Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 65 904 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

"МЛ- България" АД е специализирана в събиране, транспортиране и обезвреждане на опасни болнични отпадъци от болници, лекарски кабинети, ветеринарни заведения, стоматологични кабинети и други. 
Едно от основните предизвикателства пред дейността на дружеството е бързата промяна в пазара на труда и необходимостта от предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. С изпълнението на настоящия проект ще се извършат следните дейности за подобряване на безопасността на работната среда и осигуряване на здравословни условия на заетите лица в дружеството:
Дейност 1- Разработване и прилагане на "зелени" модели на организацията на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в дружеството, вкл. изготвяне на зелени карти за организация на процесите и обучение за внедряване на зелени модели;
Дейност 2- Осигуряване на превенция и профилактика на "бърнаут"  на работното място и "ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве"- психологическа подкрепа; 
Дейност 3- Закупуване на лични предпазни средства ( ЛПС) и специално работно облекло.
Дейност 4- осигуряване на Колективни Предпазни Средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд. 
Дейност 5- осигуряване на социални продобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за ходих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Разработване и прилагане на "зелени " модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организацията на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 3 154.00 0.00
Дейност 2 - Осигуряване на превенция и профилактика на "бърнаут" на работното място и ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве- психологическа подкрепа.: Психологическа подкрепа за служителите и запознаването им с "бърнаут", подпомагайки ранното откриване на проявите му и превенция на състоянията свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Психологическа подкрепа на служителите за справяне с ефектите от COVID пандемията и влиянието й върху менталното здраве. Ще бъдат изготвени психологически профили на 19 служителите и ще бъдат подготвени съответните мерки за психологическа подкрепа за всеки един от тях. Ще се запознаят със симптомите на "Бърнаут", ще се анализира вътрешното преживяване и поведенческите прояви на симптомите. Ще се направи психогенна профилактика и рехабилитация, чрез подкрепа и толерантност на групово равнище, ще се разгледа работната организация и правилното разпределяне на задачите от ръководителите, за да се избегне претоварване на определени служители за сметка на други. Ще се анализира работната среда и стресовите моменти в ежедневните дейности. Разиграването на различни ролеви игри и симулации на ситуации ще подготвят служители да се справят по-добре със стресовите ситуации. Ще се проведат и индивидуални срещи, свързани с изготвяне на стратегии за превенция на бърнаут, които засягат личностна промяна, служителите ще се насърчават към дейности извън работно време и спорт. Ще им бъде направена преоценка на приоритетите и предложени различни техники за релаксация и пълноценна почивка, за да се намери баланс между работата и почивка. Ще се включат тренинги за справяне със стреса и напрежението и различни техники за решаване и преодоляване на конфликти. Ще се анализира чувствителността на работещите към положителните резултати и умението да изпитват удовлетвореност от извършената работа. Служителите ще бъдат насърчавани да сформират група за подкрепа в която да споделят опит и чувства възникнали по време на работа. Ще се разгледа влиянието на COVID пандемията върху психичното здраве и последствията. Служителите ще се запознаят как да се упражняват ежедневно, за да ограничат екстремните симптоми, които влияят върху психичното здраве. Дейността ще обхване всички 19 служители на "МЛ-България" АД, те ще бъдат разделени в две групи: първа група от 10 служители и втора група от 9 служители. 3 154.00 0.00
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Планираме да закупим следните ЛПС, с които Дружеството не е разполагало до момента: 1. 66 броя защитни гащеризони със следните технически характеристики: Костюм от полипропилен/ полиетиленов ламинатен филм, бял цвят с цип- найлон върху полиестерна оплетка; Еластична част- Неопренов каучук; Маншети-Полиестер; Нишка-Полиестер; Шевове- полипропилен, червен цвят; Залепени шевове - за бариерна защита срещу аерозоли, прахови частици и някои биологични замърсители (съгл. EN 14126); 3 панелна качулка за плътно прилягане към главата; Плетени маншети; Двупосочен цип с уплътняващ капак; Еластичност на талията и глезените; Антистатично покритие от двете страни на естествен латекс. Основно тегло: 49 g / m2 CE съгл. Директива 89/686/ECC, Category III. От предвиденото лично предпазно средство ще се възползват служителите на следните позиции: 4 бр. шофьор лекотоварен, 1 бр.шофьор тежкотоварен, 6 бр. оператор автоклав, 1 бр. работник рециклиране и 1 бр. диспечер. Предвидените бройки са съобразени с нормативния срок за износване от списъка с ЛПС (3 месеца) и срока за изпълнение на настоящия проект (18 месеца). Всички включени бройки ще бъдат разходвани в рамките на изпълнението на проекта. 2. 66 броя предпазни маски със следните технически характеристики: Интегриран носен фиксатор с абсорбираща част против изпотяване, сгъваема, индивидуално опакована, съвместима с очила и др. защита на очите. Изпускателният вентил Cool- Flow намалява, съпротивлението при дишане и предотвратява, затоплянето под маската, Цветно кодирани каишки: FFP3 червен ,Ниво на защита- FFP3 съгл. EN 149:2001 + A1:2009. От предвиденото лично предпазно средство ще се възползват служителите на следните позиции: 4 бр. шофьор лекотоварен, 1 бр.шофьор тежкотоварен, 6 бр. оператор автоклав, 1 бр. работник рециклиране и 1 бр. диспечер. Предвидените бройки са съобразени с нормативния срок за износване от списъка с ЛПС (3 месеца) и срока за изпълнение на настоящия проект (18 месеца). Всички включени бройки ще бъдат разходвани в рамките на изпълнението на проекта. 3. 66 броя защитни очила със следните технически характеристики: Материал – поликарбонат, 3M Scotchgard покритие против изпотяване, свързано директно със стъклата - издържа по-дълго от традиционните покрития, като спомага за повишаване на ефективността на очилата във влажна среда и изпарения Покритието запазва своята ефективност против изпотяване при мин. 25-кратно измиване с вода, дезинфекция чрез потапяне в разтвори на белина или дезинфекция чрез забърсване с алкохолни кърпички Отговарят на изискванията на ANSI Z87.1/CSA Z94. От предвиденото лично предпазно средство ще се възползват служителите на следните позиции: 4 бр. шофьор лекотоварен, 1 бр.шофьор тежкотоварен, 6 бр. оператор автоклав, 1 бр. работник рециклиране и 1 бр. диспечер. Предвидените бройки са съобразени с нормативния срок за износване от списъка с ЛПС (3 месеца) и срока за изпълнение на настоящия проект (18 месеца). Всички включени бройки ще бъдат разходвани в рамките на изпълнението на проекта. 9 646.56 0.00
Дейност 4 - Осигуряване на колективни предпазни средства, включително модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Планираме да закупим следните КПС: 1. Антибактериални самозалепващи се адхензивни многослойни постелки с размер 115х150 см- 30 бр - ще бъдат положена на входовете и около автоклава. Тя е съставена от отделни 30 бр. слоеве, и през периодично време след като е изхабен, най-горният слой се отлепя и унищожава по подходящ начин. Слоевете са номерирани и са от полиетилен с ниска плътност и висока якост на свързване. Импрегнирани са с антимикробен агент, който е предназначен да инхибира растежа на бактерии на повърхността. Постелката не оставя следи по пода, не изисква рамка или друг способ за поставяне. 2. Пречиствател на въздух ( система/апарат за ултравиолетова рециркулацията на въздуха- 1 бр.- Апарат за обработка на въздуха, произвежда насочен, нетурбулентен поток от филтриран въздух, без прахови частици и микроорганизми, за да се намали инфекция при работещите /UV радиацията му е смъртоносна за микроорганизмите/) - представлява Апарат за въздушна филтрация и пречистване на въздуха, който представлява мобилен апарат с три нива на протекция. 1 - механичен префилтър - сменя на определен период и има ефект срещу макрочастици и замърсявания на средата; 2 - UVC кристалинна технология за антимикробен и антивирусен ефект и 3 - HEPA филтрация на въздуха. Ефективен е до 300 м2 и може да се премества в различни помещения. Този тип система осигурява висок въздухообмен на част от помещенията, които имат необходимост от контрол на средата и предпазва работещите служители от микробни и вирусни зарази. Ще бъде поставен в цеха, където се обработват опасните отпадъци. Апарата е мобилен и може да обслужва всички помещения. 3. Устройство за автоматична дезинфекция на помещения- 1 бр. - Апарат за аерозолна терминална дезинфекция на всички повърхности в работна и болнична среда на предварително почистени повърхности. В допълнение към Пречиствател на въздуха ще закупим и машина за дезинфекция по въздух на повърхности и среда с подходящи продукти, апаратът също е мобилен и позволява лесно преместване и обеззаразява помещението в което са обработвани опасните болнични отпадъци. При обработването на опасните биологични отпадъци е възможно част от тях да попаднат по пода в помещението, по оборудването или стените. Машината за дезинфекция ще работи в допълнение към апарата за въздушна филтрация и когато в помещението няма служители, това ще се прави в края на всеки работен ден или непосредствено след като е възникнала опасност от заразяване с различни биологични агенти. Устройството може да дезинфекцира помещение до 300 м. 4. Климатични системи тип сплит/мултисплит включваща 8 бр. климатизатори ( външно и вътрешно тяло)- филтър със сребърни йони с антибактериално действие. Тя допълва благоприятната микросреда за служителите след пречиствател на въздух с ултравиолетова рециркулацията и устройството за автоматична дезинфекция. Климатичната сплит система ще бъде монтирана в помещенията на Дружеството. Тя има за цел да вкара свеж въздух след ултравиолетовата рециркулацията на въздуха и дезинфекцията на повърхностите, за да се подготви благоприятен микроклимат за служителите. Предвидена е за около 250 м2 разделени на две основни помещения всяко по около 100 м2, в които има по три по-малки спомагателни помещения. 5. 4 бр. индустриални въздухопречистватели- Сами по себе си индустриалните пречистватели не са достатъчни, за да осигурят нужната и ефективна защита за служителите, но в допълнение към пречиствател за въздух с ултравиолетова рециркулацията, устройството за автоматична дезинфекция на помещенията и климатичната сплит система ще се постигне максимума безопасна и здравословна среда за служителите. Те ще бъдат разпределени в помещенията. Те ще пречистят въздуха от прах, алергени, полени и едновременно с това ще неутрализират неприятните миризми. Имат тристепенна система за филтриране от: предварителен филтър- филтър с активен въглен- композитен хартиен филтър. Ще обхване всички служители на "МЛ- България" АД. 146 779.60 0.00
ДЕЙНОСТ 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: 1. Обзавеждане на стая за почивка и хранене. Помещението е със следните размери: височина: 2.93 м./ ширина 5.00 м./ дължина 5.65 м ( обща квадратура: 28.25 м2). Помещението ще бъде оборудвано с необходимите мебели и уреди, за да предложи на служителите на МЛ България АД подходящото място за почивка и обяд. До този момент дружеството не е разполагало със стая за почивка и хранене. Предвиденото оборудване е следното ( диван. горен шкаф, столове, холна маса, ъглов диван, трапезна маса със столове, кухня, хладилник с фризер, съдомиялна машина и фурна за вграждане с плот). В помещението за почивка и хранене ще се прекарат изводи за кухненско оборудване. Ще се закупи и монтира кухненски ъгъл със съответните електрически уреди, като фурна с плот, хладилник, съдомиялна машина, . Ще се закупят: 1 бр. диван с механизъм за сън, 1 бр. ъглов диван, 1 бр. маса за хранене с 10 бр. трапезни столове, 4 бр. столове, 1бр. холна масичка и 1 бр. горен шкаф. 2. Ремонт и оборудване за фитнес. Помещението е с размери: височина: 3.10 м./ ширина 6.10 м./ дължина 7.50 м. ( обща квадратура: 45.75 м2). Помещението има нужда от ремонт, след като бъде ремонтирано ще се оборудва с фитнес уредите. Помещението, което сме определили за фитнес е в много лошо състояние, и за да е използваемо се налага да се извърши текущ ремонт. Необходимо е да съборим комин, да се почистят стени и таван, ще се демонтира стария паркет. Ще се грундира и направи нова циментова замазка на пода. Ще се зазидат врати и прозорци и стените ще се измажат с варова мазилка. Ще се достави, монтира и шпаклова гипсокартон на конструкция с минерална вата от 5 см. по стените. Прозорците ще се обърнат с гипсокартон и алуминиев ъгъл. Таванът ще се направи с гипсово пано. класик. На пода ще се залепи и фугира гранитогрес заедно с первази от същия материал. На прозорците ще бъдат монтирани пвц подпрозоречни дъски. Стените ще се грундират и боядисат с латекс и ще се монтира нова входна врата. След като се ремонтира помещението по описания начин ще се закупи съответното фитнес оборудване състоящо се от следните уреди: професионална бягаща пътека, гумена настилка тип пъзел, за да се избегне нанасяне на травма. Кростренажор, подвижна пейка/ лежанка, платформа за скачане, вертикална стойка за гири и гири от 1 кг. до 20 кг. Олимпийски лост с лагери, олимпийски свободни уретанови тежести, олимпийски E-Z крив лост с лагери, олимпийски лост с лагери, фитнес постелка за анаеробни упражения, метални пудовка от 4, 12 и 16 кг. От инвестицията по Дейност 5 ще се възползват всички наши 19 бр. служители. 86 655.29 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.