Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 65 904 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на "ЕЛМА 13"ООД и предвидените за изпълнение дейности са насочени към адаптиране на работната среда в отговор на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, и променящите се модели на работа. Проектът ще подобри условията на труд и осигури превенция на риска при извършване на ежедневните работни дейности на служителите в компанията. В дружеството работят 40 служители като всички от тях са обхванати в целевата група.
Предвидените дейности за изпълнение са:
1. Разработване и прилагане на „зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места.
2. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - конкретно в рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени мерки за защита от неблагоприятен микроклимат в работните помещения, намаляване на запрашеността в производствените помещения и ергономия при работа.  
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието - оборудване на стая за хранене и почивка, съблекалня, и ремонт на прилежащи санитарни помещения.
Очакваните резултати от реализацията на проекта са осигуряване на безопасни условия на труд и създаването на подходящи условия за краткотраен отдих и почивка на работниците, намаляване на напрежението и умората натрупани по време на работа, както и създаването на допълнителни предпоставки за постигане на по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати при изпълнение на служебните ангажименти.
Планираните дейности, пряко кореспондират с политиката на предприятието по отношение на човешките ресурси и представляват една дългосрочна инвестиция, като направените разходи за подобряване на работната среда и условията на труд ще се възвърнат индиректно чрез повишаване удовлетвореността на работещите и производителността на труда им.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността ще обхване целева група от 40 заети лица в компанията и включва следните 4 етапа за изпълнение, които се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени" практики, посредством: 1.1.1. Идентификация на съответното ниво на екологичните показатели на предприятието и работните места, реализация на вътрешен одитен доклад със следните раздели: • Анализ на организационната структура на човешките ресурси, формите на заетост и съществуващите модели на екипна работа и взаимодействието между служителите; • Мониторинг на работата на отделни работни единици в предприятието, анализ на използваните ресурси; • Анализ на съществуващите практики в предприятието за опазване на околната среда; • Наличние на взаимосвързаност на екологосъобразните практики в цялостната организация на работа в предприятието. 1.1.2. Въвеждане на инструменти за оценка на мониторинговите дейности, като: • Чеклист. • Анализ с еко-карти. • Интервюта с персонала. • Калкулатор за изчисляване на екологичния отпечатък. 1.2. Разработване на „зелени" модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени" карти за организация на работните процеси на конкретните работни места: За оценка на опасните производствени фактори и професионални рискове, свързани със „зелените работни места", е предвидено разработване на зелените карти на работните процеси на конкретните работни места и изготвяне на оценка на риска на технологичните и производствените процеси със следните аспекти на модела: • анализ и преодоляване на недостига на умения; • предвиждане на промените, гарантиране на минимизиране на рисковете при работа; • подпомагане на създаването на безопасна и благоприятна среда на работни мест; • подобряване на качеството на обратна информация за въздействието на мерките. • промени в организационната структура на човешките ресурси, нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.; • въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда; • въвеждане на екологосъобразни практики, информационни събития. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени" модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието: Методическия план за прилагане на зелените модели на организацията на работните процеси е въвкупност от следните дейности: • Осигуряване на съдействие и ангажимент от ръководството. • Назначете координатор на „Зеленото предприятие” и екип. • Преглед, който ще спомогне да се идентифицира съответното ниво на зелените модели по показатели на предприятието и работните места. • Създаване на зелена политика, цели и план за действие. • Обучение и мотивиране на персонала. • Конкретизиране на моделите за комуникация. • Мотивиране на персонала . 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени" модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Планираните етапи, начин на реализация и очакваните за изпълнение резултати по настоящата дейност отговарят на основната цел на проекта за реализиране на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в дружеството, и покриват изцяло специфична цел 1. Разработването и прилагането на „зелени“ модели на организация на труд изисква системен и интегриран подход, който обединява стратегическото планиране, иновациите, образованието и ангажимента на всички участници в дружеството. Чрез активна и целенасочена дейност, компанията може да постигне значителни подобрения в своите работни процеси, устойчивост и отношение към околната среда. 8 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Целта на дейността е насочена към реализация на три мерки за колективна защита, съобразно идентифицираните рискове, които съответстват на предписанията в утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. От изпълнение на отделните части от дейността ще се възползват общо 38 лица от целевата група (32 лица от производството и 6 лица от администрацията), които имат нужда от колективни предпазни средства. Високото качество на производството не винаги зависи само от използването на високотехнологично оборудване, а до голяма степен и от условията, в които протича производственият процес. Колективните предпазни средства са различни приспособления и предмети, които осигуряват колективна защита от отделни професионални вредности, присъстващи в работната среда. Колективни предпазни средства по проекта ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасността и опазване на здравето на работещите. Дружеството се придържа към тази идея и залага на дейности, осигуряващи средства за колективна защита, безопасни и здравословни условия на труд в компанията, които са изцяло съобразени с оценката на риска и програмата за минимизиране на риска. 1). ЕРГОНОМИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО: За осъществяване на нормална трудова дейност на работещите служители трябва да бъдат създадени подходящи условия на труд. Под подходящи условия на труд се разбира, не само осигуряване с необходимата инструментална екипировка и оборудване, а и осигуряване на ергономия на работните места, по такъв начин, че да се запази живота, здравето и работоспособността на работещите и да се предпазят от неблагоприятни условия за тяхното здраве - рискове свързани с болки в гърба, кръста, дископатия, дискови хернии, преумора на двигателно опорния апарат. Съществуват два проблема в дружеството, свързани с ергономията на работните места: → Съществуващите столове, които се използват в администрацията са тип "посетителски", стари, неудобни и амортизирани. Те се използват от 5 служители в администрацията, които прекарват цялото си работно време в седяща поза. За подобряване на ергонометрията на работните места и предотвратяване на гръбначните изкривявания, е необходимо смяна на съществуващите неподходящи столове с нови, ергономични 5 бр. офис столове, предназначени за 5 представители на целевата група. Столовете трябва да са стабилни, да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, регулираща се седалка на височина, облегалката на стола да се регулира на височина и наклон. Продължителното и неправилно седене оказват негативен ефект върху тялото и ефективността и работоспособността на служителите. Ползите от използване на ергономични столове са: по-добро здраве, по-добър тонус, по-добър комфорт в следствие на възможност за регулиране на височината на офис стола; повишаване продуктивността в следствие на осигурения комфорт по време на работа. Тяхното използване спомага за повишаване на ефективността на служителите и намалява вероятността за професионални заболявания. → Вторият проблем в производството, свързан с ергономичността, засяга 9 служители. Работните маси, които се използват от общите работници (8 бр.) и 1 бр. работник по сгроляване на детайли, са статични и принуждават работниците да извършват задълженията си по сглобяване и доокомплектоване в постоянна навеждаща се и изправяща се поза на тялото. В зоните за сглобяване на столове работните маси са с височина 70 см от пода и при сглобяването и доопомплектоването на един бар стол например, той се поставя на земята, защото неговата височина е прекалено голяма и поставен на работната маса, работникът не го достига. За целта на 9 бр. служители, работещи в зоната за сглобяване на столове (там, където се събират всички детайли в един продукт), и в зоната за доокомплектоване преди опаковка, ще бъдат закупени 4 броя ергономични регулируеми работни маси за сглобяване. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността в Част 2! 121 022.70 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: "ЕЛМА 13" ООД инвестира целенасочено в дейности за успешно прилагане на дългосрочната стратегия за по-висока и по-качествена производителност на базата на капацитета и квалификацията на човешкия ресурс. Няма универсален начин за повишаване на ангажираността на служителите или за мотивирането им така, че да бъдат по-продуктивни, по-активни, по-креативни, затова компанията се стреми да предостави социални придобивки с цел по-голяма удовлетвореност на служителите. За изпълнение на стратегията за успешно развитие на "ЕЛМА 13" ООД и за осъществяване на проектната дейност ще осигурим съгласно нуждите на работниците и служителите модерни социални придобивки, като сме заложили следните мерки по проекта: 1. Оборудване на помещение за хранене и дамска съблекалня (15 м2 и 39 м2) - Досега във фирмата се използваха междуцеховите и междуетажни фоайе пространства, разполагащи с няколко остарели пейки за краткотрайни и обедни почивки, но те не са пригодени за пълноценна почивка и хранене на служителите. Предвиденото за целите помещение за кухня е прилежащо на дамската съблекалня, и в ного е извършен ремонт преди 2 години, има прекарани нужните комуникации, но не е обзаведено и пригодено за целите и нуждите на целевата група - трябва да се обособи кухня с място за почивка и да се оборудва съблекалня за жените, тъй като има в момента само дървени закачалки. По предвидената дейност фирмата ще оборудва двете прилежащи помещения - 1 бр. кухня, състояща се от кухненски модули от ПДЧ (цялостна компановка около 2900 мм) с вградени термоплот и гръб, 1 бр. мивка и смесител, 1 бр. микровълнова фурна и 1 бр. хладилник за вграждане, а в съблекалнята ще се сложат 4 бр. гардеробчета за жените и маси за хранене 10 бр., столове - 40 бр. и 1 бр. масажен стол, на които служителите да могат да почиват и. Предвиденото оборудване в кухнята и съблекалнята ще се използва за приготвяне/ претопляне на храна, съхранение в подходящи условия на храната, за приготвяне на топли напитки, измиване на посудата и т.н. 2. Оборудване за съблекалня за мъжете (39 м2) - в стаята, която е обособена за съблекалня в момента, се намират подвижни закачалки и липсва всякакво друго оборудване. За да се осигури нормален комфорт за преобличане на служителите, по мярката се предвижда да се закупят 9 бр. тройни гардеробчета за 27 служители, в които те да могат да си поставят връхните дрехи, личните вещи, сменни обувки и др. Помещението за хранене, кухнята и съблекалните ще се ползват от всички 40 лица от целевата група. 3. Извършване на основен ремонт на съществуващо и прилежащо санитарно-хигиенно помещение от 15 кв.м към съблекалня. Целевата група по мярката са 32 служители от производството. В момента банята е в много лошо състояние, амортизарани и остарели душове, канализация, облицовки. Предвижда се да бъде изкъртено всичко и да се подменят всички комуникации - ВиК разводки, нова електро захранване, фаянсова облицовка на стени и подове, мазилка по таван, боядисване с латекс и обособяване на 6 бр. PVC кабини, в които ще се монтират 6 бр. душ-батерии. Изпълнението на предвидените дейности ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. С оборудването на помещенията за хранене и почивка, съблекалнята, както и с ремонта на санитарно-хигиенното помещение, ще се стимулира по-добър социален ефект сред представителите на целевата група, ще се повиши самочувствието на служителите и работниците, ще се подобри лоялността от страна на работниците към работодателя си, а така също ще се даде възможност за осигуряване и на устойчива заетост, предвид сигурността на работното място. Оборудване и обзавеждането на местата за отдих и хранене в предприятието ще допринесе за постигането на общата и специфични цели на процедурата, свързана с осигуряването на добри, безопасни условия на труд. 75 615.85 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: В тази работна зона, на вече готовия и лакиран стол се монтира тапицирана седалка, понякога усилватели (според модела изделие) и се поставят тапички на краката на столовете. При работа с ергономична работна маса се постига оптимална височина за работа при окомплектовката на всички видове столове (трапезни столове, бар столове и табуретки). Всеки работник индивидуално ще може да определи височината на масите и да ги наглася, съобразявайки се с ръста си, работната височина на изделието, и характера на трудовия процес. 2). ПОДОБРЯВАНЕ НА МИКРОКЛИМАТА - Въпреки взетите мерки от страна на дружеството за подобряване и осигуряване на комфорт на служителите, все още има помещения, в които работят служители, и където микроклиматът не е подгодящ. Сградата е голяма, строена през 70-те години на миналия век, несанирана и отоплението й през есенно-зимните месеци е трудно, а лятото ефектът е обратен - изключително високи стайни температури. Четири стаи от администрацията (офис на управителите, офис на оперативен счетоводител, офис на мениджъри производство и продажби, и приемна на управителя) с размери (2 х 11.88 кв.м/ 33.26 куб.м, едно помещение 33,23 кв.м/93,04 куб.м и едно помещение 25.52 кв.м/71.46 куб.м) се отопляват чрез котел на твърдо гориво, посредством радиатори и допълнително с радиатор на ток, тъй като те са крайни стаи на последен етаж и до тях не достига конвенционалното отопление от локалното парно. Поради големината на помещенията проблемът с отоплението е, че през есенно-зимният сезон е трудно да се отоплят. Обратен е ефекта през лятото, където 4-те административни помещения на последен етаж са с повишени над нормата стайни температури и затрудняват изключително много служителите в тях. За подобряване на микроклимата по предписание на СТМ ще бъдат монтирани 4 бр. климатика - 4 бр. в администрацията, които ще охлаждат и отопляват помещенията, тъй като температурите през летния сезон са високи, а през зимните месеци микроклимата не отговаря на изискванията за работа в нормална среда, и от своя страна това дава отражение върху здравето на служителите. Поради това е необходимо да се приложи ефективно решение за оптимизация на температурите през студените и летните месеци предвид размера на помещенията и конструктивните им дадености. Мярката включва 2 бр. климатици с 25 000 btu и 2 бр. климатици с 50 000 btu, които ще се монтират в четирите помещения. От мярката ще се възползват общо 5 лица от целевата група по проекта (5 лица от администрацията). Изпълнението на дейността ще адаптира работните места и ще подобри условията на труд на служителите в кампанията. 3). ЗАЩИТА ОТ ОТ ПРАХ, ТОКСИЧНИ И ДРУГИ ВРЕДНИ ВЕЩЕСТВА В ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ПОМЕЩЕНИЯ - целева група на тази мярка ще бъдат всички служители, които работят в производството (31 лица), защото те са пряко засегнати от този проблем и изпълнението на мярката ще предотврати заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. Запрашеността в производствената база се дължи на работата с дървесина, която при различните етапи на своята обработка образува голямо количество фини прахови дървесни частици, които от една страна се наслагват по повърхността, а от друга директно биват вдишвани от работниците. Т.е. имаме наличие на първично и вторично замърсяване в мебелното производство. С оглед поддръжката и по-доброто почистване на запрашеността, която ежедневно съпътства дървообработващото мебелно производство, се планира да бъдат закупени следните колективни предпазни средства в две направления: 1. Първично запрашаване и мерки за неговото намаляване: - Закупуване на 2 бр. мобилни вакуумни прахосмукачки за сухо и мокро почистване (комплект с конектор за включване на две машини към една прахосмукачка, блок за сгъстен въздух) - това оборудване ще се използва като мобилна директна аспирация при работа с различни шлайф машини и вибро шлайфове. следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ на дейността в Част 3! 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: В процеса на втора механична обработка на изделията, т.е шлайфане на детайли, преди сглобяване на продукта, към всяка една прахосмукачка, могат да се включват по 2 бр. шлайфащи устройства, които посредством маркуч ще отвеждат финият прах от процеса на шлайфане във вакуумната прахосмукачка. Втората функция на оборудването ще е за почистване на машините, около постаментите й и под тях, за да се премахне максимално натрупания фин прах, който се образува от преработката на дървесина и се вдишва от работниците. Дружеството разполага с 8 шлайф машини и 5 виброшлайфа, така че 4 от уредите могат да се включат директно към мобилните вакуумни прахосмукачки за сухо и мокро почистване. - Маса за обезпрашаване при междинно шлайфане (4 бр.) в комплект с прахоуловител (2 бр.) - При оценката на риска за работещите в зона „междинно шлайфане-омекотяване“ се констатира, че в участъка липсва аспирация. При омекотяване се отделят фини прахови частици, а използваните към момента ЛПС не са достатъчно ефективни. На масите ще се омекотяват байцвани и лакирани столове, което е ръчна операция с шкурка и трябва да се отнеме "настръхването" по дървото, получено от обработката. Това е междинен процес, преди последното нанасяне на лаково покритие. Две маси ще бъдат свързани с една подвижна прахоуловителна система, която да поглъща финните прахови частици. - Шлифовъчна маса с вградена аспирация - 1 бр. - тя ще бъде монтирана в така нар. шлайф зона. Това отново са операции, в които се шлайфат детайлите за столове, преди сглобяване. Детайлите имат учатъци, които не могат да се обработят с машина. В тези случаи операциите се извършват ръчно и финият прах, който се отделя при ръчното шлайфане, не отстъпва по количество и вредност от този, който отделят машините. - Подвижна аспирация - 2 бр. - ще се поставят в зоната на втора механична обработка и ще обслужват двете машини с цифрово програмно управление. При работа на така наречените центри, които извършват различни операции се отделя огромно количество прах, с различна големина, в зависимост от обработвания материал и видове операции. Тези машини не могат да се свържат към съществуващата обща аспирационна система, затова подвижните аспирации ще улавят талаша и финият прах, и ще служат за почистване на затворените пространства на тези машини. 2. Вторично запрашаване и мерки за неговото премахване: Вторичното запрашаване в мебелната индустрия при работа с дървесина е резултат от остатъчният дървесен прах, който циркулира ежедневно във всички цехове на едно производство като включително той е наличен и в складовете за първична дървесина и за готова продукция. Той се разпространява не само от машините, но и от хората, които изпълняват своите задължения в различни цехове и го разнасят. - Акумулаторна вакуумна прахосмукачка (комплект с 2 бр. батерии и зарядно устройство) - 1 бр. и вакуумна метачна машина - 1 бр. - тези две прахосмукачка ще се използват в складовете за първичен дървен материал, в склада за готова продукция и в зоната за тапицерия, където освен фин дървесен плах има и текстилни отпадъци и фин текстилен прах, който се отделя при работа с материалите за тапициране. Всичко това се вдишва от работниците и е предпоставка за образуване на дихателни проблеми. Оборудването, предвидено да се закупи за предотвратяване на различни колетивни рискове във фирмата ще бъде съвременно, лесно за използване и с ниски децибели за шум, което ще позволи почистването на помещенията два пъти на ден, с което ще се осигури чиста и приятна работна среда на служителите. Ще се предотвратят заболявания, засягащи дихателната система, прахови фибрози, пневмокониози у работниците. Настоящата дейност за осигуряване на КПС и включените мерки отговаря на целта на проекта и покрива изцяло специфична цел 2 "Подобряване на работните процеси и намаляване до минимум рисковете от трудов травматизъм и професионални заболявания, на които са изложени служителите по време на работа, чрез осигуряване на колективни предпазни средства". 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.