Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: В своята дейност КОМЕРГ ГРУП ЕООД следва стратегия, насочена към устойчивост на производствения процес и полагане на постоянни усилия за преминаване към зелен модел на работа. Във връзка с посоченото, целта на Дейност 1 е въвеждането на „зелени“ модели на организация на работните процеси за повишаване на ресурсната ефективност и/или намаляване въздействието върху околната среда и/или повишаване устойчивостта на предлаганите от предприятието продукти. Предприетите мерки неминуемо рефлектират върху ценностите, вярванията и поведението на служителите в организацията, акцентирайки върху екологичните аспекти при изпълнение на работните им задачи.
За изпълнението на посочената цел, ще бъде извършен цялостен преглед на дейността на КОМЕРГ ГРУП ЕООД, включително: на произвежданите продукти, организацията на труда, правната и регулаторна рамка, съществуващите практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. По-конкретно, ще се осъществят:
• Идентифициране на възможна икономия на разходи с акцент върху управлението на ресурсите, отпадъците и разходи на енергия;
• Измерване, наблюдение и контрол на въздействието на дейността на фирмата върху околната среда;
• Изпълнение на законови и други изисквания, отнасящи се до опазване на околната среда, където е възможно и приложимо.
В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, ще бъдат разработени съответните „зелени“ модели на организация на труда, заедно с план от мерки за прилагането им. Ще се изготвят и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места, съдържащи: набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Целева група:
• Целият персонал зает в КОМЕРГ ГРУП ЕООД – 18 бр. служители.
Проблеми и нужди на целевата група: Липса на информираност и организация, свързани с екологичния аспект на работните процеси, в които участват служителите. Към момента, в предприятието, няма създадени правила и инструкции, които да налагат изпълнението на ясно дефинирани задачи, насочени към спестяването на ресурси, както и ограничаване негативното въздействие от дейността на предприятието върху околната среда, където е възможно и приложимо. С оглед на изложените проблеми, е налице необходимост от създаването на „зелени“ модели, които да се внедрят във фирмата, чрез разписването на „зелени“ карти на конкретно избрани длъжности/служители, отговорни за екологосъобразното поведение в работните процеси. Във връзка с идентифицираните проблеми и нужди на целевата група, е обособена Дейност 1 от настоящото предложение за изпълнение на инвестиция, включваща следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейност 1, ще бъде изпълнена чрез външно възлагане, като конкретният зелен модел, ще бъде определен от консултанта, избран за изпълнител, след прегледа на моментното състояние в предприятието и идентифицирането на възможности за въвеждане на зелени практики.
|
3 600.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Дейност 2.1 Осигуряване на колективни предпазни средства,вкл. закупуване на аспирационни маси и мобилни аспирационни системи.
Целта на дейността е насочена към подобряване безопасните и здравословни условия на труд, чрез:
–осигуряване на защита от прах, токсични и други вредни вещества
–подобряване здравето и продуктивността на целевата група
Състояние на предприятието към момента на кандидатстване: Прахът е един от най-значимите и въздействащи фактори на средата, който уврежда здравето на работещите. Понятието прах включва разнообразни органични и неорганични вещества с различно по характер и сила увреждащо въздействие. В дейността на КОМЕРГ ГРУП прахът е следствие от обработка на метали и метални изделия. Съществен риск е налице и при работа с химични агенти, използвани при операции свързани със заваряване. В производството на КОМЕРГ ГРУП са налични само ЛПС за предпазване от описаните рискове, но е необходимо осигуряване и на колективни предпазни средства, които повишават нивото на защита.
Служителите на позиция аргончик са под въздействие на химични агенти, вкл. изпарения на въглероден оксид, азотен диоксид и прах. Налице е риск от дерматити, дразнене на очите, хрема, стягане в гърлото, кашлица, задух.
Към момента в дружеството се използват стандартни работни маси, без филтрираща система, която отстранява праха и дима от зоната на дишане.
Риск при позицията шлосер-монтьор представлява прахът от операции, свързани с нарязване, изпиляване, шмиргеловане на метали. Налице е опасност от навлизане на прах в очите и вдишване на фини прахови частици, които могат да причинят зачервяване на очите, стягане в гърлото, кашлица, задух и други респираторни заболявания. КОМЕРГ ГРУП не разполага с мобилни или стационарни аспирационни системи.
В утвърдената Програма за минимизиране на риска, са предвидени и конкретни действия, които трябва да се изпълнят в рамките на следващите 1-2 години, с оглед обезопасяване на работната среда.
Целева група:
• 2 бр. служители на длъжност Аргончик и 5 бр.служители на длъжност Шлосер-монтьор.
Проблеми и нужди на целевата група:
–При аргончик - въздействие на химични агенти, което създава риск от дерматити, дразнене на очите, хрема, стягане в гърлото, кашлица, задух, главоболие.
–При шлосер-монтьор - вдишване на прах и фини прахови частици, което създава риск от зачервяване на очите, влошаване на зрението, стягане в гърлото, кашлица, задух.
–Намалена продуктивност, поради липсата на комфорт.
–Нужда от подобряване качеството на въздуха в работната зона.
Ефект, до който ще доведе дейността: Настоящата дейност 2.1 включва закупуване на 2 бр. аспирационни маси за служителите на позиция аргончик и 2 бр. мобилни аспирационни системи за служителите на позиция шлосер-монтьор, които ще доведат до редуциране негативните последствия върху здравето на работещите под въздействие на прах и химични агенти. Аспирационните маси са с филтрираща система, която отстранява праха и дима от зоната на дишане чрез всмукване през повърхността на работната маса и филтриране във вътрешността ѝ. Аспирационни системи са предназначени за аспириране на дим, прахови частици и замърсявания, като мобилността им позволява да се използват в зоните с най-голяма нужда.
Предвидените средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността чрез:
•Намаляване на риска от развитие на респираторни и офталмологични заболявания
•Поддържане на чист въздух в работната зона и предотвратяване на замърсяването на работните помещения
Всичко посочено, неминуемо ще допринесе за подобряване здравето на работещите лица, към които са насочени средствата за колективна защита по Дейност 2.1.
Етапи за изпълнение на дейността:1.Избор на изпълнител;2.Сключване на договор за доставка;3.Доставка на оборудването;4.Подписване на приемо-пред. протокол. |
93 100.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Дейност 3. Закупуване на оборудване за зала за спорт и масажни столове за отдих, както и обзавеждане на помещение за преобличане.
Целта на Дейност 3 е насочена към осигуряване на социални придобивки за стимулиране на физическа активност и пълноценна почивка на служителите, които водят до подобряване здравето и продуктивността им.
Състояние на предприятието към момента на кандидатстване: Работниците в производството, прекарват продължително време в една и съща поза, обездвижени през целия работен ден. Това води до влошаване на общото им физическо състояние, тъй като с течение на времето може се стига до редица професионални заболявания. В рисковата група попадат и заетите, които прекарват работните часове седнали пред компютър, отново в неподвижна поза. В базата на КОМЕРГ ГРУП няма налични съоръжения, предвидени за спорт и пълноценна почивка на служителите. Предприятието разполага със свободно помещение, подходящо за целта, което да се оборудва с необходимите уреди. Налично е и отделно помещение предвидено за съблекалня, което да осигури удобство при използването на зоната за спорт и отдих и да стимулира заетите да използват времето в почивките, преди и след работа за спорт и отдих. Към момента не разполага с помещение за преобличане и ако не бъде осигурено такова, служителите ще бъдат затруднени да използват пълноценно зоната за спорт.
Целева група: Целият персонал зает в КОМЕРГ ГРУП ЕООД - 18 служители.
Проблеми и нужди на целевата група:
•Болки в гърба/болки в сухожилията на мускулите на гърба, врата, ръцете и краката, дископатия, дискова херния;
•Заболявания на периферната нервна система – радикулопатия, плексит, вегетативна полиневропатия, улнарен мононеврит;
•Заболявания от пренапрежение на мускулно – скелетната система – тендовагинит;
•Заболявания от пренапрежение на периферни венозни съдове – разширени венозни съдове на долни крайници и т.н.
Ефект, до който ще доведе дейността: Дейност 3 включва закупуването на фитнес уреди, масажен стол и обзавеждане на съблекалня, с които ще бъде обособена специална зона за спорт и отдих. Насърчаването на редовна физическа активност на работното място е процес, който зависи не само от служителите, но и от техните ръководители. Доказано е, че спортът подобрява концентрацията, намалява напрежението, подобрява общата здравна култура на служителите, влияе върху цялостната мотивация и успех. Масажите, които ще осигури специализираният стол, от своя страна ще предоставят редица терапевтичните ползи за служителите, включващи: увеличаване притока на кръв, стимулиране мускулите и подобряване гъвкавостта им, превенция срещу поява на схващания, намаляване на стреса и др. Новите фитнес уреди и масажен стол ще подобрят работоспособността на служителите, която зависи от тяхното здравословно и психологическо състояние, тъй като:
• Редовните тренировки са много важни за поддържане на мускулните функции. Те подпомагат изграждането на костна плътност при по-младите и предотвратяват настъпване на остеопороза в по-късен етап от живота.
• Спортуването понижава нивата на физически и психически стрес. Когато човек е активен, се стимулира производството на норепинефрин, хормон и невротрансмитер, който позволява по-ефективно справяне със стреса.
• Физическата активност значително подобрява паметта и способността на човек да научава нови неща.
• Осигуряване на пълноценен отдих: Масажните столове, базирани на биомеханика, ергономичност и физическа терапия, ще осигуряват: разпускащ и възстановяващ комплексен масаж, разтягане на точки според физически методи, разнообразие от програми с различна интензивност, и т. н.
Изключително важно за удобството на служителите при използването на зоната за спорт и отдих е осигуряване на помещение за преобличане преди и след спорт, където заетите да могат да съхраняват личните си вещи.
Етапи за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител; 2.Сключване на договор за доставка; 3.Доставка на оборудването; 4.Подписване на приемо-предавателен протокол. |
134 400.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: Дейност 2.2 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. закупуване на ергономични столове, свързани с подобряване условията на труд.
Целта на дейността е насочена към подобряване безопасните и здравословни условия на труд, чрез:
–осигуряване на ергономия при работа на служителите, извършващи дейности в приведена правостояща поза
–подобряване здравето и продуктивността на целевата група
Състояние на предприятието към момента на кандидатстване: Оценката на риска за здравето и безопасността при работа на КОМЕРГ ГРУП идентифицира риск в производствения отдел при служителите на длъжност шлосер-монтьор, който се дължи на липса на ергономия по време на работа. При тази позиция работната поза е предимно правостояща и приведена напред. Това предизвиква натоварване на мускулите на гръбначния стълб, както и венозен застой в долните крайници. Изометричното напрежение на мускулните влакна води до нарушения в трофиката с последваща умора в двигателната система. Дружеството не разполага с ергономични работни столове за производствения отдел и към момента служителите на описаната длъжност работят прави, което води до описаните болезнени изменения. Посоченото е предпоставка за хронични болки, както и намаляване на продуктивността и комфорта.
Анализ на функциите на длъжността шлосер-монтьор показа, че служителите могат да изпълняват голяма част от операциите и в седнала ергономична поза при наличието на подходящ работен стол. Предвид идентифицираните проблеми в Оценката на риска за здравето и безопасността при работа, са включени и препоръки за предприемането на мерки за намаляване на риска от здравословни проблеми при служителите, заемащи правостояща поза за продължителен период от време. Впоследствие в утвърдената Програма за минимизиране на риска са планирани и конкретни действия, които трябва да се изпълнят в рамките на следващите 1-2 години, с оглед обезопасяване и подобряване на работната среда.
Целева група:
•5 бр. служители на длъжност Шлосер-монтьор.
Проблеми и нужди на целевата група:
–Неудобна работна поза
–Продължително време в правостояща поза с изкривена горна част на гърба. Не са налични ергономични работни столове, което води до натоварване на гръбначния стълб, долните крайници, разширени вени, отоци и общ дискомфорт
–Болки в краката и гърба след продължителна работа в правостояща поза без възможност за сядане, болезнени изменения, вкл. увреждане на мускулите на гърба, краката и стъпалата
–Намалена продуктивност, поради липсата на комфорт
–Налице е нужда от осигуряване на ергономия за подобряване на работната среда и здравословно състояние
Ефект, до който ще доведе дейността: Настоящата дейност 2.2 включва закупуване на 5 броя ергономични столове за служителите на позиция шлосер-монтьор, които ще доведат до редуциране негативните последствия върху здравето на работещите в правостояща приведена поза. С оглед на изложените проблеми, новите ергономични столове, ще осигурят възможност за адаптиране към индивидуалните анатомични размери на всеки служител, предотвратявайки неправилните и принудителни пози, които се заемат към момента. По този начин, ще се елиминират статичното напрежение и умората, като се запазва за по-дълго време работоспособността на организма. Предвидените средства за колективна защита ще допринесат за повишаване на здравето и безопасността чрез:
•Намаляване на риска от развитие на заболявания, свързани с кръвоносните съдове и опорно двигателния апарат, вкл. разширени вени, отоци по краката и увреждане на мускулите на гърба, краката и стъпалата
•Възможност за следване на контура на гръбначния стълб
•Придържане на лумбалната област, което позволява премахване на напрежението в гърба
Етапи за изпълнение на дейността:1.Избор на изпълнител;2.Сключване на договор за доставка;3.Доставка на оборудването;4.Подписване на приемо-предавателен протокол. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: Дейност 2.3 Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. закупуване на ергономични столове и маси.
Целта на дейността е насочена към подобряване безопасните и здравословни условия на труд, чрез:
–осигуряване на ергономия при работа на служителите, извършващи дейности в седяща поза
–подобряване здравето и продуктивността на целевата група
Състояние на предприятието към момента на кандидатстване:Централна роля в ергономията играят работната поза и двигателната дейност на човека.Оценка на риска за здравето и безопасността на КОМЕРГ ГРУП идентифицира липса на достатъчна ергономия при отдел административен, технически и логистика. Служителите заемат седяща работна поза продължително време, което може да причини редица здравословни проблеми–болки в гърба, врата, раменете, постепенно намаляване на мускулната сила, детренираност.Наличните офис столове и бюра са стандартни, без възможност за адаптация и не осигуряват необходимата ергономичност,тъй като не позволяват тяхното адаптиране и настройване според индивидуалните физически параметри на човек.Те са без специфични функции за увеличаване комфорта на седящия и не отговарят на изискванията за ергономия. Посоченото от своя страна е предпоставка за хронични болки, както и намаляване на продуктивността и комфорта.Предвид идентифицираните проблеми, в Оценката на риска за здравето и безопасността при работа в предприятието, са включени и препоръки за предприемането на мерки за намаляване на риска от здравословни проблеми при служителите, заемащи седяща поза. Впоследствие в утвърдената Програма за минимизиране на риска, са предвидени и конкретни действия, които трябва да се изпълнят в рамките на следващите 1-2 години, с оглед обезопасяване на работната среда.
Целева група:8 бр. служители, на длъжности от отдели:Административен,Технически и Логистика
Проблеми и нужди на целевата група:
–Неудобна работна поза
–Продължително седене с изкривена долна част на гърба.Наличните офис столове, ограничават движението на служителите, което води до болки в долната част на гърба, усещане за скованост и общ дискомфорт.Масите са стандартни без възможност да се регулират спрямо индивидуалните характеристики.
–Болки в ръцете след продължителна работа пред компютър, без подхоящ подлакътник и оптимална височина на работната маса
–Наличните столове и маси са ограничени по отношение на своята форма и размер, и е невъзможно да бъдат настроени така, че да паснат на анатомичните потребности на различните служители
–Намалена продуктивност, поради липсата на комфорт
–Налице е нужда от осигуряване на ергономия за подобряване на работната и общото здравословно състояние
Ефект до който ще доведе дейността: Настоящата дейност включва закупуване на 8 бр. ергоном. стола и 8 бр. ергоном. маси, които ще доведат до редуциране негативните последствия върху здравето на работещите в седяща поза. С оглед на изложените проблеми, новите ергоном. столове и маси, ще осигурят възможност за адаптиране към индивидуалните анатомични размери на всеки служител, предотвратявайки неправилните принудителни пози, които се заемат към момента. По този начин, ще се елиминира статичното напрежение и умората, като се запазва за по-дълго време работоспособността на организма. Те ще осигурят:
•Намаляване на риска от развитие на заболявания, свързани с шията и гръбначния стълб, благодарение на ортопедичните си свойства
•Възможност за следване на контура на гръбначния стълб
•Придържане на лумбалната област, което позволява премахване на напрежението в гърба
Всичко посочено, неминуемо ще допринесе за подобряване здравето на работещите лица, към които са насочени средствата за колективна защита по Дейност 2.3.
Етапи за изпълнение на дейността:1.Избор на изпълнител;2.Сключване на договор за доставка;3.Доставка на оборудването;4.Подписване на приемо-предавателен протокол. |
0.00
|
0.00
|