Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към създаване на качествени работни места и адаптиране на работната среда в производствените бази на ХИДРОБЕТОН в гр. Варна, Бургас, Плевен и Пловдив, към променящите се модели на работа свързани с прехода към климатично неутрална икономика. Целевата група по проекта е общо 149 служители. Целта ще бъде постигната чрез планираните дейности:
1)	Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието.
2)	Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за част от работниците (138 лица), за които е предписана необходимостта от предпазни средства. 
3)	Осигуряване на социални придобивки – място за хранене и външен кът за отдих на персонала от базата в гр. Варна и обособяване на външна зона за отдих и почивка за персонала в базата в гр. Плевен. 
В резултат на изпълнението на проекта ще се постигнат: по-добри условия на труд в предприятието, ще се ограничат вредните въздействия върху човешкото здраве  и околната среда чрез по-качествени и по-високо защитни предпазни средства, ще се въведат „зелени“ модели на организация на труд и ще се удовлетворят нуждите за по-добър социален климат.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Целта на дейността е да се постигнат устойчиви условия на труд за служителите в предприятието чрез въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, насочени към повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. През последните 10 години, ХИДРОБЕТОН като водещ производител на готови бетонови смеси, извършва различни инвестиции насочени към подобряване на енергийната и ресурсна ефективност в предприятието, които се изразяват в следното: - Енергоефективни климатици и вентилационни системи за подобряване на микроклимата в част от административните помещения на бетонов център "Илиянци" и "Люлин" – гр. София. - Поставени кошчета за разделно събиране на отпадъците и на стари батерии в централния офис и във всички производствени бази. - Въведена иновативна технология за производство на готови бетонови смеси в базата в гр. Варна, която елиминира нуждата от открити депа за добавъчни материали, което прави производството изключително екологично – сведени са до минимум праховото замърсяване и шумът. Въпреки тези екологосъобразни инвестиции, в предприятието липсва цялостен, систематизиран подход към „зеления“ модел на работа, съобразявайки се с конкретните работни места. Също така, е налице недостатъчна ангажираност и осведоменост на служителите за устойчивост и екологична отговорност, липсва мотивиране на служителите за екологосъобразното мислене. Ограничена е интеграция на устойчиви практики в текущите работни процеси и определени работни места, което влияе върху ефективното управление на материалите, отпадъците, енергията и други ресурси в рамките на производството и административните процеси. За да преодолее тези предизвикателства, чрез настоящата дейност в компанията ще се разработят и въведат „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията, ще се изготвят „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, ще се обучат лицата от целевата група с оглед внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Целевата група по тази дейност обхваща целия персонал, ангажиран в базите в градовете Варна, Бургас, Плевен и Пловдив. Общият брой е 149 служители, разпределен както следва: - Бетонов център гр. Варна – 34 бр. - Бетонов център гр. Бургас – 31 бр. - Бетонов център гр. Плевен – 21 бр. - Бетонов център гр. Пловдив (2 бази) – 63 бр. Дейността ще бъде възложена на външен компетентен изпълнител и включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. На база на реализираните етапи на дейността, ще бъдат формулирани най-подходящите „зелени“ модели на работните процеси за конкретните в предприятието работни места. 19 966.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – част 1: Целта на дейността е да осигури по-ефективна защита на работещите при установен риск на работното място, с което ще се реализира общата и част от специфични цели на проекта за адаптиране на работната среда в ХИДРОБЕТОН при спазване на нормативните и законови изисквания по здраве и безопасност при работа и осигуряване на защита от травми и трудови злополуки. Закупуването на ЛПС и СРО за служители на предприятието е необходимо, поради факта, че наличните в момента покриват само законовите минимални изисквания за безопасност, но не ги надграждат. Поради ниското качество, ЛПС и специалното работно облекло се отпускат, късат и/или повреждат за изключително кратък период – 3 пъти по-бързо от предвидения срок на износване. Това води до неефективно предпазване на персонала и неудобство при работа. Така се повишават рисковете от често измокряне на долните крайници, тялото и главата, неефективна защита на работниците от много ниските температури на въздуха през студения период на годината и високите температури през топлия период на годината и други условия, присъщи на спецификата на работния процес. Предвид спецификата на производството на готови бетонови смеси, този отрасъл се отличава с висок ранг на риск по отношение на: вибрации от машини, инструменти и др.; силен шум; ниски температури; дишане на пушек, дим, прах; носене/придвижване на тежки товари; необходимост от носене на предпазни дрехи или екипировка. С цел постигане на по-голяма безопасност на работещите и съгласно заложеното в Програмата за минимизиране на риска, в настоящата дейност е предвидено да се закупят ЛПС и специално работно облекло, които осигуряват по-висока защита от тези, които се използват текущо (подробно описани в Приложение V – Информация за ЛПС). След извършен анализ на нуждите на работещите, при съблюдаване на направената Оценка на риска, при отчитане степента на износване и реалната необходимост от подмяна към началото на изпълнението на дейността, в рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени следните СРО и ЛПС: I. СРО: 1. Зимни работни обувки – боти (138 бр.) и летни работни обувки – половинки (138 бр.), противохлъзгащи. Новите са със защитно композитно бомбе, устойчиви на удари и пробождане от твърди предмети, и от естествен материал – кожа набук, което допринася за по-висока издръжливост, устойчиви на масла и вода, с естествена дишаемост, което прави обувката по-лека, намалява умората на краката и ставите. 2. Зимен работен комплект - яке с полугащеризон (138 бр.). Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита на кожата и тялото през студените месеци и при контакт с химически вещества при работа - бетонови смеси, ГСМ и др. Новите облекла ще бъдат по-плътни и по-качествени. Материята е с по-висок процент естествени олекотени материи; защитава работника по-добре от производствени замърсявания и механични въздействия; не затруднява нормалните движения на този, който го носи. Подплатата осигурява задържане на топлината в тялото за по-дълго време в сравнение с тези, което се използва в момента. 3. Летен работен комплект - яке с полугащеризон (138 бр.). Подмяната се налага поради износеност и нужда от по-добра защита на кожата и тялото през топлите и горещи месеци и при контакт с химически вещества при работа - бетонови смеси: новите облекла ще бъдат с по-висок процент естествени олекотени материи без да запарва независимо от високите температури през лятото. Благодарение на допълнителните обработки, облеклото осигурява водоустойчивост и отблъскване на замърсявания. 117 438.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите – част 1: Целта на дейността е създаване на оптимални условия за хранене и отдих и подобряване социалния климат за част от работниците и служителите, работещи в ХИДРОБЕТОН чрез осигуряване на социални придобивки - места за хранене и отдих. В по-голяма част от базите си, компанията е осигурила необходимите социални придобивки, но за бетоновите центрове във Варна и Плевен, липсват такива. Дейността включва следните мерки: Мярка 3.1 Закупуване на мобилна конфигурация от 3 бр. контейнери с предназначение за хранене и почивка, както и оборудване за тях съобразно потребностите на целевата група в Бетонов център гр. Варна – общо 34 човека. Към момента в базата в гр. Варна няма обособено помещение за хранене и почивка. В административната сграда има обособен малък кът с маса и 4 броя стола, който се ползва за хранене и почивка, но не е достатъчен и не е пригоден за целия персонал. Работниците и служителите си носят храна от вкъщи и се хранят на работните места или на малкия обособен кът или в по-редки случаи посещават заведения за обществено хранене, които обаче са по-отдалечени, тъй като базата се намира в Западна промишлена зона в гр. Варна. Базата е сравнително нова, отворена през 2021 г. като в началото броят работници беше до 10, но постепенно базата се разрасна и екипът достигна над 30 човека, което налага да се предприемат мерки за осигуряване на подходящи места за хранене, почивка и отдих на персонала. За удовлетворяване нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата, ще бъде закупена и поставена мобилна конфигурация от три контейнера, която е предварително конструирана и обзаведена с преградни стени, прозорци, врати, ел.инсталация и санитарно оборудване. В два от контейнерите ще се обособят зоните за хранене и почивка, а третият контейнер ще е обзаведен със санитарно оборудване. При външни размери на конфигурацията 600/605 – 720/733 см, площта е около 43 кв.м, който е достатъчен наведнъж да поеме до 12-17 човека, т.е. минимум по 2,5 – 3,5 кв.м място на човек, за да може целият персонал от 34 човека да се храни и почива в различни времеви интервали. За зоните за хранене и почивка в мобилната конфигурация ще бъде закупено следното оборудване: - Климатик - 2 бр., тип сплит система, с мощност на охлаждане и отопление от 3.50 kW до 4.2 kW Климатикът е необходим да се поддържа сравнително постоянен и благоприятен за човешкото тяло микроклимат, за поддържане на постоянна и приятна температура в помещението за хранене и отдих през студените и горещите месеци през годината. - Хладилник - 2 бр., комбиниран с фризер, полезен обем на хладилно отделение около 95-108 литра. Необходим за съхранение на храната и запазване на нейното качество. - Микровълнова фурна- 2 бр., за подгряване на готова и/или студена храна, с вместимост 23 литра, функция за размразяване и грил. Необходимо е храната да се съхранява в хладилник, а в почивките да може да се стопли, което е важно за правилното хранене и възпроизвеждане на работната сила. - Кафемашини - 2 бр., с налягане 15 bar и мощност 1450 W и едновременна подготовка на две кафета, което осигурява висока скорост на работа, а наличните програми за почистване гарантират по-дългата издръжливост и ползване на машината. Кафемашината ще осигурява топли кафе напитки в междинните почивки, когато персонала има нужда от ободряване и освежаване за по-добра мотивация за работа. - Маса - 2 бр. и Столове - 12 бр., осигуряващи удобство за сядане и поставяне на храната по време на храненето и почивката. - Бюфет - 2 бр., необходим за съхранение на кухненската посуда (чаши, чинии, вилици, лъжици, салфетки, др.), което осигурява подреден и хигиеничен вид на мястото за хранене. Предвиденото обзавеждане и оборудване ще създаде още по-добра и приятна атмосфера, отговаряща на съвременните стандарти за почивка. Това ще въздейства положително като превенция на стреса сред работниците и служителите, ще подобри комуникацията в екипа, ще осигури по-добра среда за работа. 53 075.14 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите – част 2: Мярка 3.2 Закупуване на дървена преместваема беседка с цел обособяване на външен кът за отдих и почивка за целевата група в Бетонов център гр. Варна – общо 34 работника и служителя. Както е посочено по-горе, към момента в базата в гр. Варна няма обособено нито вътрешно, нито външно помещения/място за отдих и почивка на персонала. Естеството на работа в предприятието води до по-голям физически труд и натоварване, което повишава риска от заболяване на опорно-двигателната система. Външният кът предлага място за качествена почивка между смените, което е критично за поддържане на висока производителност и предотвратяване на трудови злополуки, свързани с умора и физическо натоварване. Това би позволило на служителите да се възстановяват по-ефективно и да се връщат към работата си с подновена енергия и концентрация. Външният отдих на въздух може да помогне на работниците да се справят по-добре със стреса и напрежението. За шофьорите на тежкотоварни автомобили и машинните оператори, чиято работа е особено изтощителна и отговорна, наличието на такова пространство за отдих е още по-важно. То би им позволило да се отпуснат в спокойна и приятна среда, което може значително да намали риска от инциденти причинени от умора. Мярка 3.3 Закупуване на комплект оборудване за външен отдих и почивка за целевата група в Бетонов център гр. Плевен – общо 21 работника и служителя. Към момента в базата в гр. Плевен няма обособенo помещение/място за отдих и почивка на персонала. Персоналът осъществява почивките си пред административната сграда на открито, където е поставена малка маса и 4 стола. Този своеобразен кът за отдих не предлага подходяща среда за почивка, а още повече като е на открито не може да се ползва при лоши метеорологични условия. Настоящата мярка цели да се създадат оптимални условия за отдих и почивка на целия персонал в базата в гр. Плевен, като по този начин се спомогне за намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите, повишаване мотивацията, удовлетвореността и следователно и производителността на работната сила, която ще е отпочинала и заредена с енергия. Предвижда се да се закупи комплект оборудване за външен отдих и почивка, състоящ се от прозрачен поликарбонатен купол, преместваем и без допълнителна вътрешна конструкция, с капацитет до 12 човека и включена мебелировка от 6 бр. трапезни стола и 1 бр. трапезна маса. Организирането на различни времеви интервали за почивка на целия персонал от 21 човека ще спомогне за максимално оползотворяване капацитета на купола. Поликарбонатният купол е устойчив на UV лъчи и е издръжлив, което гарантира дългосрочна употреба. Лесният му монтаж и преместваемост предоставят гъвкавост при избора на място за инсталация. Куполът предлага защита от неблагоприятни метеорологични условия като дъжд, вятър, сняг и горещина. Това позволява на персонала да използва мястото за отдих целогодишно, осигурявайки подходяща и комфортна среда за почивка. Предвиденото обзавеждане (маса и столове) ще създаде още по-добра и приятна атмосфера, отговаряща на съвременните стандарти за почивка. Редовните почивки в подходяща обстановка са важни за предотвратяване на умората и стреса. Куполът с обзавеждането към него предоставя тихо и спокойно място, където служителите могат да се отпуснат и да се възстановят по-ефективно, което допринася за тяхното общо благополучие и по-добра работоспособност. 19 139.17 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло – част 2: 4. Зимна шапка (138 бр.). Наличните шапки ще бъдат износени, освен това са памучни, а новите ще бъдат от водоустойчив плат и с подплата от полар, което осигурява по-добра защита на кожата и главата от студ. Също и със сгъваеми наушници, което осигурява допълнителна защита на ушите от ниските температури, като при наличните шапки липсва такава защита на ушите. 5. Зимна светлооразителна водозащитна шуба (138 бр.). Наличните зимни шуби са амортизирани, материята не е водоустойчива и не са светлоотразителни. Необходимо е да се заменят с нови с по-висока защита срещу дъжд, пръски и течности, които също така ще имат светлоотразителни елементи за по-добра видимост и подплатени шевове за по-висока издръжливост. 6. Дъждобран-цял (138 бр.) и дъждобран от две части (138 бр.). Наличните дъждобрани и от двата вида са вече износени, липсва висока видимост, запарват и не са издръжливи. Новите, с които ще бъдат заменени, се отличават със светлоотразителни елементи за по-добра видимост, подплатени шевове за по-голяма издръжливост и отвори за проветряване. Целият дъждобран се използва при силни дъждове и бурни условия, докато дъждобранът от две части може да бъде по-лек и удобен за носене по време на слаби дъждове или при смяна на времето. 7. Гумени ботуши (138 бр.). Наличните са вече износени и пропускат влага. Новозакупените ще бъдат по-устойчиви и с по-висока защита от удър и падане на предмети върху крайниците през зимните месеци чрез наличието на стоманено бомбе отпред и стоманена пластина в подметката. II. ЛПС: 1. Каска (138 бр.). Необходима да предпазва служителите от удър с твърд предмет в производствените площадки. Наличните са с по-ниска защита, имат 4-точково закрепване на околожката, което води до нестабилност и липса на комфорт. Температурната устойчивост е от -10 градуса до +50 градуса C. Новите са устойчиви и на по-ниски температури от -20 градуса до +50 градуса С и също имат 6-точково закрепване, което осигурява по-добро закрепване и спомага за разпределянето на енергията от удара по-равномерно и намалява вероятността от проникване на каската. Закупените ЛПС и СРО ще намалят до минимум въздействието на преките рискове от работния процес, обезпечат безопасната работа на работниците, сведат до минимум производствените рискове за тяхното здраве, намалят възможностите за трудови злополуки и инциденти и подобрят здравния статус на работниците. Съгласно оценените рискове в предприятието и заложените мерки в Програмата за минимизиране на риска и Списъкът на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО, ХИДРОБЕТОН ще осигури необходимите с по-висока защита ЛПС и СРО за целевата група от 138 лица от персонала, заемащи следните длъжности: шофьор тежкотоварен автомобил 12 и повече тона, оператор инсталация за размесване на бетон, машинен оператор автобетон помпа, оператор пътно-строителни машини, ръководител производствено поделение, портиер, мениджър продажби, общ работник, търговски представител, ръководител транспорт, които са разпределени по обекти: 1. Бетонов център (БЦ) гр. Варна –32 служители 2. Бетонов център (БЦ) гр. Бургас –29 служители 3. Бетонов център (БЦ) гр. Плевен –20 служители 4. Бетонов център (БЦ) гр. Пловдив (2 бази) –57 служители 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.