Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /6 работници/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в "ЦБР" ЕООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци, респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
През последните години, "ЦБР" ЕООД изпълни редица проекти, целящи внедряването на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели. Налице са обаче проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак от планираното, по-чести повреди и престои на уреди и др. инвентар). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места – за тези които могат да дадат информация за процесите и искат да се направят реални подобрения в конкретни процеси и да постигнат реални спестявания
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
990.00
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели.
Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "ЦБР" ЕООД в контекста на работното място, чрез придобиване на нови знания и умения. Фокусът ще бъде върху превенцията и управлението на стреса и професионалното прегаряне (бърнаут) върху менталното здраве на работещите 6 човека - целева група по проекта.
Етапи за изпълнение на дейността:
1. Анализ и оценка: Извършване на анализ на текущата работна обстановка и факторите, които могат да влияят на менталното здраве на работещите в "ЦБР" ЕООД. Оценка на нивото на стрес и риска от професионално прегаряне (burn out/бърнаут). Включване на стандартизирани инструменти за оценка, като например Maslach Burnout Inventory (MBI) за измерване на бърнаут. Идентификация на организационни фактори, които могат да допринасят за бърнаут, като например неясни очаквания, липса на ресурси и неадекватна управленска подкрепа. Събиране на обратна връзка от участниците - служители на дружеството по отношение на организационните политики и практики.
2. Прилагане на методи и техники за управление на професионалния стрес, разпознаване на прояви на "бърнаут" и ранна превенция: Разработване на обучителни материали, които могат да бъдат: презентации, упражнения за самопомощ и рефлексия, групови тестове за оценка на нивото на стреса и превенция на бърнаут; симулационни и/или ролеви игри, които позволяват на участниците да изпитат и управляват стресови ситуации; информационни листи с практични съвети, свързани със справяне на стреса и превенция на бърнаут; групови дискусии за свободно и безопасно обсъждане на стресовите фактори и техния ефект за достигане до бърнаут. Акцентът ще бъде поставен върху ефективните методи и техники за управление на стреса, приложими в конкретния работен контекст на "ЦБР" ЕООД.
3. Организиране и провеждане на групови сесии с максимален брой участници до 10 лица, фокусирани върху профилактика и управление на стреса; Те ще включват елементи като ролеви игри и обмяна на опит. Участниците ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в "ЦБР" ЕООД.
Справянето с "бърнаут" не е статичен процес. В тази връзка дейността ще е изпълнена по начин, който осигурява устойчивост по отношение на инструментите за справяне със стреса на работното място и превенцията на "бърнаут", с цел работниците и служителите на "ЦБР" ЕООД да могат да ги използват и прилагат на практика по време на целия им трудов стаж в дружеството. |
990.00
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.": Дейността има за цел повишаване степента на колективна защита в "ЦБР" ЕООД, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за мин. на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
1. Мерки за модернизация на колективните предпазни средства по отношение на идентифициран риск в работната среда - неблагоприятен микроклимат:
Мин. температура през зимните месеци е около 19 градуса, която е достатъчна за осигуряване на мин. работен комфорт на служителите. Използват се ел. уреди като електровентилаторни печки, които са недостатъчни да отоплят голямата площ на основния работен цех. Те отопляват общия му обем неравномерно, водещо до съществени температурни разлики в отделните му части. Във външния склад към него, където се извършва сортирането на отпадъците, температурата е силно повлияна от атмосферните условия, т. к. често входът е отворен за разтоварване или натоварване на продукция. Също така тези печки прегряват и спират, за да се охлаждат. Работата с тях изисква и физически контакт, който може да предизвика опарване, изгаряне или удряне от ток на работниците.
След направена оценка на съществуващите несъвършенства по отношение на микроклимата на работната среда, дружеството предвижда следните мерки за оптимизиране на температурата и влажността на въздуха:
- закупуване 12 бр. мобилни инфрачервени отоплители, които ще надградят съществуващите мерки за отопление в основния цех, с цел оптимизиране на температурните параметри на работната среда.
Те са силно лъчисто отопление, преместваеми са и ще компенсират температурните дефицити до машините и в цеха за сортиране на отпадъци, като осигурят по-благоприятен микроклимат. По този начин ще се превентират простудни и др. заболявания на 6 работника /ЦГ/, които работят на повече от една машина.
2. Мерки за безопасност:
Изпълнението на дейността им за цел и да бъде намален рискът от възникване и бързо разпространение на евентуални производствени пожари и произтичащите, в резултат на това, тежки трудови злополуки. В тази връзка се предвижда да бъде поставена пожароизвестителна инсталация - 1 бр., която да обхване основните производствени площи - цехове и складове. Предвидените мерки са резултат от предварително извършен анализ на тех. състояние на съоръженията за пожарна безопасност в предприятието и идентифицираните в тази връзка рискове. В производствените и складовите помещения, в които „ЦБР“ ЕООД осъществява основната си дейност, работят общо 6 човека. В резултат на своята специфика и работата с лесно запалими материали и суровини, включващи полимерни, полиестерни и целулозни материали, отпадъци и др., предприятието е с повишен риск от пожарна опасност. В следствие на това противопожарните изисквания са завишени. На територията на предприятието има струпване на голямо количество вторични суровини и материали, които са пожароопасни. Те създават висок риск от безконтролно разрастване на пожар, а от там и сериозна опасност за безопасността и здравето не само на работещите, но и за живеещите в близост граждани. Предвидените за изпълнение в рамките на настоящата дейност мерки ще позволят да бъдат преодолени така идентифицираните рискове и проблеми пред целевата група. Изграждането на пожароизвестителната инсталация ще даде възможност за своевременна реакция в самото начало при възникване на пожар, в резултат на което ще се намали рискът от тежки трудови злополуки.
Пожароизвестителната инсталация - 1 бр. представлява актив, който запазва първоначалната си форма и външен вид при използване, и не се инкорпорира в различна или по-сложна структура, освен чрез монтиране на стена/таван/под. Пожароизвестителната инсталация е съставена от датчици, които реагират на дим и сигнализират със звуков сигнал при насищане на въздуха с дим над заложения в тях процент.
Продължава. |
52 600.00
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : Дейността е необходима за изпълнение на целите на проекта.
Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Също така рефлектира върху усилията да се задържи работника на работа при съответния работодател. Подпомага трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на трудовите правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл. 1 КТ/. Работещи в производството на предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА №15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в производствените помещения.
"Централ Болкан Рисайклинг" ЕООД е компания с висока ангажираност към своите служители и фирма, за която корпоративната социална отговорност е приоритет. Служителите са най-важния актив на фирмата, за това подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и степента им на удовлетвореност, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих и хранене повишава ентусиазма при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията.
Към момента работниците са хранят и почиват на работните си места. Те работят в огромно хале, което трудно се отоплява, респективно охлажда, а често вратите са отворени за подемно транспортната техника, необходима за товаро-разтоварна дейност. Няма обособено помещение за хранене и почивка, поради архитектурните особености на халето - отворено помещение с високи тавани. За да реши този проблем пред ЦГ дружеството ще закупи 1 бр. фургон, който ще обособи за помещение за хранене и почивка, с две обособени зони - зона за хранене и зона за отдих и неформално общуване.
Минималното необходимо оборудване и мебели, които са нужни за обособяване на зоната за хранен включва: микровълнова фурна - 1 бр., хладилник - 1 бр., телевизор - 1 бр., диван - 1 бр., ТВ шкаф - 1 бр., закачалка - 1 бр., кухненски шкаф - 1 бр., кухненски скрин - 1 бр., кафе-машина - 1 бр., диспенсър за вода - 1 бр., апарат за дишане на водород - 2 бр., трапезна маса - 1 бр. и трапезни столове - 6 бр. Заложените за закупуване уреди и мебели са съобразени с размера на фургона, клас на енергоемкост и с нуждите на работниците. Това оборудване и мебели ще позволят на служителите пълноценно да се нахранят, в удобна ергономична обстановка.
Климатизацията на контейнера и обособените в него две зони - за хранене и за рехабилитация и отдих, ще бъде решена с 1 бр. климатик, който ще бъде актив, тъй като няма да се инкорпорира или свърже в друга инфраструктура.
ПРОДЪЛЖАВА: |
79 255.00
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." - продължение: 2.Въздействие на производствените вредности по фактор осветление на работната среда:
Във връзка с текущо преразглеждане на оценката на производствения риск специалистите от СТМ извършват регулярен лабораторен контрол на факторите на работната среда и издават препоръка на ръководството на „Централ Болкан рисайклинг“ ЕООД за предприемане на мерки за подобряване на осветлението на работните места, съобразно специфичните изисквания за минимални норми на осветеност в рециклиращата индустрия.
Качествените показатели на осветеността като максимално добър индекс на цветопредаване и стабилността на светлинния поток, оказват голямо влияние както върху качеството на работния процес, така и върху безопасността и здравето на работещите. Съществуващата осветителна система в цеховете и помещенията на „Централ Болкан рисайклинг“ ЕООД е реализирана с осветители с луминесцентни лампи, които покриват мин. изискуеми норми, но твърде често при замерванията се доближават до мин. прагове. Известен недостатък на този вид осветление е видимото и дразнещо трептене с удвоена мрежова честота 100 Hz. Високото разположение на осветителните тела намалява видимостта и води до неприятни ефекти от флуктуациите на интензитета.
Голям брой осветителни тела имат занижена ефективност поради замърсяване, амортизация и наличности от прах и боклук, идващи от отпадъците за рециклиране. Луминсцентното осветление създава трептене, пулсираща светлина и формира лек, но постоянен шумов фон, създава опасност от зрителна, нервна и обща умора, главоболие, увреждане на зрението, трудови злополуки.
Рециклиращата промишленост изисква най-високи нива на осветеност (4 000 К) поради повишения риск от трудов травматизъм при работа с режещи и пресоващи машини, малки елементи и отпадъци с тъмна повърхност. Възможните вреди върху здравето и безопасността на работниците, отбелязани в Програмата за минимизиране на риска са: зрителна умора, намалена производителност, влошено качество и увреждане на зрителния анализатор при продължителна експозиция. Проявлението на зрителна умора и понижена концентрация, вследствие недостатъчно или некачествено осветление увеличава вероятността и за други рискове: механично нараняване, изгаряне и др.
Общото осигуряване на равномерност в осветеността, която свързва помещенията, изисква инвестицията да не е в локално решение на проблема, а в цялостна подмяна на осветителните тела, както в производствените помещения, така и в складовете помещения на дружеството, тъй като неравномерния преход от един вид осветление към друг и комбинирането на светлина от различни по вид източници на изкуствено осветление причинява допълнителен дискомфорт и увреждане на здравето на работниците.
Външните площадки към основния цех, които се използват за разтоварване, пренасочване и експедиране на рециклираната продукция, не са осветени.
За отговаряне на идентифицираните нужди на ЦГ и модернизация на осветителната система като колективни предпазни средства ще се закупят и инсталират 10 бр. нови LED осветителни тела /лампи/ за общо осветление, както следва:
- Основен производствен цех; помощни помещения за сортиране на отпадъците, както и външното осветление на работните площадки в двора на фирмата.
Броят на новопредложените LED осветителни тела е направен след внимателен анализ на помещенията по вид работа и от по-добрите светлотехнически показатели на този вид светлинни източници по отношение на осветеност, обща равномерност и индекс на цветопредаване, които изисква основната производствена дейност на „Централ Болкан рисайклинг“ ЕООД. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. (продължение) : Продължение:
Отделяните при производствения процес прах, пушек и др. се разпространяват на територията на производствените халета и излагат на риск работниците. Основните източници на запрашеност са при сортиране на получените отпадъци, при работа на машините (първична запрашеност) и вторична запрашеност - при течения и въздушни потоци. Чрез осигуряване на 1 бр. апарат за дишане на водород ще се оптимизира състоянието на изложените на вредните газове работници. Разполагането му в релакс частта на фургона за почивка ще стимулира работещите да преминават текущо и при необходимост курс на машината за детоксикация. Апаратът за дишане на водород произвежда водородо-кислороден газ, който стимулира имунната система, спомага за детоксикация и антиоксидация на организма, засилва метаболизма, облекчава умората и др.
2. Оборудване за фитнес, към което ще има обособена съблекалня 1 бр. в складовата база, собственост на "ЦБР" ЕООД.
Основните фактори за някои от най-разпространените заболявания в днешно време са забързаното ежедневие, стреса, обездвижването и нездравословното хранене.
Уелнес културата обхваща всички сфери – кариера, социално общуване, физическо и интелектуално развитие, емоционално състояние и дух, и е насочена към изграждането на хармония и баланс между човешките нужди и заобикалящия свят чрез спорт, релакс, балансирано хранене, позитивни отношения и не на последно място - позитивна и стимулираща работна среда. Тази философия е част от фирмената политика за адаптиране на работните места към потребностите на своите служители. Инвестицията в помещение за спорт с необходимото за ефективното му използване фитнес оборудване, ще има благоприятен ефект върху здравословното състояние и благополучието на служителите на "ЦБР" ЕООД, предотвратявайки намаляването на работоспособността, поради умора, и залагайки началото на една стабилна фирмена стратегия за осигуряване на уелнес програми за трудещите се, които ще са насочени към управление на стреса чрез упражненията и здравословното хранене.
Необходимото оборудване със спортни уреди е избрано след задълбочен анализ на потребностите и характеристиките на ЦГ, съгласувано е със специалист по фитнес. То следва да включва:
1. Велоергометър - 1 бр.;
2. Пътека за бягане - 1 бр.;
3. Мултифункционален уред за тренировка - 1 бр.;
4. Лежанка с тежести - 1 бр.;
5. Комплект дъмбели - 1 бр.
6. Кростренажор - 1 бр.
Изпълнението на дейността ще доведе до преки положителни ефекти за работниците в производството на "ЦБР" ЕООД. Ще се създадат оптимални условия за отдих и почивка на работното място на служителите, като чрез спортните дейности ще се спомогне за намаляване на умората и предпазване от стрес, което от своя страна води до по-голяма работоспособност и повишаване на производителността. Това ще рефлектира в повишаване на степента на общата им удовлетвореност от работната среда и ще допринесе за устойчивостта на работните им места. |
0.00
|
0.00
|