Д1 Подбор и наемане на персонал за изпълнение на дейностите : Целта на дейността е да се изгради ефективен екип и да се осигури добро и прозрачно управление и изпълнение на проекта и изразходване на средствата.
Подборът на екип за проект е важна стъпка за успешната му реализация. В началото ще се изгради и разпише процедура за подбор, която ще включва:
- Дефиниране на нуждите и ролите: Идентифициране на специфичните роли и компетенции, необходими за работа с целевата група.
- Създаване на обява за работа: която да включва описание на проекта, изисквания към кандидатите, необходими квалификации и срокове за кандидатстване.
- Публикуване на обявата: публикуване в подходящи платформи, като уебсайта на организацията, обявени конкурси или специализирани сайтове за работа.
- Селекция на кандидати: Преглед и оценка на получените кандидатури на база на критерии, определени в обявата.
- Събеседвания и оценки: интервютата ще бъдат направени в две стъпки. Първата ще включва предварителна задача. Кандидатите, които са покрили изискванията ще бъдат поканени на интерю с HR
- Обучение и интеграция на екипа: След като екипът бъде избран ще се проведе кратко въвеждане
- Управление и мониторинг на екипа: Проследяване на напредъка и работа през целия проект.
- Оценка на работата на екипа: Периодично, както и накрая на проекта, ще бъде проведена оценка на работата на екипа.
Роли и функции:
1) Ръководител на проекта - отговаря за цялостното изпълнение на проекта, контролира и следи за изпълнението му като качество и ефективно изразходване на средствата;
2) Координатор проектни дейности - подпомага ръководителя при изпълнението на дейностите, както и при изготвянето на междинните и финалния технически отчет на проекта, ще поддържа документацията и постоянен контакт с наетите ключови експерти;
3) Счетоводител - отговаря за финансовата и счетоводна отчетност на проекта, финансовата документация по проекта и паричния поток, ще следи за прозрачното изразходване на средствата и ще подготвя междинните и финалния финансови отчети;
4) Административен и технически персонал - подпомага административно и технически изпълнението на проекта, отговаря за дейността по информиране и публичност, комуникира с екипа по проекта, изготвя бланки, форми и др.;
5) Експерти по идентифициране на лицата (Анкетьори и др) - работата и функциите са детайлно описани в Д 2.1;
6) Експерт- мениджър на случай - работата и функциите са детайлно описани в Д 2.2, Д 2.3, Д 2.4, Д 2.5;
7) Мениджър на случай - работата и функциите са детайлно описани в Д 2.2, Д 2.3, Д 2.4, Д 2.5;
8) Психолог - извършва индивидуална и групова работа с лицата от целевата група и техните семейства, консултира специалистите от екипа на проекта, разработва и предлага съвременни методи на работа, оказва методическа подкрепа в кризисни ситуации, прилага техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група; насочва към придобиване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия; развитие на различни навици и умения за живот и други. (задълженията и отговорностите са разписани подробно в Д 2.2, Д 2.3, Д 2.4, Д 2.5;
9)Експерти, които да разработят Наръчника за работодатели- работата и функциите са детайлно описани в Д 2.5
|
246 900.00
|
84 121.08
|
Д2 Планирани дейности: Планираните дейности гарантират постигането на целта на проекта по най-ефективен и комплексен начин.
Дейностите по проекта ще се изпълняват на териториите на 2 общини - Момчилград и Джебел, като специално внимание се обръща на малките населени места в региона.
Предвидените дейности са описани детайлно в последващите полета както следва:
2.1. Идентифициране на 80 лица от целевата група и определяне на индивидуалните потребности;
2.2. Комплексна, индивидуална и/или групова подкрепа от Mениджър на случай, психолог и други експерти. Разработена Пътна карта за всяко лице, в която ще бъдат разписани необходимите мерки и подкрепа за всяко лице. Пътната карта е част от Персоналното досие на лицето;
2.3. Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост;
2.4. Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ обучителни/ здравни услуги и др.;
2.5. Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата;
2.6. Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация по професия „Шивач“, 1-ва СПК, специалност „Шивачество“ и по ключова компетентност „Умение за учене“. |
98 760.00
|
33 648.43
|
Д 2.1 Идентифициране на 80 лица в неравностойно положение и определяне на индивидуален набор от мерки за тяхното активно приобщаване към настоящата трудова, социална и културна обстановка: Целта на дейност 2.1 (продължение на дейност 2) е да се идентифицират 80 лица в неравностойно положение от общини Момчилград и Джебел (градовете и околните села), както и разработване на индивидуален набор от мерки/план за действие за тяхното активно приобщаване.
Идентифицирането на лица от целевата група се извършва чрез работа на терен с цел насочването им към Мениджър на случай и психолог за последващи действия по решаване на конкретни казуси и приобщаване на пазара на труда. За ранно идентифициране на индивидуалните нужди е необходимо да бъдат изготвени профили на лицата, за да се определят най-подходящите мерки за тяхното личностно развитие. Необходимо е да се създаде персонално досие, в което да се събира цялата налична информация от комплексната работа с лицето и семейството му.
Д 2.1 ще протече на три етапа, съгласно предварително разработен план :
1) Подготвителен етап:
- Организиране на информационна кампания на местно ниво. Ще бъдат проведени срещи с лица, които потенциално биха се заинтересовали от участие в дейността като експерти по идентифициране на лица от целевата група - анкетьори, доброволци и/ или платени сътрудници, и срещи-разговори с представители на местни НПО, кметствата от общините и неформалните лидери на мнение на местно ниво, в т.ч. от различни етнически общности;
- Разработване на конкретен план и процедура за работа с цел изготвяне на ясни и точни критерии за селекция на лицата в неравностойно положение, които ще бъдат пряко включени в проекта;
- Създаване на образци и формуляри за работа в процеса на идентифициране, които ще улеснят анкетьорите при работата на терен, както и последващото отчитане на резултатите (анкетна форма, която да включва въпроси относно социалния и икономически статус на лицата в неравностойно положение, техните умения и опит, образование, здраве и други съответни аспекти, образци на отчетни документи, персонално досие и др.);
- Организиране на работна среща с цел запознаване на всички участници, ангажирани в процеса на идентификация на 80 лица от целевата група , с правилата на работа, етични норми, изискванията, критериите за включване на лица в неравностойно положение в проектните дейности, ползи, задължения, срокове, отчетни документи и т.н.
2) Същински етап:
Работа на терен за идентифициране на лица от целевата група и индивидуална работа с тях и техните семейства с цел установяване на потребностите, създаване на персонално досие, включване в списъка на идинтифицираните лица и насочване към Мениджър на случай. Разпространяване на анкетата и провеждане на интервюта с целевата група и техните семейства, използвайки различни източници на информация като местни органи на административната власт, училища, социални институции и неправителствени организации. С всяко от потенциално идентифицираните лица ще бъде проведена индивидуална среща-интервю и ще бъде работено на терен. В резултат ще бъде изготвен индивидуален профил и персонално досие на лицето за определяне на неговите потребности и възможности за развитие.
Отчитане на прогреса, мониторинг и корекции в работата , адаптиране на мерките според постигнатите резултати и новите потребности. Този процес включва активно взаимодействие със заинтересованите страни, специалисти и организации, които могат да допринесат за успешното изпълнение на Д 2.1 .
З)Заключителен етап:
Обобщаване на работата на всички участвали, изготвяне на доклади от всички участвали експерти в работата на терен, изготвяне на заключителен доклад със списък и персонални досиета на 80 идентифицирани лица от целевата група и техните семейства.
Дейността се изпълнява като се избягва всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация. |
0.00
|
0.00
|
Д 2.2 Определяне на индивидуален Мениджър на случай на всяко лице, който активно да подпомага лицето и проследява участието му в мерките, определени за него.: Целта на дейността е да се сформира екип от Мениджър на случай, които да поемат вече идентифицираните лица, да изготвят профил, персонални досиета и пътни карти на лицата от целевата група. Да се определят най-подходящите комплексни мерки за тяхното личностно развитие, да се предостави информация и подкрепа за лицата. На база индивидуалните нужди на идентифицираните лица да се изготвят пътни карти на всяко от тях с конкретен набор от мерки за активното им приобщаване към пазара на труда.
Изпълнението на Д2.2 ще бъде на следните етапи:
1) Сформиране на екип от Мениджъри на случай - това е ключов момент за успешното изпълнение на целия проект. Мениджърите на случай са в основата на всички дейности на проекта и съпровождат, подкрепят, проследяват лицата от целевата група и техните семейства през целия период на изпълнение. Необходимо е те да отговарят на множество условия като подходящо образование, добро познаване на манталитета на целевата група, да са запознати със спецификата в социалната сфера и институциите, с които ще взаимодействат, да познават терена на действие, да притежават релевантни личностови качества като комуникативност, умения за общуване на различни социални и интелектуални нива, гъвкавост и др. Предвиждаме 8 Мениджъри на случай и 2 Експерт - мениджъри на случай. След като бъдат селектирани, ще се организира обучение , на което ще бъдат запознати конкретно с изискванията на работата, модели, документи и т.н. Ше бъдат уточнени критерии за тяхното разпределение, така че квалификацията, опита и желанието им да съответстват изцяло на нуждите и потребностите на конкретното лице в неравностойно положение от целевата група и неговото семейство. Експерт - мениджъри на случай ще участват наравно в работата на всички, но ще имат допълнителна роля като супервайзори, ментори и ще оказват помощ на останалите, когато се налага. Също така те ще изготвят и обобщават информацията, подадена от Мениджърите на случай, необходима за отчетни цели.
2) Същинска работа на терен - оценка на случай, предоставяне на информация, подкрепящи мерки за мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда; професионално ориентиране и кариерно консултиране, психологическа подкрепа
Работата на Мениджърите на случай е да предоставят подкрепа и информация и да спомагат за плавното и лесно приобщаване на лицата към дейностите, обособени в рамките на проекта и впоследствие към социално-трудовата обстановка, както и да прилагат системата от мерки, индивидуално определени за активиране на лицето. Тези мерки ще бъдат персонифицирани от мениджърите на случай, след провеждане на разговор с идентифицираното лице и неговото семейство, за да се изяснят съществуващите обективни или субективни пречки пред него да си намери или започне работа. Мениджърът на случай ще използва тази информация, единствено за изпълнение на дейностите по настоящия проект, спазвайки етичните правила и норми. Важно е да се изгради среда на доверие между Мениджъра на случай и лицето от целената група и неговото семейство. Ще се проведат информационни срещи за професионално ориентиране и кариерно консултиране.
В резултат от дейността, Мениджърите на случай ще изготвят пътна карта за всяко лице, от идентифицираните в Д2.1, съдържаща индивидуален набор от мерки за активно приобщаване към настоящата трудова, социална и културна обстановка в общини Момчилград и Джебел.
3) Мониторинг и контрол - Експерт-мениджърите на случай ще извършват оценка на работата на всеки етап, което ще им позволи своевременни промени в плана за действие, преоценка на факторите и преосмисляне на нуждите на идентифицираните лица. Тази оценка помага на Мениджъра на случай да подобрява при необходимост началния план за действие, по контролиран и структуриран начин.
|
0.00
|
0.00
|
Д 2.3 Подкрепа за търсене на работа, връзки с работодатели и подготовка за включване в заетост.: Целта на дейността е групата от 80 идентифицирани лица в Д 2.1 да получат подкрепа от Мениджъра на случай в търсенето на работа, подготовката на документи за кандидатстване за работа, подготовка за явяване на интервю, подготовка на документи за започване на работа на трудов договор или самонаемане, осъществяване на контакти с потенциални работодатели и други.
Съгласно данните от Националния Статистически Институт 45,1% от лицата, търсещи работа в област Кърджали се опитват да получат работа най-вече чрез роднини и познати, а не чрез Дирекция „Бюро по труда“, подаване на автобиографии, установяване на връзка с работодател, отговаряне на обяви и явяване на интервюта.
За да получат идентифицираните лица в неравностойно положение, необходимата подготовка за реализация и да бъдат конкурентоспособни на пазара на труда, с тях ще работят персонално Мениджърите на случай, които ще оказват съдействие за подготовката на необходими и конкретни документи за кандидатстване за работа като мотивационно писмо, автобиография, порт - фолио с изделия и др. При подготовкат за кандидатстване и наемане на работа ще се обърне внимание на етикет на поведение по време на интервю, провеждане на интервю в лабораторни условия, подготовка на документи при започване на работа и култура на работното място. Лицата от целевата група и техните семейства ще получат персонална и групова подкрепа от Мениджърите на случай за преодоляване на социалното изключване и пречките за преминаване в заетост.
Специално внимание ще се обърне на това къде да търсим информация за свободни работни места, как да четем обяви за работа и как да подаваме документи за тях. Мениджърите на случаи ще работят по изграждане на критично мислене и отсяване на фалшивите обяви.
Предвижда се индивидуална работа, фокус групи, тематични срещи и други.
В рамките на тази дейност ще бъдат проведени 2 организирани събития - "Панаир на професиите" в гр. Момчилград и гр. Джебел, на които ще бъдат поканени представители на местната власт, работодатели, синдикати, НПО, заинтересовани лица, неформални лидери на мнение, както и идентифицираните лица и техните семейства. Двете събития ще имат за цел да предоставят информация за възможната професионална реализация в 2 общини, както и за изискванията на професиите и длъжностите. Ще се покажат презентационни видеа по професии, които са популярни в региона. Не на последно място всички заинтересовани лица ще имат възможност де се срещнат и дискутират свободно и неформално по темата.
Работата на Мениджърите на случай е да спомагат ефективното протичане на срещите и обсъждането на възможностите за реализация и приобщаване.
Ще се разработят анкетни карти за участниците: преди събитията за техните очаквания и нагласи и след събитията за тяхната оценка.
Мениджърите на случай ще проведат работни срещи с лицата от целевата група, за да обсъдят впечатленията, нагласите и очакванията, които са придобили те след "Панаира на професиите".
Експерт-мениджърите на случай ще изготвят експертен доклад, който да обобщи резултатите от Дейност 2.3.
В него ще бъдат описани и предложенията, дадени от участниците. |
0.00
|
0.00
|
Д 2.4 Подпомагане осъществяването на контакти с институции/организации, според индивидуалните потребности на лицето или членове на неговото семейство, за преодоляване на пречки пред лицето за социално включване и включване в заетост – контакти с АЗ, АСП, детски градини, доставчици на социални/ образователни/ обучителни/ здравни услуги и др.: За да се подпомогне осъществяването на контакти с институции и организации, които могат да подпомогнат индивидуалните потребности на лицата в неравностойно положение или членовете на техните семейства, за преодоляване на пречките пред социалното им включване и заетост, е важно да се предприемат следните стъпки:
- Идентифициране на нуждите - Мениджърът на случай да установи индивидуалните потребности, да се извърши анализ и консултации с лицата в неравностойно положение и техните семейства, за да се определят техните специфични потребности Тази дейност е от значение за всички идентифицирани лица, но най-вече за майки/ осиновителки с деца до 5-годишна възраст.
- Отразяване на потребностите в пътната карта на лицето:
Разработване на индивидуален план, в който да има конкретни стъпки.
- Предоставяне на информация и обучение:
Организиране на сесии за обучение, където да се предоставят информация и насоки относно начините за установяване на контакти с различни институции и организации, за включване в програми, услуги и ресурси, предлагани от различни институции и организации. Важно място на тези информационни сесии е да бъде обяснена ролята на всяка една от институциите /организациите - за какво и как може да ги подкрепи, по какъв въпрос могат да се обрънат към всяка от тях и др.
Формиране на партньорства:
"Никанор" ООД вече има установени партньорства и модели на работа с институциите на място, както и с детски градини, доставчици на социални, образователни и здравни услуги и други за осигуряване на подкрепа. Това ще улесни процеса по подпомагане.
- Лична асистенция и насърчаване:
Оказване на лична асистенция за участниците в проекта при установяване на контакти с необходимите институции и организации.
Подпомагане и мотивиране на участниците да предприемат действия за преодоляване на пречките.
- Съдействие при преодоляване на пречки:
Предоставяне на помощ при навигиране през административни процедури, като помощ с попълване на формуляри и осигуряване на необходими документи.
- Контрол на процеса:
Постоянно проследяване на напредъка на участниците и измерване на ефективността на осъществените контакти с институции и организации.
Съчетаването на тези действия ще улесни успешното установяване на контакти с различни институции и организации, които да подкрепят социалното включване и заетостта на лицата в неравностойно положение и техните семейства.
Не предвиждаме в рамките на Д2.4 предоставяне на подкрепа чрез „застъпничество“. |
0.00
|
0.00
|
Д 2.5 Активна работа с потенциални работодатели за намиране на работа на лицата. Действия за промяна на нагласите на работодателите към конкретните лица в неравностойно положение, обект на подкрепата.: Целта на дейността е да се достигне до възможно най-много потенциални работодатели, с които да бъде работено в насока преодоляване на дискриминацията спрямо лицата в неравностойно положение и активното им приобщаване към трудова среда.
Предвиждаме да се организира Форум "Европейски модели на приобщаване и създаване на подходяща среда за включване в трудова заетост на лица в неравностойно положение" с участието на местния бизнес и представители от организацията Social Firms Europe CEFEC (https://socialfirmseurope.eu/), европейска асоциация на социални фирми и кооперации, която има мисията да инициира и стимулира всяка социална икономическа инициатива, подкрепяща приобщаването, обучението и заетостта на лица, които са в неравностойно положение и са изключени и/или застрашени от социално изключване. Ще бъдат представени добри практики и резултати от реализирани инициативи и дейности, по отношение на създаване на приобщаваща среда за целевата група, както и ще се обсъди очаквания положителен ефект за благосъстоянието на региона от тези инициативи. Мястото за провеждане на Форума - гр. Момчилград или гр. Джебел, ще бъде уточнено допълнително, в зависимост от възможностите за наемане на зала и предпочитанията на участниците. Ще има опция и за включване на участници онлайн.
Кандидатстващата по проекта организация "Никанор" ООД е в дългогодишни партньорски отношения с организацията Social Firms Europe CEFEC и споделя тяхното виждане, че хората, които са системно изключвани от работната среда и от обществото, поради увреждане или неравностойно положение, трябва да имат право на статут на заетост и възнаграждение и осигуряването на такива възможности за възстановителна дейност се осъществява най-добре в пазарно ориентирани и базирани в общността работни предприятия, които са част от ежедневната икономическа дейност..
Ще бъдат проведени 2 трудови борси ( 1 в гр. Момчилград и 1 в гр. Джебел) под наслов "Средата приобщава", където потенциалните работодатели ще имат възможност да говорят лично с идентифицираните лица от целевата група и да се запознаят отблизо с различните предизвикателства и ограничения, пред които са изправени те. Представителите на местния бизнес ще могат лично да видят потенциала, компетентностите и мотивацията на лицата от целевата група.
Потенциалните работодатели ще могат да формират по-ясно мислене за необходимостта от достъпност и устойчивост на работното място и ще имат възможност да обмислят и обсъдят възможностите за включване на конкретното лице в неравностойно положение в работния процес.
След приключването на организираните борси "Средата приобщава", потенциалните работодатели ще бъдат поканени на индивидуални работни срещи, за да споделят своите впечатления и планирани последващи действия. Вследствие на това ще бъдат организирани индивидуални срещи между потенциалните работодатели и идентифицираните лица от целевата група.
Екипът по проекта ще анализира и обсъди постигнатите резултати от дейността, а след това ще ги обобщи и структурира, оформяйки Наръчник за работодатели с преки примери, модели и добри практики за приобщаване на хората в неравностойно положение към настоящата трудова среда. Наръчникът ще бъде полезен за работодателите на национално ниво. |
0.00
|
0.00
|
Д 2.6 Предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация по професия „Шивач“, 1-ва СПК, код по СППОО 542110, специалност „Шивачество”, код по СППОО 5421101, 1-ва СПК и по ключова компетентност „Умение за учене".: Целта на Д 2.6 е част от 80-те идентифицирани лица в неравностойно положение, да придобият професионална квалификация и умение за учене, което ще им даде реална възможност за трудова заетост и/или последващо включване в обучение.
20 лица от идентифицираните 80 в Д1, ще бъдат включени в професионално обучение по професия „Шивач“, 1-ва СПК, специалност „Шивачество“ и 30 лица в обучение по КК „Умение за учене“. И двете обучения ще бъдат извършени от организации, които отговарят на изискванията на Постановление No 48 от 4 април 2023 г. за приемане на правилник за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по програма "Развитие на човешките ресурси" 2021 - 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход, и ще бъдат избрани, съгласно глава четвърта от ЗУСЕФСУ и ПМС № 23/13.02.2023 г. или ЗОП и свързаната подзаконова нормативна уредба.
Селекцията на лица от идентифицираните в Д2.1, ще бъде съгласно изготвената пътна карта (Д2.2) и съобразена с индивидуалните потребности, нагласи и мотивация на лицето.
ПО по професия "Шивач" ще бъде в съответствие със ЗПОО и ДОИ за професията. Процедурите за избор на обучаващи организации ще се проведат при спазване на принципите за състезателни, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури, съобразно изискванията на т.89-96 от Известието на Комисията.
Обученията за ПК и КК са избрани след извършено предварително проучване по време на подготовка на проектното предложение. Бе направен анализ на редица стратегически документи за развитие на двете общини, както и бяха осъществени срещи и разговори с ключови за района представители на бизнеса, държавни и общински органи, неправителствени организации и неформални лидери. В резултат с установените потребности на работодателите, възможните нагласите на лицата от целевата група, опита ни от предходни сходни проекти и дейности, и опциите за трудова реализация в двете общини, се спряхме на базовата КК "Умение за учене", и ПО „Шивач“, 1-ва СПК.
КК "Умение за учене" ще даде базова компетентност на лицата от целевата група при включване в други последващи обучения, както и увереност, мотивация и самочувствие, че могат. Професионалното обучение по професия "Шивач" ще позволи на бенефициентите да започнат работа на трудов договор в някоя от местните фирми, но професията е подходяща и за самостоятелна заетост.
ПО по професия „Шивач”, код по СППОО 542110, 1-ва СПК ще бъде с обща продължителност от 300 уч.часа, разпределени в 44 дни. 20-те лица, които ще участват в обучението, ще бъдат разделени в 2 групи - 1 в Момчилград и 1 в Джебел. На Държавния изпит по практика ще бъдат поканени гости - работодатели, синдикати, представители на целевата група и на други заинтересовани страни. Успешно взели изпитите участници ще получат Свидетелство 3-54 на МОН или Удостоверение 3-37 за придобиване на квалификация по професия „Шивач“, специалност „Шивачество“, в зависимост от входящото си образователно ниво.
В случай, че в хода на обучението, някои от учащите имат обективна причина да преустановят посещението на учебните часове, екипът по проекта ще предостави възможност на други лица, съгласно индивидуалната пътна карта (Д2.2), да се включат в обучението, като за целта съвместно с избраната обучаваща организация, ще бъде изготвен индивидуален план на обучение за наваксване на учебния материал. По време на обучението ще се води стриктна документация за присъствията в учебните занятия. Накрая участниците ще споделят мнението си относно полезността на преминатото обучение.
Обучението по КК „Умение за учене“ се предвижда да бъде с обща продължителност 40 учебни часа, разделени на 5 дни, при 8 уч.часа на ден. 30-те участника в обучението ще бъдат разделени в 2 групи - 1 в Момчилград и 1 в Джебел. Участниците ще получат Сертификат за успешно завършено обучение.
Допускаме възможността 1 лице да бъде включено и в двете обучения.
|
0.00
|
0.00
|