Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
6 600.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите.При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След последната направена оценка на риска от СТМ, се констатира, че Ползваните към момента материи за работните облекла са неподходящи за тази едновременно лабораторно чиста и химически опасна среда. Затова по предписание на СТМ, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.По дейността е предвидено закупуването на следните предпазни елементи:
сабо унисекс-19 бр.
работни обувки-летни-33 бр
зимни обувки-33бр
полугащеризон-зимен-19 бр
яке-зимно-19 бр
полугащеризон-летен-19бр
яке-лятно-19бр
манта-1бр
предпазни очила-18бр
антифони-17бр
полулицева маска-2бр
филтри за маска-2бр
Целевата група по дейността са всички лица в дружеството, вкл. и управителя, които са 33 души,за всеки от тях ще бъдат закупени следните ЛПС и СРО:
инженер производство-2бр-работни обувки-летни,зимни обувки,полугащеризон-зимен,яке-зимно,полугащеризон-летен,яке-лятно,предпазни очила,антифони
машинен оператор-9бр-работни обувки-летни,зимни обувки,полугащеризон-зимен,яке-зимно,полугащеризон-летен,яке-лятно,предпазни очила,антифони,полулицева маска,филтри за маска
техник оптик-6бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки,полугащеризон-зимен,яке-зимно,полугащеризон-летен,яке-лятно,предпазни очила,антифони
куриер-2бр-работни обувки-летни,зимни обувки,полугащеризон-зимен,яке-зимно,полугащеризон-летен,яке-лятно
експерт продажби-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
чистач-хигиенист-1бр-манта,предпазни очила, работни обувки-летни,зимни обувки
търговски представител-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки,
счетоводител-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
асистент офис-2бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
икономист външна търговия-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
контрольор качество-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
експерт труд и работна заплата-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
специалист продажби-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
експерт търговия-2бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
офис мениджър-1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
управител -1бр-сабо унисекс,работни обувки-летни,зимни обувки
В последната направена оценка на риска на дружеството се препоръчва на работещите в производството да бъдат осигурени подходящите ЛПС и СРО.Становището от СТМ във връзка извършена оценка на риска е че работниците използват неподходящо работно облекло и ЛПС.Изготвен е списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие заради веществата,с които се работи като киселини, основи, алкохоли и т.н. ,е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност.ЛПС и СРО, които са предмет на настоящото проектно предложение оrговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с предписанието на СТМ.Средните цени без ДДС на ЛПС и СРО на база събраните две съпоставими оферти са както следва:
сабо унисекс-84,12лв
работни обувки-летни-149,61лв
зимни обувки-150,05лв
полугащеризон-зимен-71,50лв
яке-зимно-98,01лв
полугащеризон-летен-48,98лв
яке-лятно-45,93лв
манта-36,23лв
предпазни очила-32,26лв
антифони-45,13лв
полулицева маска-54,94лв
филтри за маска-18,18лв |
18 040.87
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. СТМ препоръча следните мероприятия да бъдат извършени с цел по-благоприятни условия на труд:поради характера на производството, прозорците не се отварят, което води до застояване и замърсяване на въздуха. На основание чл. 16 и чл.18 от НАРЕДБА № 7 от 23 септември 1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване - Работните помещения и работните места трябва да осигуряват безопасни условия на труд и опазване здравето на работещите.Работещите не трябва да бъдат експонирани при никакви обстоятелства на повишени рискове вследствие на работа в ограничени пространства. За целта бе препоръчано да се поставят мобилни йонизиращи пречистватели на въздуха във всички 7 работни помещения.Двете помещения, в които са разположени двата пясъкоструийни апарата са по 50м2 всяко.Въпреки, че те са оборудвани с филтърни системи, в помещението се разпрзпръскват и наслояват финни прахови частици.Същият се разнася и по други помещения във фирмата, което се отразява на здравословното състояние на работещите. (съгласно чл.16 от НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999 г.) СТМ отправи своята препоръка да се намери ефикасно решение за улавяне на финните прахови частици в тези две работни помещения като осигуряване на две мобилни аспирации с воден филтър. СТМ препоръча за подземното ниво на фабриката, къдети е шлосеро-монтажното помещение и където работят трима работника с шмиргел машини, стационарни бормашини, флексове и заваръчна машина, да се подобрят условията на работната среда, от гледна точка на филтриране с мобилни апарати на възуха.За създаване на по добър комфорт на работа, СТМ препоръча да бъдат сменени на всички тела осветителите с LED пури или LED крушки (с 45000 К-светлинен градус), т.к те дават осветеност близка до естествената дневна светлина.Целодневното седене на неподходящо работно място (бюро и стол) води до увреждане на ОДА(опорно двигателния апарат). Към момента в дружеството се използват обикновени офис столове и бюра, СТМ препоръча закупуването на ергономични работни бюра с регулиране на височината са революционно решение, което ще доведе до редица ползи за здравето на персонала. С тях лицата, които са цял работен ден на бюра, могат да работят изправени, което помага за запазване на правилната стойка на гърба, намалява риска от заболявания, причинени от заседналият начин на живот и подобрява концентрацията.На основание Чл. 25. НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999 г., за Организацията на работа, размерите и подреждането на работното място,бе направена препоръка да бъдат заменени работните бюра и столове за целият админидтративен персонал с ергономични работни бюра и ергономични офис столове. |
47 671.36
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на кът за хранене - 2 броя и кът за спорт, както и оборудване за съблекалните на служителите в производството-гардеробчета.Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
Целевата група по настоящата дейнст са всички заети лица, вкл. и управителя,които възлизат на 33 души, както следва:
инженер производство-2бр
машинен оператор-9бр
техник оптик-6бр
куриер-2бр
експерт продажби-1бр
чистач-хигиенист-1бр
търговски представител-1бр
счетоводител-1бр
асистент офис-2бр
икономист външна търговия-1бр
контрольор качество-1бр
експерт труд и работна заплата-1бр
специалист продажби-1бр
експерт търговия-2бр
офис мениджър-1бр
УПРАВИТЕЛ -1бр
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ са изцяло съобразени с броя на персонала, който ще се възползва от социалната придобивка и са както следва:
бягаща пътека - 1 бр със средна цена за бр. 689,58 лв без ДДС
кростренажор- 1 бр. със средна цена за бр.425,83 лв без ДДС
масажен стол- 1 бр със средна цена за бр. 3370,83 лв без ДДС
гардеробче за съблекалня - 15 бр със средна цена за бр. 175,17 лв без ДДС
маса - 2бр със средна цена за бр. 904,91лв без ДДС
стол -16бр със средна цена за бр. 155,94 лв без ДДС
По предписание на СТМ за преодоляване стреса и намаляване на психичното напрежение на работното място е предписано да се обособи помещение за отдих и почивка със спортни уреди. Към момента такова помещение не е налично в дружеството. Ръководството взе решение за закупуване на маси и столове за обособяване на кътове за хранене на служителите, за целта е предвидено да се обособят два къта - един в общо помещение на третия етаж, където ще бъдат разположени една маса и 8 стола, а другата маса с останалите 8 стола ще бъдат поставени на четвъртия етаж, в затворената/закрита тераса, която е с площ 40 кв.м. Предвидено е фитнес уредите и масажния стол, които също ще бъдат нововъведение за дружеството, да бъдат също разположени на четвърти етаж, в помещението 40 кв.м, тъй като там е просторно и има достатъчно място. Чрез осигуряването на тези уреди и масажния стол, служителите ще имат възможност да раздвижат тялото си, това ще намали умората и стреса и ще подобри тяхното благосъстояние.Гардеробчетата за съблекалня са предвидени да бъдат разположени по следния начин - две гардеробчета ще бъдат монтирани на подземния етаж, в Пясъкострийното помещение, като те ще се ползват от двамата служители, които работят там. Останалите 13 бр. гардеробчета ще бъдат на втори производствен етаж и са запланувани да се ползват от останалите машинни оператори и техник оптиците.
Закупеното оборудване, тип социална придовибка, ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
11 418.50
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.- ПРОДЪЛЖЕНИЕ
: ...продължение на част 1 от Дейност 4:
Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
мобилни пречистватели - 7 бр - ще бъдат поставени във всяко от седемте помещения в дружеството
мобилна аспирация с воден филтър - 2 бр. - за двете работни помещения от по 50 кв.м. всяко.
лед пури - 180 бр. - за всички помещения - производствени и административни с цел осигуряване на светлина, близка до естествената, която да не дразни очите.
ергономично бюро- 7 бр - за административния отдел - 7 броя по следните длъжности:
експерт продажби - 1 бр;счетоводител-1бр;икономист външна търговия - 1 бр. ; контрольор качество-1бр;експерт труд и работна заплата-1бр;експерт търговия-2бр;
ергономичен стол - 19 бр - за административния отдел - 7 броя по следните длъжности:
експерт продажби - 1 бр;счетоводител-1бр;икономист външна търговия - 1 бр. ; контрольор качество-1бр;експерт труд и работна заплата-1бр;експерт търговия-2бр; За производството - 12 бр.: инженер производство-2бр;техник оптик-6 бр;асистент офис - 2 бр; специалист продажби-1 бр; офис мениджър- 1бр
Допълнително на това, ще бъдат доставени и монтирани две вентилационни системи, за следните работни помещения:
смукателна вентилация цех оцветяване на стъкла -1бр
смукателна вентилация цех изрязване на стъкла - 1бр
Чрез смукателните вентилационни системи ще се подобри качеството на въздуха, служителите няма да вдишват вредни химикали и ще се филтрира въздуха в работните помещения.
Средните цени без ДДС за брой на КПС на база събраните две съпоставими оферти са както следва:
мобилни пречистватели-520,25
мобилна аспирация с воден филтър-499,17
лед пури-5,08
ергономично бюро-632,09
ергономичен стол-1772,35
смукателна вентилация цех оцветяване-5397,63
смукателна вентилация пясъко струй-2421,00
Целевата група са всички служители в дружеството, които възлизат на 33 души, вкл. 1 управител.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
0.00
|
0.00
|