Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е разработен в отговор на нуждите на персонала на ГК-ЛОМ ЕООД и е насочен към подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието и въвеждане на зелени модели на работа. 
Това е е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. 
За реализиране целите на проекта ще бъдат изпълнени следните специфични дейности:
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.
Дейност 2: Осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
Дейност 3: Осигуряване на ЛПС за 20 работници от всички целеви групи.
Дейност 5: Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез ремонт и оборудването на: място за отдих - под формата на преносими контейнери, които да се ползват от всички работещи.
Проектът включва изпълнение и на задължителните дейности за управление, видимост ,прозрачност и комуникация. 
Проектът ще се изпълнява и в съответствие с принципите на свободна и лоялна конкуренция, публичност и прозрачност, спазване на основните права, устойчиво развитие, опазване на околната среда. Дейностите ще бъдат изпълнявани при спазване на принципите на равенство на половете, осигуряване на включване на пазара на труда и недискриминация. Дейностите ще се изпълняват като се избягва всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е да се разработят и приложат в предприятието "зелени" модели на организация на труда, съобразно спецификите на производството. Това е обосновано от все по-нарастващата необходимост да се повишава ресурсната ефективност и да се намалява въздействието върху околната среда, както и да се повиши устойчивостта на предлаганите продукти. Предприятието изпитва необходимост от намаляване на разходите си за енергия и потребление на ресурси. Въвеждайки зелени модели, фирмата ще подобри конкурентоспособността и устойчивостта си. Със зелените модели, предприятието ще е подготвено и за евентуални нормативни и законодателни изисквания, които могат да бъдат въведени за по-екологично отговорни фирми. Фирмата е строителна и прилагането на отдалечен модел на работа (т.нар. home office) не е приложим за по-голямата част от работниците, освен за административния персонал, поради което се търсят друг вид зелени модели. За целта ще се проучва възможността за въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието като: - нови методи за разделно събиране на отпадъци, - устойчив дизайн на работните места - проектиране на работните места и офисното пространство със съображение за енергийна ефективност и устойчивост, като например използване на енергоспестяващи осветителни тела, устойчиви материали и т.н.- въвеждане на система за стимулиране на служителите, които допринасят активно към устойчивите практики на предприятието. - създаване на механизми за взаимодействие и обмяна на идеи между служителите, за да се стимулира иновационното мислене и предлагането на нови екологични решения. Съчетаването на тези дейности ще създаде цялостна екологосъобразна култура в предприятието и ще мотивира служителите да приемат екологично отговорни практики в своята работа и живот. Във връзка с потреблението на енергия от фирмата в основната й дейност, което в момента е сравнително високо, ще се търсят решения за инвестиции в технологии с по-ниска консумация на енергия. Ще се търсят и възможност за използване на възобновяеми източници на енергия - инсталиране на соларни или други възобновяеми системи, за основната дейност или за покриване на нуждите на работниците (напр. соларни бойлери за санитарни нужди). Това ще помогне за намаляване на емисиите, но и допринася за енергийна независимост. Фирмата няма опасни отпадъци, но има значителни количества строителни отпадъци. Чрез зелените модели ще се търсят начини за намаляване на отпадъците и активното им рециклиране, там където е възможно. Ще се търси и оптимизация на процесите, за да се използват по-малко суровини и ресурси, като в същото време се поддържа качеството на продуктите. Дейността ще бъде изпълнена като се следват задължителните четири етапа, които ще се реализират в логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. В допълнение, работниците от фирмата, които представляват целевата група по дейността ще бъдат обучени за внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. 4 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Фирмата планира да осигури за заетите си лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. В резултата на пандемията и продължителното затваряне, както и отдалечен модел на работа, там където е било възможно, много от служителите се оплакват от психологическо претоварване и умора от работата, т.е.симптоми на "бърнаут ефекта" и ефекта на COVID пандемията върху менталното здраве. Все по-често се наблюдават отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. За да се преодолеят всички тези отрицателни тенденции и нагласи, фирмата е планирала провеждането на сесии с психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа предоставя възможност за работниците да разберат и идентифицират причините за бърнаута. При изпълнението на дейността, ще се запознаят работниците с с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Ще бъдат провеждани психологически срещи за подкрепа и терапия - както колективни, така и индивидуални. Точната честота и бройка на тези срещи ще бъде определена след започване изпълнението на дейността, базирайки се на първоначалния анализ на психолога и конкретните нужди на служители и на фирмата. 4 000.00 0.00
Дейност 3 - Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС): Основната дейност на фирмата е в областта на строителството и озеленяването. При извършената оценка на риска са идентифицирани няколко основни риска, за които са планирани конкретни стъпки за преодоляването им. Тези дейности са както следва: 1. При изпълнение на монтажните работи персоналът се нуждае и от ЛПС за предпазване от нараняване на главата и крайниците в следствие на падане на тежки детайли и възли - каски от ПЕ/ПВХ - да е с поне 4 /четири/ точково закрепване - 17. 1. неблагоприятен микроклимат и работната среда, които водят до риск от простудни заболявания в следствие на излагане на неблагоприятни температури, през есенно-зимния сезон. За минимизиране на този риск е планирано да се закупят общо 17 Студо и влагозащитно облекло за защита от студа при работа на открито, при ниски температури и влага; за предпазване при строителни дейности навън. Предоставят по-добра топлоизолация, ветрозащитно и влагозащитно, подходящо за специфични дейности, тъй като е светлоотразително - подходящо е за хора, които извършват дейности на открито, където са необходими висока степен на защита и устойчивост на елементите и в случая е необходимо сигнализация за присъствието на работниците, с цел предпазване от инциденти и опазване на живота и здравето на работниците. Предвидени са за закупуване и зимни и водозащитни ботуши - по 17 бр. всеки- които да предпазват от неблагоприятни климатични условия при работа по обектите. За летните сезони е планирано 17 лятно защитно облекло за предпазване работниците от прегряване и осигуряване комфорт по време на горещите летни дни. Летните защитни облекла включват UV защита, която предпазва кожата от вредните UV лъчи на слънцето. Предвидени са и 17 водозащитни костюма, за предпазване от влага и неприятни атмосферни условия при работа на открито. Костюмът има елементи на видимост (рефлективни ленти или ярки цветове), за да се повиши видимостта на работника. 2. За предпазване на крайниците са планирани за закупуване 17 бр. водоустойчиви цели обувки (боти) с водоустойчива горна част, която предпазва от проникване на влага, антиплъзгащи с добро сцепление защита от статично електричество и 17 бр. обувки водоустойчиви половинки за летния сезон. 3. Вредни ултравиолетови и топлинни лъчения и отблясъци при заваряване и други монтажни дейности. За защита на очите от отблясъците при заваряване при извършване и контрол на монтажните работи, всички 33 работници от производствената част се нуждаят от защитни очила, които са включени в списъка с предписания за ЛПС. 4. Високи нива на шум - при работа със строителните машини е установен шум, при който шум дневната експозиция на част от работните места епо-висока от горните стойности на експозиция за предприемане на действия и от граничните стойности, което не осигурява здравословни условия на труд , съгл. Наредба №6 /2005г. С цел ограничаване неблагоприятното въздействие на шума на работните места е необходимо да се осигурят антифони 17 бр. 5. Риск от изгаряния, механични наранявания, прорезни рани и увреждания от досег с химични вещества - При обработката на материалите, при строителството и последващите дейности, съществува риск от механични наранявания на кожата. За целта са планирани да се закупят предпазни ръкавици за всички заети в производствената част - общо 17 броя 6. Тъй като работниците на обекти, където често има интензивно движение на превозни средства, е идентифициран риск от транспортни злополуки с опасност за живота и здравето им. С цел осигуряване видимост на работещите при монтажи на пътя при работата им на терен, а оттам и предпазването на живота и здравето им, е необходимо да се закупят светлоотразителни жилетки, с които да се минимизира риска от инциденти. Ще бъдат закупени общо 17 броя жилетки със светлоотразителни елементи. Всички ЛПС са предписани при оценката на риска, като за тях има утвърдена Програма за минимизиране на риска и е приложен списък с всички длъжности, които ползват ЛПС. 22 620.21 0.00
Дейност 5 - Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт и почивка в предприятието: Фирмата работи в областта на строителството и озеленяването. Обектите се изпълняват навън, предимно далеч от основната база. Поради тази причина, работниците се нуждаят от място за отдих, хранене и санитарни нужди на самите обекти. Идентифицираните нужди са свързани с: - чиста и комфортна зона за хранене с достатъчно маси и столове е важно, за да работниците могат удобно да хапват и почиват по време на обедната пауза. - предоставяне на място за отдих. - осигуряване на климатизация или отопление за създаване на подходящи условия за почивка през всички сезони. - осигуряване на санитарни удобства - WC и бани/душ кабини, за да поддържат хигиената на работниците. - Предоставянето на възможности за закуска и напитки, като автомати или микровълнови печки. Спазването на тези нужди на строителните работници допринася за повишаване на тяхното удовлетворение и ефективност по време на работа, както и за подобряване на общата работна атмосфера на строителния обект. За целта, проекта предвижда да се закупят 2 броя преносими контейнери с пълно оборудване за ползване от работниците н обектите. Преносимите и оборудвани контейнери представляват удобно и функционално решение за организацията на работата на строителни обекти. Те са снабдени със здрави колела или колички, което ги прави лесни за пренасяне и поставяне на различни места в строителния обект. Контейнерите имат различни отделения, които позволяват на строителните работници да организират инструментите и оборудването по удобен начин. Това подобрява ефективността и ускорява процеса на работа. Контейнерите за строителни работници са изградени от устойчиви на атмосферни влияния материали, които могат да издържат на екстремни условия като влага, вятър и слънце. Контейнерите са снабдени с електрозахранване (чрез генератор) и възможност за вградено осветление, което подобрява работата при недостиг на електричество в обекта. Материалите, използвани за изграждането на контейнерите са лесни за почистване и поддържане. Контейнерите са оборудвани с преносими санитарни съоръжения, което предоставя удобство на строителните работници, особено при дълги работни дни на обекта. Предимствата от използването на такива контейнери включват улеснена организация на работното пространство, подобрена работна ефективност и сигурност на оборудването и материалите. За осигуряване на електричество за захранване на контейнерите, са планирани да се закупят и два броя генератори на ток. Предоставянето на социални придобивки за работниците е от съществено значение поради редица причини, тъй като социалните придобивки под формата на места за отдих подобряват значително качеството на работната обстановка и среда. По този начин те могат да релаксират в комфортна среда. Предоставянето на социални придобивки създава и доверие в работната обстановка, укрепва връзката между работодателя и работника. Това може да допринесе за повишаване на мотивацията и ангажираността на служителите. От друга страна, фирмата ще подобри работната среда и така ще е в състояние да привлече и задържи качествени работници, което ще конкурентоспособността й. Доволните работници са по-малкосклонни да сменят работа и са по-мотивирани за успешно изпълнение на задачите си. Социалните придобивки играят ключова роля в изграждането на устойчива и социално отговорна работна среда. 67 800.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.