Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Темповете, с които се развива световната икономика и изискванията за адаптиране на всяко дружество изискват въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Това изискване вече е задължително. Развитието на "зелени" модели на организация на работните процеси е изключително важно за постигане на устойчиво развитие, както и за опазването и възстановяването на околната среда. Разработването на устойчиви модели на работа, потребление и производство генерира потенциал за създаване на нови работни места и трансформиране на съществуващите такива във висококачествени зелени работни места не само в практически всички сектори, но също така и по цялата верига на стойността.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност за намаляване въздействието върху околната среда, повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в Дружеството е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места, както и изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на административно - ръководния персонал.
Целева група: Ръководител транспорт 1 човек, Технически сътрудник 3 човека, Управител - 2 човека -Общо 6 лица.
Изборът на ръководно - административния персонал е свързан със задълженията на тези служители да определят насоката на развитие на работниците и на вида и подходите на извършване на оперативната дейност на фирмата като цяло и на всеки един работник в частност. От тази целева група се предават всички промени и нови правила и промени в процесите, от тях се изисква да създават и следят за изпълнението на стратегиите и моделите на работа. След създаването на успешни зелени модели в тяхната работа по естествен начин ще се подходи към цялостна промяна на всички работни места в последствие.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в следната логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Разработването и прилагането на нови "зелени" модели на организация на труда, въвеждането на "зелени" карти на работните процеси и места ще бъде с цел усъвършенстване на съществуващата система за управление на човешките ресурси, индиректно повишаване производителността на труда в предприятието, както и опазване на околната среда, в смисъл на оптимизация на работните процеси и места и по този начин намаляване на вредното въздействие върху околната среда. Чрез изпълнението на дейността ще бъде постигната една от основните цели на проекта и ще се адресира основна необходимост на целевата група - повишаване на ресурсната ефективност и напредък в прехода към климатично неутрална икономика. |
1 200.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА:
Повишаване степента на индивидуална защита на лицата, включени в целевата група,при спазване на европ. и национал. изисквания за безоп. труд. Тази дейност ще представлява осигуряване на нови по вид ЛПС и/или специално работно облекло, които до сега не са използвани в предприятието, или ЛПС и/или специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо за работещите в Дружеството.
Дружеството до момента е предоставяло ЛПС и СРО,но след идентифициране на нуждата на целевата група от подобряване на безопасността на работната среда, е извършена Oценка на риска на база на която е изготвена Програма за неговото минимизиране. Актуализиран е списъка на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло на работниците. По проекта се предвижда закупуването на следното:
Работно яке (Пролет/есен) - 16
Работен панталон (Пролет/есен) - 16
Зимен комплект - яке и полугащеризон - 16
Работни обувки високи - 19
Работни обувки ниски - 19
Работен елек - 19
Защитни очила - 16
Противоударна шапка - 19
Работни ръкавици - 16
Студозащитни работни ръкавици - 16
Работна каска от HDPE - 16
Подробно описание на характеристиките, с които планираните по проекта ЛПС надграждат минималните нормативните изисквания и текущо използваните ЛПС са описани в Приложение V, неразделна част от настоящия проект.Предвидените за закупуване ЛПС и СРО отговарят и надграждат нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие - Наредба №3 от 19 април 2001г. и Наредба за съществените изисквания и оценяване съответствието на личните предпазни средства. На база идентифицираните опасности, за които се прилагат ЛПС и СРО и списъкът, изготвен от СТМ и съгласуван с Управителя, ръководството взема решение да надгради индивидуалната защита на лицата от целевата група срещу следните опасности, произтичащи от заеманите длъжности:
- защита срещу изгаряне и лъчения и вредни химични агенти (температура, лъчения); механични увреждания и изгаряне;ниски температури, вятър, студозащита, високи температури и лъчение; пробождане, прорязване; травми при ниска видимост; пробождане, удар, усукване, подхлъзване;защита от киселини,запрашаване, механични увреди от твърди частици;
- с висока видимост - със защита срещу слаба светлина и липса /лоша видимост, там където е приложимо, особено през есенно-зимия сезон, когато светлата част на деня е по-кратка, има много мъгли, валежи от дъжд/сняг и видимостта е лоша. Работниците в условията на слаба светлина и лоша видимост, особено тези, които работят около движещи се превозни средства, се нуждаят от облекла с повишена видимост,за да се осигури добра видимост.
- по-високи характеристики -изработени с иновативни технологии, осигуряващи по-високи свойства на износване, дишащи, водоустойчиви, предлажащи максимална защита срещу сурови клим. усл., трудногорими с по-висока огнеустойчивост, антистатичност, висока видимост и допълнителна защита от атмосферни влияния,специални покрития (където е приложимо), материи и тъкани предпазващи от прегряване.
Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности,които ползват средства за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта, като НЕ са предвидени резервни бройки. Те съответстват на оценката на риска и са вписани в Утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Включените в тази дейност ЛПС или СРО НЕ представляват работно или униформено облекло по смисъла на НАРЕДБА ЗА БЕЗПЛАТНОТО РАБОТНО И УНИФОРМЕНО ОБЛЕКЛО Приета с ПМС №10 от 20.01.2011г.
ИМА ПРОДЪЛЖЕНИЕ |
10 848.63
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Повишаване степента на колективна защита на лицата, включени в целевата група, при спазване на европейските и националните изисквания за безопасен труд.
Към момента на кандидатстване Дружеството осигурява здравословни и безопасни условия на труд. Дружеството напълно се съобразява с понятието съобразно чл.275 ал.1 КТ и от §1 т.1 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд и предоставя материални условия, които отстраняват или ограничават неблагоприятното въздействие на трудовия процес върху работната сила. Дружеството изпълнява §1 от допълнителните разпоредби на ЗЗБУТ и предоставя такива условия, които не водят до професионални заболявания и злополуки при работа, и създават предпоставка за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица. Все пак условията са много динамични и непрекъснато се появяват нови дейности, както и необходимост от осигуряване на нови допълнителни средства - по-нови, по-модерни и по-ефективни. В резултат от последия извършен анализ/оценка на риска бе изготвена Програма за ограничаване на риска и се идентифицира необходимостта от инвестиция в следните средства за колективна защита съобразно спазването на изискванията на Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014г и Приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./ :
При направената Оценка на риска беше идентифицирана тенденция за засилване на риска от заболеваемост на работещите от респираторни заболявания в резултат на натрупването на вторичен прах в работните помещения и площи. Изпълнението на тази мярка е насочена към защита от прах и вредни аерозоли, получени от работните процеси - производство на бетонови смеси и готови бетонови изделия за строителството. При тази дейност се отделя голямо количество прах от самите бетонови изделия, както и от суровините за производството (инертни материали, пясък, цимент), както и от тяхното траспортиране. В момента дружеството почиства работните площадки механично, ръчно, с ниска ефективност, а вторичното запрашаване се предотвратява, чрез оросяване с маркуч с подходящ накрайник. Работниците използват предпазни маски при работа. С цел постигане на приемливи параметри на показателите за нива на запрашеност и чистота на въздуха и намаляване на риска от разпространение на респираторни заболявания и за постигане на разпоредбата на чл. 106, ал. 1 от НАРЕДБА № 7 ОТ 23 СЕПТЕМВРИ 1999 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ за предотврятването на формирането на вторични източници на замърсяване на работната среда, се предвижда:
- подходящо редовно почистване на работните места и производствените помещения и площи (20 дка.) чрез седлова-вакуумна метачна машина. Оборудването по проекта ще почиства натрупания прах и др. замърсители, чрез комбинация от механично и вакуумно почистване в съответствие с изискванията на наредба № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване и за недопускане на вторичен прах.
Целева група: Всички работещи в дружеството: 19 лица.Чрез изпълнението на мярката ще се предотврати вторичното замърсяването на работните места с прах и прахови аерозоли и ще се защити здравето на заетите в Дружеството, които са ежедневно в контакт с този рисков причинител на заболявания и вреди. Всички заети в ЦГ, дори служителите с административни длъжности имат функции и задължения, които ги поставят в контакт с рисковете на работната среда - голяма част от дейностите на ръководния и административния персонал се извършват именно в работните/производствените помещения с цел организиране и контрол над работния процес. |
27 900.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих и хранене в предприятията и др.: Цел на дейността: Обособяването и оборудването на место за хранене, отдих и почивка ще позволи на работниците оптимално да използват своите почивки в уютна и приветлива обстановка, да „презаредят батериите“ и да са напълно възстановени за остатъка от работния ден.
До момента работниците нямата обособено място за отдих и хранене на работната площадка на дружеството. В момента те почиват и се хранят на работните си места/площадка или в околните подходящи места (кафенета или лавки). Работещите оставят личните си вещи в автомобилите/транспортните бусове, камиони, почиват на работното място - в превозните средства или пътуват до места за хранене в близост. С придобиването и предоставянето на обособени места за хранене и почивка и беседки за почивка на открито на територията на базата цялостното ежедневие на работниците ще се подобри изключително много. Тази дейност спомага предоставянето на условия и насърчаването на здравословен живот, хранене и почивка, както и социален контакт. Важно значение за постигането на добро здраве през целия трудов живот има прилагането на проактивни и превантивни мерки от страна на работодателя и предоставянето на подходящи условия за това. Осигуряването на помещение за отдих, хранене и възстановяване е ценен ресурс за осигуряване на по-добър трудов живот за работещите и повишава тяхната работоспособност и ефективност, удължава трудовия им живот и личната мотивация.
ДЕЙНОСТТА ВКЛЮЧВА:
I. Обособяване на едно място за хранене и почивка - кухня и трапезария в съществуващо помешение на производствената база - около 25-27кв. м.
Помещението не се нуждае от ремонт, а от оборудване с цел превръщането му във функционална кухня / трапезария за работниците:
КУХ.ШКАФОВЕ АРФ-11 - 120см. + ТЕРМОУСТОЙЧИВ ПЛОТ + ТЕРМОУСТОЙЧИВ ГРЪБ, МИВКА, СМЕСИТЕЛ, Кафемашина, Телевизор SMART, Климатик, Бойлер Елдом, Абсорбатор, Хладилник с камера, Микровълнова фурна, Готварска печка, трапезна маса - 2 бр. и 10 стола.
Организацията на работа на площадката на дружеството е такава, че всички служители в дружеството почиват по едно и също време на обяд. Подходящото оборудване ще превърне мястото в уютно и приветливо, място в което заетите в дружеството да се насладят на топла храна и освежаваща напитка. В мястото за хранене ще може да се приготвя или притопля готова храна за обедните почивки на заетите, благодарение на наличието на кухня. Хладилникът и кафе машината ще се използват за приготвяне и съхранение на топли или студени напитки. Масите и столовете ще осигурят удобно място за персонала по време на обедната почивка. В шкафчетата ще се съхраняват лични вещи, а с телевизора ще почиват и възстановяват. Всичкото предвидено оборудване е с цел възстановяване в уютна обстановка и със сигурност ще подобри живота и ежедневието на работещите.
II. Поставяне на 2 броя беседки за хранене и почивка на открито. Работната база има голяма площ и има възможност за поставяне на 2 броя беседки за почивка на открито, на въздух, на зелените площи. Тази нова придобивка ще даде по-здравословен и приятен начин за почивка и ще се отрази благотворно на всички. Ще бъдат поставени в непосредствена близост до кухнята и стаята за почивка. Те са преместваеми и са оборудвани.
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА: Всички работещи лица в дружеството - общо: 19 лица.
ИМА ПРОДЪЛЖЕНИЕ... |
19 953.28
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ - ДЕЙНОСТ 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: ПРОДЪЛЖЕНИЕ
ЦЕЛЕВА ГРУПА НА ДЕЙНОСТТА:
Оператор инсталация за размесване на бетон 1ч
Шофьор тежкотоварен автомобил-12 и повече тона 4 ч
Машинист пътно-строителни машини 3ч
Ръководител транспорт 1ч
Пазач невъоръжена охрана 1ч
Машинист еднокофов багер 1ч
Работник поддръжка 1ч
Кантарджия 2ч
Технически сътрудник 3ч
Управител - 2ч
Общо: 19 човека.
Подробна информация за длъжност и необходимост от ЛПС/СРО е посочено в СПИСЪКА на ЛПС - неразделна част от настоящия проект. Всички заети в целевата група, вкл. служителите с административни длъжности имат функции и задължения, които ги поставят в контакт с рисковете на работната среда и имат нужда от съответните средства за защита. Голяма част от дейностите на ръководния и административния персонал се извършват именно в работните/производствените помещения с цел организиране и контрол над работния процес. За това и за тях са предвидени ЛПС И СРО.
ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1. Избор на изпълнител (от 1 месец) вкл.
1.1. Разработване на задание
1.2. Разработване на задание, методология на оценка.
1.3. Събиране на оферти
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (3 месец).
3. Доставка ( 4 месец)
4. Подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (6 - месец).
5. Раздаване на ЛПС и СРО на работниците и служителите по списък и контролиране и мотивиране на тяхното ползване по предназначение, запознаване на работните и служителите с начините на тяхното използване и опазване. (6-18 месец)
Избор на ЛПС и разходът за тях се основава на спазени следните принципи:
- на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието и според заеманите длъжности на лицата;
- да отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита;
- да бъдат планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. |
0.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ - ДЕЙНОСТ 4. Осигуряване на колективни предпазни средства вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти,технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: ПРОДЪЛЖЕНИЕ
Изпълнението на дейността ще премине през два етапа - подготовка и изпълнение. В подготвителния етап ще се направи предварително проучване на възможностите за придобиване на оборудването - тяхното качество, цена, гаранция, технически показатели и характеристики. При избора на изпълнител дружеството ще следва действащите разпоредби на ЗУСЕФСУ и подзаконовите нормативни документи. В случай че към момента на изпълнение има промяна в нормативната уредба по този повод, Дружеството е наясно, че е длъжно да се съобрази.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Избор на изпълнител (от 1 до 6 месец) вкл.:
1.1. Разработване на задание;
1.2. Разработване на досие, вкл. методология на оценка. Критерий за оценка ще е икономически най-изгодна цена/най-ниска цена;
1.3. Публикуване на покана/събиране на оферти;
1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти;
1.5 Избор;
1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати.
2. Сключване на договор за доставка (6 месец)
3. Изпълнение да мерките за осигуряване на колективни предпазни средства.
Втори етап:
3. Доставка на активите (7-8 месец)
4. Тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол за доставка (8 месец)
Предвидените по проекта Колективни защити ще подобрят работната среда и по-точно здравословните и безопасните условия ,при които се трудят работниците. |
0.00
|
0.00
|
ДЕЙНОСТ 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих и хранене в предприятията и др. - продължение: ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА:
1.Избор на изпълнител(1-4 мес)вкл.
1.1.Разработване на задание
1.2.Разработване на досие, вкл. методология на оценка
1.3.Събиране на оферти
1.4.Провеждане на оценителна сесия, отваряне и оценка на оферти
1.5.Избор
1.6.Уведомяване на одобрения и на не спечелилите кандидати.
2.Сключване на дог. за доставка(6 мес)
3.Доставка( 6 -17 мес)
4.Подписване на Финален приемно-предават. протокол.(17 мес)
5.Предоставяне за ползване на социалните придобивки от работниците, инструктаж за безоп. използване и опазване(17-18м)
Правните отношения и съответно заплащането за тази дейност на външния изпълнител или доставчик ще бъде регламентирано съобразно изискванията, които ще залегнат в Ръководството за изпълнение на проекта. |
0.00
|
0.00
|