническо състояние и не са спазени изискванията на НАРЕДБА № 2 ОТ 22 МАРТ 2004 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ.
Въз основа на идентнифицираните рискове и направените предложения, в рамките на настоящата дейност се предвижда да се осигурят колективни предпазни средства, както следва:
1. Дружеството извършва основната си икономическа дейност в областта на строителството. При злополуките, причинени от падане от височина, основната причина е необезопасени работни места, или подходите към тях. В тази връзка по проекта е предвидено закупуването на парапет за обезопасяване на строителни обекти.
Ролята на предпазните парапети е от изключителна важност. Те са животоспасяващи, понеже защитават работниците във Вемат ЕООД от падане. Те предпазват работещите от падане при работа на голяма височина, както и от евентуално падащи предмети по време на работа или строеж, които могат да наранят хората.Този риск е оценен с висок приоритет в дружеството и може да се управлява основно с колективни предпазни средства –предпазни парапети, които се изчисляват по специфичните нужди на строителния обект. Съгласно чл. 60. от Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, работи на височина се извършват при осигурена безопасност от падане на хора или предмети чрез подходящо оборудване, колективни и/или лични предпазни средства (напр. ограждения, скелета, платформи, парапети и/или предпазни (защитни) мрежи).
Към момента на кандидатстване дружеството не разполага със собствени предпазни парапети и ползва под наем.
По настоящем на обектите изпълнявани от дружеството СТМ е констатирала, че използваните на място средства за обезопасяване на обектите с предпазни парапети са морално остарели и в незадоволително техническо състояние, като е предписано да бъдат заменени с нови предпазна парапети. Условията на труд при изпълнението на основната дейност на дружеството - строителство, според предписанията на СТМ направени в Оценката на риска, са свързани с висок риск от падане при работа на голяма височина, както и от евентуално падащи предмети по време на работа или строеж. За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и да им осигури здравословна работна среда, фирмата предвижда да закупи- предпазни парапети. Предвидените парапети са оборудване предназначено за защита на работниците при работи на високо на строителните обекти и предпазва от злополуки, като ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица.
Предпазните парапети включват следните елементи: предпазен парапет/пано, носеща колонка/основен пилон със заключалка и носач за носеща колона/пета за хоризонтнален носач общо 120 броя. Предпазните парапети биха предпазили работниците на строителните обекти на Вемат от инциденти на стъпала, рампи и други наклонени повърхности. Парапета не позволява на хората да се опират или да ходят по ръба на плочата. Те са проектирани да предотвратява инциденти при търкаляне или падане върху наклонена повърхност.
Следва продължение на текста в част 2
|
196 754.05
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работниците – място за краткотраен отдих - 1: Целта на дейността е да се осигури място за краткотраен отдих на служителите, като социална придобивка във Вемат ЕООД, с което ще се подобрят условия на работниците за краткотраен отдих и хранене. По този начин ще се увеличи качеството на предлаганите работни места и ще се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите.
Осигуряването на подходящи условия за отдих и хранене ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора.
Предвид на факта, че дейността на фирмата е в сферата на строителството за изграждане на електрически инсталации, работата трябва да бъде организирана по начин, по който да осигурява на работниците на различни строителни обекти място за отдих и почивка. В тази връзка е необходимо да се осигури място, където работниците да могат да почиват. Идеята за предоставяне на преместваеми и оборудвани контейнери като място за краткотраен отдих на работниците във Вемат ЕООД ще допринесе за подобряване на работната обстановка и удовлетвореността на персонала. Отчитайки основната дейност на дружеството свързана с работа на открито, броя на работниците, броя на обектите, на които те са заети и площта на контейнерите, предприятието се нуждае от поне три броя такива.
Поради естеството на работа на дружеството, а именно в сферата на строителството, работното място на служителите е на строителни обекти, отдалечени от административния офис на дружеството. Служителите са изложени на непрекъснатите атмосферните влияния поради това, че работното им място е на открито, в това число са изложени на студ през зимните месеци и горещини през летните. При осъществяване на основната си дейност, предприятието изпълнява обекти, които са на открито и се намират на различни места в страната. Към момента дружеството не разполага с преместваеми, оборудвани и обзаведени преместваеми контейнери, които да осигурят необходимият отдих и почивка на служителите по всичките им строителни обекти.
Удачно е осигуряването на социална придобивка на работниците да бъде постигнато, чрез осигуряване на преместваеми, оборудвани, закрити обекти – контейнери, които работниците да използват за отдих, почивка или за хранене в съотвествие с нуждите, които произтичат от дейността на фирмата. Чрез закупуването на енерго-ефективни контейнери Вемат ЕООД предвижда мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. За постигане на максимален резултат при реализирането на дейността се предвижда контейнерите да бъдат с подходящо оборудване и обзавеждане, съобразно предвиденото предназначение за хранене, отдих и почивка на служителите.
По дейността се предвижда да се закупят напълно оборудвани и обзаведени преместваеми контейнери със санитарно-хигиенни помещения.
Контейнерите са с външни габаритни размери Ш240/Д600/В250 см. – едно помещение. Посочените контейнери представляват модулни сглобяеми конструкции от сандвич панел, с изградена електрическа инсталация, отговаряща на противопожарните норми. Конструкцията е съобразена с изискванията за енерго ефективност и екопроектиранe.
Първият контейнер е необходимо да бъде напълно оборудван и обзаведен като съблекалня за работниците, отчитайки, че заетите лица на строителните обекти, често работят в мръсотия, кал, вар, бетон и др., и е необходимо да бъдат съдадени подходящи и здравословни условия за опазнане на тяхното здраве. Контейнерът включва (баня - 1 брой, мивка 1 брой, тоалетна - 1 брой, смесители за вода – 1 брой, бойлер - 1 брой), обзавеждане за съблекалнята (шкаф за съблекалня – 4 броя, пейки – 2 броя), и средства за осигуряване на оптимален микроклимат - климатик сплит 1 брой.
Продължение на текста в 2 част |
61 465.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - продължение 2: Новите предпазни /ударозащитни/ каски са с по-висока степен на защита от вентилираща и дишаща ABS материя против спарване и изпотяване, с по-високо качество на ултравиолетова стабилизация, със сменяема първокласна лента за пот за по-добра хигиена и защита; с възможност за сензорен диск 3M™ Uvicator™, който показва кога каската е била прекалено изложена на UV-лъчение и е време за нейната подмяна. Олекотена за по-голям комфорт на главата.Избраните нови очила ще намалят рисковете от получаване на травми при контролните и организационни функции по обектите и пътищата към тях, както и осигурява по-висока степен на защита. На работния обект е много важно да бъдеш лесно разпознаем поради опасности от затрупване с опасни строителни материали и пръст, удар от тежки предмети и тежкотоварни строителни машини. Предвидените нови светлоотразителни жилетки осигуряват максимално висока степен на защита и са надградени с олекотени гъвкави светлоотразителна ленти за по-добра видимост и са по-висок на клас състава 35% памук срещу спарване и прегряване.
Прекомерният и продължителен шум на строителните обекти води до ред поражения – звън в ушите, намалена способност за чуване, дори постоянна загуба на слуха. За защите на слуха се използват антифони при работа с перфоратор, ъглошлайф, къртач, и др. Новите антифони надграждат по характеристики настоящите антифони по състав и степен на защита. Меката, регулируема околожка за допълнително удобство и възглавнички за ушите от мека пяна спомагат за по-голямо удобство и защита. Ниво на защита е по-високо; не провеждат електричество. Изборът на предпазни ЛПС за многократна употреба има принос и за околната среда, като намалява отпадъците от еднократни лични предпазни средства.
Работещите нависоко на строителната площадка поради риск от падане следва да ползват предпазното средство, което е подходящо за съответната височина и извършвана дейност - сбруи. Сбруите служат за връзка между работещия и конструкцията и предоставят възможност за движение при максимална безопасност, като същевременно създават минимално неудобство на работещия. Сбруите, които позиционират работника към работно място с повишен риск от падане, се подбират с поглъщател на енергия, за да се намали натоварването върху човешкия организъм в момента на спиране на падането. Избраните нови сбруи минимизират рисковете от падане от височина с надграждащ пълен комплект сбруя с две предпазни точки на закрепване с дишаща задна подложка против изпотяване.
Имат двойно въже с енергиен абсорбатор и стоманени карабини с винтово заключване за по-добра защита.
Нуждата от подмяна на досега използваните нитрилни ръкавици с нови ръкавици с по-висок клас на защита, произтича от необходимостта за минимизиране на риска от срязване и порязване на ръцете. Материята е високоустойчива на масла и протриване, за тежък режим на работа, предпазва срещи грес и масла за по-добра защита на кожата.
Въвеждането на новия заваръчен шлеме продиктуван от нуждата от защита на очите за цялостна защита на лицето, представлява съществено подобрение в областта на работната сигурност. Този шлем осигурява цялостна защита на лицето на заварчика, превръщайки го в неизменен аксесоар за безопасност, съчетавайки ефективността на защита с удобството за работния процес.
Новият гащеризон от негорима материя, представлява високотехнологично и необходимо допълнение към работната облека. Облечен в този гащеризон, работникът получава ефективна защита от термични и механични рискове, гарантирайки същевременно комфорт и безопасност при работа в условия, изискващи негоримост и спазване на стандартите за защита при заваряване.
продължава текста в 3 част |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - продължение 3:
В следствие на идентифицираните рискове и опасности по проекта е предвидено надграждане на защитата при изпълнение на трудовите дейности, осигуряване на здраве и безопасност при работа и устойчиви работни места, определена в Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място, чрез закупуване нанови ЛПС и СРО с по-висока защита. Същите съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО.
Нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита ЛПС и/ или СРО произтича от необходимостта на по-качествени материали и с по-добър дизайн, които обхващат по-голям спектър от рискове, осигуряват по-добра защита от досега използваните и са по-устойчиви на съответните рискови фактори на работната среда. Н следващо място, поради бързото износване на средствата, осигуряващи безопасни условия на труд и технологичния прогрес, предоставящ все по-усъвършенствани, иновативни и сигурни решения, чийто технически характеристики осигуряват по-висока степен на защита, предприятието изпитва необходимост от замяна и надграждане на наличните към момента ресурси, свързани с безопасността на труда, за изграждане на една безопасна и по-благоприятна работна среда.
Предвидените в проекта ЛПС и специално работно облекло заместват и допълват съществуващите, увеличават с над 20% ефективността на нивото на защита, имат по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС/СРО).
Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на 25 заети към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита. Планирани са ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта са за следните длъжности: Земекопач-4, Управител транспорт-1,ЗАВАРЧИК-1, Електромонтьор-13, Машинист еднокофов багер-1, Шофьор тежкотоварен автомобил-2, Техник механик-1, РАБОТНИК СТРОИТЕЛСТВОТО-1,Технически сътрудник 1.
Планираните лични предпазни средства и специално работно облекло ще повишат защитата на работниците и служителите от рисковете на работните места и професионалните рискове, като риск от механични наранявания, риск от наднормен шум, риск от подхлъзване, спъване, риск от запрашаване. увреждане на очи, риск от намокряне и премръзване, риск от пренебрежение на долни крайници, риск от падане от височини при общите работници и зидарите.
Планирани са ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта.
Етапите за изпълнение на дейността включва:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и вс. нормативни документи (1 -2 ти месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи - (3 месец)
3. Извършване на услугата по предоставяне на ЛПС и СРО на заетите лица. (4-15 месец)
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - продължение 2
: 2.Във връзка с риск от падане от височина е предвидено да бъде закупено въже, предпазно с лентов поглъщател на енергия и кука с пружина. То е по-добро решение за обезопасяване на работещите. В дейноста на фирмата са включени работни процеси на голяма височина. Лентовия поглъщател позволява плавно регулиране степента на отваряне на механизма което позволява при падане от височина, плавно, а не камшично натоварване на тялото на работника.Ефекта за работниците е силно намаляване на травматизма при работа. Спокойна работна среда и липса на стрес при внезапно падане от височина.
3.По отношение на работниците е предвидено закупуването на мобилна мрежеста строителна ограда, като средство за колективна защита. Това средство ще предпази работниците от навлизане в зоната на изкопи, отвори, шахти, тежки строителни машини, повдигателни съоръжения, зони на товаро-разтоварни дейности, заваръчни работи и др. В процеса на работа се налага да се обезопасят големи линейни дължини от изкопи. С цел предотвратяване навлизане на опасни предмети при наличие на силен вятър се налага изкопите да се обезопасят с мрежеста ограда. В момента дружеството има мрежеста ограда, която е морално остаряла и силно амортизирана, не е ефективна и е предпоставка за инциденти свързани с използването на самата ограда. По този начин ще се осигури спокойна и безопасна работна среда за работниците, както и ще бъде премахнат стреса от случайно навлизане в опасна зона.
4.За поражения от удар с електрически ток водещи до трайна неработоспособност или летален край и падане от височина се предвиждат да бъдат закупени изолиращи стълби различни по вид и височина. Тази мярка ще подобри здравословните условия на труд и ще допринесе за спокойствие за работниците и удобство при работа. Изолиращите стълби ще снижат трудовите злополуки и предотвратяването на такива свързани с липсата на стълба стояща - С, изолираща. При работа по електрически инсталации е много важна изолационната среда в която работят служителите. Стълбите налични към момента във фирмата са алуминеви и сами по себе си те са проводник на еректричество. Наличието на стълба чиито материал е изолатор, както тези които сме предвидили да осигурим на работниците, би допринесло неимоверно много за безопасността и снижаване на риска от преминаване на електричеки ток през тялото на работника. Инвестицията която смятаме да направим осигурявайки им изолиращи стълби е незаменима.
5. При работа и риск от попадане под ел.напрежение /директен или индиректен допир/, вследствие възникване на опасна ситуация с нарушена цялост на токопроводимите кабели; натрупано статично електричество в тялото; риск от попадане под ел. напрежение за работещите с машини и ел. инструменти. Предвидени КПС за минимизиране на риска са:
Площадка, изолираща, площадка, изолираща за външна употреба, диелектрично / изолиращо / килимче и ръкавици , щанги, изолиращи, електронен указател за средно напрежение, преносими заземители за въздушни линии ниско напрежение, преносими заземители за въздушни линии средно напрежение с автоматични контакти във връзка актуализирана оценка на риска и 20.12.2023 и чл. 47 и чл. 200 от Наредба № 7 на МТСП и МЗ от 1999 г.
Към момента дружеството разполага с налична една площадка, която е амортизирана и напукана. Фирмата не разполага с наличен заземител за въздушни линии ниско напрежение. Използва се собственоръчно направен, които не е сертифициран и додбрен за работа. Дружеството има едно диелектрично килимче и налична амортизирана щанга с нарушена повърхностна изолация. Разполага и с налична 1 бр. амортизирана с нарушена повърхностна изолация.
продължение в 3 част |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - продължение 3
: 6.При риск от затрупване от земни маси, основната причина е извършване на работи в изкопи, които не са обезопасени чрез укрепване на стените, или чрез подходящ ъгъл на. По настоящем на обектите изпълнявани от дружеството СТМ е констатирала, че използваните на място средства за укрепване на изкопите са морално остарели и в незадоволително техническо състояние, като е предписано да бъдат заменени с нова укрепителна система.Условията на труд при изпълнението на основната дейност на дружеството–строителство електрически съолъжения, според предписанията на СТМ,направени в Оценката на риска, са свързани с висок риск от пропадане на земни маси при неефективно укрепване на изкопи.За да осигури по-добри и безопасни условия на труд за своите служители и да им осигури здравословна работна среда, фирмата предвижда да закупи-система за укрепване на изкоп. Предвидената за осигуряване система за укрепване на изкоп е оборудване предназначено за защита на работниците при изкопни работи на строителните обекти и предпазва от злополуки, причинени от затрупване от земни маси, като ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица.За целта защитна система за укрепване на изкоп включва: единична релса (носещ релсов профил),укрепващо платно, подвижен елемент, който спомага движението на подвижната подпора, междинна греда/удължително звено.Системата за укрепване на изкопи изпълнява изискванията за безопасност, която надвишава международните стандарти. Укрепителната система е подходяща за обекти с комбинация от трудни условия и може да бъде използвана в повечето случаи
7.За защита от прах и твърди частици е предвидено да се осигурят улуци за отпадъци.Към настоящият момент фирмата разполага със силно амортизирани улуци за отпадъци, който са компрометирани.При изхвърляне на отпадъци на строителни обекти се използват улуци които се закрепват към външните стени на сградата.Ползата от използването им е голяма.Намалява се общото запрашаване на обекта.Улуците не допускат отклоняване на твърди частици и разпиляването им което би довело да инциденти и трудови злополуки.Насоченото изхвърляне на отпадъците от обекта е изключително полезно и за опазване на околната среда.
8.За предпазване от риск от механични увреди от метални частици се предвижда са осигури прахосмукачка.С прахосмукачка за абразиви с финкции за сухо и мокро почистване е възможно да се намали прахът,който се генерира в затворените пространства, където вентилацията е лимитирана.Изсмуквайки праха от затворените пространства, рискът, на който са подложени работниците в затворените помощения от белодробни заболявания, намалява.При рязане на улей в бетон се използва прахосмукачка която улавя праховите частици и намалява запрашеността.Към момента фирмата разполага с една прахосмукачка която е крайно недостатъчна.
9.Предвид основната дейност на дружеството свързано с изграждане на електрически съоръжения има риск от изгаряне от висока температура, механични травми, отравяне с газове, отделяни при горене е необходимо да се закупят нови пожарогасител - преносим.Те са профилактика на бедствието пожар.Наличнието на прахови пожарогасители във всяка група би допринесло за спокоина работна среда.Би намалило риска от изгаряне и поражения върху тялото на работниците.Вемат разполага с два прахови пожарогасителя които са крайно недостатъчни предвид количеството обекти,които изпълняваме.
10.В момента фирмата разполага не разполага с стенд за спасително оборудване -SZ-51M. Използват се подръчни аптечки при указване на спешна медицинска помощ.В случаите на електрическа авария е много важна бързината на намеса.Стендът съдържа целия необходим набор на спасителени средства на едно място, достъпно за всички ползватели за светкавична реакция при необходимост.Със закуването на стенда ще се осигури оказване на своевремнна помощ при поражение от електрически ток.Ще допринесе за снижаване на трудовите злополуки и предотвратяването на такива свързани с липсата на стенд.
Следва продължение в 4 част |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - продължение 4
: Броя на избраните на колективните предпазни средства, е съобразен с обема, височината и размера на строителните работи и обектите, които дружеството извършва. Дружеството изпълнява големи строителни обекти в страната, като броя на избраните средства за защита, е съобразен с мащабността на работа в тези обекти и с цялостната политика за осигуряване на безопасност и намаляване на броя на опасностите за служителите. Количеството на средствата за защита, е определено въз основа на среден за годината обем работа, необходимо, за да се осигури защита на всички обекти и заетите лица. Като решение от най-съвременен тип за осигуряване на здраве и безопасност при работа на строителните работници и предвид действащите стандарти сме избрали посочените средства за предпазване и обезопасяване.
Предпазните колективни средства ще минимизират рискове за здравето на 23 души, работещи като Земекопач-4,ЗАВАРЧИК-1, Електромонтьор-13, Машинист еднокофов багер-1, Шофьор тежкотоварен автомобил-2, Техник механик-1, РАБОТНИК СТРОИТЕЛСТВОТО-1, които са целева група за дейността.
11.Работодателят е закупил в помещение в гр. Велико Търново – помещение на приземен етаж, което ще бъде обособено за административен офис на дружеството. Настоящето състояние на новото помещението е необорудвано, необзаведено и в лошо общо състояние и неприветлив вид за използване. Няма уреди за отопление и охлаждане. На работодателят вследствие извършена актуализация на Оценката на риска на работните места в "Вемат" ЕООД –и предвид оценените рискове, са направени предложения за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска, съгласно чл. 5 (1) от Наредба № 5 от 11 май 1999 г. Въз основа на идентнифицираните рискове, в рамките на настоящата дейност се предвижда да се осигурят колективни предпазни средства, както следва:
Идентифицан е риск от влияние на Микроклимата на работните места: охлаждащи или прегряващи условия, които са изява на рязко противоположни температурни въздействия. Предвидени КПС за минимизиране на риска:
-Климатик сплит система за офиса – 1 бр. – за климатизиране на помещение от 59 м2.
- смяна на съществуваща амортизирана дограма 12,5 кв. м., с такава която да осигури уплътняване и защита от атмосферни условия върху работещите (СМР) и подмяна на топлоизолираща вата под таван 59 кв. м(СМР), поради недоброто й състояние в момента.
13. Ергономични работни столове и работни маси –за работещите на видеодисплеи, съобразени с изискванията на Приложение към чл. 4,ал. 1, т.5 от Наредба № 7 от 15 август 2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на ЗБУТ при работа с видеодисплеи. Предвидените средства са заработещите в административния офиса на дружеството на следните длъжности: 1 бр, мениджър продажби - 1 бр., управител транспорт– 1 бр., технически сътрудник 1 бр.
Ергономичните бюра трябва да са достатъчно широки, с ниска отразителна способност и да позволяват промени в подреждането на екрана, клавиатурата, документите и останалото оборудване; държателят на документи да е стабилен, да се регулира и да е поставен в положение, което да намалява причиняващите дискомфорт движения на главата и очите при работа; работното място да осигурява достатъчно пространство, за да може лицето, работещо с видеодисплей, да заема най-удобната за него работна поза.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - продължение 5
:
Ергономичните столове трябва да позволяват: стабилна основа, да имат равна и мека тапицерия, да се регулира височината, облегалката да се регулира под наклон, която да осигурява стабилна опора на гърба и удобна работна поза.
Към момента в помещението липсват работни столове и работни бюра за работните места в административния офис.
Ергономичните бюра трябва да са достатъчно широки, с ниска отразителна способност и да позволяват промени в подреждането на екрана, клавиатурата, документите и останалото оборудване; държателят на документи да е стабилен, да се регулира и да е поставен в положение, което да намалява причиняващите дискомфорт движения на главата и очите при работа; работното място да осигурява достатъчно пространство, за да може лицето, работещо с видеодисплей, да заема най-удобната за него работна поза.
Ергономичните столове трябва да позволяват: стабилна основа, да имат равна и мека тапицерия, да се регулира височината, облегалката да се регулира под наклон, която да осигурява стабилна опора на гърба и удобна работна поза.
Използваните към момента работни столове и работни бюра са физически амортизирани, неудобни и не осигуряват необходимата ергономия на работните места. Част от работещите извършват своята дейност в седяща работна поза и при натоварване на една и съща група скелетни мускули. Работните столове и бюра не отговарят на изискванията за работа с видеодисплеи, основен работен процес на гореизброените 3 заети лица. В тази връзка се предвижда да се осигури за работещият при принудителна седяща работна поза ергономична мебел, както следва: 3 бр. електрически маси/бюра от естествен материал - дъбова дървесина с параметри: регулиране на височината (вкл. плота): 700 – 1180 мм, регулиране на дължината на основата: 1100 – 1800 мм, минимална широчина на плота: 600мм. Ергономични офис столове – 3 броя с регулируема височина, лумбална опора, подлакътници и облегалка за глава с опциякулик систем „гранд“, която спомага за коригиране позицията на гръбнака, придържа кръста, намалява натоварването върху опашната кост, контролира правилното разположение на таза, осигурява свободна циркулация на въздух със следните параметри: широчина на седалката 500 мм,; дълбочина на седалката 400-450 мм и височина на седалката 465-555 мм. Новите ергономични столове ще осигурят по-висока защита, тъй като ще се регулират според биометричните данни на работещия и ще позволят подържане на правилна стойка на главата, шията, гърдите и корема. Тези части от тялото стоят вертикално, една под друга, и са уравновесени, което от своя страна води до значително намаляване на напрежението на мускулно скелетната система и относително по-слабо действие на рисковите фактори за гръбначно-мускулни увреждания.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - продължение 6:
Ефектите от осигуряването на ергономичната мебел за 3 броя заети лица от административен офис на дружеството са следните:
-Осигуряване на безопасни условия на труд и в частност ергономия при работа;
- Чрез закупуването на ергономични офис столове и бюра здравословното състояние на служителите ще се подобри качествено в следните направления: облекчаване на болките в кръста, врата и гърба, повишаване на фокуса и работоспособността, ще бъде увеличен калорийния разход, ще бъде подобрен съня, ще бъде удължена продължителността на живота, в съгласие с чл. 4. ал.1 НАРЕДБА №7 от 15.08.2005 г.
Конкретните ефекти за целевата група, до който ще доведе планираните колективни предпазни средства са:
(1) осигурява здравословни и безопасни условия на труд с най-високо ниво на защита.
(2) допринася за спазване на екологичните стандарти и практики за устойчиво строителство, за да намали въздействието си върху околната среда.
(3) инвестиция за предотвартяване на трудови злополуки и опасностти и осигуряване на сигурна и безопасна работна среда.
(4) оптимизират се условията на труд и се снижава риска за здравето и безопасността при работа и се осигурява съответствието на факторите в работната среда с нормативните изисквания.
Целева група за колективните предпазни средства подобряващи микроклимата и ергономията са 3 броя заети лица в административния офиса на дружеството.
Етапи на изпълнение на дейността:
1.Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител, съгл. изискванията на Управляващия орган, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 6-месец до 7 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител (8 месец)
3. Доставка на колективните предпазни средства (от 9 месец до 10 месец).
ЦГ по дейността са общо 26 заети лица. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работниците – място за краткотраен отдих - продължение 2: Другите два контейнери ще са за отдих и почивка, с включени санитарно-хигиенни помещения всеки един. Всеки един от контейнерите включва: (баня - 1 брой, 1 брой тоалетна чиния с казанче, 2 брой мивки, 2 броя смесители за вода, 1 бр. душ слушалка, 1бр. душ корито, 1бр. бойлер), кухненско оборудване и обзавеждане ( хладилник – 1 брой, - Кафеавтомат – 1 брой, микровълнова печка – 1 брой, електрическа кана – 1 брой), обзавеждане (маса – 3 броя, столове – 20 броя, 1 бр. горен шкаф и 1 бр. долен шкаф) и средства за осигуряване на оптимален микроклимат - климатик сплит 1 броя. Общо работници, за който ще бъде подсигурени преместваемите контейнери са 24 бр. Земекопач-4, Управител транспорт-1,ЗАВАРЧИК-1, Електромонтьор-13, Машинист еднокофов багер-1, Шофьор тежкотоварен автомобил-2, Техник механик-1, РАБОТНИК СТРОИТЕЛСТВОТО-1.
Конкретните ефекти за целевата група, до който ще доведе планираната дейност са:
- Предоставянето на удобно и функционално място за краткотраен отдих е възможност за по-ефективно възстановяване и почивка на работниците на строителните обекти, което ще допринесе за подобряване на работната обстановка и удовлетвореността на персонала.
- Специализираното обзавеждане и оборудване ще даде възможност служителите за кратко време да възстановяват емоционалния си баланс, да се справят с преумората и стреса. Това ще доведе до повишаване на тяхната работоспособност и ефективност при изпълнение на служебните им задължения и ще рефлектира положително върху качеството и производителността на труда. Социалната придобивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден, от служителите. Също така ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка.
- Дейността води до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот.
Дейността ще се извърши при реализиране на следните етапи:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР, Ръководство за бенефициента по процедура "Адаптирана работна среда" и всички приложими нормативни документи (9-ти-10-ти месец)
2. Сключване на договор с избрания изпълнител.(10-11 месец)
3. Извършване на доставка на преместваеми контейнери, които да се ползват за краткотраен отдих на заетите лица. (11-12 месец)
|
0.00
|
0.00
|