Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в АСПИД ООД изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
Дейността има за цел въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси,които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги,чрез
1.внедряването в АСПИД ООД на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда
2.въвеждане на промени в организацията на работа на АСПИД ООД за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места
3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите
Чрез изпълнението на дейността ще се постигне специфичната цел на проектното предложение „Въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на всяко едно работно място в АСПИД ООД за адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика.
Адаптирането към променящите се модели на работа ще създаде по-високо ниво на качество на работните места в АСПИД ООД.Целева група по дейността ще са всички 15 работещи в АСПИД ООД в гр. Плевен,спрямо чиито работни места ще бъдат приложени „зелени“ модели на организация на работните процеси.
Дейността ще включва следните 4 етапа:
1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност,свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2.Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси,съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги
3.Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието
4.Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени
Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки.
Новите „зелени“ модели могат да се изразяват във:
-въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др.
-въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.
-въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др |
3 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 1: На основа на Оценката на риска в Аспид ООД е утвърден Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/, съгласно чл.17, ал.3 от Наредба №3/19.04.2001г. на МТСГ и МЗ.
Аспид ООД има нужда от осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда и по-добро ниво на предпазване на работещите в предприятието лица чрез закупуване на нови по вид и такива с по-висока защита ЛПС и/или СРО за нуждите на заетите. ЛПС и СРО играят ключова роля в осигуряването на безопасна работна среда и защитата на работниците от различни рискове и опасности.
Заложените в дейността нови по вид ЛПС и/или СРО, които досега не са използвани в предприятието и които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо, ще надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда за нуждите на 15 заети в предприятието лица и ще отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето,съдържащи се в приложимите за ЛПС нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие.
На база на направената в предприятието оценка на риска, в зависимост от спецификата на различните длъжности и работен процес, са идентифицирани рискове, като: нарушени фактори на работната среда-въздействие на атмосферни влияния/ неблагоприятен микроклимат; механични опасности: спъване ,подхлъзване, падане; удар, смазване, премазване, захващане; замърсени повърхности с нетоксични вещества; действие на агресивни вещества. С цел минимизиране на рисковете за здравето на работното място в Аспид ООД се предвижда осигуряване на ЛПС и СРО по утвърден от Управителя списък, които предлагат следните защити:
1.За Защита от неблагоприятни климатични условия- студ и предотвратяване увреждането на здравето се предвижда закупуване на следните ЛПС/СРО:
1.1. Елек противозамърсяващ, студозащитен. Ватиран елек, водо- и студозащитен подходящ за зимният сезон, издръжлив и устойчив на надраскване - за следните длъжности: Продавач-консултант; Касиер; Хигиенист. Нуждата - Надгражда използваните досега грейки от полиестер с по-добра водо- и студозащита на тялото.
1.2. Боти (Цели обувки) противозамърсяващи, противохлъзгащи, студо-влагозащитни с анатомична стелка - за следните длъжности: Продавач-консултант; Общ работник; Шофьор тежкотоварен автомобил; Началник транспорт; Управител; Охрана на труда. Нуждата - Ново ЛПС за предприятието. Дава допълнителна защита на долните крайници, вкл. от проникване на вода; от пробождане; от противохлъзгане на различни терени; специално изработени да са непромокаеми; с допълнителна защита за петата; защитава пръстите на краката с бомбе от фибростъкло и гумено ходило
1.3. Полугащиризон противозамърсяващ, студо-влаго -прахозащитен и яке студо-влаго-прахозащитно, противозамърсяващо (зимен комплект) – за следните длъжности: Общ работник; Шофьор тежкотоварен автомобил; Началник транспорт; Управител; Охрана на труда. Нуждата - Ново ЛПС за длъжността за предприятието. Дава висока защита от прах, студ и влага с висока плътност на материала. 100% памук, 240 гр/м², полиестерни вата и хастар.
ПРОДЪЛЖАВА в дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 2 - продължение |
15 132.67
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: На основа на оценката на риска за безопасността и здравето на служителите на АСПИД ООД и с цел подобряване на работната среда и осигуряване на защита от рисковете, идентифицирани в предприятието, за нуждите на целевата група в проекта са заложени за закупуване колективни предпазни средства.
За всички служители на АСПИД ООД, независимо от работното място, климатичния комфорт е от съществено значение, тъй като както през зимата, така и през летните месеци, температурата в работните помещения трябва да благоприятна за здравето на работещите. Към момента в базата газовата инсталация и термопомпата не работят и на база на направени измервания е установено несъответствие на параметрите на микроклимата с нормативните изисквания. Съгласно изготвената Оценка на риска микроклиматът в работнотите помещения и на работните места не съответства на изискванията на Наредба РД-07-3/2014г-Сертификат за контрол на микроклимата №180.2/30.11.23 г
Съгласно оценката на риска е идентифицирана опасност и риск от въздействие от неблагоприятен микроклимат. Препоръчани са мерки за предотвратяване на риска, чрез осигуряване на 3 бр. климатици за 3 бр. работните помещения с цел спазване на изискванията за допустимите норми на температурата на въздуха в работните помещения, които автоматично поддържат постоянна температура в работните помещения, осигуряват по-висока защита на работещите от неблагоприятен микроклимат, в съответствие с предписанията от извършената оценка на риска.
Планираните мерки с цел отстраняване или намаляване на риска от климатичен дискомфорт са монтиране на 3 броя климатици избрани съгласно кв. и куб. на посочените помещения:
За офис 1- 40 кв.м./112 куб.м.–с работещи в него 1 души: Началник транспорт Предвиден е 1 климатик с мощност 18 000 BTU, Клас А+++, с монтаж
За офис 2- 42 кв.м./117,6 куб.м.–с работещи в него 2 души: Управител, Охрана на труда, Предвиден е 1 климатик с мощност 18 000 BTU, Клас А+++, с монтаж
За стаята за общите работници, шофьорите и хигиениста - 12 кв.м./ 31,2 куб.м.–с работещи в него 3 души. Предвиден е 1 инвенторен климатик с мощност 7 000 BTU, Клас А+++, с монтаж
Идентифицирана е опасност и риск от неотговарящи ергономични показатели, които натоварват човешкото тяло. Осигурените столове за продавач-консултантите, касиера, началник транспорт, охрана на труда и управителя не отговарят на изискванията посочени в приложение към член 5 от Наредба № 7 от 15.08.2005 година и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5/ изм.ДВ. бр.58 от26 Юни1999г/. Липсата на тези изисквания води до нефизиологична поза на тялото, натоварване при продължителна работна поза седнал на мускулатурата на гърба и в поясно-кръстовата област. Може да възникне локална динамична и статична умора, болки в гърба, врата, раменете и отичане на долни крайници.Това засяга служителите на следните длъжности: Продавач консултанти (5 души), Касиер (1 човек), Началник транспорт (1 човек), Охрана на труда (1 човек), Управител (1 човек).
За организация и ергономично комплектоване на работното място, осигуряващо физиологично положение на тялото, ще се осигурят 9 бр. ергономични столове за изброените служители.
Дейността ще протече в 2 етапа: Етап 1-избор на изпълнители и Етап 2-доставка и монтаж на избраното обзавеждане и оборудване. Реализирането на дейността е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяване на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите в проекта. Чрез изпълнението на Дейността ще се постигне специфичната цел на проекта -Повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в АСПИД ООД чрез закупуване средства за колективна защита за целева група по проекта. Дейността кореспондира с общата цел на проекта за осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в АСПИД ООД. |
26 698.58
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието: Дейността е обоснована от потребността от дооборуване, дообзавеждане и ремонт на място за отдих, хранене и почивка и ремонт на прилежащи към него санитарно-хигиенни помещения /съблекални: мъжка и дамска/ и коридор към тях, за служителите на Аспид ООД с цел запазване здравето на хората и повишаване качеството на работните места.
Целева група са всички работещи в Аспид ООД - 15 души,които ще могат да се възползват от подобрените места за отдих,хранене и почивка и съблекалните към тях.
Естеството на работа в склада е свързана с товаро-разтоварна работа със строителни материали, пакетирани и насипни;подреждане на складови наличности, обслужване на клиенти. Работещите в склада и в съседните му офиси са изложени на риск от запрашеност и риск от химически агенти, поради спецификата на стоките, които се продават от дружеството: насипни строителни материали, бои, лакове и др. Служителите на Аспид ООД работят при голяма натовареност и имат нужда от помещения за отдих, хранене и почивка извън работното си място.
Дейността ще протече в следните 3 етапа:Етап 1 - избор на изпълнители за СМР и доставчици на избраното обзавеждане и оборудване; Етап 2 – извършване на СМР дейност и Етап 3 доставка и монтаж на избраното обзавеждане и оборудване.
В предприятието има помещение (35 м2), обособено като стая а отдих, хранене и почивка, което е създадено през 2008 г. и има кухненски шкафове и мивка, микровълнова фурна и маса с 4 стола. Помещението не е ремонтирано от тогава и се нуждае от смяна на осветителни тела 4 бр. и боядисване на стени и таван. Освен това за по-пълноценното използване на стаята е необходимо нейното до оборудване и до обзавеждане със съвременни и функционални мебели, кухненско оборудване и зони за храненес - 1 хладилник,1 диспенсър за вода,1 готварска печка и свободно стоящ абсорбатор, 1 телевизор, 1 климатик и 2 бр. дивани.
Освежителният ремонт е от съществено значение за удовлетворението и продуктивността на работниците, защото подобрява атмосферата за работниците да се отпуснат и заредят по време на почивките си,повишава продуктивността на им,стимулира социалните взаимодействия, което може да подобри екипната работа във фирмата.
Към стаята има прилежащи санитарно битови помещения - мъжка и дамска съблекални всяка, от които е по 7 кв.м и коридор, които свързва всичките помещения и е с размер от 10 кв.м. Необходимостта от ремонт е вследствие на напукани и отлепени подови настилки, които е необходимо да бъдат премахнати и изградени с нови и по-добри,подмяна на осветителните тела и боядисване,с което ще се постигне подобряване на хигиената и безопасността в Аспид ООД.
Към проекта са приложени 2 принт скрийна за обзавеждането и оборудването на мястото за отдих, хранене и почивка и по 2 принт скрийна за заложения по проекта климатик с цел доказване на изискването за ефективност, ефикасност и икономичност на разходите.За предвидените ремонтни дейности са приложени 2 оферти.
Реализирането на дейността е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяване на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите в проекта. Чрез изпълнението на Дейността ще се постигне специфичната цел на проекта „Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез създаване на място за хранене, отдих и почивка в дружеството“. С реализацията на дейността ще се подобрят социално-битовите условия на работещите в производствената база на Аспид ООД.
Дейността кореспондира и с общата цел на проекта осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в Аспид ООД.
Осигуряването на социални придобивки за работещите като помещения за хранене, отдих и почивка и ремонта на прилежащите към тях санитарно хигиенни помещения, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд, ще подобри качеството на работните места, удовлетвореността на работещите от условията на работа, ще запази здравето на работниците и ще повиши личната им мотивация. |
26 283.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 2 - продължение: ПРОДЪЛЖЕНИЕ от дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 1
2. За защита на долните крайници против подхлъзване пробождане и защита от механични опасности – удар се предвижда закупуване на следните ЛПС/СРО
2.1. Обувки половинки, противозамърсяващи, противохлъзгащи, ударозащитни с анатомична стелка - за следните длъжности: Продавач-консултант; Общ работник; Шофьор тежкотоварен автомобил; Началник транспорт; Управител; Охрана на труда, Хигиенист .Надгражда използваните досега стандартните работни обувки половинки с нови качества, като: водоотблъскващ велур, имат неметална пластина с висока устойчивост на пробождане и алуминиево бомбе: с устойчивост на 200J. Ново ЛПС за длъжност хигиенист.
2.2. Ръкавици с 5 пръста, противопретриващи, противопробождащи, противозамърсяващи - за следните длъжности: Шофьор тежкотоварен автомобил; Общ работник; Началник транспорт; Управител; Охрана на труда. С най-високо ниво на предпазване от полиестерно трико с интегрирани стъклени нишки. Надгражда използваните досега брезентови ръкавици, с подсилена финитура. Осигуряват по-висока надеждност и устойчиви на претриване и раздиране.
3. За защита от замърсени повърхности с нетоксични вещества се предвижда закупуване на следните ЛПС/СРО:
3.1. Костюм куртка и панталон противозамърсяващ– за следните длъжности: Продавач консултанти. Ново ЛПС за длъжността за предприятието. Материал: изработени от 100% памук, Плътността на плата е 240 г/м2.. Надгражда използваните досега тениска и панталон с по-голяма плътност на материята и осигурява защита на цялото тяло.
3.2. Полугащиризон противозамърсяващ, прахозащитен и лятно яке. - за следните длъжности: Общ работник; Шофьор тежкотоварен автомобил; Началник транспорт; Управител; Охрана на труда. Ново ЛПС за длъжността за предприятието. Дава висока защита от замърсяване на долните крайници с подсилени колене с джоб за наколенки, с висока плътност на материала. Осигурява защита на горната част на тялото от замърсяване, с висока плътност на материала
3.4. Престилка тип "манта" .противозамърсяваща, дълъг ръкав - за следните длъжности: Хигиенист и Касиер. Ново ЛПС за длъжността за предприятието. Надгражда използваната досега тениска и осигурява защита на цялото тяло при горещо или по-хладно време
4. За защита от действие на агресивни вещества се предвижда закупуване на следните ЛПС/СРО:
4.1. Ръкавици с 5 пръста, къси за химическа защита от агресивни вещества. Направени са от неопрен и естествен латекс, с релефна структура и памучна подплата; Надгражда използваните досега ръкавици от латекс с релефната си структура и памучна подплата; по-добра функционалност и удобство при захващане и свобода на движение.
Дейността ще протече в 3 етапа: Етап 1-избор на изпълнител/и /1 мес./, Етап 2-доставка /1 мес./ и Етап 3 - раздаване и ползване на ЛПС/СРО /2 до 18 мес./ за оставащия срок на дейността – 17 месеца.
Заложените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване и периода на изпълнение на проекта. |
0.00
|
0.00
|