Елит АД е търговска фирма, основана през 2008г. в гр. Павликени Към момента в предприятието работят 93 човека - 92 служители и 1 управител.
Ръководството на фирмата е на ясно за важността на човешкия фактор при работния процес и затова се стреми непрекъснато да подобрява условията за труд на своите служители. То е наясно, че така ще повиши тяхната работоспособност и мотивация за работа, което пък от своя страна ще окаже пряко влияние, както върху финансовите резултати на компанията, така и върху възнагражденията на служители.
По настоящия проект кандидатът предвижда да изпълни дейности, които да подобрят работния процес и удовлетвореността на служителите, чрез подобряване на условията на труд, грижа за здравето и осигуряване на благоприятна работна среда в дружеството. Чрез осъществяване на дейностите се цели осигуряване на нормален работен процес на своите служители, добри физически параметри, добре приспособена работна среда към нуждите на работниците и адаптирането им към промените в работната среда.
Социалните придобивки са от изключителна важност за заетите в предприятието лица, осигуряването на такива от работодателя внася допълнителна добавена стойност за работниците, което от своя страна пък води до подобряване качеството на работните процеси, както и поддържане на доброто им здравословно състояние в изпълнение на работните им задължения. Допълнително на това чрез внедряването на заложените в настоящото проектно предложение дейности дружеството и неговите служители ще могат да посрещнат новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа.
Всичко това от своя страна ще повиши мотивацията на служителите, ще повиши тяхната производителност и ще реши част от проблемите им свързани с работно място. Ръководството на фирмата е убедено, че персонала е най-важния ресурс за развитието на всяка една фирма и се стреми да осигури максимална удовлетвореност сред своите служители.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа.
18 600.00
0.00
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
Целева група за дейността 73 служители -
ергономични столове със стъпки 57 бр. средна единична цена без ДДС 251,13 лв
Специализирани столове за работа при седяща поза за длъжност: машинен оператор шиене 48 лица и обслужващ работник промишлено производство 9 лица
ергономични столове с колелца 14 бр. средна единична цена без ДДС 262,55 лв
Специализирани столове за работа при седяща поза за длъжност: крояч 1 лице; технолог 3 лица; комплектовач 6 лица; опаковач 2 лица; окачествител 2 лица;
ергономични стелки 2 бр. средна единична цена без ДДС 254,10 лв - предвидени за длъжност машинен оператор банциг - 2 лица
Голяма част от времето на служителите преминава на работното място, поради което е важно да се гарантира безопасността и комфорта му. Добре организираното работно място може да помогне да се минимизират рисковете и да се увеличи ефективността на работата. Принудителната работна поза предизвиква ергономично натоварване. За по-голяма част от длъжностите динамичното физическо натоварване е минимално, но се увеличава статичното усилие за поддържане на работната поза (седяща или правостояща) – положението на тялото и крайниците в пространството и натоварването на малките мускулни групи. Обикновено от болезненост, изтръпване, схващане и/или блокаж са засегнати шията, раменете, гърба, тилната и теменната област на главата, предмишниците и ръцете. Съществени фактори, които усложняват патологичните изменения са: непрекъснато повтарящи се работни движения; ергономично неиздържана работна мебел; статично претоварване при недостатъчно динамично натоварване. На служителя са необходими повишени грижи и внимание за осигуряване на удобство и комфорт на работното място. За целта са предвидени ергономични столове и стелки за целевата група, като така ще се постигне максимален комфорт и повишаване на капацитета.
климатици колонни 2 бр. средна единична цена без ДДС 4978,25 лв
Климатиците са предвидени са отопление и охлаждане на производствения цех, който е голямо помещение. Със закупуването на нови климатици ще се подобри цялостно микроклимата в предприятието, служителите; ще се повиши качеството на въздуха. Необходими за предприятието са 2 броя колонни климатици, с подходяща мощност за целевото помещение.
РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА:
система за пожароизвестяване 1 бр. средна цена 5684,22 лв без ДДС
Целева група са всички служители 93 ; постоянно пребиваващи в цеха 48 и всички останали, които влизат и/или прекарват време в този цех за изпълнение на трудовите си задължения.
Пожароизвестителната система (ПИС) е необходима за цеха. Към текущия момент липсва такава в помещението. С поставянето й ще се обезопасят работещите, като се минимизира риска от "опасност от пожар". В производственото помещение е налице такава опасност, тъй като се работи със синтетични материали. ПИС е ефективен и сигурен начин за автоматична детекция, чрез която се намалява времето за откриване и гасене на пожара. Крайният резултат е значително снижаване на материални загуби и възможността да пострадат хора.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството.
34 139.03
0.00
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудване за съблекалня. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаното помещение:
шкафчета за съблекалня 5 бр средна единична цена 401,54 лв/брой
пейка за съблекалня 2 бр. средна единична цена 346,00 лв/брой
Целева група за дейността са 15 лица на длъжност машинен оператор шиене;
Към момента в предприятието има помещение съблекалня, като нуждата от закупуване на допълните шкафчета, е че не достигат за всички служители. За да може да се осигури максимален комфорт и удобство, както и персонално шкафче на за всички, управителя взе решение да се възползва от възможността и да осигури допълнително придобивки за нуждаещите се. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях.
2 699.70
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN