Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 431 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда изпълнение на 4 от допустимите дейности от процедурата, в съответствие с идентифицираните потребности на работещите и дългосрочната политика на фирмата  за устойчиво развитие и създаване на подходящи условия за труд и почивка на разботещите.

       За постигане на заложените цели и очакваните резултати планираме да изпълним следните дейности:
1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.
4. Изграждане на мълниезащитна инсталация - средство за колективна защита от пожар и токов удар
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите - закупуване  на контейнер и оборудване на стаи за   хранене и почивка за работещите в предприятиято.

       Изпълнението на планираните дейности трябва да доведе до следните резултати:
- разработени и внедрени нови "зелени" модели на организация на труд и работни процеси, способстващи за повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда
- осигурена психологическа покрепа, превенция и профилактика  за преодоляване на неблагоприятни въздействия и нагласи на заетите в предприятието.
- осигурена защита за работещите в предприятието от пожар и токов удар, предизвикани от мълнии.
- осигурени подходящи, съвременни условия за хранене и почивка на заетите лица в предприятието.  

       С изпълнението на планираните дейности и постигането на заложените резултати очакваме да постигнем положителен ефект както за всички работещи в предприятието  лица, така и за фирмата като цяло.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Към настоящият момент фирмата няма въведени специални правила и процедури, които да осигуряват ресурсна ефективност и да намаляват въздействието върху околната среда според съвременните разбирания за нуждата от преход към климатично неутрална икономика. При организацията на труда и работните процеси, както и при процедирането с отпадъците, които се получават при товаро-разтоварната дейност - картони, палети, скреч, консумативи на товарните камиони и др., фирмата спазва разпоредбите на националното законодателство и местната нормативна уредба, но смятаме че може да постигнем занчителни подобрения в това отношение. Избора какви конкретни промени или прилагане на 'зелени" модели, очакваме да бъде направен от изпълнителя, на който ще бъде възложено изпълнението на дейността, след обследване и анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 1 000.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Дейността в насочена към всеки от работещите в предприятието - 6 -те лица от целевата група по проекта. До този момент заетите във фирмата не са получавали психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Част от оценените опасности и идентифицитраните рискове в комплексната оценка на риска за "Арев Премиер" извършена от службата за трудова медицина са свързани с психологични фактори като нервно -психично напрежение и умения за работа свързана с отговорности, организация, индивидуални умения и качества. До този момент фирмата не е имала възможност да предприеме специални мерки, свързани с придобиване то на знания и умения на работниците и служителите за справяне с този род рискове. Придобиването на знания и умения в тази област, би помогнало на работещите да се справят по-добре както с ежедневните си задължения, така и при възникване на ситуации, в които тези умения биха се оказали ценни за запазването на нормален работен процес и благоприятна работна атмосфера. Това ще способства развитието на фирмата и човешките ресурси. Психологическата подкрепа ще има за цел да бъдат преодолени нагласи свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Допълнителни теми, които смятаме за подходящи в процеса на психологическото подпомагане са: - Срещани трудности при изпълнението на задачите, организацията на работа и работната среда; - Съвместяване на работа и личен живот, справяне със стресови ситуации; - Лични и колективни цели, индивидуални и колективни резултати, развитие на личностни качества; Избраният изпълнител на дейността ще има за задача да подбере подходящите мерки за психологическа подкрепа, които да бъдат приложни към лицата от целевата група. 1 000.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства - мълниезащитна инсталация.: Базата на предприятието е склад за безалкохолни напитки - 600 кв.м. Склада е със стабилна конструкция, но липсва съвременна мълниезащитна система. В района в който се намира склада има случаи на изгоряла техника вследствие на попадение на мълнии. В рамките на тази дейност планираме да изградим съвременна външна и вътрешна мълниезащитна уредба за обезопасяване на обекта, която да предотвратява опасността от възникване на пожар и токов удар и да осигурява безопасни условия на труд за работещите. В изготвената от службата по трудова медицина оценка на риска за здравето и безопасността на работещите за фиоема "Койте - М" опасността от възникване на пожар е включена като потенциална опасност и фактор оценен във втора степен за работно място складово помещение и длъжност общ работник. Като необходима допълнителна мярка е посочена осигиряване на мълниезащита. Изграждане на мълниезащитна инсталация е включено в мероприятие в утвърдената програма за минимизиране на риска във фирмата. При избора на вида инсталация избрахме активна мълниезащита с изпреварващо действие поради факта, че осигуряват многократно по-голяма защитавана площ (в сравнение с пасивната), надеждност при експлоатация на обекта и са практически вечни при употреба. В запитванията ни за оферти поставигме условие елементите от инсталацията да отговарят на изискванията на действащите в България европейски стандарти, а критичните такива да са придружени са със сертификати и декларации за експлоатационни показатели. Според приложените оферти мълниезащитната инсталация, която ще се проектира и изгради включва следните елементи (различават се с 1 елемент) - Активен мълниеприемник с изпреварващо действие, мачта, контролна кутия, проводници, трегерни носачи, покривни държачи, проводни клеми, мулти клеми, клеми шина - проводник, държачи за фасада, заземителни шини и колове, антикорозионна лента. Изграждането на мълниезащитната инсталация ще е съпроводено с издаване на технически паспорт. Изграждането на съвременна мълниезащитна инсталация ще сведе до минимум опасностите от възникване на пожар и токов удар причинени от мълнии, както за работещите в склада така и за работещите в прилежащия офис и за шофьорите на фирмата, когато не са на курс. Избраната от нас инсталация като качество и обхват ще осигурява зашита и за контейнера за почивка и хранене на заетите във фирмата лица, който планираме да закупим в рамките на настоящият проект. 3 094.80 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите - закупуване на контейнер и оборудване на стаи за хранене и почивка за работещите в предприятиято.: Постоянно заетите лица във фирмата са 6, като през пролетно-летния сезон броят на работещите във фирмата се удвоява в съответствие с нарастване на обемите на търговия и на работа. Въведеният във фирмата физиологичният режим на труд и почивка е неразделначаст от цялостната политика на фирмата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Съобразен е с препоръките в разработеният от службата за трудова медицина "Физиологичен режим за труд и почивка" за "Койте-М' ЕООД, изискванията на Кодекса на труда (раздел III) и Наредба № 15 от 31 май1999 г. Към настоящият момент работещите в предприятието ползват за хранене и почивка обособена част (зона за почивка) от склада на фирмата, без подходящо оборудване, условията не са комфортни, особено през сезоните с високи или ниски температури. Водено от разбирането, че физиологичният режим на труд и почивка е както част от здравословните и безопасни условия на труд, така и важно средство за оптимизиране на труда със значими здравни и икономучески последици, в рамките на тази дейност планираме да осигурим съвременни, здравословни условия за хранене и почивка на работещите в предприятието. За осигуряване на помещения за хранене, почивка и преобличане настоящата дейност планираме да закупим и оборудваме контейнер, който да осигурява подходящи условия на заетите лица за отдих, хранене и преобличане. В контейнера ще са обособени помещения за хранене, краткотраен отдих и санитарно-хигиенно. Закупеният контейнер ще е съвременен, функционален, направен от качествени материали и ще включва санитарно оборудване , ел. инсталация, кухненски модул, 6 бр. гардероби (индивидуални) и 2 бр. пейки. Принадлежащото към контейнера оборудване, заедно с допълнителното, което ще закупим е съобразено с нуждите на работещите във фирмата лица и изискванията на Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа (глава десета). Допълнително ще закупум слвдното необходимото за изпълнение на целта на дейността оборудване: - климатична мултисплит система с едно външно и 2 вътрешни тела (ще се монтира на контейнера - за осигуряване на необходимите микроклиматични условия в помещенията за хранене, почивка и санитарно-хигиенно. - маса за хранене и трапезни столове - 6 бр. - хладилник, микровълнова фурна, тостер. диспенсър за вода, кафе автомат, дивани 2 бр. - за да могат заетите в предприятието лица да се възползват оптимално от времето за хранене и почивка и да следват рационален режим за хранене. - бойлер - за санитарно-хигиенното помещение. Контейнерът и оборудването ще се ползват от всички работещи във предприятието лица. Избора на контейнера и оборудването като вид, технически характеристики и функционалност са направени с оглед създаване на комфорт и условия за пълноценен хранене, кратлотраен отдих и санитарно битово обслужване. 59 195.88 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.