Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 65 948 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Преструктурирането  на икономиката, в резултат от глобализацията, въвеждане на нови технологии, закриване на неекологични производства, пандемии, климатичните преходи и др., изправя предприятията пред редица предизвикателства. Решаването им изисква  адаптиране на работниците, предприятията и предприемачите към предизвикателствата на криза/пандемии. Проектното предложение е насочено към посрещане на  новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работав„ЛЮНИК” ЕООД.
Заложените цели в проекта ще се реализират чрез  изпълнение на следните дейности:
Дейност 1: Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труд в „„ЛЮНИК” ЕООД;
Дейност2: Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд;
Дейност 3: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително  и оборудване на места за отдих, почивка и хранене в предприятието.
С дейностите по проекта ще се постигнат устойчиви условия на труд за всички работници, като се спомогне за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. 
Като резултат от подкрепата по процедурата ще се въведат гъвкави и иновативни форми на заетост и ще се подобри организацията на труда и на работните процеси в „ЛЮНИК” ЕООД. Всички дейности ще са съобразени с принципите за видимост, прозрачност и комуникация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организацията на труд в „ЛЮНИК” ЕООД: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, за намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. Дейността включва: Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. Новите „зелени“ модели ще се изразяват във въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите. С реализиране на дейността ще се въведат екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития. Изпълнението ще е поетапно и ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процесии управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 10 725.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Основната дейност на „ЛЮНИК” ЕООД е свързана с изграждане на жилищни и нежилищни сгради, както и с изграждане на ВиК и канализацонни съоръжения към тях. Дружеството разполага с база в град Плевен, където ще се реализира дейността по проекта. Затите лица на базата са 55 служители и работници. Дейността включва закупуване на КПС с цел обезопасяването на съществуващи обекти за повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите. Необходимостта от такива защитни средства, произлиза от оценката на риска за предприемане на мерки за предотвратяване на следните рискове: - Риск от срутване на изкопани земни маси При изпълнение на дълбоки линейни изкопи за изграждане на инфраструктурни проводи укрепването на изкопите е неразделна част. Закупуване на системи за укрепване е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица. Фактическото състояние на укрепителните системи в момента е задоволително, но са недостатъчно на брой и отчасти амортизирани, което налага необходимостта от закупуване на нови такива. Към настоящия момент фирмата разполага с боксовете за леко укрепване на изкопи с дълбочина на укрепване от 2 до 3 метра. За големи изкопи, изискващи укрепване на дълбочина над 4 м съоръженията се взимат под наем. С проекта ще се закупят ново поколение системи за укрепване на изкопи с дълбочина на монтаж от 3 до 6 метра. Предвиждат се следните видове: - Релсова укрепителна система –При дълбочина на траншеен изкоп над 4m и диаметър на полаганите тръби по-голям от 600mm е нужно използването на релсови укрепителни системи с подвижна трапецовидна напречна подпора.Необходимата дължина на платната “L”e мин. 3.5 m. Това осигурява безпроблемното монтиране на тръбите и направата на ревизионните шахти посочени в проекта. С проекта ще се закупят 8 броя основни платна с размери 3500*2400 мм, с което ще се обезпечи площ на укрепване от 28 лин. метра. - Укрепителна система тип Леко стоманено укрепване - те са предпочитани по целия свят укрепителни системи за малки до средни изкопи; укрепване на канализация; използване на леки багери. Ще се закупят два вида системи, които освен, че ще могат да се използват самостоятелно, при необходимост от по-голяма дълбочина ще могат дасе надграждат. Едната леко укрепителна система е с размери на основните платна 3,00 м * 2 ,00 м, а другата система има надстройващи платна с размери 3,00 м * 1,00 м. - Укрепителна система тип Тежко стоманено укрепване – основно се използва пир ВиК изкопи и канализация. Отличават се с: • Здрава, издръжлива укрепваща конструкция за бързо боксово укрепване на водопроводни и канализационни изкопи • Използване на метода -“изкопаване и спускане”, може да се използва и при високи стойности на земния натиск • Стабилна връзка между шпиндела и укрепителното платно • Бърз монтаж и демонтаж чрез проста система от скоби • По-голяма дълбочина на изкопа чрез използване на надстройка По проекта ще се закупят два вида Тежко боксово укрепване: 5 броя с размери на основните платна 3,5 м * 2,4 м и 5 бр. Тежко боксово укрепване с надстройващи платна с размери 3,5 м * 1,4 м. Предвижда се и един брой комплект за сглобяване, включващ: 4бр. Конектор между боксове, 8 бр. болт 40х230мм и 8 бр. шплент 6,3мм. Необходимостта от закупуванетона укрепителните системи за укрепване на изкопи е от изключително важно значение за обезопасяване на работниците при изпълнение на всекидневните им задължения. Със закупуването на средствата за колективна защита ще бъдат осигурени условия за превенция на трудови злополуки в резултат на срутване на земни маси в изкопите в процеса на строителство на основите на сгради и ВиК мрежите към тях. 272 040.31 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително и оборудване на места за отдих, почивка и хранене в предприятието: За реализиране на дейността ще се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещения за отдих, почивка и хранене в предприятието. В момента работещите в базата в град Плевен и на строителните обекти нямат обособено помещение за хранене и краткотраен отдих. Те осъвместяват необходимостта от това в един фургон, предназначен за реализиране на трудовите задължения от охранителите на обектите. Същият е амортизирал и не предлага необходимите условия. За нуждите на работещите се предвижда по проекта да се закупят и оборудват три броя контейнери. Два от тях ще се позиционират в базата в град Плевен, а третия ще се използва на строителните обекти в региона. Контийнерите са със следните технически показатели: - размери ш. 4885/д. 6055 /вис. 2591; метална конструкция; изолация на стени, под и покрив от минерална вата; дограма: входна врата – стоманена; прозорци – PVC; оборудване: - санитарно оборудване- 1 бр. керамична мивка за ръце, със смесителна батерия; метално огледало; WC контейнер с тоалетна и поставка за тоалетна хартия; душкабина със смесителна батерия; завеса за душ; 80 литлов бойлер; - оборудване за хранене - Мини кухня, хладилник; мивка, два котлона и проточен бойлер – 5 л Контейнерите са с отоплителни, вентилационно и охлаждащо оборудване, което включва аспирационенн вентилатор, конвектор – 2 kW, ел. нагревател, изработени от екологични материали. Осветлението е LED. Стените, пода и покрива са изолирани, с цел постигане на енергийна ефективност и опазване на околната среда. 93 699.09 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.