Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Нюстрой ЕООД е фирма, която е с основна дейност: 46.77- Търговия на едро с отпадъци и скрап.
Основната си дейност извършва в Гр.Средец, обл.Бургас, Промишлена зона, УПИ XXVI, КВ.154 по плана на гр.Средец.
Във фирмата работят 11 бр. заети лица от които 10 бр./ десет / са на трудов договор и 1 бр. / един/ самостоятелно зает, полагащ личен труд.
С настоящото проектно предложение е предвидено да се изпълнят следните 7 / седем/ дейности , като реализацията на всяка една от тях ще допринесе за постигане на целите проекта да насърчи адаптирането на работниците, фирмата и самоосигуряващият се към промените, на активен живот за възрастните хора и остаряване в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето.
Дейност 1- Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на зелени карти, предоставяне на обучения на заетите 11/ единадесет / бр. лица
Дейност 2- Осигуряване на превенция и профилактика на „ бърнаут “ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - Предвидената мярка е осигуряване на психологическа подкрепа на заетите 11/ единадесет / бр. лица.
Дейност 3- Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) .Предвидената мярка е закупуване на ЛПС за заетите в съответствие с Оценката на риска. - работно облекло и диоптрични стъкла.
Дейност 4- Осигуряване на колективни предпазни средства - Предвидената мярка е закупуване на  ергономични бюра и столове .
Дейност 5- Осигуряване на социални придобивки за работещите - Предвидената мярка е закупуване и оборудване на кухненски кът, климатик, апарат за вода тип диспенсър, кафеавтомат, телевизор, фитнес уред и масажен стол.
Дейност 6 - СМР -подмяна на дограма в работно помещение .
Дейност 7 -СМР -подмяна на дограма, с цел подобряване на микроклимата в помещението за почивка.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в Нюстрой ЕООД в обекта в гр. Средец , изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда на предлаганите продукти, както и подобряване на условията на труд и работната среда. Чрез изготвянето на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места и провеждането на обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд, ще се въведат нови „зелени“ модели на организация на работните процеси, които ще бъдат свързани с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейностите ще се реализират в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. На този етап ще се анализира необходимостта от промяна на организацията на труд с цел прилагането на конкретни необходими свързани с нуждите на целевата група за зелени практики. Дейността ще бъде възложена на изпълнител. Ще се проследи състоянието към момента, ще бъдат проведени разговори със служителите и ще бъдат обсъдени възможностите за подобряване на условията на труд и работната среда. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Въвеждането на зелени модели на организация на труда ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места в студиото за проектиране и конкретната целева група. След като са разработени съответните „зелени“ модели на организация на труда, изпълнителят ще предложи план от мерки за прилагането им. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Ще бъде предоставено обучение на персонала за въведените съответни промени. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и обучение за въвеждането на съответните мерки. 1 833.33 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Целта на тази дейност е осигуряване психологическа подкрепа за заетите във фирмата 11 /единадесет /лица, в базата за отпадъци на Нюстрой ЕООД , във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното им здраве. През последните три години сме изправени пред предизвикателството и преодоляването на последиците от разпространението и заразата с вируса на COVID-19. Незабавно и във връзка с въведеното на 13.03.2020 г извънредно положение на територията на Република България с цел предпазване, ограничаване и преодоляване на последиците от разпространението и заразата с вируса на COVID-19 е извършен извънреден инструктаж на всички лица, работещи в базата за отпадъци на Нюстрой ЕООД . Служителите са запознати с основните симптоми и инкубационния период на инфекцията, с основните мерки за предпазване от заразяване с COVID-19, правилното миене на ръцете, начините на почистване и дезинфекциране на работните места, ЛПС и всички мерки, заповеди и инструкции, които са въведени от работодателя във фирмата. Въпреки изчерпателно приложените мерки, всички наложени ограничения в следствие на пандемията COVID-19, започнаха да действат изтощително на заетите и самостоятелно заети и се забеляза проява на безразличие и не ангажираност от тяхна страна. Ежедневните дейности се оказваха все по - трудни за качествено изпълнение в резултат на емоционалното пренапрежение и стрес. Имаше чести оплаквания от главоболия и безпричинни болки с неясен произход, което налагаше и отсъствия от работния процес . Комуникацията между различните длъжности и между служителите и собственика се затрудняваше, а на моменти липсваше и всичко това рефлектираше върху работния процес. Усещаше се раздразнение между работниците, в същото време естеството на работа е на вън основно на площадка за сортиране на отпадъци и от съществена важност е доброто физическо, умствено и психическо здраве на всеки от тях. Всичко това е в следствие на емоционално пренапрежение и със своите симптоми известно като състояние „бърнаут“. За огромно съжаление все повече хора са засегнати от този проблем и той е постоянен спътник на жителите на по-големите градове. Основната цел на тази дейност е да се осигури превенция и профилактика на стреса и прегаряне на работното място на заетите и самостоятелно заетите лица в базата за отпадъци на Нюстрой ЕООД, чрез осигуряване на психологическа подкрепа. Чрез психологическа подкрепа насочена към всеки един от заетите и самостоятелно заети лица в обекта ще да бъдат преодолени нагласите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа , емоционално отдръпване от колеги , както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи включително и до напускане на работа. Изпълнението на дейността ще бъде възложено на лице със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“, а може да бъде и под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящите методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в обекта. 1 833.33 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и работно облекло: Личните предпазни средства и осигуряването им са важен елемент от необходимите условията за здравословна и добре приспособена работна среда за заетите и самостоятелно заетите в обекта, тъй - като предпазват от конкретни опасности свързани с работния процес. Четирима от работниците работят с видеодисплей, а останалите 7 човека обработват отпадъците в базата. При работа с видеодисплей очите на служителите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Естественото движение на очите се редуцира, което води до стесняване на зрителната област. В Нюстрой ООД се спазват препоръките при работа с дисплей от утвърдената оценка на професионалният риск, условията на труд и безопасност на работните места. Предприети са мерки за защита на зрението на лицата работещи с дисплей, като са осигурени изследвания на зрителния анализатор от специалист по очни болести и в последствие снабдяване с очила за сметка на работодателя, според предписанията от специалиста по очни болести. С настоящето предложението бихме искали да надградим личните предпазни средства и на работещите с видеодисплей. Текущите са с AR покритие, а предвидените за закупуване са AR с EMI с предпазващи от синя светлина. Ще се заменят стъклата на съществуващите очила с нови стъкла с по добър клас и по добри характеристики от използваните към момента, които са само с AR покритие . EMI са бели диоптрични стъкла с двустранно нанесено твърдо покритие, Антирефлекс в Зелен оттенък и допълнително хидрофобно покритие, а филтъpа за синя светлина висок клас специално антиpефлексно покpитие, което абсоpбира опасната синьо-виолетова светлина от устройства и изкуствено осветление. Същевременно пропуска повече светлина, което намалява зpителната умоpа. През тези очила светлината на екpана е по-омекотена, а очите не се напpягат и умоpяват. Предвидените за закупуване ЛПС са с по добри характеристики. За останалите 7 / седем / работници в базата е предвидено закупуване на специално работно облекло. Съгласно утвърдената Оценка на риска в предприятието и Програма за минимизиране на риска новото специално работно облекло ще бъде с по-добри характеристики от предното. Представени са две съпоставими оферти, избраните позиции са под номера: 5,6,8,9,10 и 11 и за двете оферти. Защитните боти - новите са водоустойчиви и непропускливи, маслоустойчиви и противохлъзгащи, а текущия модел са само водоустойчиви. Защитните летни обувки са обикновенни от плат, а новите са от непромокаема материя и водоустойчиви. Текущото лятно яке е обикновена памучна материя, а новото е от непромокаема, за защита при дъждовно време.Зимното яке, текущото е от подплатен брезентов плат, а новото е ватирано с полар и от непромокаема материя, за да защити от лоши атмосферни условия. Полугащеризона - старият е обикновен памучен и не защитава от дъжд, а новият е от непромокаема материя. Панталона стария няма подсилени колена, а се налага работа в различни позиции, включително и клекнал. Материите на дрехите, гащеризоните и якетата ще бъдат с по-добро качество, което ще допринесе за по добра защита за условията на труд. А нуждата от подмяна и закупуване на нови с по-висока защита специално работно облекло е продиктувана от материално остарелите работни облекла. Работните дрехи се износват, и са изложени на преки метеорологични условия. Дейността е предвидена в програмата за минимизиране на риска и е приложен утвърден списък на работните места и видове работа, при които се използват ЛПС и специално облекло, съгласно разпоредбите на чл.17 от Наредбата 3 /19.04.21 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Новите ЛПС и работно облекло, ще надградят и заменят старите, като новите ще са с по- добри характеристики от старите. 4 230.98 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства : Дейността осигуряване на колективни предпазни средства ДМА, свързани с подобряване условията на труд е в пряка взаимовръзка с насърчаване на адаптирането на заетите и самостоятелно заетите към промените, за по активен живот и остаряването им в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, за заетите и самостоятелно заетите в обекта. Целта на тази дейност е да се осигури на заетите и самостоятелно заети ергономични бюра и ергономични столове за двама от служителите - касиер и кантарджия. Двата комплекта ергономични бюро и стол са предвидените се разположат в кантарното помещение, което е отделно от стаята за почивка и е 10 м2. Към настоящият момент работния процес на служителите се осъществява на обикновено бюро и столове. Предвидени колективни предпазни средства са с възможност за регулиране във височина, от което следва, че и натоварването в областта на гръбначният стълб на работещите ще е с най - ниско напрежение. Освен това ергономичният стол има и регулируема седалка в дълбочина което допълнително ще държи позицията на тялото в правилна и удобна форма за по- голяма безопасност и здравословни условия на труд. Необходимостта от тези защитни средства произлиза от Оценката на риска и е свързано с нормализиране на параметрите на работната среда. 2 588.34 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: До този момент в НЮСТРОЙ ЕООД , като българско микро предприятие нямаме добра практика в прилагането на социални модели в компанията, а имаме желание да работим в тази насока.Като работодател осъзнаваме че, връзката между служителите и компанията не се ограничава до така нареченото „трудово правоотношение“, което е формализирано в договора, подписан от двете страни. Тази връзка също включва съзнанието за благосъстоянието на служителя и осъзнаването, че то има отражение към резултатите на компанията.Организираното хранене на служителите е свързано с изграждане, обзавеждане и поддържане на кухня и място за хранене във фирмата, където служителите могат да се хранят по време на почивката през работния ден. Към този момент такава кухня и кът за хранене няма. Предвижда се да бъде поръчана на изпълнител изработка на кухня, поради нестандартен размер на помещението. Имаме две оферти от различни изпълнители и е заложена средна цена за изработката им.Оборудването на кухнята , е от изключителна важност за максимално удобство на персонала и автоматизиране на процесите, като печене и затопляне, измиване на посуда и съхранение на продуктите.Ще включва мивка със смесител, на която ще могат да се измиват плодове, зеленчуци и други необходими хранителни продукти.За съхранението на продуктите е предвиден хладилник за вграждане, като елемент от кухнята.За приготвянето на храната е предвидена фурна и котлони. Периодично ще се осигуряват и свежи плодове, които ще са за сметка на работодателя.За измиването на посуда е предвидена вградена съдомиялна към кухненското обзавеждане. Храненето ще се осъществява на трапезна маса с 10 на брой стола към нея.Работното ежедневие в офиса често поражда напрежение и умора, които се отразяват негативно върху продуктивността на служителите и мотивацията им. Един от важните фактори, играещ решаваща роля за повишаване на енергията и работоспособността на всеки от нас, е достъпът до хидратиращи и ободряващи напитки. Хидратацията е ключов фактор за здравето на хората, покриването на дневните нужди от течности за поддържане на основните биохимични и физиологични функции на организма е изключително важно. Ако не са добре хидратирани , служителите ще се чувстват уморени, с главоболие и трудно ще се концентрират.Апарата за вода тип диспенсър, поставен в кухнята минимизира риска от вредата на застояла вода в съдове тип галоните, които се пренасят. Ще се се осигури един по-здравословен вариант за достъпа на водата в базата. С наближаването на регламентираната малка почивка или по-продължителния обеден отдих, работниците успяват да се концентрират върху задачите си все по-трудно, защото огладняват или си мислят откъде този път да си набавят чаша ободряващо кафе.Кафеавтомата ще осигури достатъчно разнообразие от напитки, по индивидуалният вкус на служителите без използване на капсули и картонени чаши, които генерират допълнителен отпадък. Климатика, ще подобри микроклимата и ще осигури топлина/прохлада на всички 11 заети и самостоятелно заети, които ще отмарят през почивката.Най-желаните придобивки сред анкетирани служители в корпоративния сектор са в категорията здраве и уелнес ( към която предпочитание имат 75% от анкетираните).Световните тенденции, също както и у нас, са на преден план да излизат социалните придобивки, свързани с грижата за физическото и менталното здраве, баланса между работа и свободно време и възможностите за уелнес и поддържане на добра форма. Придобивките, поддържащи баланса между работата и свободното време, могат да варират в широк диапазон, но масажа е ключов момент за раздвижването на напрегната от ежедневие мускулатура.Като уелнес придобивка сме се спряли на масажен стол REXTON RK08 , който е иновативно технологично устройство, базирано на биомеханиката, ергономията и физическата терапия, както и фитнес уред тип пътека.Дивана на който сме се спрели е модулен с цел в пространството да е по разчупено. Новите 11 социални придобивки ще се използват от всички 11 лица. 36 565.01 0.00
СМР -подмяна на дограма по дейност 4: Дейността разходи за СМР, необходима за осигуряване на колективни предпазни средства , е свързана с подобряване условията на труд и е в пряка взаимовръзка с насърчаване на адаптирането на заетите и самостоятелно заетите в студиото за проектиране на НЮСТРОЙ ЕООД към промените, за по активен живот и остаряването им в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, за заетите и самостоятелно заетите в обекта. Целта на тази дейност е да се осигури на заетите и самостоятелно заети 11 бр. лица в обекта добре приспособена и здравословна работна среда и условия на труд, чрез подмяната на дограма. Реконструкцията ще бъде извършена с оглед на повишаване на здравословните условия на труд на целевата група и произлиза от Оценката на риска на НЮСТРОЙ ЕООД. Обекта в който ще се изпълняват проектните дейности - СМР -е с адрес гр. Средец Промишлена зона УПИ XXVI, кв. 154 е стаята, която е кантарно помещение с площ 10 кв. м и е в имот от 1740 кв. м собственост на НЮСТРОЙ ЕООД. Там работят двама служители от общо единадесетте. Останалите служители, също посещават кантарното помещение, при нужда. Към настоящия момент дограма в помещението е на повече от 20 години и е материално остаряла. Износването е причинено от дългогодишна употреба, излагане на атмосферни влияния. Старата дограма е дървена. Подовата настилка е балатумна. Предвидено е дограмата да е ПВЦ дограма . Основното предимство на новата дограма е това, че тя има по-висока енергийна ефективност, защото има по-добра топлоизолация. Старата дограма не отговаря на съвременните изолационни стандарти. С нея се губи топлината през зимата, както и прохладата през лятото. Това води до завишени сметки за електроенергия и за отопление, които могат да бъдат спестени. Новите ПВЦ прозорци нямат пряка връзка между вътрешната и външната среда, защото в рамката си имат вградени пластмасови профили. Също така, новата дограма ще бъде много по-устойчива и по-сигурна от старата и имат по-добри шумоизолиращи качества, което е изключително важно за работния процес. За изработката на дограмата има събрани две оферти от независими изпълнители, като средно аритметичната цена без ДДС е 7450 лв. Половината стойност , а именно 3725 лв, е предвидена да бъде за тази дейност 4, а другата половин от 3725 лв, за дейност 5. Дейността ще ще продължи 3 месеца. Очакваният ефект от планираната дейност е да се постигне подобряване на неблагоприятния микро-климат в помещението. Това от своя страна ще приспособи за един по - активен живот и остаряване в добро здраве, както и безопасни и здравословни условия на труд на заетите и самостоятелно заети лица в помещението за почивка. 3 725.00 0.00
СМР -подмяна на дограма по дейност 5: Дейността разходи за СМР, необходима за осигуряване на колективни предпазни средства , е свързана с подобряване условията на труд и е в пряка взаимовръзка с насърчаване на адаптирането на заетите и самостоятелно заетите в студиото за проектиране на НЮСТРОЙ ЕООД към промените, за по активен живот и остаряването им в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, за заетите и самостоятелно заетите в обекта. Целта на тази дейност е да се осигури на заетите и самостоятелно заети 11 бр. лица в обекта добре приспособена и здравословна работна среда и условия на труд, чрез подмяната на дограма. Реконструкцията ще бъде извършена с оглед на повишаване на здравословните условия на труд на целевата група и произлиза от Оценката на риска на НЮСТРОЙ ЕООД. Обекта в който ще се изпълняват проектните дейности - СМР -е с адрес гр. Средец Промишлена зона УПИ XXVI, кв. 154 и е стаята за почивка с площ 25 кв. м и е в имот от 1740 кв. м собственост на НЮСТРОЙ ЕООД. Към настоящия момент дограма в помещението е на повече от 20 години и е материално остаряла. Износването е причинено от дългогодишна употреба, излагане на атмосферни влияния. В помещението за почивка, работниците се събират и изчакват да пристигнат нови отпадъци, те са там и по време на лоши метеорологични условия. Подмяната на дограмата е и мярка, като средство за колективна защита и е свързана с идентифицираната опасност за нормализиране параметрите на работната среда, съгласно утвърдената Оценка на риска. В помещението не е правено ремонт през последните седем години. Предвидено е да се направи ремонт през 2024 г, с пребоядисване на стени за сметка на дружеството. Предвидено е дограмата да е Алуминиева за помещението за почивка . Основното предимство на новата дограма е това, че тя има по-висока енергийна ефективност, защото има по-добра топлоизолация. Старата дограма не отговаря на съвременните изолационни стандарти. С нея се губи топлината през зимата, както и прохладата през лятото. Това води до завишени сметки за електроенергия и за отопление, които могат да бъдат спестени. Новите алуминиеви прозорци нямат пряка връзка между вътрешната и външната среда, защото в рамката си имат вградени пластмасови профили. Също така, новата дограма ще бъде много по-устойчива и по-сигурна от старата и имат по-добри шумоизолиращи качества, което е изключително важно за работния процес. За изработката на дограмата има събрани две оферти от независими изпълнители, като средно аритметичната цена без без ДДС е 7450 лв. Половината стойност , а именно 3725 лв, е предвидена да бъде за тази дейност 5, а другата половин от 3725 лв, за дейност 4. Дейността ще ще продължи 3 месеца. Очакваният ефект от планираната дейност е да се постигне подобряване на неблагоприятния микро-климат в помещението. Това от своя страна ще приспособи за един по - активен живот и остаряване в добро здраве, както и безопасни и здравословни условия на труд на заетите и самостоятелно заети лица в помещението за почивка. 3 725.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.