Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение се фокусира върху подобряване на условията на труд за постигане на адаптирана, по-здравословна и по-безопасна работна среда в предприятието - кандидат "Коловаг" АД, чрез комбиниране на мерки, насочени към идентифицирани нужди на служителите на компанията и отговарящи на стратегията й за развитие на човешките ресурси. Проектът ще се реализира в производствената база на дружеството в гр. Септември и включва:
1) Дейности по разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд;
2) Дейности за осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло с характеристики, надвишаващи значително текущо използваните;
3) Дейности за осигуряване на колективни предпазни средства за постигане на изискванията по отношение на ергономия на работното място;
4) Дейности за осигуряване на социални придобивки за работещите - места за хранене и почивка. 
Реализацията на проекта ще доведе до осигуряване на по-безопасна и по-добра среда за работа с подобрени организационни процеси по отношение на околната среда. Тези мерки ще доведат до очакваните резултати за подобряване здравето, качеството на живот и производителността на труда на работниците и служителите, което ще спомогне за запазване на дългосрочна заетост. Проектът ще обхване целева група от 1451 служители на множество производствени, административни и експертни длъжности в предприятието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността ще бъде насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти с оглед спецификите на дейността на кандидата "КОЛОВАГ" АД в КИД 30.20 "Производство на локомотиви, мотриси и вагони". Ще се осигури въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Към настоящия момент кандидатът "КОЛОВАГ" АД не е идентифицирал конкретни мерки и/или модели, като се предвижда дейността на бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Дейността ще включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1. Преглед на моментното състояние на "КОЛОВАГ" АД и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на "КОЛОВАГ" АД в КИД 30.20 "Производство на локомотиви, мотриси и вагони" и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. При изпълнение на проекта бенефициентът ще приложи изготвения план с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието и ще има реално въведени мерки от него. Служителите от целевата група ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на кандидата – продукти и услуги, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на "КОЛОВАГ"АД, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Целевата група на дейността ще обхване 50 бр. заети лица на административни и експертни длъжности от различни отдели и звена в дружеството, като по този начин ще се постигне всеобхватност на резултатите и максимален ефект. Целевата група обхваща следните длъжности: агент експедиране на товари 1 бр., главен енергетик 1 бр., експерт администриране на системи 1 бр., експерт входящ контрол 1 бр., експерт обучение и квалификация 1 бр., заместник главен счетоводител 1 бр., икономист организация на труда 3 бр., инженер автоматизация 1 бр., инженер електрообзавеждане 1 бр., инженер компютърни системи и мрежи 1 бр., инженер конструктор 1 бр., инспектор здраве и безопасност при работа 2 бр., касиер - счетоводител 1 бр., мениджър проекти 1 бр., началник технологичен отдел 1 бр., организатор техническа документация 9 бр., офис мениджър 1 бр., ръководител обособено производство 1 бр., специалист маркетинг 1 бр., специалист обработка на данни 1 бр., специалист организация, норми и отчитане на труда 3 бр., специалист управление на ЧР 3 бр., стоковед 4 бр., счетоводител 7 бр., технически секретар 1 бр., юрисконсулт 1 бр. 10 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло /ЧАСТ 1/: "КОЛОВАГ" АД ще осигури ЛПС и СРО за своите служители, които осигуряват по-висока защита от текущо използваните, с което ще бъдат надградени минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Нуждата от закупуване на ново СРО с по-висока защита произлиза от идентифицираните рискове при работа, а именно претоварване на крайниците, което изисква осигуряване на олекотени защитни обувки, както и работа при ниски температури и необходимост от осигуряване на якета с по-висока студозащита и удобство при работа. По отношение на СРО се предвиждат: 1. Обувки Текущо ползвани са предпазни работни обувки, изработени от кожа със стоманено бомбе. По проекта са предвидени предпазни работни обувки, изработени от водоустойчив микрофибър с TPU допълнителна защита на бомбето без метална пластина, с композитно бомбе, устойчиво на 200J и с висока устойчивост на пробождане. Предвидените работни обувки са значително по-олекотени и удобни за работа, в сравнение с ползваните с метални пластини в бомбето, като същевременно осигуряват много висока защита. За това допринася композитното бомбе с TPU допълнителна защита, което има много висока устойчивост на пробождане и смачкване, но е изработено от много по-леки материали. Обувките са леки и гъвкави, което допринася за по-малко умора в крайниците, по-добра подвижност и ограничава риска от контузии, болки, схващания и дискомфорт. Използваният в предвидените обувки материал TPU (термопластичен полиуретан) е изключително издръжлив и осигурява здравина и устойчивост на удари и смачквания, които представляват риск за сериозни наранявания. Материалът се използва в най-новите разработки за подобряване на технологичните и защитни характеристики на работни обувки. Наред със своята издръжливост, TPU е лек материал, който прави обувките значително по-удобни за работа. В тази връзка, предвидените обувки са с висока степен на защита, вкл. и от масла и химикали, като същевременно са значително по-леки от текущо използваните обувки с метални пластини. Също така материалът, за разлика от вградените метални пластини, е гъвкав, което осигурява удобство в работния процес при дълготрайна употреба и намалява риска от контузии. Композитното бомбе на обувката, освен своята лекота и гъвкавост, има и друго преимущество пред металните стоманени пластини, а именно по-добрата топлоизолация - композитният материал не предава студ и топлина, като стоманените бомбета, което е важен фактор в работната среда на кандидата. 2. Зимно работно яке Текущо ползваните зимни работни якета са изработени от 100% полиестер при 110 гр/м². Предвидените по проекта зимни работни якета са изработени от памук и полиестер с 270 гр./м² и са с подсилени лакти и рамене. Смесените материали и наличието на памук правят якето от една страна леко и удобно и от друга - с по-добра топлоизолация от наличните, с оглед на по-големия грамаж материал. Предвидени са работни якета с по-висока студозащита и удобство при работа, постигнато чрез смесването на посочените материали (памук и полиестер). Предвидените якета, в сравнение с наличните полиестерни такива, ще осигуряват много по-добра защита, тъй като се увреждат при много по-висока температура, материалът се компрометира по-малко на места, изложени на търкане при работа с машини и инструменти (лакти и рамене) и съответно намаляват риска от нараняване на работника и излагане на неблагоприятен микроклимат. Вложеният памук като дишащ материал позволява на въздуха да циркулира през тъканта, с което работните якета ще бъдат по-удобни за носене в различни условия, като предпазват тялото от измръзване и прегряване и осигуряват комфорт при дълготрайна употреба. Вложените материали ще гарантират по-добра абсорбация на влага и ще обединят устойчивостта на полиестера и комфорта на памука. Ще бъдат осигурени по 1 бр. яке и 1 чифт работни обувки на 1358 служители, работещи на производствени длъжности. Описанието на дейността в част ЛПС продължава в ЧАСТ 2. 289 638.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : "КОЛОВАГ" АД ще осигури средства за колективна защита за ергономия при работа чрез 71 бр. ергономични офис столове за заети в дружеството на административни и експертни длъжности, които работят с видеодисплеи. Столовете с предвидените си характеристики и предвид че отговарят в пълна степен на най-съвременните изисквания за ергономия при работа ще осигурят максимална защита от неблагоприятни ефекти от лоша поза по време на работа. Към момента на кандидатстване са осигурени обикновени офис столове, които създават рискове от: а) болки в гърба, шията, раменете и краката б) синдром на карпалния тунел: постоянното натоварване на ръцете и китките при използване на клавиатура и мишка в неподходяща поза може да доведе до синдром на карпалния тунел, който предизвиква болки и дискомфорт в ръцете и китките в) проблеми с очите г) намалена производителност и концентрация, умора Конкретните ефекти от предвидената модернизация чрез ергономични столове обхващат: 1) осигуряване на стабилност на позата със свобода на движенията и удобна работна поза за работа с видеодисплеи б) регулиране на седалката по височина и на облегалката по височина и наклон за индивидуалните нужди на работещия в) възможност за поставяне на опора за краката при нужда Предвидените офис столове ще постигнат в пълна степен изискванията за ергономия при работа, като ще осигурят множество ефекти за служителите на дружеството. Предвидените ергономични столове ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица по следния начин: 1) Работното място на служителите от целевата група ще бъде с физиологично издържана работна поза в седнало положение, като формата, размерите, подвижността и нагласяемостта на столовете ще са съобразени с ръста на работника, работната поза и характера на трудовия процес за работа с видеодисплеи и са конструирани в пълно съответствие с анатомичните размери и особености на човешкото тяло. 2) Ще се предотвратят неправилни и принудителни пози, като по този начин ще се премахне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма. 3) Столовете са устроени така, че отговарят в пълна степен на на естеството на извършваната работа и не ограничават подвижността на тялото при седяща поза. 4) Чрез подходящите си размери и устройство позволяват приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и височината на работната повърхност. 5) Височината на седалката на столовете е определена съгласно приложимите норми с оглед дължината на подбедрицата и изискването да осигурява такова положение на тялото, при което лактите да бъдат на нивото на работната повърхност. 6) Спазени са изискванията за ергономия от гледна точка на: а) оптималната височина, като конструкцията на столовете позволява регулиране височината на седалката с цел приспособяването й към индивидуалните различия в ръста на работниците и височината на работната повърхност б) вдлъбната форма на седалката с оглед анатомичните особености и с подходяща мека порьозна въздухопроницаема материя в) ширина и дълбочина на седалката, определени от разстоянието между трохантерите и от средната дължина на бедрото, наклон на седалката в предно-задно положение спрямо хоризонталната плоскост г) ширина и височина на облегалката спрямо нивото на седалката, като се осигурява оптималния наклон по отношение на хоризонталната линия на нивото на седалката с възможност за регулиране на наклона д) поддържане на ръцете чрез подлакътници с оптимална височина от повърхността на седалката и възможност за регулиране, облицовани с подходящ материал Необходимостта от ергономичните столове произлиза от оценката на риска, като е идентифицирана опасността от принудителни работни пози при работа с видеодисплеи и е определен рискът от реализирането й при използване на обикновени столове в работата на дружеството. 25 273.16 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Дейността предвижда осигуряване на социални придобивки за работещите и по-конкретно закупуване на 7 бр. фургони, които са преместваеми, не са моторни превозни средства с двигател и които ще осигуряват подходящи условия на работниците за отдих и хранене. Предвиждат се цялостни решения с конструкция от стени, покрив, прозорци, оборудвани и обзаведени с необходимите кухненски модул, маса, столове, мивка, възможност за топлене на храна, климатик за отопление и охлаждане и оборудвани с необходимата електрическа инсталация. Към момента на кандидатстване кандидатът "Коловаг" АД има над 1470 служителя и респективно няма налична възможност за хранене и почивка, която да отговаря на броя на служителите. Наред с това, следва да се има предвид и голямата площ на завода и многото прилежащи сгради, някои от които са отдалечени от съществуващия стол за хранене. Работниците от следните производствени площадки: "Хале 2" (Джоб вагони), Цех "Разкрой", Хале "Цистерни" и Цех "Колооси", общо 540 заети лица, практически нямат осигурен достъп до място за отдих и хранене, поради отдалечеността си от основната сграда и огромния поток от служители към стола. Тези работници често се хранят и ползват време за краткотраен отдих на място в цеховете или пред тях, ако метеорологичните условия позволяват, което не представлява адекватна възможност за почивка и хранене. В тази връзка е наложително осигуряването на фургони за почивка и хранене, които да обслужват тези цехове. Предвидените фургони са изцяло съобразени с броя на служителите, които ще ги ползват - 7 бр. фургони с капацитет по 8 човека, което ще осигури възможност на 56 човека едновременно да ползват време за отдих и хранене в подходящи условия, което ще обезпечи нуждите на посочените цехове и ще обхване целева група от 540 служителя, които на смени да ползват местата за хранене и почивка. Предвидените фургони, в отговор на идентифицираните нужди на целевата група, ще осигурят добри условия за хигиена, подгряване на храна, почивка при благоприятни температурни условия. Целевата група на дейността включва 540 лица на множество производствени длъжности, посочени подробно в раздел "Резултати", като следва да се има предвид, че всички лица са включени в целевата група по дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло /ЧАСТ 1/ и влизат в общия брой от 1358 лица в частта по закупуване на работни защитни обувки и работни якета. 102 550.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло /ЧАСТ 2/: Продължение от ЧАСТ 1 Нуждата от закупуване на нови лични предпазни средства с по-висока защита произлиза от идентифицираните рискове при работа по заваряване и работа с високо напрежение, а именно вдишване на вредните прах, газове и пари, отделяни по време на заваряването, което изисква набавяне на заваръчни маски с аспирация, и наранявания от контакт с електрически системи, което изисква набавяне на диелектрични лични предпазни средства. По отношение на ЛПС се предвиждат: 1. Заваръчни маски с аспирация Текущо ползвани са соларни заваръчни маски без аспирация и подаване на въздух. Предвидени по проекта са соларни заваръчни маски с аспирация и приток на свеж въздух. Предвидената функция за филтриране с въздуховод за отвеждане на чистия въздух до работещия е от особена важност за подобряване на безопасността и условията на труд. По този начин се намаляват вредните газове и пари, отделяни по време на заваряването, подобрява се качеството на вдишвания въздух и се намалява рискът от инхалация на вредни вещества, като се предлага свеж въздух при два различни потока. Аспирациятата в соларните заваръчни маски ще позволява отстраняване на прах, газове и изпарения от заваръчния процес. Това е особено важно при заваряне на материали, които излъчват токсични газове или прах. Аспирацията ще спомогне за поддържане на по-добри условия за дишане, като ще премахва вредните частици и газове от околния въздух. Това ще помогне за предотвратяване на вдишването на вредни вещества и защита на дихателните пътища на работника. Наред с това, предвидените маски позволяват настройка между нивата на защита DIN 4-8 и DIN 9-13, с оптичен клас 1/1/1/1, което осигурява различни нива на автоматично настройване на затъмнението за по-надеждна защита и по-голям комфорт при заваряване. Целевата група обхваща 51 служителя (на длъжност заварчик 44 бр. и оператор заваръчен апарат 7 бр.), включени в общия брой от 1358 за СРО. 2. Диелектрични ЛПС Към момента на длъжности, които работят с високо напрежение, се използват обикновени предпазни работни обувки от от кожа, шлосерски ръкавици от кожа и плат или монтажни ръкавици с полиуретаново покритие, обикновена защитна каска с вентилационни отвори и винт, очила с поликарбонатни лещи, поликарбонатен щит, закрепящ се за очилата. За тези служители се предвиждат по проекта диелектрични ръкавици под и над 1000V, диелектрични боти, електрозащитни каски, електропредпазен щит за лице за закрепване към каската и електрозащитни очила. Посочените диелектрични ЛПС са специализирани лични предпазни средства, които ще осигурят несравнимо по-високо ниво на защита на работниците от електрически удари, когато работят в близост до електрически съоръжения или проводници. Тези средства са изградени от материали с висока електрическа изолационна способност, наречени диелектрици. Диелектричните материали, използвани в такъв тип ЛПС, са изолатори, които не провеждат електрически ток, което предотвратява преминаването на ток през тялото на работника, когато той работи в близост до електрически уреди или системи с високо напрежение. Същите са препоръчани като ЛПС, превъзхождащи използваните към момента обикновени ЛПС, с оглед идентифицираните рискове от нараняване, и ще се използват от работници в дейности, свързани с електрозахранване, където е възможно излагане на високи напрежения. Диелектричните лични предпазни средства са предвидени да предотвратят сериозни белези и наранявания, които могат да възникнат при електрически удар. Същите са специално проектирани и изградени, за да предоставят допълнителна защита от електрически удар и други рискове, свързани с електрическите полета. Ще бъдат осигурени за следните длъжности: електромонтьор 22 бр. (не са включени в общия брой от 1358 за СРО), организатор производство и ремонт 1 бр. и шлосер 1 бр., (включени в общия брой от 1358 за СРО), общо 24 лица, 2 от които включени в броя 1358 за СРО. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.