Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към надграждане на мерките за подобряване на условията на труд във "Флаштекстил" ООД при спазване на нормите и изискванията на законодателството по безопасност и здраве при работа и приспособяване на работниците към промените с цел  създаване на  трайни работни места в предприятието и опазване на околната среда. Реализацията на проекта ще подобри професионалния и здравния статус на целевата група от 24 души , чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието.Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на фирмата от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план и опазване на околната среда. Настоящият проект предвижда: 
1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата  на  конкретните  работни  места  в  предприятията
2. Психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите
3.Осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло
4.Осигуряване на средства за колективна защита 
5. Осигуряване на социална придобивка за работещите. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено място за отдих, хранене и преобличане. 
 Очакваните положителни ефекти от реализацията на проекта са свързани с подобрена защита на здравето на работниците в производствените звена в предприятието и намалена опасност от трудови злополуки, създадени условия за удължаване на професионалния живот на  работниците и трайни работни места, осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа , както и намаляване на вредното въздействие върху околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: "Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд." : Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще е свързано с: 1.Внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. По време на изпълнение на проекта, бенефициентът ще докаже, че планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси е приложен в предприятието и има реално въведени мерки от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и да им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Има няколко основни причини да бъдат организирани зелени работни места в шивашката промишленост и прилагане на зелени карти на работните места на заетите в шивашкия цех: 1.Спазване на екологични сценарии Шивашката промишленост е свързана с облекло от текстил, което води до необратими екологични последици като замърсяване на въздух и вода, чрез изхвърляне на отпадъци, отделяне на вредни емисии при гладене и замърсяване чрез отпадъчни води в процесите на багрене и боядисване. Ефективното управление на отпадъците и контролиране на процесите, прилагане на по-добра вентилация в производствените помещения, използване на безопасни материали и багрила, както и обучението на заетите в сферата ще доведе до минимизиране на риска както за самите работници така и за околната среда. Иновациите и развитието на зелени работни места, в частност прилагането на зелени карти за всички длъжности ще доведе до включване на процеси и технологии за енергийна ефективност; подобрена и здравословна работна среда, контролирано въздействие върху околната среда и климата. Подобрените процеси ще доведат до спазване на екологични принципи и щадене на ресурсите. Това би могло да стимулира икономическия растеж на предприятието и конкурентно способността му в дългосрочен план. 2.Разделно събиране на отпадъкa 3.Възможност за рециклиране на различни видове отпадък, генериран в процес на изпълнение на дейността си фирмата; 4.Обучение и осведомяване: Предоставяне на обучения за служителите, за да натрупат знания и умения, свързани със зелени практики и отговорност към околната среда. Създаването на зелени работни места в обекти – текстилната промишленост има положителен принос не само за околната среда, но и за икономическото развитие, като стимулира иновации и създаване на работни места. Тези практики също така подкрепят устойчивата консумация и производство, което е от съществено значение за бъдещето на планетата. 5 000.00 0.00
Дейност 2: "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа" : „Флаштекстил“ ООД възнамерява да осигури за заетите при него лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Целите на дейността са обвързани със запознаване на участниците с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще се извършва от лице/а със специалност „Психология“,„Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и може да бъде под формата на групови семинари/ тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително следва да бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието. Максималният брой участници при групови занимания ще е до 10 лица в група. Високото ниво на стрес при работата в шивашката промишленост може да бъде физически и емоционално изтощителна.Шивачите са изложени на дълги работни часове на повишено ниво на стрес и необходимост от постоянна концентрация.Това може да доведе до изтощение и работно прегаряне (бърнаут).Монотонността и еднообразието в шивашката работа често се характеризира с монотонни движения и рутина.Това еднообразие може да доведе до загуба на интерес и мотивация,което от своя страна води до бърнаут.Пост-ковидния стрес е предпоставка,която също води до отчуждения и повишена тревожност. Лоши условия на труд като замърсяване на въздуха,липса на светлина и вентилация могат да допринесат за нездравословни условия и по-голяма вероятност от появата на заболявания и стрес.Затова е необходимо предприемане на мерки за подобряване на работната среда,насърчаване на мотивацията и признаване на труда на шивачите. За изготвяне на психологически профили на заетите лица в шивашката промишленост,които да служат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа,следва да се проведат няколко стъпки: - Провеждане на анкети и интервюта:Да се състави анкета,съдържаща въпроси,насочени към потребностите и предизвикателствата, с които се сблъскват работниците в шивашката промишленост. - Анализ на събраната информация:След събирането на данните е необходимо да се произведе анализ, като се открият основните проблеми, на които работниците са изложени, както и факторите, които могат да допринесат за тях. - Изготвяне на психологически профили:На базата на анализирания материал, да се изготвят психологически профили на различните групи от работници, които да включват информация за техните потребности, стресови фактори, мотивация, социални взаимодействия и др. Тези профили ще помогнат в идентифицирането на подходящи мерки за психологическа подкрепа. - Планиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа: Тези мерки могат да включват подобряване на работните условия, предоставяне на обучение относно психологическата подкрепа, осигуряване на консултации и терапевтична помощ,създаване на програми за предотвратяване на стреса и др. - Внедряване и оценка на мерките:След планирането на подходящите мерки, трябва да се реализират и след това да се оцени ефективността им. Ако се открие, че някои от мерките не са достатъчно ефективни, е необходимо да се направят промени и да се проведе ново оценяване. 4 800.00 0.00
Дейност 3: "Осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло": Осн. идентифицирани рискове, съответно проблеми на целевата група са : - Механични рискове - Топлинни рискове - Рискове от подхлъзване - Производствен прах: Растителен /предимно памук/; Животински /вълна/; Синтетичен произход - Химически вещества :съдържат се елементи от избелване, боядисване, и апретиране на тъканите. Химическите вещества/киселини, основи, хлор, формалдехид, анилин и др. Дейността е насочена към подобряване защитата на здравето на 24работници на кандидата и намаляване опасността от трудови злополуки,причинени от типичните за извършените дейности рискове. Наличното в момента ЛПС и СРО покрива само законовите минимални изисквания за безопасност, видно от направената оценка на риска, но не ги надграждат. ЛПС и СРО са обикновени, с кратък срок на експлоатация, малка част от тях са от качествени материали и недостатъчно устойчиви на химични агенти, механични опасности, термални и други условия, присъщи на спецификата на работния процес. Целта е,чрез доставка на нови, по-качествени и с по- висока защита специални работни облекла (СРО) и лични предпазни средства (ЛПС), от една страна да се подменят износени такива, а от друга, да се повиши степента на защита чрез по-устойчиви на различните въздействия материи и материали и по-добра и пригодена за съответната нужда изработка на отделните артикули. С цел постигане на по-голяма безопасност на работещите и въз основа на предписанията, дадени в оценката на риска, относно ЛПС и СРО, целим да закупим нови, с по- висока защита специални работни облекла съгласно приложената програма за минимизиране на риска. Осигуряването на условия за максимална защита на здравето и безопасността при работа, изисква закупуване на СРО от естествени материали и материи, топло- и студоустойчиви, прахо-водозащитни, антистатични. След извършен анализ на нуждите на работещите, при съблюдаване на направената Оценка на риска, при отчитане степента на износване и реалната необходимост от подмяна към очакваното начало на изпълнение на проекта, в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните СРО: 1. Нови 24 броя Сабо ергономични с противохлъзгащо ходило, подплатена с текстилна материя върху двукомпонентна пяна, която заема формата на крака, ултра леко, гъвкаво, изработено от двукомпонентен полимер ще осигуряват по-добро омекотяване и абосрбиране на енергията при ходене и отлагане на лесната умора при продължителна работа на крак. Наличните обувки с противохлъзгащо ходило се амортизират бързо и поради износване не са устойчиви на противохлъзгане. 2.Зимен елек- ватиран.Подмяната се налага поради липса на вата-недобро затопляне и износеност и нужда от по-добра защита: новите 24 броя ще бъдат по-плътни и по-качествени. 3.Дамска манта лятна. Належаща подмяна поради износеност и необходимост от по-добра защита. Новите 24 са олекотени и пригодени за работа в различни условия свързани с горещо или по-хладно време.Притежават отличен ергономичен дизайн – прав силует – комфорт и лекота на движенията по време на работна дейност.Предназначена да предпазва тялото от замърсявания с нетоксични вещества и прах и с къс ръкав. При работа в зимни условия много често се случва отсъствието на работници поради общи заболявания или вирусни инфекции. Работата която извършват работниците предразполага към бързото износване на работното им облекло,защото се захабяват и износват от прекия контакт с продуктите,при аранжиране на рафтове и витрини и това предполага до честото пране или почистване което уврежда самите тъкани, като това не съответства на полезният им живот които се регламентира от органите на Инспекцията по труда. Предвиждаме закупуване на модерно работно облекло, с високо качество и по- висока степен на защита, което да отговори на изискванията на законодателството и да обезпечи трудовият процес във фирмата.Основната цел е осигуряване на специално работно облекло за 24 работника при изпълнение на възложените им дейности, което ще подобри значително нивото на безопасност при работа. 6 000.00 0.00
Дейност 4: " Осигуряване на средства за колективна защита" : Основната цел на тази дейност е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в предприятието при изпълнение на присъщите му дейности. Основни усилия на ръководството са насочени към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и тяхното непрекъснато надграждане. След извършено обследване на работните помещения и процеси, СТМ изготвя препоръки за подобряване на БЗУТ, и привеждане на цялостния работен процес към нормативните изисквания. В тази дейност се предвижда: 1.1 Осигуряване на 24 броя ергономични постелки на пода за намаляване на умората при правостоящата работна поза - закупуване на ергономични постелки за , които работят на правостояща работна поза. Продължителното стоене върху твърда повърхност в изправено положение може да доведе до умора и здравословни проблеми. При изправена, неподвижна стойка, кръвта в артериите престава да циркулира правилно, повишава се натоварването върху ходилата , което води до мускулни схващания и свличане на свода на стъпалото; Чрез основната си функция „анти-умора“, ергономичните подови постелки облекчават натоварването в краката, стимулират циркулацията на кръвта и намаляват напрежението в кръста, сухожилията и мускулите на краката.Помагат на шивачите да се чувстват по-комфортно и да бъдат по-продуктивни по време на работния ден. 1.2 Подмяна на обикновените работни столове с ергономични такива за седящите работни места с възможност за регулиране на височината на седалката, облегалката и наклона на облегалката. Работните столове ползвани към момента нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания. Продължителното стоене на настоящите столове води до изкривявания. Технологичните операции се характеризират с еднообразни движения, наложен ритъм и принудителна работна поза. Несъответствието на работните места и извършваните операции с биологичните възможности може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, сухожилията, мускулни пренапрежения периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб. Със закупуване на ергономичните столове ще се осигурят качествени и добри условия на труд за извършване на ежедневните задължение. По този начин ще се минимизира риска от гръбначни изкривявания. 1.3. Подмяна на съществуващите осветителни тела с по-ефективни и по-енергоспестяващи, за постигане на осветеност в съответствие с изискванията. На база на направените замервания на осветеността в производствените помещения се налага оптимизация на осветеността, с цел минимизиране неблагоприятните последици върху работещите, като умора, главоболие, понижаване на способността на очите да се фокусират върху наблюдавания обект и да задържат фиксация. Осигуряване на лед панели за промишлено осветление, за постигане на осветеност в съответствие с изискванията 74 480.00 0.00
Дейност 5: "Осигуряване на социална придобивка за работещите : Дейността цели да се създадат оптимални условия за хранене , отдих и преобличане на работното място, като по този начин се спомогне за намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите в предприятието.Предвидените и заложени активи са нови по вид артикули, с които до момента те не разполагат с такива. В обектът има обособено помещение за храненето и отдих на работницит, но не е оборудвано. Липсват: средство за отопление/охлаждане - климатик, фурна и котлони за претопляне на храна, хладилник за съхранение на храна, аспиратор, съдомиялня и шкафчета за съхранение на дрехите на работниците.Затова са предвидени дейности по оборудване и обзавеждане на обособеното място за отдих, хранене и преобличане на работниците, с цел осигуряване на социални придобивки и подобряване на социалния и хигиенния климат в предприятието. С реализиране на дейността ще се удовлетворят нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата. Кандидатът разполага със собствено помещение, в което е извърен текущ ремонт, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Помещението за хранене ще удовлетвори съществена нужда за екипа на предприятието. Производственият процес е строго регламентиран във времево отношение. Обслужването на производствената линия налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещения за хранене налага търсене на варианти извън рамките на предприятието; загуба на време в придвижване до и от местата за хранене; нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и загуба за работодателя. Работодателят предвижда оборудване на помещение за отдих с оглед създаване на условия за пълноценна почивка за работниците по време на работния ден. Изпълнението на служебните им задължения е свързано с физическо натоварване и продължително седене в постоянна поза, което натоварва тялото и създава риск от хронични заболявания на гръбначен стълб, схващания, главоболие и др. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещения за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден и в самия производствен обект. Затова са предвидени дейности по оборудване и обзавеждане на място за преобличане, отдих и хранене на работниците в помещение, собственост на кандидата, с цел осигуряване на социални придобивки и подобряване на социалния и хигиенния климат в предприятието. 21 850.00 0.00
Продължение на Дейност 4 " Осигуряване на средства за колективна защита" Част 2 : 1.4. Осигуряване на 3броя климатици- с Мощност минимум 24 000 BTU , при охлаждане – консумирана мощност до 2,4 kW , енергиен клас на охлаждане А++ , при отопление – консумирана мощност до 2,1 kW, енергиен клас на отопление А+ , ниво на шум на вътрешното тяло – до 42 dB , ниво на шум на вънщното тяло – до 60 dB. Минимален работен диапазон при охлаждане : от -15 0С до + 50 0С , минимален работен диапазон при отопление : от -15 0С до + 24 0С. Анализът на направените измервания на Микроклимата в трите производствени отделения показва, че не отговарят на нормативните изисквания на НАРЕДБА № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата за обследваните работни места, през топлия и студения периоди на годината. Чрез осъществяване на предвидените дейности ще се постигне по ефективно охлаждане през летните месеци и отопление през зимата в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, както и чл.82 от НАРЕДБА №7 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване от 23.09.1999г. ДВ бр.88.За всякопроизводствено отделение е заложен по 1 брой климатик. 1.5. Осигуряване на 2 броя вакуумни почистващи машини свързани с почистване и хигиенизиране на производствените помещения.Неблагоприятния микро климат със завишена запрашеност на въздуха съдържащ растителни, животински и синтетични власинки и елементи, обосновава острата нужда на 2 броя вакуумни почистващи машини. Запрашеността на въздуха зависи от етапа и характера на технологичните процес и от качествата на преработваната суровина. По предписание на СТМ не ефективната вентилация действаща в предприятието е причина за влошена работна среда. Закупуването на прахосмукачките ще изиграе роля за изчистване на производствения прах подобряване на въздуха на раб. помещения и опазване на здравето на работниците. В момента почистването се извършва ръчно, като се използват мопове, четки и кофи. Работещите са изложени на прекомерно протягане, неудобни пози, повтарящи се движения с голямо натоварване на горните и долни крайници, което създава рискове от мускулно-скелетни увреждания. Допълнителен риск е и подхлъзването и препъването при мокро почистване с моп. От оценката на риска, идентифицираните рискове при служителите са: - Ръчна работа – вдигане на тежести (от работниците често се изисква освен повдигането на кофите, да преместват и тежки неудобни предмети) - Работа в неудобни пози, прекомерно протягане и извършване на повтарящи се задачи - Химически опасности - излагане на въздействието на опасни химични вещества при работа с почистващи препарати - Подхлъзване и препъване при мокро почистване - Вдишване на прах при метене 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.