Дейност 1 - Наемане на лица от целевата група - Наемане на трудово правоотношение на пълен работен ден на 2 / две / лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания за период от 24 / двадесет и четири / месеца: Дейността наемане на трудово правоотношение на пълен работен ден на 2 / две / лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания за период от 24 / двадесет и четири / месеца е първата в настоящото проектно предложение. Стройкомерс 2002 ЕООД е дружество работещо повече от 15 години в сферата на счетоводните услуги и данъчни консултации, с код по НКИД- 69.20 Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации на територията на гр.Бургас. Клиентите през годините са били с разнообразни дейности в сферата на търговия, строителството, услугите, хотелиерство, ресторантьорство и други. Необходимостта от строг контрол от страна на държавните институции все повече налага и изисква от специализираните счетоводни предприятия, обслужващи други дружества, все повече информация за все по - кратки срокове. Бранша е изправен пред предизвикателството да съумее да направи необходимото и да се справи в срок, за да се избегнат нарушения и санкции със съществуващият персонал, което на моменти се оказва невъзможно. Осчетоводяването на банково извлечение например от преди 3 години и сега не е същото. Масово навлязоха картовите плащания по доставки и продажби и справките от 2 страници се промениха на 80 - 100 страници на всяка една сметка по фирма. Отделно политиката на държавата към минимизиране на разплащанията в брой допълнително увеличава обема на информацията, която трябва да бъде обработвана от съответният отчетник счетоводство, тъй като всяко едно плащане се регистрира във фирмената сметка на съответното дружество. За отчитането на ежемесечните справки декларации по ДДС се обработват до 1000 операции на дневник в зависимост от дейността и активността на всяко едно дружество. За поддържане на този обем и разширяване на своята дейност, както и за да отговори на новите и променящи се модели на работа Стройкомерс 2002 ЕООД има конкретна необходимост от две лица с трайни увреждания за работни места от разстояние. Липсата на достатъчно мотивирана работна ръка и недостикът на персонал е сериозен проблем, в същото време лицата с увреждане са група от хора, които да скоро не са имали същите възможности, като хората без увреждания при кандидатстване за работа и не са се чувствали пълноценни и равноправни. Именно за това насочеността на тази дейност са именно лицата с трайни увреждания. Хора с трайни увреждания“ са лица с трайна физическа, психическа, интелектуална и сетивна недостатъчност, която при взаимодействие с обкръжаващата ги среда би могла да възпрепятства тяхното пълноценно и ефективно участие в обществения живот. Отделно с приемането и прилагането на работата от разстояние като модел се постига един по плавен преход към тяхната адаптация. Именно за това, лицата с трайни увреждания са подходящата и необходима група от лицата в неравностойно положение за извършването на тази дейност, а именно обработка и отчитане на документи, счетоводни и ТРЗ дейности. Те са липсваща частица на нашия малък колектив, но така нужна за да продължим напред.и да се справим с обема и документооборота. Хората с трайни увреждания се сблъскват с предизвикателства, които варират в зависимост от типа и степента на увреждането. Те често се нуждаят от специализирана подкрепа и услуги, адаптивни технологии и социална подкрепа, и спокойно работна среда. Важно е че трайните увреждания не дефинират хората напълно и че с правилна подкрепа, ангажираност и включване в обществото те могат да постигнат високи постижения и да водят изпълнен живот. Предвидено е да бъдат наети 2 / две / лица с трайни увреждания за работа от разстояние на трудово правоотношение, на длъжност - Отчетник , счетоводство - НКПД 41212004, в съответният код на икономическа дейност по НКИД - 69.20 Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации от региона на гр. Бургас.Размера по стандартната таблица за единица разход в общ размер за 8 тримесечия / 24 месеца/ - 102 288 лв. за две наети лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания.
|
102 288.00
|
0.00
|
Дейност 2 - Подкрепа на работното място на 2 / те / лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 месеца. Осигуряване на ментор - служител от Стройкомерс 2002 ЕООД, за всяко едно лице в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания.
: Дейността - Подкрепа на работното място на 2 / те / лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания чрез ментор, съгласно индивидуалните нужди на новонаетите лица от целевата група за период от 6 месеца, ще се осъществи чрез осигуряване на ментори - служители от същото предприятие -Стройкомерс 2002 ЕООД, за всяко едно лице. Менторите ще подпомогнат активно навлизането им в спецификата на работното място. През целият период от шест месеца ще осъществяват подкрепа и ще дават насоки за действия, като ангажираността на менторите ще бъде не по - малко то 40 часа месечно. Ще провеждат конкретни обучения за извършването на счетоводната отчетност, както и за съставянето на документи, досиета, подготовка по изготвяне на справки, дневници, декларации на инсталираните софтуери на работните места на новоназначените лица. Менторите ще съблюдават и проверяват текущо и периодично дейността за правилност и законосъобразност. Като служители от Стройкомерс 2002 ЕООД с дългогодишен стаж и професионален опит в сферата на счетоводните услуги, менторите, ще подкрепят и подпомогнат активно и адекватно адаптирането на лицата с трайни увреждания към работния процес и ще ги насърчават към по - устойчива заетост. Ще им бъдат предадени знания и опит от практиката, което от своя страна ще ги направи по уверени и способни. Без предоставянето на ментори на лицата с трайни увреждания, ще бъде невъзможно да изпълняват задълженията по трудовото правоотношение, предвид различните дейности на клиентите на Стройкомерс 2002 ЕООД и специфичните софтуери на които се работи. С годините във фирмата има наложени правила и модели на дейстивие, които трябва да бъдат предадени и научени, за да може да върви гладко работния процес. От друга страна принципа на работа в самите софтуери е работа в единна база, което уеднаквява рамката за всички фирми. Това също трябва да бъде предадено от менторите и научено и приложено от всяко едно от новоназначените лицата в неравностойно положение от групата на лица с трайни увреждания. Счетоводната дейност е един процес на постоянно учене и следене на законодателни промени, в комбинация с бързоразвиващите технологии на които се работи, необходимостта от добре обучен ментор е ключова за предаване на правилния подход към специфичната материя. |
5 598.00
|
0.00
|
Дейност 3 - Адаптиране на работните места за новонаетите 2 / две / лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания, чрез осигуряване на работни места за работа от разстояние със съответните настолен компютър с монитор, клавиатура, мишка, принтер, скенер.: Дейността адаптиране на работните места на новонаетите 2 лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания е третата дейност в настоящотото проектно предложение и е пряко свързана с първата дейност на настоящият проект. В същинската си част е свързана с осигуряване на оборудване на работни места за работа от разстояние на новонаетите 2 / две / лица с трайни увреждания.
Конкретната необходимост от адаптиране на работните места е свързана със създаване на условия за работа от разстояние и извършване на конкретните дейности свързани с текущото счетоводно отчитане, обработка на документи и справки на 2 / две / - те лица с трайни увреждания съобразно потребността им, назначени в Стройкомерс 2002 ЕООД на длъжност Отчетник , счетоводство - НКПД 41212004, в съответният код на икономическа дейност по НКИД - 69.20 Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации. За целта е необходимо закупуване на съответното оборудване за обработка на информация, сканиране, разпечатване на документи свързани ежедневно с работния процес на които ще работят новонаетите 2 лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания. Ежедневно на електронната поща на дружеството пристигат документи от клиенти, които трябва да бъдат разпечатани, осчетоводени и съхранени в папки по фирми. Въпреки навлизането все повече на електроните документи при изпращача им, при получателя според българското законодателство, доказателство за доставката е единствено наличието на оригинал хартиен екземпляр в счетоводството на дружеството. Това обуславя необходимостта от принтер за работното място от разстояние. В същото време друга част от документите се изискват като заверени преписи или копия на документи, досиета, разписани ведомости за заплати, фишове, пълномощни, които е необходимо да бъдат сканирани и изпратени до получателя им по каналния ред. Все още при проверки и ревизии на клиентите на Стройкомерс 2002 ЕООД, се изисква целия документооборот за проверяваните периоди в сканирани файлове, което налага бързо и експедитивна реакция, тъй - като всяко искане е със срок. Необходимостта от качествена техника, адекватна на нуждите ни е ключов елемент от адаптирането на работните места на новонаетите 2 лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания.
Предвидено е закупеното оборудване да бъде позиционирано в домовете на новонаетите лица с трайни увреждания за работата от разстояние, които ще се намират на територията на региона на гр. Бургас. Предоставеното оборудване ще остане собственост на Стройкомерс 2002 ЕООД. По този начин ще бъдат създадени работни места за работа от разстояние по нищо не отличаващи се от работните места в офиса на фирмата, с което на новонаетите лица с трайни увреждания ще бъдат осигурени равни възможности с другите служители от дружеството, в приспособена и адаптирана работна среда.
|
6 526.33
|
0.00
|
Дейност 4 - Адаптиране на работните места за новонаетите 2 / две / лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания, чрез осигуряване на софтуер за счетоводните и ТРЗ дейности за работните места от разстояние.: Дейността адаптиране на работните места на новонаетите 2 лица в неравностойно положение от групата на лицата с трайни увреждания, чрез осигуряване на софтуер за счетоводните и ТРЗ дейности за работните места от разстояние.е четвъртата дейност в настоящотото проектно предложение. Тя е в пряка връзка с наемането на 2 / две / те лица с трайни увреждания по дейност 1 и е свързана и с осигуряването на оборудване на работни места за работа от разстояние на новонаетите 2 / две / лица с трайни увреждания по Дейност 3. Предвидените софтуери за счетоводните и дейностите с кадри и заплати - ТРЗ, ще бъдат инсталирани на закупените настолени компютъри на които ще извършват своята дейност новонаетите 2 / две / лица с трайни увреждания.
Предоставения софтуер ще остане собственост на Стройкомерс 2002 ЕООД. По този начин ще бъдат оборудвани работни места за работа от разстояние по нищо не отличаващи се от работните места в офиса на фирмата, с което на новонаетите лица с трайни увреждания ще бъдат осигурени равни възможности с другите служители от дружеството.
Конкретната необходимост от адаптиране на работните места е свързана със създаване на условия за работа от разстояние и извършване на конкретните дейности свързани с текущото счетоводно отчитане, обработка на документи и справки на 2 / две / - те лица с трайни увреждания назначени в Стройкомерс 2002 ЕООД на длъжност Отчетник , счетоводство - НКПД 41212004, в съответният код на икономическа дейност по НКИД - 69.20 Счетоводни и одиторски дейности, данъчни консултации.
През годините воденето на счетоводна отчетност, обработката на документи и текущите и междинни отчитания претърпяха огромни промени. От воденето в огромни хартиени регистри на ръка на целия обем от документация и данни до систематизирано групирано отчитане използвайки специализирани софтуери за различните по вид дейности във всяка една област в единна база данни в реално време. Налагането от институциите като НАП, НОИ, Инспекция по труда, НСИ, Търговски регистър, и много други, на задължително отчитане в електронен вид на всяка една информация също доведе до използването на съответните счетоводни програми. Те от своя страна подпомагат обработката по аналитичност и съответно точно и детайлно систематизиране на необходимите извадки за направата на искания отчет. В същото време дейността на всяко едно дружество се осъществява с необходимия за целта персонал. Ежемесечно и ежедневно, за всяка една фирма се подават данни към националните институции за сключване на трудови договори, допълнителни споразумения, прекратявания на договори, декларации образец 1, образец 6 и други. Тези дейности във фирмата се изпълняват на специализиран софтуер за управление на заплати и кадри в единна база данни в реално време. Последните години по време и след епидемията COVID 19, счетоводните предприятия трябваше да се справят и с други предизвикателство. Когато всички бизнеси бяха затворени и на хората беше забранено да излизат от домовете си, за счетоводителите сроковете за обработване на документи и подаване на декларации не спряха нито бяха удължени. Именно тогава се наложи да се работи от разстояние за да се изпълнят всички задачи в срок, това от своя страна откри възможностите на работата от дома. Превърна недостатъка от липсата на удобствата в офиса в предимство и преориентира работещите съобразявайки се с новите променени условия. Видяхме, че това е една по- добра и спокойна работна среда, в която всеки сам със себе си задълбочено извършва задълженията приемайки от външната среда само телефонни обаждания. Без да е пасивен участник в разговорите на колегите си по телефон или на място в офиса с клиенти или държавни инспектори. Това са и възможно най- благоприятните и подходящи условия в които лицата с трайни увреждания да могат пълноценно, качествено и ефективно да работят на равно със своите колеги и най- резултатно да се справят със задълженията си от естеството на работния процес на новозакупеното оборудване. |
3 702.44
|
0.00
|