Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 561 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

ЕТ „ДОКТОР ИЛИЯН ИЛИЕВ - АМБУЛАТОРИЯ ЗА ИНДИВИДУАЛНА ПРАКТИКА ЗА ПЪРВИЧНА ПОМОЩ ПО ДЕНТАЛНА МЕДИЦИНА“ работи от 2003 година като понастоящем функционира като дентален център с множество поливалентни специалисти. Тук ще намерите компетентно обслужване и професионална грижа с висококачествени материали, иновативно дентално обслужване и висококвалифициран екип от дентални лекари и асистенти.
Целевата група, включена в проектното предложение са 22 заети лица в дружеството.
Дейностите по проекта предвиждат:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда.
Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 4 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Медицинската професия е рискова, източник на повишена опасност и с голяма обществена значимост. Тя е правно регламентирана, подлежи на държавен контрол и изискванията към нейното упражняване са много високи. От поведението на лекаря зависи в редица случаи животът на пациента. Съгласно Наредба № 4, Обн. ДВ. бр.105 от 8 Ноември 2002г., биологичните агенти се класифицират в четири рискови групи в зависимост от нивото на риск от инфекция, като медицинският персонал е изложен на потенциален риск от въздействието на всяка една от тях, включително биологични агенти, които причиняват тежки заболявания у хората и представляват сериозна опасност за живота и здравето на работещите, съществува висок риск за разпространяване на заболяването в обществото и обикновено няма ефективна специфична профилактика (не съществуват ваксини) или средства за лечение. При оценката на риска за здравето и безопасността на работещите и при избора на специално работно облекло и лични предпазни средства се вземат предвид възможността за наличие на биологични агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; опасността от биологичните агенти, които са или могат да бъдат в организма на пациенти, както и в проби или материали, взети от тях; рисковете в резултат на естеството на работата (специфични за областта инвазивни диагностични и/или лечебни процедури, манипулации, оперативни интервенции и др., някои от които осъществявани задължително при стерилни условия). Съществена част от личните предпазни средства и специално работно облекло са за еднократна употреба с цел да се избегне или сведе до минимум контаминирането на работното място с биологични агенти. Съгласно изискванията на Наредба № 3/2013 г. за утвърждаване на медицински стандарт по превенция и контрол на вътреболничните инфекции личните предпазни средства се заменят изцяло с нови и ръцете се измиват или се дезинфекцират след всеки пациент или при изпълнение на друга дейност. Ръкавици се използват при инвазивни процедури, при всички процедури, свързани с риск от контаминация с кръв, телесни течности, секрети и екскрети, при контакт с лигавица и увредена кожа, при употреба и обработка на остри и контаминирани предмети. Ръкавиците се сменят след всеки пациент и при различни процедури върху същия пациент. Чисти, нестерилни ръкавици се използват при рутинни грижи за защита на ръцете на персонала от възможна контаминация или контакт с лигавица или увредена кожа, включително при грижи за пациент с инфекция, предавана по контактен път. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 26 978.80 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в лечебното заведение, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: В оценката на риска по отношение на работещите са идентифицирани опасности от неблагоприятен микроклимат, ергономични опасности и висока степен на експозиция на биологични агенти. Работещите са изложени на цитираните опасности (Честота на експозицията) непрекъснато, през цялото работно време, вероятността от настъпване на вредата е определена като „напълно възможна“, а тежестта на вредата (последиците) е определена като „значителна“. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът за здравето и безопасността за всеки един от цитираните фактори е от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. Поддържането на подходящи параметри на микроклимата в лечебните заведения е от особена важност за недопускане на разпространяването на инфекции. В голяма част от помещенията има повишени изисквания по отношение на качеството и чистотата на въздушната среда, подвижността на въздуха, относителната влажност и други. Съгласно нормите за проектиране на здравни заведения необходимо изискване е системите за отопление, вентилация и климатизация да осигуряват нормативно заложените изисквания за микроклимата в зоната на пребиваване в помещения. Като зона за пребиваване се определя частта от обема на помещението, в която извършващият преглед престоява за два или повече от два часа. Заложените нормативни изисквания по отношение на микроклимата в помещенията зависи от тяхното предназначение. За процедурни кабини, лабораторни помещения и др. се препоръчва поддържаната температура да е в границите от 20 до 22 °C. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 89 107.65 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието. В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд По оценки на Световната здравна организация (СЗО) недостигът от медицински специалисти на глобалния пазар се очаква да достигне до 15 млн. лекари, медицински сестри и др. през 2030 г. Дефицитът става все по-осезаем в Европейския съюз и конкуренцията между отделните държави по отношение на привличането и задържането на медици става все по-голяма. Преодоляването на недостига на здравни специалисти е огромно предизвикателство както пред пред държавното управление, така и пред работодателите. Възможните решения, които се тиражират са свързани с приоритизиране на обучението на медицински специалисти, задържането им в България (в т.ч. на обучаваните чуждестранни граждани), обратно привличане на българските специалисти, работещи в чужбина, както и значително подобряване на условията за труд и възможностите за кариерно развитие. Наличието на социални придобивки е механизмът чрез който работодателят показва на служителите, че те са важни за него. Така работодателят отново печели – задържа екипа и привлича правилните хора, като съумява да ги задържи в лечебното заведение. Тъй като във всеки екип има различни поколения и всяко от тях има много разностранно разбиране какво е придобивка, то предоставянето на гъвкави социални придобивки е важно за всяка организация. Социалните придобивки за заетите лица са набор от мерки, които фирмата използва, за да възнагради труда на своите служители. Те са ценен инструмент от една страна за подобряване на определени аспекти от живота на служителите, а от друга - водят до по-добро представяне и производителност, както и до привличане, развитие и задържане на таланти във фирмата. ЕТ ДОКТОР ИЛИЯН ИЛИЕВ - АИПППДМ се стреми да осигури максимално комфортна и безопасна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа, вкл. осигуряване на по-високо заплащане на медицинските специалисти от средното за региона, гарантиране на възможности за кариерно развитие, в т.ч. участие в научноизследователски проекти и обучения, съществено подобряване на условията на труд и материалната база посредством целеви инвестиции както в сградния фонд, така и в съвременна апаратура. Именно поради тези обстоятелства е предвидено в рамките на проекта да се обособи помещение за хранене, което да осигурява подходящи условия на заетите лица за хранене и отдих както по време на почивките между регулярните амбулаторни прегледи в рамките на стандартното работно време, така и по време на дежурства, и когато се налага да се работят спешни пациенти. За помещението за хранене и отдих се предвижда да се закупи следното оборудване, необходимо за обзавеждане му, а именно: • Комплект трапезна маса с 6 броя столове – 1 брой • Кафе машина – 1 брой • Масажен стол – 1 брой • Микровълнова фурна – 1 брой ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 2 16 749.35 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Медицинските маски защитават лигавиците на носа и устата при процедури и грижи за пациента, свързани с образуване на пръски или аерозол от кръв, телесни течности, секрети и екскрети. Стерилните хирургични ръкавици без талк се използват за защита на персонала от опръскване с кръв, телесни течности, секрети и екскрети. При извършването на редица манипулации/операции, в асептичните сектори и операционните зали персоналът задължително носи стерилни хирургични ръкавици и стерилни операционни престилки/манти/, маски и шапки /бонета/. Това се налага тъй като работното облекло за многократна употреба, въпреки антибактериалните си свойства и технологичния прогрес при развитието на материите не може да осигури такава висока степен на защита, а и се налага да преминава през процесите на стерилизация, които обаче не винаги са 100 % успешни и зависят от температурата на стерилизация, начина на извършване на стерилизацията и начина на предварително третиране, вкл. подреждане в барабаните за стерилизация. Туниката и панталона на медицинския персонал, които са за многократна употреба, се използват за защита на персонала от опръскване с кръв, телесни течности, секрети и екскрети. Те може да бъдат надградени както по отношение на защита на работещите от биологични агенти, така и в посока ергономия. Надграждането по отношение на туниката и панталона е в посока използване на издръжливи на химио-термо дезинфекция материи, които освен по-висока защита от контаминация с биологични агенти посредством водоотблъскваща, незадържаща петна, антибактериална, дишаща материя, позволяват ефективна дезинфекция и стерилизация. Медицинските обувки, тип сабо също са част от комплексната защита на персонала от опръскване с кръв, телесни течности, секрети и екскрети. Те подлежат на надграждане по отношение на материала, от който са направени, като освен комфорт и ергономия, подобряването на характеристиките при тях включват и ортопедична стелка, с подсилени зони и анатомична форма на ходилото, осигуряващи по-добра стабилност и поддържащи стъпалото в правилната позиция при работа или ходене. Допълнително естествената кожа, освен високо ниво на комфорт и контрол на влагата, осигурява и възможност за ефективно почистване и дезинфекция, което повишава защитата на медицинския персонал от биологични агенти. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 0.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 За работещите в условията на йонизираща радиация (рентген, скенер и др.) годишната ефективна (еквивалентна) доза от общо външно и/или вътрешно облъчване е 50Sv (сиверта), с контролна граница 20Sv за една календарна година (ОНРЗ-92). Това се постига чрез приложението на множество технически мерки и изисквания към работните помещения и оборудване, но съществено значение имат специалното работно облекло и лични предпазни средства: защитни престилки с оловен еквивалент (броят на защитните престилки във всеки рентгенов кабинет се определя от броя на лицата, участващи в изследването, но най-малко 2 престилки с минимален оловен еквивалент 0.2 мм); защитни яки за предпазване на щитовидната жлеза; защитни очила за работа с рентген. Известен факт е, че специалното работно облекло и лични предпазни средства с оловен еквивалент губят оптималните си защитни свойства при прегъване в някой участък. По този начин работещите могат да получат по-голяма доза облъчване с всички неблагоприятни последици, включително т. нар. стохастични ефекти на йонизиращата радиация (онкологични заболявания). Поради тази причина е необходимо на работещите да се предоставят нови, по-ефективни лични предпазни средства и работно облекло: двойна престилка – цяла, с колан и меки подплънки на раменете, очила с фронтална и странична защита, защитна яка за предпазване на щитовидна жлеза. По този начин те ще получат по-добра защита срещу йонизиращата радиация – двойната престилка с колан ще ги предпази не само от директни, но и от отразени лъчи, освен това тя е с по-добри ергономични качества – с меки подплънки на раменете. Това е особено важно, като се има в предвид, че поради наличието на оловен еквивалент престилката е с единично тегло около двадесет килограма. Предпазните очила с фронтална и странична защита са от особена важност за превенция възникването на професионална катаракта (вътрешно перде), а щитовидната жлеза е сред органите, които са с повишена чувствителност и намалена резистентност по отношение на йонизиращата радиация и трябва да бъдат предпазени при изпълнението на определени работни операции със защитна яка. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4 0.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3 Допълнително, в оценката на риска за длъжностите Главна медицинска сестра (1 зает) и Медицински секретар (1 зает) са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време, относително висока вероятност за настъпване на вреда и значителни последици за увреждане на зрението. Съгласно използваната методика за оценка на риска на работните места, рискът е определен от степен „Умерен. Необходими са мерки за намаляване и ограничаването му“. При работа с видеодисплей очите изпитват особен вид натоварване, което противоречи на естественото виждане. Продължително време работещият с видеодисплей се взира принудително в строго определена насока и на определено разстояние, при което погледът става неподвижен. Въпреки непрекъснатото подобряване на качеството на мониторите, натоварването, на което са подложени очите на работещия, е значително. Основна причина за преумората на очите и влошаване на зрението е, че изображението на монитора не е толкова ясно, колкото печатния текст. Очите се фокусират по-трудно върху картината на монитора и човек прави по-малко премигвания за една минута, което предизвиква изсъхване на роговицата. Хората, работещи с компютърни екрани, се взират в двумерна плоскост, а обичайното човешко зрение е триизмерно. Фактор, който е свързан с влияние върху зрението при работа с видеодисплей, е осветлението, което през повечето време е смесено поради особеностите на помещенията. Съвместното въздействие на описаните условия на труд в работните помещения, заедно с ефектите на синята светлина от видеодисплея на компютъра, намалява естествения филм от сълзите върху роговицата, което причинява тъй наречения „синдром на сухото око“, водещо и до временни или хронични раздразнения на роговицата на окото. За намаляване риска при работа с видеодисплей и нервно-сензорно (зрително) напрежение, е планирано осигуряване на очила за работа с видеодисплей с/без диоптрична корекция като нови по вид ЛПС. Съгласно чл.9 на НАРЕДБА № 7/2005 г., с цел предпазване зрението на служителите, работодателят осигурява преглед на очите и оценка на зрението на лицата, работещи с видеодисплеи. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 5 0.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 5: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 4 В рамките на дейността е предвидено да се осигурят следните ЛПС и специално работно облекло: 1. Туника - предвидена е за длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице, Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети, Главна медицинска сестра - 1 заето лице, Медицинска сестра – 1 заето лице, Зъботехник - 1 заето лице, Асистент на лекар по дентална медицина – 6 заети лица – общо 18 заети лица - предвид факта, че туниката като специално работно облекло се сменя след всяка смяна, то са предвидени по две бройки за всяко заето лице. 2. Панталон - - предвиден е за длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице, Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети, Главна медицинска сестра - 1 заето лице, Медицинска сестра – 1 заето лице, Зъботехник - 1 заето лице, Асистент на лекар по дентална медицина – 6 заети лица – общо 18 заети лица - предвид факта, че панталонът като специално работно облекло се сменя след всяка смяна, то са предвидени по две бройки за всяко заето лице. 3. Ортопедично сабо - предвидено е за длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице, Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети, Главна медицинска сестра - 1 заето лице, Медицинска сестра – 1 заето лице, Зъботехник - 1 заето лице, Асистент на лекар по дентална медицина – 6 заети лица – общо 18 заети лица 4. Ръкавици за еднократна употреба без пудра - предвидени са за длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице, Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети, Главна медицинска сестра - 1 заето лице, Медицинска сестра – 1 заето лице, Асистент на лекар по дентална медицина – 6 заети лица – общо 17 заети лица. Предвидената бройка е на база изчисления на среднодневната заетост на изброените 17 длъжности, като всеки от тях преглежда и/или извършва манипулации на поне по 5 пациента на ден, изискващи използването на ръкавици за еднократна употреба (по 2 броя на 1 пациент), като всички 17 заети лица работят минимум 240 дни в годината. Това са общо 40800 броя ръкавици или 408 кутии, в които са по 100 броя. 5. Медицинска маска за еднократна употреба - предвидени са за длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице, Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети, Главна медицинска сестра - 1 заето лице, Медицинска сестра – 1 заето лице, Асистент на лекар по дентална медицина – 6 заети лица – общо 17 заети лица. Предвидената бройка е на база изчисления на среднодневната заетост на изброените 17 длъжности, като всеки от тях прекарва минимум 6 часа с пациенти. Последните проучвания сочат, че за да запазят своята ефективност маските трябва да се подменят на не по-малко от час и половина, а и след всеки отделен пациент. Затова са предвидени средно по 4 маски за 1 работен ден за 17 заети лица като прогнозните количества са за 240 работни дни в рамките на една календарна година. Това прави 16320 броя маски или 326 кутии, в които са по 50 броя. 6. Стерилни хирургични ръкавици без талк - чифт - предвидени са за длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице, Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети - общо 9 лекари. Предвидената бройка е на база изчисленията, че всеки от деветимата дентални лекари извършва поне 3 оперативни интервенции на ден, изискващи използването на стерилни хирургични ръкавици. За девет лекари по 3 интервенции за 240 работни дни годишно се получават общо 6480 чифта стерилни хирургични ръкавици. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 6 0.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - ЧАСТ 6: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 5 7. За работещите в условията на йонизираща радиация - тъй като всички дентални лекари (9 заети лица), както и Главната медицинска сестра и медицинската сестра (2 заети лица) работят както с Кугела, така и с Ортопантомографа, но това се случва по различно време са предвидени ЛПС за защита от йонизираща радиация, както следва: • Защитна оловна престилка - 2 броя • Защитна оловна яка - 1 брой • Защитни очила за работа с рентген - 2 броя 8. Предпазни очила за видеодисплей с/без корекция - предвидени са за длъжностите Главна медицинска сестра (1 зает) и Медицински секретар (1 зает), за които са идентифицирани опасности при работа с видеодисплей и нервно-сензорно напрежение с честота на експозиция през повече от половината от законоустановеното работно време. Заложените за закупуване ЛПС и Специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 Към момента в една част от помещенията липсват климатици, а в друга наличните са вече амортизирани, а и не са оразмерени за охлаждане и отопляне на конкретното помещение. По-сериозен е проблемът през летния сезон. Идентифициран е риск от прегряване на работещите, като не е възможно да се предприемат адекватни мерки, за да се избегнат периодите през деня с висока температура. По-високите температури за по-дълги периоди от време могат да увеличат риска от наранявания поради умора, липса на концентрация, лошо вземане на решения и други фактори. Екстремните горещини могат да причинят сериозни здравословни проблеми. Температурните крайности пряко засягат здравето, като нарушават способността на тялото да регулира вътрешната си температура. Те могат също да влошат хронични заболявания като сърдечно-съдови, респираторни, мозъчно-съдови заболявания и състояния, свързани с диабета. Поради тези особености през летния сезон, когато имаме и най-много работа, се налага да прилагаме мерки за минимизиране на риска, като създаване на подходяща организация на работния процес и/или работното време, включително осигуряване на почивки с подходяща честота и продължителност, създаване на подходяща организация на работните места, осигуряване на подходящо работно облекло, осигуряване на места за почивка с подходящи условия за възстановяване на топлинния баланс на организма, достатъчно количество питейна вода, както и напитки и други течности за възстановяване на водно-солевия и топлинния баланс на организма. Въпреки тези мерки рискът от прегряване през летния сезон е определен от степен „Умерен". Осигуряването на оптимален микроклимат в работните помещения като средство за колективна защита е в синхрон с императивната норма на закона, която вменява на работодателя да предприема мерки за защита на живота и здравето на работещите от неблагоприятните климатични условия. Всички мерки са описани в Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. При дефектиране на климатик се налага да се предприемат всички допустими мерки, а именно - промяна на работното време, тип работа, която е по-безопасна при дадени условия, подходящи лични предпазни средства, осигуряване на помещения с условия за възстановяване на топлинния баланс на организма. При недостатъчно ефективна работа на даден климатик, не успяваме да осигурим пълен комфорт на работещите, въпреки, че липсват отклонения от определените оптимални температури през топлия и студения период. Това налага превантивни мерки, включващи подмяна на наличните климатици и инсталиране на такива, в помещенията, в които няма. В съответствие с основните принципи за превенция, залегнали в чл. 4 от ЗЗБУТ е необходимо оценяване на рисковете, които не могат да бъдат избегнати и ограничаване на рисковете при източника на възникването им, както и използване на колективните средства за защита с предимство. Допълнително, като мерки за намаляване на рисковете, свързани с биологични агенти, СЗО препоръчва следното: - работата в добре проветриво място; - използване защитно работно облекло и ЛПС за еднократна употреба; - използване на предпазни средства за ръцете, лицето и за дихателните органи; - изхвърляне/обезвреждане на личните предпазни средства по подходящ начин; - редовно миене и дезинфекция на ръцете. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 3 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 2 Ето защо за всички помещения, където се работи с пациенти и където влизат външни лица е предвидено като допълнителна защита да се осигурят Пречистватели за въздух. Пречиствателите на въздух намаляват вирулентността на често срещаните болестотворни микроби - те са в състояние да премахнат микроскопични частици като микроби, бактерии и вируси, за да създадат по-пречистена среда, като най-приложими са тези им свойства именно в лечебни заведения. Последните изследвания доказват, че пречиствателите за въздух са с висока ефективност при намаляване на вирусния товар. Други благоприятни ефекти за работещите от работата на пречиствателите на въздух се позитивират като редуциране на стреса и увеличаване на продуктивността - проучванията показват, че хората, които дишат по-чист въздух, са с по-ниски нива на кортизол, което често се асоциира с ниското ниво на стрес. Ефективната работа на новите климатици, които са с множество допълнителни функции в комбинация с пречиствателите за въздух ще осигурят оптимален микроклимат и повишена защита от биологични агенти. Именно в този контекст е планирана доставка и монтаж на 11 броя пречистватели за въздух и 11 броя нови климатици, последно поколение, които освен отопление и охлаждане ще имат и функции за осигуряване на постоянен приток на чист въздух, както и за получаване на равномерен въздушен поток и равномерно разпределение на температурата в цялото помещение и т.нар. "суха програма", която дава възможност да се намали степента на влажност, без да се променя температурата в помещението. Работата на лекарите, медицинския и административния персонал в лечебните заведения е свързан и със зрително напрежение, работа с компютър и/или микроскоп, работа със специализирани медицински инструменти, работа в операционна, преглед на изследвания, снимки, лабораторни изследвания, ехографски изображения, заключения от образна диагностика и изображения към тях, както и множество други специфични дейности с/без инструментариум. Неудобната работна поза причинява значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете. Опасностите за здравето на работещите са по отношение на мускулно-скелетната система, стрес с психосоматични прояви и увреждане на зрението. В същото време седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономични работни столове, разпределени както следва: • Ергономичен работен стол - за лекари - предвиден за заетите на длъжностите Управител/лекар по дентална медицина – 1 заето лице и Лекар по дентална медицина-3 заети, Лекар по дентална медицина Обща дентална медицина-5 заети - общо 9 заети лица. • Ергономичен работен стол - за друг медицински персонал - предвиден за заетите на длъжностите Главна медицинска сестра - 1 заето лице, Медицинска сестра - 1 заето лице, Зъботехник - 1 заето лице, Асистент на лекар по дентална медицина - 6 заети лица - общо 9 заети лица • Ергономичен работен стол - предвиден за длъжността Медицински секретар - 1 заето лице. ПРОДЪЛЖАВА В СЛЕДВАЩАТА СЕКЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА - ЧАСТ 4 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - ЧАСТ 4: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 3 Предвидените ергономични работни столове са в контекста на изискванията за правилното устройване на работното място в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, тъй като съответствието между размерите на работната мебел и анатомичните размери предотвратява неправилни и принудителни пози. Това е съответствие както с Оценката на риска, така и в синхрон с НОРМИ ЗА ФИЗИЧЕСКО НАТОВАРВАНЕ НА РАБОТНИЦИТЕ И ХИГИЕННО-ФИЗИОЛОГИЧНИ И ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА РАЦИОНАЛНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТНОТО МЯСТО И ТРУДОВИТЕ ПРОЦЕСИ № 05, Приложение № 1 ЕРГОНОМИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РАБОТНАТА МЕБЕЛ, където е указано, че столовете трябва да имат подходящи размери и устройство, което да позволява приспособяване на размерите им в съответствие с антропометричните данни на работника и характера на извършваната работа. Планираните ергономични работни столове ще допринесат за правилното устройване на работното място и осигуряване на физиологично издържана работна поза, като това ще рефлектира в подобряване стойката на тялото при работа на стола, и намаляване напрежението върху гръбначния стълб, като се осигурява удобство и стабилност. ПЛАНИРАНИЯТ ЕФЕКТ от дейността е да се подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. - ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ НА ЧАСТ 1 ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Съгласно изискванията на НАРЕДБА № 15/31 май 1999г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, при работа с намалена двигателна активност, леко и умерено физическо натоварване и/или нервно-психично напрежение, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза, се прилагат регламентирани почивки за отдих и възстановяване. Регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Пасивните физиологични почивки по време на работа при осигурен метеорологичен комфорт са добра мярка за намаляване на риска за здравето и безопасността на работещите. По този начин на работещите ще се осигурят периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден, които да използват за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес, както и възможност за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Работата на медицинските специалисти е свързана с прекарване на много време на работното място, изисква поемане на много отговорности и взимане на адекватни решения за кратко време. Административното бреме в работата на лекарите утежнява допълнително и без това натовареното им ежедневие и също води до професионална умора. Не на последно място е необходимостта от следенето на последните достижения в науката и технологиите, и перманентното усвояване на нови умения. Това прави медицинската професия една от най-изчерпващите в емоционален и физически аспект. Чрез въвеждане на регламентирани почивки по време на работа, използвани в пригодени за целта климатизирани помещения, с физиологичния режим на труд и почивка, разработен в съответствие с изискванията на Наредба № 15 от 1999г., може да се намали продължителността на въздействие на неблагоприятните стресогенни условия и другите рискови фактори. Осигуряването на помещения за хранене и почивка на работещите ще надградят фирмените усилия за осигуряване здравословна работна среда и социални придобивки и безспорно ще допринесе за пълноценните почивки на служителите, съобразно утвърдения Физиологичен режим на труд и почивка. ЕТ ДОКТОР ИЛИЯН ИЛИЕВ - АИПППДМ е фирма, която се стреми не само стриктно да прилага нормативните изисквания по отношение на осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работещите, а и да добавя стойност чрез осигуряване на оптимални условия за пълноценен физиологичен режим на труд и почивка. Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на лечебното заведение и конкретно на целевата група по тази дейност. Съгласно изискванията на Наредба №15/1999г., видът на регламентираните почивки в зависимост от начина на използването им (активни, полупасивни или пасивни)се определя от преобладаващия вид натоварване на работещите и от факторите на работната среда, и трудовия процес. Регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси, като това важи с пълна сила за лечебните заведения. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на медико-денталния център. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на лечебното заведение, което пък рефлектира в доволни пациенти. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.