Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
18 200.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи с обща средна цена:
1.Комплект туника и панталон 37 бр. ед.цена 67,53 общо без ДДС 2 498,61
2.чехли 66 чифта ед. цена 92,93 общо без ДДС 6 133,38
3.комплект костюм летен 21бр. ед. цена 219,29 общо без ДДС 4 604,99
4.комплект костюм зимен 21 бр. ед.цена 273,45 общо без ДДС 5 742,45
5.обувки летни 24 чифта ед. цена 280,20 общо без ДДС 6 724,80
6.обувки зимни 24 чифта ед. цена 299,55 общо без ДДС 7 189,20
7.елек 53 бр. ед. цена 106,73 общо без ДДС 5 656,69
8.престилка 3 бр. ед.цена 48,31 общо без ДДС 144,92
9.предна престилка 37бр. ед. цена 24,67 общо без ДДС 912,61
10.ръкавици 37 чифта ед. цена 94,38 общо без ДДС 3 491,88
11.предпазно боне37 оп. от 100 бр. средна цена общо без ДДС 351,50
12.ботуши летни 15 чифта ед. цена 52,50 общо без ДДС 787,50
13.ботуши зимни 15 чифта ед. цена 170,45 общо без ДДС 2 556,75
Целева група 90 броя служители на следните длъжности:
Майст. Произв. на хлебни изделия 15 (2 лица са във Враца; 13 са във Монтана); Майст. Произв. на тестени изделия/закуски 10; Сладкар 5; Пакетировач 7; РО и ЛПС - Комплект туника и панталон + чехли +предна престилка +ръкавици + боне;
Отговорник пройзводство 4; РО и ЛПС - комплект костюм летен + комплект костюм зимен + обувки летни + обувки зимни + елек;
Експедитор 4;Търговски работник/продавач консултант 9 (1 лице - с. Копиловци; 1 лице с. Георги Дамяново; 1 лице с. Стубел; 2 лица Враца; 4 лица Монтана); Отчетник счетоводни сметки 3;Главен счетоводител 1; Барман 4; РО и ЛПС - чехли + елек;
Пласьор - Шофьор 14; Общ. Работник 1; РО и ЛПС - комплект костюм летен + комплект костюм зимен + обувки летни + обувки зимни + елек; ботуши летни и зимни
Чистач 3; РО и ЛПС чехли+ елек+ престилка;
Електромеханик 1; Механик 1 ; РО и ЛПС - комплект костюм летен + комплект костюм зимен + обувки летни + обувки зимни + елек;
Портиер 3; РО и ЛПС обувки летни + обувки зимни + елек
Управител 1; Салонен управител 2; Сервитьор 2 РО и ЛПС - чехли + елек |
46 795.26
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства: Доставка и монтаж на мълниезащита. Предназначена за предпазване на обекти (сгради, съоръжения и открити пространства) от директни попадения и/или вторичните въздействия на мълнии. Цялостната система е устроена да прихваща тези попадения и безопасно да провежда високото напрежение към земята. Повечето системи за мълниезащита са изградени от мълниеприемник гръмоотводни пръти, метални проводници и заземени електроди, които осигуряват ниско съпротивление за протичащия електрически ток в резултат на потенциалната разлика между електрическия заряд в облака и земята.
РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ:
1. целева група - 15 лица
2. ергономични столове общо15 бр. за: Управител , Главен Счетоводител, Отчетник водещ счетоводни сметки, Експедитор ,Организатор производство и планиране, Салонен управител
3.Според наблюдения и изготвената оценка на риска , належащо е оптимизиране на работните офиси с оборудване /ергономични столове/в администрацията съответно за посочените длъжности.
4. работният стол е стабилен и позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; седалката се регулира на височина;
облегалката на стола се регулира на височина и наклон и осигурява опора на лицето, работещо с видеодисплей;
5. средна цена за 15 бр. 16 408,50 лв без ДДС
РАЗХОДИ ЗА ИНФРАСТРУКТУРА:
1. целева група с бройки на служителите - 91 лица
2. вид колективни предпазни средства - мълниезащита
3. описание на състоянието на предприятието/обекта към момента - към момента на фабриката за производство на хляб и пресни сладкарски изделия има поставена мълниезащита на една от сградите, чийто обхват не е достатъчен за защита. Предвидено е се постави допълнително на още една от сградите мълниезащитен приемник и проводник с цел по-добра колективна защита на служителите.
4. нужда от даденото средство и резултат/повишаване здравето - Чрез монтажа на мълниезащита се очаква предпазване на обекта и съоръженията, както и здравето на служителите. Бурите и светкавиците са едни от най-мощните и разрушителни природни явления. Те може да се разраснат за по-малко от минута и да нанесат огромни щети. В мълниите се съдържа огромно количество електрическа енергия, която започва от 1000 ампера и достигат до над 200 000 ампера. Това е достатъчно, за да се запалят половин милион крушки от 100 вата. Но електрическият потенциал на гръмотевичните бури е много по-голям. Интересен факт е, че мълниите са с много кратка продължителност – обикновено около 700 микросекунди, но температурата в тях достига до около 30 000 °C. Друг интересен факт е че обичайно във формирания мълниев канал се разреждат последователно няколко мълнии, което ние хората възприемаме като бързи проблясвания на мълнията. Разрушителната сила на гръмотевиците не бива да се подценява! Има много начини, чрез които те могат да причинят щети и наранявания, когато няма мълниезащита. Те може да предизвикат пожари, експлозии, изпускане на химикали или механични смущения в или около сградата. Напреженията, генерирани от удар на мълния, може да наранят или убият хора и животни, които са в непосредствена близост.
5. средна цена на актив от двете оферти 2745 лв без ДДС
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
19 153.52
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудване на стая за преобличане и почивка. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
1. целева група с бройки на служителите 83 лица
2. вид социални придобивки - шкафчета за съблекалня, персонални шкафчета за лични вещи, пейки за съблекалня, трапезна маса и столове за трапезна маса;
3. описание на състоянието на предприятието/обекта към момента - към момента в дружеството има малко помещение, което е крайно недостатъчно, за да бъде оборудвано с необходимия брой шкафчета и маса и столове за хранене и почивка. За целта ще се обособи подходящо помещение, в което да се разположат новите шкафчета и пейки, както и шкафчетата за лични вещи. В подходяща стая ще се поставят и масата и столовете за почивка и отдих на служителите.
4. нужда от дадената социална придобивка - социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност.
5. средна цена на актив от двете оферти:
шкафчета за съблекалня 6 отделения -17 бр. 15 827,00 лв
шкафчета за съблекалня 4 отделения - 17 бр. 11 908,50 лв
шкафчета за съблекалня 2 отделения 3 бр. 1 413,00 лв
двустранна пейка с облегалка 3 бр. 2 695,50 лв
стандартна пейка 4 бр. 1 394,00 лв
трапезна маса за 6 души 1бр. 352,50 лв
трапезна маса за 4 души 1бр. 377,00 лв
стол за трапезария 14бр. 1 435,00 лв
персонални шкафчета за лични вещи 2 бр. 2 614,00 лв
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
38 016.50
|
0.00
|