Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Към настоящият момент фирмата няма въведени специални правила и процедури, които да осигуряват ресурсна ефективност и да намаляват въздействието върху околната среда според съвременните разбирания за нуждата от преход към климатично неутрална икономика. При организацията на труда и работните процеси, както и при процедирането с отпадъците, които се получават при товаро-разтоварната дейност - картони, палети, скреч, консумативи на товарните камиони и др., фирмата спазва разпоредбите на националното законодателство и местната нормативна уредба, но смятаме че може да постигнем занчителни подобрения в това отношение. Избора какви конкретни промени или прилагане на 'зелени" модели, очакваме да бъде направен от изпълнителя, на който ще бъде възложено изпълнението на дейността, след обследване и анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. |
1 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността в насочена към всеки от работещите в предприятието - 6 -те лица от целевата група по проекта. До този момент заетите във фирмата не са получавали психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве.
Част от оценените опасности и идентифицитраните рискове в комплексната оценка на риска за "Арев Премиер" извършена от службата за трудова медицина са свързани с психологични фактори като нервно -психично напрежение и умения за работа свързана с отговорности, организация, индивидуални умения и качества. До този момент фирмата не е имала възможност да предприеме специални мерки, свързани с придобиване то на знания и умения на работниците и служителите за справяне с този род рискове. Придобиването на знания и умения в тази област, би помогнало на работещите да се справят по-добре както с ежедневните си задължения, така и при възникване на ситуации, в които тези умения биха се оказали ценни за запазването на нормален работен процес и благоприятна работна атмосфера. Това ще способства развитието на фирмата и човешките ресурси. Психологическата подкрепа ще има за цел да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
Допълнителни теми, които смятаме за подходящи в процеса на психологическото подпомагане са:
- Срещани трудности при изпълнението на задачите, организацията на работа и работната среда;
- Съвместяване на работа и личен живот, справяне със стресови ситуации;
- Лични и колективни цели, индивидуални и колективни резултати, развитие на личностни качества;
Избраният изпълнител на дейността ще има за задача да подбере подходящите мерки за психологическа подкрепа, които да бъдат приложни към лицата от целевата група. |
1 000.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства - мълниезащитна инсталация.: Базата на предприятието е склад за безалкохолни напитки - 600 кв.м. Склада е със стабилна конструкция, но липсва съвременна мълниезащитна система. В района в който се намира склада има случаи на изгоряла техника вследствие на попадение на мълнии. В рамките на тази дейност планираме да изградим съвременна външна и вътрешна мълниезащитна уредба за обезопасяване на обекта, която да предотвратява опасността от възникване на пожар и токов удар и да осигурява безопасни условия на труд за работещите.
В изготвената от службата по трудова медицина оценка на риска за здравето и безопасността на работещите за фиоема "Койте - М" опасността от възникване на пожар е включена като потенциална опасност и фактор оценен във втора степен за работно място складово помещение и длъжност общ работник. Като необходима допълнителна мярка е посочена осигиряване на мълниезащита. Изграждане на мълниезащитна инсталация е включено в мероприятие в утвърдената програма за минимизиране на риска във фирмата.
При избора на вида инсталация избрахме активна мълниезащита с изпреварващо действие поради факта, че осигуряват многократно по-голяма защитавана площ (в сравнение с пасивната), надеждност при експлоатация на обекта и са практически вечни при употреба. В запитванията ни за оферти поставигме условие елементите от инсталацията да отговарят на изискванията на действащите в България европейски стандарти, а критичните такива да са придружени са със сертификати и декларации за експлоатационни показатели.
Според приложените оферти мълниезащитната инсталация, която ще се проектира и изгради включва следните елементи (различават се с 1 елемент) - Активен мълниеприемник с изпреварващо действие, мачта, контролна кутия, проводници, трегерни носачи, покривни държачи, проводни клеми, мулти клеми, клеми шина - проводник, държачи за фасада, заземителни шини и колове, антикорозионна лента. Изграждането на мълниезащитната инсталация ще е съпроводено с издаване на технически паспорт.
Изграждането на съвременна мълниезащитна инсталация ще сведе до минимум опасностите от възникване на пожар и токов удар причинени от мълнии, както за работещите в склада така и за работещите в прилежащия офис и за шофьорите на фирмата, когато не са на курс. Избраната от нас инсталация като качество и обхват ще осигурява зашита и за контейнера за почивка и хранене на заетите във фирмата лица, който планираме да закупим в рамките на настоящият проект. |
3 094.80
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите - закупуване на контейнер и оборудване на стаи за хранене и почивка за работещите в предприятиято.: Постоянно заетите лица във фирмата са 6, като през пролетно-летния сезон броят на работещите във фирмата се удвоява в съответствие с нарастване на обемите на търговия и на работа. Въведеният във фирмата физиологичният режим на труд и почивка е неразделначаст от цялостната политика на фирмата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Съобразен е с препоръките в разработеният от службата за трудова медицина "Физиологичен режим за труд и почивка" за "Койте-М' ЕООД, изискванията на Кодекса на труда (раздел III) и Наредба № 15 от 31 май1999 г. Към настоящият момент работещите в предприятието ползват за хранене и почивка обособена част (зона за почивка) от склада на фирмата, без подходящо оборудване, условията не са комфортни, особено през сезоните с високи или ниски температури. Водено от разбирането, че физиологичният режим на труд и почивка е както част от здравословните и безопасни условия на труд, така и важно средство за оптимизиране на труда със значими здравни и икономучески последици, в рамките на тази дейност планираме да осигурим съвременни, здравословни условия за хранене и почивка на работещите в предприятието.
За осигуряване на помещения за хранене, почивка и преобличане настоящата дейност планираме да закупим и оборудваме контейнер, който да осигурява подходящи условия на заетите лица за отдих, хранене и преобличане. В контейнера ще са обособени помещения за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно. Закупеният контейнер ще е съвременен, функционален, направен от качествени материали и ще включва санитарно оборудване , ел. инсталация, кухненски модул, 6 бр. гардероби (индивидуални) и 2 бр. пейки. Принадлежащото към контейнера оборудване, заедно с допълнителното, което ще закупим е съобразено с нуждите на работещите във фирмата лица и изискванията на Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа (глава десета).
Допълнително ще закупум слвдното необходимото за изпълнение на целта на дейността оборудване:
- климатична мултисплит система с едно външно и 2 вътрешни тела (ще се монтира на контейнера - за осигуряване на необходимите микроклиматични условия в помещенията за хранене, почивка и санитарно-хигиенно.
- маса за хранене и трапезни столове - 6 бр.
- хладилник, микровълнова фурна, тостер. диспенсър за вода, кафе автомат, дивани 2 бр. - за да могат заетите в предприятието лица да се възползват оптимално от времето за хранене и почивка и да следват рационален режим за хранене.
- бойлер - за санитарно-хигиенното помещение.
Контейнерът и оборудването ще се ползват от всички работещи във предприятието лица. Избора на контейнера и оборудването като вид, технически характеристики и функционалност са направени с оглед създаване на комфорт и условия за пълноценен хранене, кратлотраен отдих и санитарно битово обслужване. |
59 195.88
|
0.00
|