Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ДИАГНОСТИЧНО-КОНСУЛТАТИВЕН ЦЕНТЪР - ПЛОВДИВ ЕООД е лечебно заведение за доболнична специализирана медицинска помощ. Дейността на ДКЦ - Пловдив се основава на традициите в оказването на качествена, достъпна и своевременна специализирана помощ, устойчивите пазарни позиции, значителна обезпеченост с модерна медицинска апаратура, високоспециализиран персонал. Здравното заведение работи по договор с НЗОК.
Целевата група, включена в проектното предложение са 60 заети лица в дружеството.
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 12 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Медицинската професия е рискова, източник на повишена опасност и с голяма обществена значимост. Тя е правно регламентирана, подлежи на държавен контрол и изискванията към нейното упражняване са много високи. От поведението на лекаря зависи в редица случаи животът и здравето на пациента. Съгласно Наредба № 4, Обн. ДВ. бр.105 от 8 Ноември 2002г., биологичните агенти се класифицират в четири рискови групи в зависимост от нивото на риск от инфекция, като медицинският персонал е изложен на потенциален риск от въздействието на всяка една от тях, включително биологични агенти, които причиняват тежки заболявания у хората и представляват сериозна опасност за живота и здравето на работещите, съществува висок риск за разпространяване на заболяването в обществото и обикновено няма ефективна профилактика (не съществуват ваксини) или средства за лечение. При оценката на риска за здравето и безопасността на работещите и при избора на специално работно облекло и лични предпазни средства се вземат предвид възможността за наличие на биологични агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; опасността от биологичните агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; рисковете в резултат на естеството на работата (специфични за областта инвазивни диагностични и/или лечебни процедури, манипулации, оперативни интервенции и др., някои от които осъществявани задължително при стерилни условия). Съществена част от личните предпазни средства и специално работно облекло са за еднократна употреба с цел да се избегне или сведе до минимум контаминирането на работното място с биологични агенти. Съгласно изискванията на Наредба № 3/2013 г. за утвърждаване на медицински стандарт по превенция и контрол на вътреболничните инфекции личните предпазни средства се заменят изцяло с нови и ръцете се измиват или се дезинфекцират след всеки пациент или при изпълнение на друга дейност. Ръкавици се използват при инвазивни процедури, при всички процедури, свързани с риск от контаминация с кръв, телесни течности, секрети и екскрети, при контакт с лигавица и увредена кожа, при употреба и обработка на остри и контаминирани предмети. Ръкавиците се сменят след всеки пациент и при различни процедури върху същия пациент. Чисти, нестерилни ръкавици се използват при рутинни грижи за защита на ръцете на персонала от възможна контаминация или контакт с лигавица или увредена кожа, включително при грижи за пациент с инфекция, предавана по контактен път. Медицинските маски защитават лигавиците на носа и устата при процедури и грижи за пациента, свързани с образуване на пръски или аерозол от кръв, телесни течности, секрети и екскрети. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 24 321.46 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска по отношение на работещите са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и висока степен на експозиция на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Поддържането на подходящи параметри на микроклимата в лечебните заведения е от особена важност за недопускане на разпространяването на инфекции. В голяма част от помещенията има повишени изисквания по отношение на качеството и чистотата на въздушната среда, подвижността на въздуха, относителната влажност и други. Съгласно нормите за проектиране на здравни заведения необходимо изискване е системите за отопление, вентилация и климатизация да осигуряват нормативно заложените изисквания за микроклимата в зоната на пребиваване в помещения. Като зона за пребиваване се определя частта от обема на помещението, в която извършващият преглед престоява за два или повече от два часа. Заложените нормативни изисквания по отношение на микроклимата в помещенията зависи от тяхното предназначение. За процедурни кабини, лабораторни помещения и др. се препоръчва поддържаната температура да е в границите от 20 до 22 °C. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 376 664.20 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 За работещите в условията на йонизираща радиация (рентген, скенер и др.) годишната ефективна (еквивалентна) доза от общо външно и/или вътрешно облъчване е 50Sv (сиверта), с контролна граница 20Sv за една календарна година (ОНРЗ-92). Това се постига чрез приложението на множество технически мерки и изисквания към работните помещения и оборудване, но съществено значение имат специалното работно облекло и лични предпазни средства: защитни престилки с оловен еквивалент (броят на защитните престилки във всеки рентгенов кабинет се определя от броя на лицата, участващи в изследването, но най-малко 2 престилки с минимален оловен еквивалент 0.2 мм); защитни яки за предпазване на щитовидната жлеза; защитни очила за работа с рентген. Известен факт е, че специалното работно облекло и лични предпазни средства с оловен еквивалент губят оптималните си защитни свойства при прегъване в някой участък. По този начин работещите могат да получат по-голяма доза облъчване с всички неблагоприятни последици, включително т. нар. стохастични ефекти на йонизиращата радиация (онкологични заболявания). Поради тази причина е необходимо на работещите да се предоставят нови, по-ефективни лични предпазни средства и работно облекло: двойна престилка – цяла, с колан и меки подплънки на раменете, очила с фронтална и странична защита, защитна яка за предпазване на щитовидна жлеза. По този начин те ще получат по-добра защита срещу йонизиращата радиация – двойната престилка с колан ще ги предпази не само от директни, но и от отразени лъчи, освен това тя е с по-добри ергономични качества – с меки подплънки на раменете. Това е особено важно, като се има в предвид, че поради наличието на оловен еквивалент престилката е с единично тегло около двадесет килограма. Предпазните очила с фронтална и странична защита са от особена важност за превенция възникването на професионална катаракта (вътрешно перде), а щитовидната жлеза е сред органите, които са с повишена чувствителност и намалена резистентност по отношение на йонизиращата радиация и трябва да бъдат предпазени при изпълнението на определени работни операции със защитна яка. В рамките на дейността е предвидено да се осигурят следните ЛПС и специално работно облекло: 1. Ръкавици за еднократна употреба - нитрилни без талк - предвидени са за длъжностите Лекар, съдов хирург, Лекар хирург, Лекар, акушерство и гинекология-4 заети, Лекар, гастроентерология-3 заети, Лекар, детска кардиология, Лекар, ендокринология, Лекар, кардиология-4 заети, Лекар, кожни и венерически болести, Лекар, нервни болести-3 заети, Лекар, нефрология-2 заети, Лекар, образна диагностика, Лекар, ортопедия и травматология-4 заети, Лекар, педиатрия, Лекар, ушно-носно-гърлени болести-2 заети, Лекар, физикална и рехабилитация, Лекар, пневмология и фтизиатрия, Лекар, ревматология, Лекар,урология, Лекар, клинична алергология, Лекар, Клинична лаборатория, Медицински лаборант-3 заети, Медицинска сестра-5 заети - общо 43 заети лица. Предвидената бройка е на база изчисления на среднодневната заетост на четиридесет и тримата заети лица, които пряко работят с пациенти - всеки от тях преглежда или има контакт поне по 6 пациента на ден, изискващи използването на ръкавици за еднократна употреба без талк (по 2 броя на 1 пациент), като и 43-та медицински специалисти работят минимум 240 дни в годината. Това са общо 123840 броя ръкавици или 1238 кутии, в които са по 100 броя. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 0.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 2. Медицинска маска за еднократна употреба - предвидени са за длъжностите Лекар, съдов хирург, Лекар хирург, Лекар, акушерство и гинекология-4 заети, Лекар, гастроентерология-3 заети, Лекар, детска кардиология, Лекар, ендокринология, Лекар, кардиология-4 заети, Лекар, кожни и венерически болести, Лекар, нервни болести-3 заети, Лекар, нефрология-2 заети, Лекар, образна диагностика, Лекар, ортопедия и травматология-4 заети, Лекар, педиатрия, Лекар, ушно-носно-гърлени болести-2 заети, Лекар, физикална и рехабилитация, Лекар, пневмология и фтизиатрия, Лекар, ревматология, Лекар,урология, Лекар, клинична алергология, Лекар, Клинична лаборатория, Медицински лаборант-3 заети, Медицинска сестра-5 заети - общо 43 заети лица. Предвидената бройка е на база изчисления на среднодневната заетост на изброените 43 длъжности, като всеки от тях прекарва минимум 6 часа с пациенти. Последните проучвания сочат, че за да запазят своята ефективност маските трябва да се подменят на не по-малко от час и половина, а и след всеки отделен пациент. Затова са предвидени средно по 4 маски за 1 работен ден за 43 заети лица като прогнозните количества са за 240 работни дни в рамките на една календарна година. Това прави 41280 броя маски или 825 кутии, в които са по 50 броя. 3. Тъй като в медицинското заведение работят 1 лекар със специалност образна диагностика и 2 рентгенови лаборанти, но никога всички те не работят по едно и също време, са предвидени следните ЛПС за защита от йонизираща радиация: • Защитна оловна престилка - 2 броя • Защитна оловна яка - 1 броя • Защитни очила за работа с рентген - 2 броя Заложените за закупуване ЛПС и Специално работно облекло са с оптимално актуални характеристики за рисковете, срещу които се осигуряват, като в тях са инкорпорирани последните достижения в съответната област, дължащи се на техническия прогрес, отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Към момента в една част от помещенията липсват климатици, а в друга наличните са вече амортизирани, а и не са оразмерени за охлаждане и отопляне на конкретното помещение. По-сериозен е проблемът през летния сезон. Идентифициран е риск от прегряване на работещите на изброените длъжности, като не е възможно да се предприемат адекватни мерки, за да се избегнат периодите през деня с висока температура. По-високите температури за по-дълги периоди от време могат да увеличат риска от наранявания поради умора, липса на концентрация, лошо вземане на решения и други фактори. Екстремните горещини могат да причинят сериозни здравословни проблеми. Температурните крайности пряко засягат здравето, като нарушават способността на тялото да регулира вътрешната си температура. Те могат също да влошат хронични заболявания като сърдечно-съдови, респираторни, мозъчно-съдови заболявания и състояния, свързани с диабета, психични разстройства. Поради тези особености през летния сезон, когато имаме и най-много работа, се налага да прилагаме мерки за минимизиране на риска, като създаване на подходяща организация на работния процес и/или работното време, включително осигуряване на почивки с подходяща честота и продължителност, създаване на подходяща организация на работните места, осигуряване на подходящо работно облекло, осигуряване на места за почивка с подходящи условия за възстановяване на топлинния баланс на организма, достатъчно количество питейна вода, както и напитки и други течности за възстановяване на водно-солевия и топлинния баланс на организма. Въпреки тези мерки рискът от прегряване през летния сезон е определен от степен „Умерен". Осигуряването на оптимален микроклимат в работните помещения като средство за колективна защита е в синхрон с императивната норма на закона, която вменява на работодателя да предприема мерки за защита на живота и здравето на работещите от неблагоприятните климатични условия. Всички мерки са описани в Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. При дефектиране на климатик се налага да се предприемат всички допустими мерки, а именно - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, осигуряване на помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма. При недостатъчно ефективна работа на даден климатик, не успяваме да осигурим пълен комфорт на работещите, въпреки, че липсват отклонения от определените оптимални температури през топлия и студения период. Това налага превантивни мерки, включващи подмяна на наличните климатици и инсталиране на такива, в помещенията, в които няма. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство. Най-новите климатици са с множество допълнителни функции. Именно в този контекст е планирана доставка и монтаж на 60 броя Климатици тип сплит на двата адреса на дейност ДКЦ - Пловдив ЕООД. Избраните климатици са последно поколение, които освен отопление и охлаждане ще имат и функции за осигуряване на постоянен приток на чист въздух, както и за получаване на равномерен въздушен поток и равномерно разпределение на температурата в цялото помещение и т.нар. "суха програма", която дава възможност да се намали степента на влажност, без да се променя температурата в помещението. Новите климатици освен охлаждане и отопление, ще позволяват и оптимизация на скоростта и посоката на въздушния поток; пречистване на въздуха, вентилация, овлажняване и изсушаване. Така подмяната на старите климатици с нови ще осигури оптимален микроклимат и работна среда, вкл. нови защити в условията на повишени рискове, свързани с биологични агенти. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 В същия контекст са предвидени строително-монтажни дейности за подмяна на старата дограма на част от работните помещения, която е в експлоатация вече над 35 години, силно амортизирана - както като прозорци и уплътнения, така и като механизми - това рефлектира в неблагоприятен микроклимат, заради недобро уплътняване и свободно преминаване на въздушни потоци както през летния, така и през зимния сезон. Освен че е много амортизирана от времето, съществуващата дървена дограма е от некачествена дървесина, която към момента е силно деформирана и няма никакви изолационни функции. В допълнение, освен нарушения в микроклимата, износената и деформирана дървена дограма е причина за появата на влага, мухъл и от прозорците да се усеща вятър, дори когато са затворени. Наличието на счупени и износени механизми на прозорците води до затрудненото отваряне и затваряне, с което се възпрепятства проветряването на работните помещения, което от своя страна води до задържането на прахови частици в тях, нахлуване на студен въздух, поява на течове и други проблеми. Изключително важно за здравните заведения е възможността за измиване и дезинфекция на повърхности, за превенция на задържането и възникване на благоприятна среда за бактерии и плесени, патогени, микроорганизми и др. Поради факта, че дограмата в лечебното заведение е дървена и износена, вкл. с нарушена цялост на дървесната повърхност и боята, то имаме частично нарушаване на противоепидемичния режим, тъй като не успяваме да осъществим в пълен обем т.нар. влажно почистване и дезинфекция. Нарушената цялост на повърхността и боята може да доведе и до механични травми по горните крайници на персонала, ангажиран при поддръжка, почистване и измиване на прозорците. Имайки предвид комплексните фактори, налагащи подмяна на съществуващата дограма, водещи производители препоръчват да се монтира PVC дограма като най-пригодна за лечебните заведения. PVC -то е некорозивен материал, не се разгражда структурно, поддържа се лесно чрез измиване, като позволява влажно почистване, вкл. химическа дезинфекция. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3 Работата на лекарите, медицинския и административния персонал в лечебните заведения е свързан и със зрително напрежение, работа с компютър и/или микроскоп, работа със специализирани медицински инструменти, работа в операционна, преглед на изследвания, снимки, лабораторни изследвания, ехографски изображения, заключения от образна диагностика и изображения към тях, както и множество други специфични дейности с/без инструментариум. Неудобната работна поза причинява значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете. Опасностите за здравето на работещите са по отношение на мускулно-скелетната система, стрес с психосоматични прояви и увреждане на зрението. В същото време седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на работещия, разпределени както следва: • Ергономичен работен стол - 49 броя за адрес бул. България № 234 и 11 броя за адрес ул. Васил Левски № 144 • Бюро, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на работещия - 44 броя за адрес бул. България № 234 и 6 броя за адрес ул. Васил Левски № 144 Предвидените ергономични работни столове и бюрата, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове и бюра, с възможност за регулиране на височината спрямо ръста на служителя ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на бюрото и стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.