Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Целта на настоящата дейност е осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и опазване на околната среда чрез разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в дружеството. Следващите години представляват големи предизвикателства за обществото като цяло, за да се справи с извънредната климатична ситуация.
От решаващо значение е да променим начина си на мислене във всички свои дейности, да започнем да разбираме въздействието, което хората оказват върху околната среда и да направим необходимите промени, за да балансираме връзката си с природата. Необходими са промени във всички аспекти на живота, от енергията и отпадъците до осигуряването и озеленяването на природните пространства.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. В рамките на дейността ще бъдат разработени „зелени“ модели и въведени, насочени към промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Новите „зелени“ модели ще бъдат насочени към промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.; въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието и др.
Конкретната област на въздействие на "зелените" модели в дружеството ще бъде дефинирана на база на прегледа моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики и предвид спецификите на производствените процеси. Новите практики и модели ще бъдат комуникирани със служителите чрез провеждане на обучение във връзка с въвеждането на съответните промени.
Новите „зелени“ модели ще се изразяват в нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики и предвид спецификите на работните процеси в дружеството и др.
Реализирането на дейността ще допринесе за устойчивото подобряване на екологосъобразната работна среда и опазването на околната среда в дългосрочен аспект.
|
3 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Целта на дейността е осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа. Възможността за получаване на целенасочена групова и индивидуална психологическа подкрепа, базирана на предварителна оценка на потребностите на лицата от целевата група, ще ни позволи да бъде оказана необходимата подкрепа за всяко лице според идентифицираните нужди и потребности, което ще доведе до намаляване и/или предоверяване на риска от професионално прегаряне и ще осигури превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ на лицата, включени в дейността.
Бърнаутът е състояние на физическо и/или емоционално изтощение, съпътствано с чувство за ниски постижения и загуба на лична идентичност. Този професионален феномен влияе върху всички аспекти на личността – физиологични, емоционални, поведенчески, включително проява на суицидни настроения, колит, язва, гастрит, затлъстяване, мигрена, астма и др. Бърнаутът обикновено е следствие от продължителен стрес, свързан с работата и работния процес. Смята се, че фактори, свързани с личния живот и индивидуални черти на характера (например перфекционизъм) спомагат за развитието на бърнаут при някои хора. Идентифицирането на конкретните причини, водещи до явлението "бърнаут" и оказването на фокусирана психологическа помощ за конкретните лица ще доведат до минимизирането и/или предотвратяването им, което пък от своя страна ще гарантира по-добро здраве на работниците и респективно по-добра мотивация за работа и постигане на по-добри професионални резултати.
В рамките на дейността, участниците ще бъдат запознати с наличието на явлението "бърнаут", като целта е да се подпомогне откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Чрез реализираното на дейността ще бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
Служебните ангажименти на работещите в производството в дружеството са свързани с повтарящи се операции и монотонност на работата, както изпълнението на специфични задачи с кратки срокове, изискващи по-голяма концентрация и прецизност от работещите. В допълнение, организаторите на производството носят отговорността за цялостния технологичен и производствен процес и за качеството на произведената продукция, което допълнително повишава нивото на стрес при тях. Лицата, които извършват продажби на продукцията ежедневно им се налага да работят с различни клиенти, вкл. и с т. нар. "трудни" клиенти, което създава предпоставки за психическо натоварване и води до професионално прегряване. Дейността ще бъде полезна за всички представители на целевата група, тъй като ще даде възможност на лицата да получат както групова, така и индивидуална психологическа подкрепа, базирана на конкретните потребности на всеки отделен работник.
Психичното здраве е с твърде комплексен спектър, за да получи нужното внимание от един-единствен ъгъл. Индивидуалната реакция към различните стресови фактори е различна за всеки човек. Именно поради тази причина в рамките на дейността ще бъде изготвени психологически профили на лицата от целевата група, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. |
3 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на настоящата дейност е осигуряване на добри и безопасни условия на труд в предприятието чрез закупуване и внедряване на колективни средства за защита за подобряване микроклимата в предприятието и защитата от токсични вещества. Един от основните фактори на работната среда е микроклимата. Производственият микроклимат се характеризира с три основни фактора - температура, влажност и скорост на движение на въздуха. Той е един от основните физични фактори на работната среда, който често в практиката се подценява и пренебрегва. Трудовата дейност не винаги е свързана с наличието на един или няколко други вредни фактори, но при всички случаи тя се извършва при определени метеорологични условия, които са универсални и постоянно действащ елемент на условията на труд. Специфична особеност на производствения микроклимат е неговата биполярност, т.е. възможността му да се отклонява от приетите норми в посока на прегряване или преохлаждане. Нарушаването на параметрите на микроклимата по отношение на температурата води до топлинни или студови натоварвания на работещите в съответните помещения.
С оглед на настоящата ситуация и идентифицираните рискове за здравето и безопасността на работа на служителите в дружеството и във връзка с подобряване на факторите на работната среда и предпазване от вредните въздействия при работа, в рамките на настоящата дейност ще бъдат закупени 16 колонни климатика и 8 мобилни аспирационни системи. Климатиците са тип сплит.
Поддейност 1: Закупуване на КПС - колонни климатици
Закупуването на климатиците е насочено към защита от неблагоприятен микроклимат и по-конкретно по отношение на осигуряването на оптимална температура за работа в помещенията и осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на работещите в дружеството. Към момента отоплението се извършва чрез нафтови печки, което е изключително неефективно и води до невъзможност за поддържане на постоянна температура в работните помещения. Също така, нафтовите печки от своя страна отделят и допълнителни вреди вещества във въздуха. Т.е. чрез закупуването на климатиците ще подобрим от една страна микроклимата на работната среда по отношение на температурата, а от друга ще допринесем за подобряване на качеството на въздуха, т.е. ще бъде премахнат един от замърсителите на въздух в помещенията, а именно газовете, които се отделят от нафтовите печки. За да се осигурят оптимални параметри на производствения микроклимат (микроклимата на работната среда), предвид големината на помещенията са необходими 16 броя климатици ще бъдат разположени, както следва:
Четири броя климатици в производствено помещение 1, където са позиционирани по-голямата част от плетачните машини на дружеството.
Четири броя климатици в производствено помещение 2, , където са позиционирани всички машини за окрайчване на връзки, както и част от конфекциониращите машини. Площта на двете помещения едно и две е общо 720 кв. м..
Четири броя климатици в производствено помещение 3, където се извършава дейност по производство на мартеници, предназначени за крайна продажба.
Четири броя климатици в производствено помещение 4, където се извършва основно оразмеряваща и пакетираща дейност на продукти, произвеждани от дружеството.
Площта на двете помещения три и четири е общо 720 кв. м.
|
255 720.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих и хранене в предприятието.
: Целта на дейността е подобряване на условията за отдих и хранене на работещите в дружеството, чрез осигуряване на социални придобивки.
Дейността е насочена към осигуряване на социални придобивки за работещите в Мартенички Кико ЕООД. В рамките на настоящата дейност ще бъдат оборудвани места/помещения за отдих и хранене за служителите на Мартенички Кико ЕООД. Местата, които ще бъдат оборудвани се намират в с. Труд.
Липсата на помещение за отдих, в което служителите да се разтоварят както физически, така и психически, както и липсата на помещение за хранене на работниците в дружеството, и факта, че в близост до производствена база и в рамките на установената почивка не е възможно работниците да си закупят храна за обяд и да се нахранят, обуславят необходимостта от реализирането на настоящата дейност.
Спецификата на работа на служителите в дружеството е свързана с извършване на монотонни операции, както и продължително време стоене в изправено положение, без възможност за сядане, което води до риск от възникване на проблеми с кръвообращението и образуване на тромби, заболявания на опорно-двигателния апарат, умора и болки в гърба и кръста, нарушение на циркулацията на кръвта в долните крайници, предвид факта, че служителите работят прави продължително време. Друг идентифициран риск, свързан с работата е риска от психично напрежение и стрес по време на работа, обусловено от изпълнението на специфични задачи с кратки срокове, изискващи по-голяма концентрация от работещите, както и от извършването на повтарящи се операции и монотонност на работата. Двата риска водят дискомфорт и стрес на работното място. Обособяването и оборудването на място за отдих ще допринесе за подобряване на условията за отдих/почивка на работещите от една страна, а от друга страна ще повиши мотивацията и производителността на служителите.
С цел подобряване на пригодността за работа и наблюдаване на здравословното състояние на работниците, Службата по трудова медицина препоръчва обособяване на стая/помещение за отдих и помещение/стая хранене. Препоръките са отразени в Програмата за предотвратяване, намаляване и ограничаване на риска в Мартенички Кико ЕООД. Същата е утвърдена от управителя на дружеството.
За постигане на целите на проекта и удовлетворяване на потребностите на целевата група ще бъдат обособени и оборудвани препоръчаните помещения.
Настоящата дейност включва две поддейности.
Поддейност 1: Закупуване на оборудване за стаята за отдих:
1. Метален гардероб - 3бр.
2. Стелаж - 3 бр.
3. Диван - 2 бр.
4. Ниска маса - 2 бр.
5. Телевизор -1 бр.
6. Масажен стол - 1бр.
7. Инверторен климатик - 1бр.
Видът и борят на оборудването е подбрано в съответствие с боря на работниците и с оглед на идентифицираните потребности на целевата група. За осигуряване на оптимална температура в помещението е предвиден за закупуване инверторен климатик. Също така, е предвиден и масажен стол, който е необходим във връзка намаляване и/или предотвратяване на идентифицираните рискове. Използването на масажния стол от работниците ще доведе до подобряване на кръвоснабдяването до отделните горните и горните крайници, нарушаващо се при работна поза, намалява се усещането за стрес, подобрява се концентрацията и се повишава работоспособността на служителите. Мястото за отдих и почивка за работещите и оборудването е съобразено с нормативната уредба за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа. В тази връзка е предвидена и поддейност 1 , а именно оборудване на стая за отдих. |
35 740.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд - ПРОДЪЛЖЕНИЕ.: Поддейност 2: Закупуване на мобилни аспирации
Закупуването на 8 бр. мобилни аспирации е необходимо във връзка с осигуряването на по-добра защита от токсични и други вредни вещества, които се отделят във въздуха при работата с машините за окрайчване на връзки. При окрайчването на връзки се използва ацетатна лента, при обработката, на която се отделят вредни токсични вещества. Вредните, токсични вещества могат да проникнат в човешкото тяло през дихателните пътища, стомашно-чревния тракт и кожата и да бъдат предпоставка за заболявания на дихателните пътища, алергии и др. Чрез закупуването на мобилните аспирации ще препотвърдим отделянето на токсичните вещества от окрайчващите машини за връзки в помещенията за работа и ще минимизираме риска от заболявания на дихателната система, стомашно-чревния тракт, алергии и др. заболявания.
Осемте мобилни аспирации са необходими за окрайчващите машини. Чрез закупуването на мобилните аспирации, ще филтрират вредните газове и същите няма да попадат в работната среда. Всяка една от осемте мобилни аспирации ще може да се поставя и премества с машината, за която е предназначена, при евентуална нужда от преразпределение на работно пространство в работното помещение.
Оборудванията, предвидени за закупуване в рамките на настоящата дейност са средства за колективна защита, съобразни идентифицираните рискове, а именно:
-Риск от заболявания на дихателната система, вследствие на нарушаване на параметрите на микроклимата на работната среда и по-конкретно на температурата на въздуха, както и от токсичните вещества, които се отделят от аценатната лента при окрайчване на връзките. Отделянето на аерозолите създава предпоставки и за болести на стомашно-чревния тракт, както и за получаване на алергии. Към момента съществува риск за работещите от преохлаждане през зимните месеци и прегряване през летните месеци, предвид невъзможността да се гарантира оптимална температура на работните помещения, респективно се създават предпоставки за неблагоприятните въздействия на микроклимата върху здравето и безопасността на работещите в предприятието. По отношение на аерозолите, тяхното отделяне в атмосферата се получава при работата с окайчващите машини.
Чрез реализиране на дейността ще си осигурим на работещите защита от:
- неблагоприятен микроклимат – чрез закупването на колонни климатици, подобряващи микроклимата – температура;
- токсични и други вредни вещества – чрез закупуването на мобилни аспирации при източника на отделяне на вредни вещества - при машините за окрайчване на връзки.
Предвидените за закупуване КПС са в съответствие с направената оценка на риска и програмата за минимизиране на риска в предприятието, в която Службата по трудова медицина е препоръчала въвеждането на описаните в дейността средства за колективна защита. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих и хранене в предприятието. : Поддейност 2: Закупуване на оборудване за стаята за хранене:
1. Кухня - 1 бр.
2. Готварска печка - 1бр.
3. Абсорбатор - 1 бр.
4. Микровълнова фурна - 1 бр.
5. Кафеавтомат - 1 бр.
6. Мивка с борд двойна - 1бр.
7. Смесител за кухня - 1бр.
8. Трапезни маси - 2 бр.
9. Трапезен стол - 12 бр.
10. Хладилник -1 бр.
11. Диспенсър за вода - 1 бр.
12. Инверторен климатик - 1 бр.
|
0.00
|
0.00
|