Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 966 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на проектното предложение са заложени дейности за:
- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;
- Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло, надграждащи настоящо използваните и осигуряващи по-висока степен на защита, ефективност, ергономичност и удобство на служителите;
- Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация/реконструкция и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси и съоръжения, свързани със защита от падащи предмети, от летящи, изхвърлени частици и/или предмети; защита от падане от височина и при придвижване по стълби или наклон, при изкопни работи, както и защита от пожар и ергономия при работа.
- Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. създаване и оборудване на места за отдих, хранене, почивка и преобличане в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд.

Всички предвидени инвестиции в проектното предложение са в съответствие с извършената оценка на риска, отговарят на нуждите на служителите, заложени са като мерки в програмата за минимизиране на риска в дружеството, а планираните за закупуване ЛПС и СРО са част от списъка на работните места и видовете работи, при които се използват и имат по-добри характеристики и по-висока степен на защита от текущо използваните в предприятието.

В проекта като целева група са включени всички 48 служители на дружеството + 1 управител, а дейности ще се изпълняват на всички работни площадки и в централния офис, където предприятието извършва дейността си, находящи се в населени места само в слабо развити региони.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. При изпълнението на дейността ще бъдат обхванати всички 49 заети във фирмата лица - 48 назначени служители на различни длъжности в строителните дейности, събиране и обработване на неопасни отпадъци, администрация + 1 управител. 9 800.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: За работниците на всички площадки на дружеството са осигурени ЛПС и специално работно облекло в съответствие със списъка на работните места, за които се използват, но в съответствие с оценката на риска и актуалната програма за минимизиране на риска, целта на дейността е някои от тях да бъдат заменени с нови ЛПС и СРО, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, по-устойчиви на рисковите фактори на конкретната работна среда, по-качествени, с повишена здравина, топло- и студоустойчивост, по-удобни, с по-добра ергономична кройка, по-добра защита от замърсявания и механични въздействия - съгласно обосновката в Приложение V – Информация за ЛПС. Предвидени за закупуване са следните ЛПС и специално работно облекло, планирани съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват, за периода на изпълнение на проекта: - за заетите в сметосъбиране, сметоизвозване и обработване на неопасни отпадъци на длъжности: Шофьор на тежкотоварен автомобил над 12 тона - 8 души; Сметосъбирач - 10; Метач - 8; Организатор дейности - 2; 6 Работника, рециклиране на отпадъци; 1 Оператор преса и 1 Машинен оператор, товарачни машини - общо 36 работника, разпределени по раб.площадки - 9 души в гр. Лясковец, 5 души в с.Близнаци, общ. Хитрино и 24 души в гр. Русе (за тези длъжности, които не са с фиксирано работно място /когато лицето изпълнява трудовите си задължения в повече от едно населено място/ пак се приема Русе): * Светлоотразителен ватиран полугащеризон - 36 бр. * Студо- и водозащитно светлоотразително яке - 36 бр. * Студозащитни ботуши категория S5 SRC - 36 чифта * Зимни обувки със стоманено бомбе и неметална пластина, категория S3 - 36 чифта * Термозащитни ръкавици от Softshell с мембрана - 36 чифта * Работен полугащеризон с функционални джобове и подсилени колена, светлоотразителни ленти и сигнални елементи - 36 бр. * Работно яке от еластична материя със светлоотразителни елементи - 36 бр. * Работни обувки,категория S3 SRC - 36 чифта * Слънцезащитна сигнална и светлоотразителна шапка -36 бр. * Ръкавици противосрезни, топени в нитрил - 36 чифта * Предпазни поликарбонатни очила с UV защита, устойчиви на удар с летящи частици с ниска енергия - 36 бр. * Водозащитен костюм - яке с панталон - 36комплекта * Защитна противоударна шапка - 36бр. * Полумаска с единична стандартна резба за свързване в съответствие с EN148-1 - 36бр. * Комбиниран газов филтър със стандартна резба за свързване за полумаска - 36бр. - за заетите в строителството на длъжности: Техник строителство и архитектура - 3 души, Общ работник, строителство на сгради - 3; 1 Геодезист; 1 Инженер, строителство на сгради и съоръжения; 1 Инженер хидролог и 1 Инженер електрообзавеждане - общо 10 човека, назначени в гр. Русе - за тези длъжности, които не са с фиксирано работно място /когато лицето изпълнява трудовите си задължения в повече от едно населено място/ за целите на проекта се приема Русе: * Зимен софтшел полугащеризон - ветро- и водозащитен - 10 бр. * Зимно софтшел яке със светлоотразителни елементи - 10 бр. * Зимни обувки цели с алуминиево бомбе и неметална пластина - 10 чифта * Студозащитни ботуши категория S5 SRC -10чифта * Студозащитни ръкавици - 10чифта * Многофункционален работен полугащеризон с тройни шевове и добра еластичност - 10бр. * Работно яке със светлоотразителни елементи - 10бр. * Работни обувки,категория S3 SRC с метално бомбе и антиперфорационна пластина -10чифта * Ръкавици противосрезни, топени в нитрил - 10 чифта * Предпазни поликарбонатни очила с UV защита, устойчиви на удар с летящи частици с ниска енергия - 10бр. * Водозащитен костюм - яке с панталон - 36 комплекта * Каска с MIPS технология - 10бр. * Наколенки с гел - 6бр. * Сбруя с колан - 6бр. 49 565.07 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Целта на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците чрез осигуряване на средства за колективна защита, вкл. модернизация и обезопасяване на съществуващи обекти и съоръжения. С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите в "ДЕКРА СТРОЙ" ЕООД, са определени всички раб. места в строителните дейности, където съществуват значими рискове за безопасността и здравето на работещите. Съгласно ПРОГРАМА ЗА МИНИМИЗИРАНЕ НА РИСКА са идентифицирани следните мерки: - Да се осигурят обезопасителни елементи за защита от падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон, вкл. стойки за предпазни парапети за плоча - 150 бр. и допълнители обезопасителни елементи към съществуващо скеле, вкл. предпазни бордови ленти против отскачане на предмети от скелето; парапети, перила, бордови дъски и стойки за тях + необходимите крепежни елементи за тях и окомплектовка за стабилната им конструкция. Предназначени са за работещи на длъжности – техник, строителство и архитектура; общ работник, строителство; инженер, строителство на сгради и съоръжения; инженер, хидролог; геодезист и инженер, електрообзавеждане. Целта на мярката е да се предотврати риск от височинни травми и живототозастрашаващи падания на работниците, работещи на скелето и по кофражите. Допълнително се ограничава възможността от инциденти, свързани с падащи предмети и предпазване на работниците по наземните дейности. Всички идентифицирани обезопасителни елементи, които са основни елементи на системата за защита на скелето и кофражните дейности ще намалят рисковете до минимум. - Да се осигури защита на изкопи - Платна за защитни системи за изкопи 3000x2000 (в мм) - 2 бр., Платна за защитни системи за изкопи 3000x1000 (в мм), окомплектовани за сглобяване - 2 бр. и Плътна строителна ограда за изкопни работи 59,40 метра. Отнася се за всички длъжности в фирмата, за които изисква осигуряване на безопасна работа в изкоп. Целта на мярката е да се предотвратят травми и животозастрашаващи инциденти, свързани със затрупване водещо до задушаване и затискане на работници по време на работа. - Осигуряване на колективни предпазни средства за защита от пожар и взрив, касаещи всички заети в предприятието лица – допълнително противопожарно оборудване в съответствие със становището на службата по пожарна безопасност и сигурност. Камионите за сметосъбиране, превозващи запалими материали, да се оборудват с по-големи 6 кг прахови пожарогасители, също и с водопенен пожарогасител 9л., подходящ за гасене на боклуци. Пожарогасителите да са монтирани в специални кутии, закрепени за камиона за защита от атмосферни влияния и нараняване, както и бърз достъп при необходимост. Допълнително за повишаване на безопасността във фургоните за служители и в офиса на фирмата да се добавят воден пожарогасител 9л. и пожарогасител СО2-5кг. На площадката за паркиране на превозните средства осигурените пожарогасители да бъдат допълнени с още 2 бр. возими прахови пожарогасителя 50 кг и осигуряване на противопожарни шкафове за съхранение на противопожарното оборудване и запазване от атмосферните влияния. В базата в гр. Русе, на ул. Пристанищна няма сграда и при евентуален пожар ще се разчита единствено на наличните пожарогасители и на външното противопожарно водоснабдяване, затова се предвижда допълнително да се оборудва шкаф със шлангове, струйници, променители и ключ за хидрант. - Да се закупят ергономични офис столове /3 бр. за офиса, където са заети 2 тех.сътрудника и управител/, които могат да се коригират съобразно ръста на работника, работната поза и характера на производствения процес, отговарящи на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси. Целта на мярката е да се предотвратят мускулно-скелетните смущения засягащи гърба, врата, раменете и горните крайници. 78 723.74 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията : Цел на дейността: Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. създаване и оборудване на места за отдих, хранене, почивка и преобличане в съответствие с нуждите на предприятието и заетите в него, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд на заетите в дейността по сметосъбиране /сметоизвозване в дружеството. Тъй като работните обекти са с различни местоположения и понякога извън добре урбанизирани територии, работните площадки са на открито и много често работещите в сметоизвозването са принудени да стоят в камионите на площадките за паркиране, да си носят храна от вкъщи и да си почиват, хранят и преобличат или на открито, или в самите камиони. В момента те нямат обособено място почивка, преобличане и хранене и затова с изпълнението на настоящата дейност ще бъдат осигурени 3 бр. контейнери - тип фургони, които са преместваеми и не са моторно превозно средство с двигател, които да бъдат разположени на обектите: гр. Русе, бул. „Тутракан“ 20; гр. Лясковец, ул. „Христо Ботев“ 21 и гр. Русе, ул. „Пристанищна“ 22, където се намират работниците по сметопочистване и сметоизвозване. Фургоните ще бъдат оборудвани така, че да отговарят на нуждите от почивка, както и за хранене и преобличане на служителите, извършващи дейности на тези работни площадки - общо 31 човека (22 човека в Русе и 9 човека в Лясковец). Всеки контейнер в с капацитет да побере работниците на смяна в съответната база. Така ще бъде осигурено място за хранене, почивка и преобличане за всички 31 работника в гр. Русе и Лясковец. Всеки един фургон ще бъдат оборудван с климатик, за да се осигури необходимия микроклимат за комфортен отдих и хранене; закачалка за дрехи, по 4 единични гардеробчета, термокана, трапезна маса със 6 стола, бюро, микровълнова печка, хладилник и аптечка. По този начин съществено ще се подобрят условията на труд на заетите лица от целевата група в сметосъбиране /сметоизвозването и ще им се осигурят социални придобивки. Допълнително създаването на добри условия за почивка и възможността всички работници да се хранят заедно ще спомогне за сплотяване на екипа и създаване на благоприятна работна среда. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнители Месец 1-3 2. Сключване на договори за доставка Месец 4 3. Доставка на оборудване/обзавеждане Месец 4-5 4. Осигуряване на социални придобивки за заетите Месец 4-12 60 287.69 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.