Разработване и прилагане на „зелен“ модел на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Исис Медия ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК) - Част 1: Основната цел на дейността е внедряване на иновативен „зелен“ модел за организацията на работните процеси в ИСИС МЕДИЯ ООД, насочени към опазване на околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите услуги. Необходимостта от дейността се дължи на стремежа на ръководството да адаптира работната среда в ИСИС МЕДИЯ ООД към новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа в контекста на прехода към зелена икономика и цифровия преход. Ръководството на предприятието се стреми, при стопанската дейност и нейното развитие и разширяване, да отчита екологичните нормативни изисквания и добрите практики за опазване на околната среда.
В дружеството се прилагат добри практики свързани с ефективна система за опазване на околната среда, като се спазва нормативната уредба свързана с екологичните изисквания. Съобразно условията, при които осъществява икономическата си дейност – ресторантьорство, дружеството прилага политики за минимизиране използването на опаковки, особено найлонови и от пластмаса, както и разделно събиране на отпадъци, с цел намаляване замърсяването на околната среда – по-малко емисии СО2, по-чист въздух, вода и почва. Инвестиционната политика на дружеството включва в бъдеще да се закупуват активи с висок енергиен клас и рециклируеми ЛПС/СРО при възможност от 100% памук или изработени в максимална степен от естествени материали. С реализиране на дейността ще се допринесе дружеството да изгради цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура в предприятието, чрез въвеждане на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретни работни места, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда и повишаване екологосъобразността и устойчивостта на предлаганите услуги.
Поради всичко гореизброено чрез настоящия проект желаем да привлечем външен специалист с подходящо образование, който да проучи организацията на трудовата ни дейност и да ни препоръча план от мерки, чрез въвеждането на които да приложим нов, „зелен“ модел на организация на работните процеси, който да повиши ресурсната ефективност на дружеството и да намали отрицателното въздействие от дейността ни върху околната среда.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелен“ модел на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните
работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на
предприятието.
1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,
вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Целева група на дейността са всички заети на трудови правоотношения в предприятието лица, общо 14 души (към датата на представяне на проектното предложение). Очаква се посредством адекватна, приложима и изпълнима реорганизация на работните процеси и на работните места, да се повиши ресурсната ефективност, да се намали екологичният отпечатък от дейността и да се формира трайна екологосъобразна култура на заетите в предприятието лица. |
2 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа - част 1: Основната концепция на дейността е да се осигури за заетите лица в ИСИС МЕДИЯ ООД психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. Ръководството на фирмата е идентифицирало проблем с психологическия климат или така наречения "бърнаут" на служителите в предприятието.
Явлението "бърнаут" се свързва със състояние на физическо, емоционално и психическо изтощение, обикновено свързано с продължителен стрес на работното място. В ресторантьорството, където ритъмът е интензивен, а работата често включва високо ниво на стрес и динамичност, риска от "бърнаут" е значителен. В допълнение, COVID-19 пандемията също допринесе за различни ефекти върху менталното здраве на служителите, включително на ИСИС МЕДИЯ ООД. Преходът към работа чрез спазване на социалната дистанция в работната обстановка на служителите от административния офис доведе до усещане за социална изолация и липса на социална подкрепа сред служителите на кандидата, което непосредствено повлияе на менталното им здраве. Ограничаването на работата, намали обема на работа доведе дори до загуба на доходи, което доведе до финансов стрес и притеснения, които се отразиха на менталното благополучие, както на ръководството, така и на служителите. Промените в бизнес модела или работните процеси поради пандемията наложиха нови изисквания и отговорности, към които работниците на ИСИС МЕДИЯ ООД трябваше да се адаптират и да изпълняват, което доведе до нов стрес и напрежение. Допълнителен стрес допринесе повишената хигиена и безопасността на работното място, включително изисквания за носене на маски и подобни в работната среда на дружеството. Липсата на възможност за влияние върху работната обстановка, графика или работните процеси допринесе за чувство на безпомощност и загуба на мотивация. Недостатъчно предоставени ресурси, липса на подкрепа и обучение, и недостатъчна грижа за здравето и благополучието на персонала доведоха до изтощение и разочарование. Високият темп на работа и необходимост от концентрация при работа на работниците повече ресторанта, синхронизираното управление на персонала, материалната отговорност, работа в риск и опасности са източник на ежедневен стрес. Не на последно място режимът на труд и почивка – работа на смени, работа в почивните дни, както и стресът при затварянето на бизнеса по време на пандемията от COVID оказват своето влияние върху личния състав на дружеството. Ресторантският бранш един от най-големите потърпевши с най-големи загуби в резултат на последиците от COVID-19.
Неблагоприятните ефекти от стресът водят до най-различни психо-емоционални реакции, депресии, бърнаут, напускане на работа, заболявания на нервната система, сърдечно-съдовата система, дори до ракови заболявания. Към настоящия момент в дружеството, са осигурявани обучения за управление на конфликти и управление на времето. Има стриктно разписани работни процедури. Провеждат се регулярни срещи със служителите, но в динамичната среда на живот и несигурност са идентифицирани нужди от психологическа подкрепа във връзка с превенцията на стреса, навременно идентифициране на състояния свързани с физическо емоционално и психическо изтощение както и обучение в подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес.
Продължава описание в част 2 |
2 800.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 1: Целта на дейността е подобляване на условията на труд чрез осигуряване чрез осигуряване на нови по-модерни и с по-добри характеристики и степен на защита лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО) на целевата група. Тази цел напълно съответства на целите на процедурата във връзка с повишаване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Тази мярка е резултат от актуализираната през месец декември 2023 г. оценка на риска на работните места, основана на предложенията на ГУТ за подобряване на условията на труд, постъпилата инфомация от сертификатите от измерванията на ФРС (сертификат № 76841/13.12.2023 г). в ресторанта на дружеството, както и от препоръките за надграждане на ЗБР над минималните изисквания на нормативните документи, представени в на работните места становището на СТМ при Велес ТМ. В становището се обобщават приоритетните рискове по работни места във „ИСИС МЕДИЯ” ООД, посочват се вече осигурените от работодателя мерки за управлението им, и се правят препоръки за минимизиране на остатъчния риск с коментар за ефекта от прилагането им. Работодателят е осигурил ЛПС и СРО на всички категории работници, но в протокол на ГУТ от 03.10.2023, те са оценени като не достатъчно добри и недостатъчни за минимизиране на риска от трудовите дейности. Като цяло, настоящите лични предпазни средства и специално работно облекло се определят като неподходящи, неудобни, неефективни, със съдържание на голям процент изкуствена материя, създаващи допълнителен дискомфорт при работа и несъобразени с динамиката на работните операции и микроклимата в работните помещения. Във връзка с идeнтифицираните рискове, по проекта е предвидено да се подменят или закупят нови с по-висока защита ЛПС или СРО за нуждите на заетите в дружеството лица. Новите ЛПС/СЛО надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда.
Нуждата от закупуване на нови на шапка, бандана, куртка, панталон и престилка произтича от рискове свързани с фактора „Микроклимат“ (актуални замервания със сертификат № 76812/ 12.12.2023 г. и протокол на ГУТ от 09.10.2023) и от констатираното от служителите неудобство при носенето на досега купуваните СРО от изкуствена материя и запаряващи. Въпреки предприетите мерки за колективна защита от работодателя - вентилация - остатъчния риск от измерените стойности на фактор микроклимат следва да се минимизира със специално работно облекло от 100 % памук, който осигурява прохладно, проветриво усещане, улеснява изпарението на потта. Предвиденото ново СРО е от 100% памук, като ще намали остатъчния риск от прегряващ микроклимат в кухнята и ще е прохладно, проветриво, улесняващо изпарението на потта, с комфортна кройка, осигуряващо свобода на движение при работа в кухнята.
До момента обувките използвани от служителите са от изкуствена кожа и с обикновена стелка запарват и не са достатъчно удобни за работа като ограничават обема на движение при работа. Нуждата от закупуване на нови обувки произтича от приориетения риск от падане и подхлъзване, риск от неблагоприятна работна поза, както и от остатъчения риск от фактор микроклимат, Предвидените нови обувки надграждат до сега закупуваните както по броя рискове, които осигуряват, така и ще осигуряват възможно най-добрата защита на долните крайници. Новите обувки са от естествена кожа, с антистатична и противохлъзгаща подметка, анатомична дишаща стелка, поглъщаща енергията в областта на петата. Те превъзхождат досегашните обувки както с осигурените точки на опора, така и че са от естествен материал, който осигурява дишане и предпазна от изпотяване. Водоотблъскването и антистатичните функции осигуряват защита от допълнителни потенциални рискове в работната среда.
Продължение на текста в ЧАСТ 2
|
15 146.62
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 1: Целта на дейността е повишаване на здравето и безопасността на работещите лица, чрез осигуряване на колективни средства за подобряване на микроклимата в работни помещения на "ИСИС МЕДИЯ" ООД.
За дружеството е изготвен анализ във връзка с сертификат № 76841/ 13.12.2023 г.за контрол на контролирани параметри: Осветеност, микроклимат по параметри: температура на въздуха, относителна влажност на въздуха, скорост на движение на въздуха и дневно ниво на експозиция на шум, от Акредитиран орган за контрол тип А „Ефект контрол“ със сертификат за акредитация №220 ОКА/ 24.10.2022 валиден до 24.10.2026 г., издаден от ЕА „БСА“, установява, че измерените стойности в работните помещения не отговарят на изискванията на Наредбата и е необходимо осигуряване на мерки за колективна защита.
По отношение на фактор микроклимат е констатирано следното:
1. За участък кухня:
Целевата група работещи в кухня – готвач, работни кухня, сервитьор, салонен управител
Описание на настоящото състояние
Помещенията, в които се намира ресторант Нейбърс Фемили са под наем и инфраструктурно са били завършени – дограма и вентилация – при наемането на обекта.
Кухнята е тип шоу-кухня и операциите на персонала в кухнята могат да се наблюдават от търговска зала през отвор без стъкло. Кухнята е високонатоварено помещение, което поради технологичните си процеси има излъчвания на топлина от уреди и горещи процеси; образува се гореща пара и различни изпарения от процесите при приготвянето на продукта.
При горенето на мазнини и масла при процесите пържене и гриловане се отделят различни химични съединения в различни концентрации. Постоянното излагате на тези съединения на кухненския персонал може да доведе до професионални болести
Съществуващата аспирация не е достатъчна за минимизирането на рисковете температура, влажност и експозиция на химични вещества на приемливо ниво, документирано със Сертификат за контрол №№76841/ 13.12.2023/13.12.2023г. – несъответствие.
В резултат на анализа са идентифицирани следните рискове:
- Неблагоприятен микроклимат (Пряк риск върху готвач, работни кухня)
Прегряващ микроклимат - топлинен стрес – прегряване от влажен и горещ микроклимат в кухнята предизвикан от приготвянето на храната и работата на множество уреди и съоръжения или за работните места „готвач“ и „помощник кухня“; Високата влажност в кухнята от своя страна засилва усещането за висока температура за работните места „готвач“ и „помощник кухня“; Продължителната експозиция на висока температури в горната граница на параметъра при натоварен темп на работа и правостояща работна поза, какъвто е работата в професионална кухня, може да доведе до обилно потене, слабост, замайване, топлинно изтощение, мускулни крампи и сърцебиене и по-бързо настъпване на умора. В резултат може да се отключат болести като инфаркт на миокарда, артериална хипертония, хипотония, намаляване на имунитета.
Високата влажност на средата в кухнята увеличава усещането са горещина и допринася за увеличаване на концентрацията на вредни вещества във въздуха, отделяни от печенето и пърженето в кухнята. Води до затруднен процес на изпотяване, което прави трудно за тялото да се охлади. В комбинация с по-високи от нормалните температури води до топлинен стрес и по-бърза умора.
-Експозиция на химични вещества (Пряк риск върху готвач, работни кухня, косвен риск върху сервитьор, салонен управител и клиенти)
Излагане на вредни газове: При пържене в мазнини могат да се освобождават вредни газове, като ацетон, формалдехид, акролеин и други. Някои от тези газове могат да бъдат раздразнителни за очите, дихателните пътища и кожата.
Дим от мазнините: Димът, който се образува при пържене, съдържа частици и от разграждащите се мазнини, които могат да бъдат инхалирани и да предизвикат различни увреждания на дихателната система.
Продължение във 2 част |
142 886.58
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Целта на дейността е осигуряване на социални придобивки за работниците – място за краткотраен отдих, които са 12 заети лица в ИСИС МЕДИЯ ООД. Работодателят не е осигурил в помещението за преобличане на персонала и краткотраен отдих подходяща климатизация - помещението е изолирано, без прозорци и не се отоплява/ охлажда. В помещението е осигурено обзавеждане и е в добро общо състояние с подходящ приветлив вид.
В рамките на дейността се предвижда в допълнение на осигуреното от работодателя оборудване и обзавеждане, да се осигури в помещението за почивка и преобличане от 4м2, закупуване на един хиперинверторен сплит климатик за помещението за преобличане на персонала (80 м3) за осигуряване на комфорт при преобличане и почивка със следните характеристики: хладилен агент R32, енергиен клас охлаждане/ отопление А+++/А+++, коефициент на сезонна ефективност в режим отопление SEER gt; 9, и в режим охлаждане SCOPgt; 5.00, с цел осигуряване на комфорт и пълно възстановяване по време на физиологичните почивки на персонала. Осигуряване на климатик ще допринесе за постигане на оптимални стойности на температурата в социалната придобивка, което да създаде необходимия комфорт и пълно възстановяване по време на физиологичните почивки на персонала. Със създаването на предвидената социална придобивка и обособяване на помещението се цели да се създадат необходимите условия за по-добра социализация на персонала, както и да им се предостави адекватно място, в което да могат през натоварените работни дни да се възползват от краткотрайната почивка, която им се полага. За подобряванена условията на посоченото помещение и в отговор на нуждите на целевата група за осигуряване на оптимална температура, в рамките на настоящата дейност ще се осигури климатик за отопление през студените дни от годината и охлаждане през гореките дни в годината, както и за постигане на оптимална вентнилация на помещението за отдих. С осигуряване на посочения климатик ще се осигури възможност служителите за кратко време да възстановяват емоционалния си баланс, да се справят с преумората и стреса в топла или прохладна атмосфера.
Осигуряването на климатизация в стаята за почивка е от съществено значение за комфорта и пълно възстановяване на персонала по време на физиологичните почивки. Инверторният сплит климатик ще създаде приятна атмосфера, улеснявайки отдиха и поддържайки оптимална температура, което допринася за подобрение на работната производителност и благоприятна работна среда. Това ще доведе до повишаване на тяхната работоспособност и ефективност при изпълнение на служебните им задължения и ще рефлектира положително върху качеството и производителността на труда. Социалната придобивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден от служителите. Също така през работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси, в по-спокойна и удобна обстановка. Осъществяването на тази дейност се предвижда за 12 броя заети лица, служители в ресторанта.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 10 месец до 11 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи (11 месец)
3. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (12 месец)
|
4 400.00
|
0.00
|
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Исис Медия ООД. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд (Дейност 1 от УК) - Част 2: н/п |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа - Част 2: Ръководството на ИСИС МЕДИЯ ООД като идентифицира посочените прояви на "бърнаут" и промените в работната среда вследствие пандемията от COVID 19, в рамките на дейността предвижда да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с неудовлетвореност за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат реализирани два етапа:
I-ят свързан с провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгл. изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи;
В рамките на II - ят етап ще се предоставя психологическа подкрепа за всички 14 заети лица в ИСИС МЕДИЯ ООД. Предвижда се да се изготвят психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“.
Предложени действия ще идентифицират области за оптимизация и подобрение, които да намалят стреса и увеличат ефективността. Съществено е да се изгради култура, която насърчава открита комуникация, подкрепа и грижа за благополучието на служителите, като се отделя специално внимание на специфичните предизвикателства, пред които е изправен ресторантьорския бранш. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 2: Неблагоприятните ефекти за целевата група свързани с продължителната експозиция на висока температури в горната граница на параметъра при натоварен темп на работа и правостояща работна поза, какъвто е работата в професионална кухня, може да доведе до обилно потене, слабост, замайване, топлинно изтощение, мускулни крампи и сърцебиене и по-бързо настъпване на умора. В резултат може да се отключат болести като инфаркт на миокарда, артериална хипертония, хипотония, намаляване на имунитета
Използваните досега ЛПС за работа с вода и при влага, са само престилки за еднократна употреба и освен, че замърсяват околната среда осигуряват само базова защита от идентифицираните рискове. Нуждата от закупуване на нови водозащитна престилка и ботуши гумени, е идентифицирана от необходимост от защита от преохлаждане поради работа с вода и във влажна среда, защита от биологичен риск, както и от риск от въздействие на химични вещества - почистващи и дезифектанти. Избраните престилки повишават нивото на защита, имат дълъг живот и подлежат на поддържане. Избраните ботушите ще предпазят и от риск от измокряне в резултат от интензивна работа с вода при почистване на големи повърхности. Такива ЛПС до сега не са предоставяни от работодателя и са във връзка с консултации с работниците и СТМ..
Нуждата от подмяна на досега използаните противосрезни ръкавици с нови ръкавици с метална уплетка, която е с висок клас на защита, произтича от необходимостта за минимизиране на риска от порязване, продупчване, срязване на ръцете. Тази ръкавица практически не разрешава порязване и срязване, каквото ниво на защита досега осигуряваните о работотаделя ръкавици не осигуряват. Тази ръкавица практически не разрешава порязване и срязване, каквото ниво на защита досега осигуряваните о работотаделя ръкавици не осигуряват. Срязването е един от най-честите трудови злополуки в кухнята и тези ръкавици са от изключителна важност за превенция на риска.
Новата престилка от 100% памук, дълга със специално иновативно покритие незадържащо вода и петна е необходима за да осигури комбинирана защита както от механични наранявания - пробивни или прорезни рани на нивото на нивото на корема, така и от риск от изгаряне и попарване при изплискване или изпръскване от горещи мазнини или течности, както и предпазва тялото от биологично замърсяване при работа с животински продукти. Памучният й състав съответства на изискванията за избягване на риск от прегряване.
По отношение на „сервитьорите“ новата работна престилка 100% е със специално иновативно покритие незадържащо вода и петна и осигурява комбинирана защита както от механични наранявания - пробивни или прорезни рани на нивото на нивото на корема, така и риск от изгаряне и попарване при изплискване или изпръскване от горещи мазнини или течности при при сервиране на горещи храни и течности. До сега използваните престилки са с недостатъчно ниво на защита (заради изкуствения материл) от ГУТ и СТМ.
Към момента работодателят е осигурил ръкавици за термо защита до 100оС. Нуждата от подмяна е свързана с предотвъртяване на термичения риск от изгаряне и попарване, предвид високите температури на някои контактни повърхности е подходящо да се осигурят ръкавици с термозащита до 250оС от най-висок клас с добър захват, по-висок стандарт и предотвратяващи риска от изгаряне от нагрети повърхности
Към момента работодателят не осигурил защитни очила за защита от термичен риск. С новите защитни очила ще допринесе за защита на очите от горещи пръски от гореща мазнина, горещи пари, изпръскване и изплискване на горещи течности. ЛПС е предвидено след консултации с ГУТ. Те са с поликарбонатни лещи против изпотяване и надраскване, ергономични, с широка видимост.
Продължение в ЧАСТ 3 |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 3: Закупуването на нови нитрилните ръкавици произтича от нуждата от предотвартяване и защита от биологичен риск. До сега използваните ръкавици са по-тънки 0.07мм, а избраните в резултат на актуализираната оценка на риска са 0.12мм. Те са с най-висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от биолгични субстанции и кръв.
За защита от химичен риск е идентифицирана необходимост от осигуряване на защитните очила и срещу попадане на пръски и пари от почистващи и дезинфектанти.Тези средства са оценени като необходими при актуализиране на оценката на риска и след консулатция с работниците, с което ще се подобри защитата при работа с ОХВС.
Ръкавиците за защита от химичен риск са висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от дезинфектанти и абразиви и почистващи прехарати. До сега използваните ръкавици са от по-нисък клас (с по-ниско ниво на защита) , по-малък срок на годност (повече отпадъци) и са предложени за замяна от КУТ.
Към момента работодателят е осигурил ръкавици за термо защита до 100оС. Нуждата от подмяна е свързана с предотвъртяване на термичения риск от изгаряне и попарване, предвид високите температури на някои контактни повърхности е подходящо да се осигурят ръкавици с термо защита до 250оС от най-висок клас с добър захват, по-висок стандарт и предотвратяващи риска от изгаряне от нагрети повърхности.
Необходимостта от закупуване на нови ръкавиците за защита от химичен риск, които са висок клас защита, с по дебела материя, осигураваща максимално предпазване от увреждане от дезинфектанти и абразиви и почистващи прехарати. До сега използваните ръкавици са от по-нисък клас (с по-ниско ниво на защита) , по-малък срок на годност (повече отпадъци) и са предложени за замяна от КУТ.
Работодателят е осигурил колективни средства за защита – пожарогасители, обучение на персонала и са предприети организационни мерки, в т.ч. инструктажи. Предвид факта, че кухненските помещения са най-отдалечени от изхода при евентуален пожар служителите в кухнята ще се нуждаят от дихателни маски и противопожарни манта, за да достигнат без задушаване и изгаряне до изхода. Като добра практика е предвидено да се осигурят средства за аварийна защита- пожарозащитна маска, манто/ палто за работните места „готвач“, „помощник кухня“, „работник кухня“. Новите средства за аварийна защита ще осигурят надеждна защита и спокойствие на целия персонал при евентуален пожар на работното място, тъй като в кухнята е най-отдалечена от изходите за евакуация, а риска от възникване на пожар е оценен като риск с тежки последици.
Продължение част 4
|
0.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - Част 4: Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой лица, които ползват средства за защита, това са 12 заети към момента на кандидатстване лица. Планирани са ЛПС и специално работно облекло, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, за периода на изпълнение на проекта.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 1 месец до 2 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи (3 месец)
3. Доставка и предоставяне на работниците и служителите необходимите ЛПС и СРО, съобразно заеманите длъжности, мястото на изпълнение на служебните задължения и срока за износването им (от 4 месец до 15 месец). Предвижда се работещите да бъдат инструктирани за начина на ползването на ЛПС и СРО, като всеки работещ отговаря за правилната употреба и съхранението им. |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 2: Планираните по проекта мерки за участък кухня:
Закупуване на иновативно решение, изключително подходящ за професионални кухни – Сплит система за отопление, вентилация и климатизация (ОВК), която представлява комбинирано средство за ефективна и ефикасна защита срещу оценените рискове. Друго предимство е, че това решение е от типа сплит – разполага с външно и вътрешно тяло, включва се към съществуващата аспирационна система, а при напускане на имота може да бъде преместено без загуби.
ОВК системата в ресторантската кухня е от съществено значение за съчетаване на комфорт, безопасност и е минимизира изцяло идентифицираните рискове, резултат от работните процеси в кухнята. Освен това решението е екологично и високоефективно и „зелено“ по своя характер:
- Извлича горещите газове и пари, които се освобождават по време на готвене. Това включва отстраняване на топлината и замърсяванията, предотвратяване на прегряването и подобряване на комфорта на персонала.
- Пречистване на въздуха от мазнини и миризми с комбинирани филтри, които могат да задържат масла, мазнини и други твърди частици, за да поддържат чистотата на въздуха в работното пространство. Това е особено важно в кухните, където има значителни количества мазнини във въздуха.
- Системата включва охлаждащи устройства, за да поддържа оптимална температура в работното пространство, особено ако се готви с високи температури.
- Управление на Влажността: Регулирането на влажността е важно за комфорта и предотвратяване на кондензация в кухненските среди. Системата управлява влажността на въздуха в съответствие с изискванията на работното пространство.
- ОВК предпазва от разпространението на отделените газовете и дим в другите части на ресторанта или сградата, осигурявайки ефективно изолиране на заплахата за косвено засегнатите работни места поради липсата на прегради при шоу-хухнята.
- Рекуперация на топлина: високо-ефективният рекуператор с КПД над 80% помага да се използва топлината/студа/ на изхвърляния въздух, която се губи при вентилацията, и я предава/рециклира/ на засмукания от вън и подаван в помещенията пресен въздух за по-ефективно отопление. Това води до намаляване на използваната електроенергия.
- Цифровата система за управление и възможностите за байпас осигуряват възможност за т.н. Free Cooling, през преходните периоди, което води до значителни икономии на енергия.
- Инверторно управление: Вентилаторите и други компоненти, използващи инверторно управление, позволяват по-голяма ефективност и контрол върху скоростта и консумацията на енергия
- Пожаробезопасност: чрез филтър за улавяне на мазнини се задържат мазнините и други твърди частици, които могат да се освобождават по време на готвене и се предотвратява риска от пожар поради натрупване на мазнини във вентилационната система.
- В системата са вградени сензори и механизми за аварийно изключване, които да се активират в случай на пренатоварване, опасни газове или други аварийни събития.
ОВК е ново поколение комбинирана защита срещу основните източници на заплаха в ресторантьорството – топлина, влага, мазнини, химични вещества, пожароопасност. На практика това създава съвсем нови стандарти на внедряване на ЗБУТ. Освен това то е устойчиво дългосрочно решение за управляване на приоритетните рискове в ресторанта като комбинира практичност (управление на голям брой приоритетни рискове), ефективност (намалява разходите за енергия) и екологичност. ОВК е продукт на зелените иновации, с които ще се осигурят следните предимства:
- Комбинираните филтрите ще пречистват въздуха преди да го върнат в атмосферата и така няма да се изхвърлят вредни вещества в атмосферата
- Рекуператорът използва температурата на пречиствания въздух обратно за да затопли/ охлади засмуканият отвън въздух, с което прави икономии на електроенергия за климатизация
- Инверторните технологии също водят до икономия на енергия.
- Рискът от пожари на практика се елиминира с това решение.
Продължава в част 3 |
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 3:
Предложените мерки ще допринесат не само до повишаването на стандарта на безопасността и здравето при работа, но и като начин да се осигури успешното и устойчиво развитие на предприятието и просперирането му в дългосрочен план. С тях се постига и подобряване на мотивацията на персонала и ангажимент в постигането на бизнес целите на организацията. Не на последно място се увеличава устойчивостта на бизнеса в дългосрочен план, т.к. клиентите очакват все по-високи стандарти за БЗР от предприятията по веригата им за доставки.
2. За участък търговската зала:
Целевата група са работни места в търговска зала – сервитьор и салонен управител
Описание на настоящото състояние
Климатиците, с които заведението разполага при работата си създават непрекъснато течение и освен това не затоплят равномерно всички части на помещението, документирано със Сертификат за контрол №76841/ 13.12.2023/13.12.2023г. – несъответствие. Сервитьори и салонни управители работят под постоянно въздействие на насочени въздушни течения – студени през лятото и топли през зимата. Охлаждане от често отваряне на външни врати от гостите на заведението. Неравномерно затопляне на помещенията от климатиците, което е причина за влошени параметри на микроклимата в търговската зала.
В резултат на анализа са идентифицирани следните рискове:
Преохлаждащ микроклимат и въздушни течения (пряк риск върху сервитьор, салонен управител и клиенти): експозицията на въздушни течения с висока скорост причинени от климатиците, от неефективната дограма и честото отваряне на входните врати на заведението са причина за висока честота на отсъствие от работа поради настинки и болести на горните дихателни пътища видно от Анализа на временната нетрудоспособност направен въз основа на болничните листове за 2022 г. Работата при условия на течения за сервитьор и салонен управител носят риск от невралгии и настинки.
Биологичен риск от въздушно капково заразяване с вируси, бактерии при контакт с клиенти (пряк риск върху сервитьор, салонен управител и клиенти)
Планираната по проекта мярка е климатизация, както следва:
Климатизация
I.Закупуване на 2 сплит климатика за търговската зала – за прецизно климатизиране на търговската зала за климатизиране на помещение с обем от 250 м3 с препоръчителни характеристики: инверторен климатик с хладилен агент R32, енергиен клас охлаждане/ отопление А++/А+, коефициент на сезонна ефективност в режим отопление SEER gt; 6.4, и в режим охлаждане SCOPgt; 4.00; ниско ниво на шум вътрешно тяло; технология за създаване на среда „неподвижен въздух“; филтър за тройна грижа - пречистване на въздуха от прах, вируси и бактерии.
II.Закупуване на две въздушни завеси за вход едно и вход 2 с цел ограничаване на въздушните течения при чести отваряния на входните врати и съхраняване на контролиран и постояненен микроклимат в помещенията със следните характеристики: максимален отвор на помещението 1.5м на 3.7м
Очакваните ефекти от изпълнението на проектната дейност:
Предвидените КПС – климатици ще осигурят комбинирана защита срещу за управление на риска от фактор микроклимат и биологичен риск:
- Сензорът за равномерно затопляне на големи помещения ще осигури комфортно климатизиране;
- Сензорът за локално регулиране на въздуха спрямо местоположението на хората в помещението ще постига климатизиране без насочени струи към хората в помещенията;
- Минимално ниво на шум ще осигури комфорт при работа свързана със сменен режим;
- Филтърът за пречистване на въздуха от прах, вируси и бактерии ще осигури висока защита от заразяване с вируси, бактерии на персонала;
- Високите екологични параметри за енергийна ефективност и използван хладилен агент отговарят на изискването за преход към зелена икономика .
Предвидените КПС – въздушни завеси и по-качествена дограма ще осигурят защита срещу промяна на контролираната температура в помещенията поради често отваряне на вратите на ресторанта и ще защитят от простуда работните места в търговска зала.
Продължение в част 4
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - Част 4: 3. За дограмата на ресторанта:
Целевата група: работни места в търговска зала – сервитьор и салонен управител, работни места в кухня – готвач и работник кухня
Настоящо състояние
Помещението, в което работи ресторанта е наето, като монтираната дограма от наемодателя е била възможно най-икономичното решение – еднокамерна с нестабилно затварящи се части, през които въздухът минава свободно. Ето защо тя не е в състояние да изолира качествено от външните атмосферни условия и създава чувствителни въздушни течения в търговската зала, документирано със Сертификат за контрол №76841/ 13.12.2023/13.12.2023г. – несъответствие.
В резултат на анализа са идентифицирани рискове от:
преохлаждащ микроклимат и въздушни течения (пряк риск върху сервитьор, салонен управител и клиенти) и
експозицията на въздушни течения с висока скорост причинени от неефективната дограма, в комбинация от неефективните климатици на заведението са причина за висока честота на отсъствие от работа поради настинки и болести на горните дихателни пътища видно от Анализа на временната нетрудоспособност направен въз основа на болничните листове за 2022 г.
Планираната по проекта мярка смяна на дограма в ресторанта – PVC дограма с троен стъклопакет
Очаквания ефект от мярката за дружество са:
По-добри условия на труд. Безопасни работни места. Превенция на заболеваемост на персонала.
4. За участък терасата на заведението:
Настоящо състояние
Работното място на сервитьорите на терасата на заведението не са предвидени никакви средства за отопление, което в условията на зимата в гр. София са причина за дискомфорт и измръзване.
Планирано е закупуване на печки лъчисти, мобилни – 3 броя за осигуряване на благоприятен микроклимат на работното място на сервитьорите, обслужващи терасата на заведението
Очакваният ефект е лъчистите печки да осигурят контролиран микроклимат за сервитьорите при обслужване на гости на терасата
По отношение на фактор на работната среда „Осветеност“ е констатирано следното:
Целева група - работни места в кухня – готвач и работник кухня
Настоящо състояние по отношение фактор „Осветеност“, в кухнята няма добър източник на естествена светлина, а лампите не осигуряват достатъчно насочена светлина към работните места.
Идентифициран е следния риск:
Осветлението на работното място е фактор за изпълнение на трудовите задължения прецизно и без риск за здравето. То се нормира от Наредба 49 за изкуственото осветление и стандарт EN 12461 „Светлина и осветление. Осветлени на работни места. Част 1 работни места на закрито.
Ефектите от неподходящо осветление са пренапрежение на очите, заболявания на очите, рискове от трудова злополука от недостатъчна светлина върху работното пространство.
Във връзка с направените констатации и препоръки от СТМ, по проекта се предвиждат мерки за колективна защита от неподходящо осветление, чрез закупуване на решение, свързано с осигуряване на насочена светлина към работните места в кухнята през цялото работно време и отделно от централното осветление, чрез закупуване на 3 броя осветителните тела с крепежни елементи.
Ефектът от прилагане на мерките за осветление ще бъде осигуряване на независим, контрулируем източници на светлина за работниците в кухнята. Елиминиране на рискове от травми и злополуки. Минимизиране на вероятността от професионални болести.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на УО, Общото ръководството за изпълнение на проекти по ПРЧР и всички нормативни документи (от 7 месец до 8 месец)
2. Сключване на договор с изпълнител при необходимост и съгласно изискванията на Управляващия орган, Ръководството за изпълнение на проекти и всички нормативни документи (8 - 9 месец)
3. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (от 10 месец до 12 месец) |
0.00
|
0.00
|