Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 442 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Целите на проекта са: адаптиране към промените, създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве, създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето на заетите в „Малтрон“ ООД лица.
Целева група са 10 заети в предприятието лица.

За постигане на целите на проекта са предвидени следните дейности: 
1.Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятието. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група, насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло;
3. Подобряване на факторите на работната среда:
- температурни условия чрез подмяна на неефективни климатици; 
- въздуха в кухнята - чрез осигуряване на допълнителна аспирация;
- микроклимат в заведението - чрез закупуване на прахосмукачка за сухо и мокро почистване;
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на помещение за хранене, създаване на място за почивка на открито.
Ще бъдат изпълнени и дейности, свързани с организацията и управлението на проекта и изпълнението на мерки за информация и публичност. 

Очаквани резултати: 
- Заетите в „Малтрон“ ООД лица ще придобият знания, умения и навици необходими за адаптиране към промените;
- Ще бъде оборудвано помещение за хранене, както и място за почивка на открито, което ще допринесе за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите в предприятието лица;
- Ще бъде обезпечено работно облекло и ЛПС, осигуряващи по-добра и по-ефективна защита от рисковете за съответната длъжност, ще се създаде по-здравословна и добре приспособена работна среда, отчитаща рисковете за здравето на работещите чрез подобряване на температурните условия на работното място, на аспирацията в кухнята и на микроклимата в заведението.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Цел на дейността: Адаптиране на заетите в „Малтрон“ ООД лица към промените Описание и обосновка: Изпълнението на дейността е свързано с необходимостта заетите в „Малтрон“ ООД лица да придобият знания, умения и навици, необходими за адаптиране към промените, свързани с опазването на околната среда - въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите от дружеството продукти. Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги. В нея ще бъдат включени заетите в предприятието лица - 10 души. Дейността ще се реализира чрез комбинация от една или няколко от следните мерки: разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "Малакови" ООД; изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места; обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Предвижда се въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието да бъде свързано с: 1. внедряване на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието; 2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места; 3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. Етапи на изпълнение: Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. Подготвителен етап: избор на изпълнител. Този етап ще стартира в първия месец от изпълнението на проекта, продължителност до 3 месеца. Етап 1.1. ще стартира след избора на изпълнител и ще продължи до 3 месеца; Етап 1.2. ще стартира след приключването на етап 1.1. и ще продължи до 3 месеца; Етап 1.3. ще стартира след приключване на етап 1.2. и ще продължи до 3 месеца; Етап 1.4. ще стартира след етап 1.3 и ще продължи до 5 месеца; Заключителен етап: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката - ще започне след приключването на 1.4. етап, продължителност 1 месец. 2 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето чрез осигуряване на специално работно облекло и ЛПС с подобрени характеристики Обосновка и описание: Осигуряването на работно облекло и ЛПС е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве при работа. Длъжността в предприятието, за която се предвижда замяна на текущо използваното специално работно облекло и ЛПС с такова по-добри характеристики е "Работнок кухня". На тази длъжност работят 4 лица. Подробното описание на текущо използваните специално работно облекло и ЛПС, както и на заменящите го, с техните характеристики и обосновка се съдържат в приложното към проекта Приложение V_Информация за ЛПС. По проекта се предвижда се замяна на текущо използваното работно облекло и ЛПС, с такова осигуряващо по-ефективна защита за длъжността "Работник в кухня" както следва: - Работна туника, заменя текущо използваната работна куртка с къс ръкав и копчета, защото е изработена от по-здрава материя и по-добре предпазва тялото от нараняване, закопчаването е по-сигурно, гърбът е дишащ, което предотвратява изпотяване и настиване; - Работна туника с дълъг ръкав от микрофибър, заменя текущо използваната работна куртка с дълъг ръкав от полиестер, защото е изработена от по-здрава материя и по-добре предпазва тялото от нараняване, закопчаването е по-сигурно, гърбът е дишащ, което предотвратява изпотяване и настиване. - Работен панталон памучен, заменя текущо използвания панталон от полиестер, защото е от хигроскопична материя, предпазваща от настинка при изпотяване, прилепва към кръста и не се изхлузва, което предотвратява от настъпване и спъване. - Работна престилка с нагръдник, заменя текущо използваната къса работна престилка, защото защитава от намокряне, изгаряне и нараняване в по-голяма степен, изработена е от по-здрава материя, предпазва гърдите и по-голяма част от краката. - Работна шапка, заменя текущо използваната кърпа ,защото прибира по-добре косата и я защитава от намокряне, запалване, захващане от въртящи се части на уредите, закрепя се по-сигурно на главата и не се изхлузва. - Антибактериално сабо с каишка, заменя затворените текстилни обувки с връзки, защото е по-леко и удобно, абсорбира енергията при ходене и защитава по-добре краката, захваща се с регулируема каишка, позволяваща по-сигурно закрепване, което предотвратява опасност от изхлузване, спъване и падане. - Топлозащитни ръкавици, заменящи текущо използваните текстилни ръкавици, защото покриват по-голяма част от ръката, по-издържливи са на високи температури, имат външен защитен слой, което предпазва в по-голяма степен от изгаряне и нараняване. Етапи на.изпълнение на дейността: Етап 1: избор на доставчик: начало през първия месец, продължителност до 3 месеца; Етап 2: доставка: начало след приключването на Етап 1, продължителност до 4 месеца; Етап 3: периодично предоставяне на ЛПС за ползване от работниците, съобразно срока за износване: начало след приключването на Етап 2, продължителност до приключването на проекта; Етап 4: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане - ще започне след приключването на Етап 2, продължителност до 2 месеца. 2 897.18 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства: Цел на дейността: Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето и допринася за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малтрон“ ООД. Описание и обосновка: Осигуряването на средства за колективна защита е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени от рискове и опасности, заплашващи тяхното здраве и да бъде гарантирана безопасността на техните работни места. Предприятието има утвърдена програма за минимизиране на риска, която е изготвена въз основа на оценка, направена от служба по трудова медицина. В програмата са включени следните мерки: 1. Защита от неблагоприятен микроклимат (запрашен въздух) на работещите в заведението чрез осигуряване на прахосмукачка за сухо и мокро почистване: Заведението се намира в центъра на града, непосредствено до улица с оживено движение. Капацитетът на заведението е 150 места и се посещава от множество клиенти. То е работно място на 5 сервитьора и 1 салонен управител, които са изложени на неблагоприятен микроклимат, дължащ се на прах и пепел, проникващи отвън и внасяни от посетителите. Към момента подът на обекта се почиства със стандартни методи - метене и ръчно забърсване, което не е достатъчно ефективно. Предвидено е закупуването на професионална прахосмукачка за сухо и мокро почистване с подходящи технически характеристики - мощност над 2500W, вместимост на резервоара 65L, с която да се осъществява ефективно почистване, така че да се намали запрашеността в работното помещение и да се подобри качеството на въздуха, вдишван от работниците. 2. Подобряване на температурните условия в кухнята и в заведението чрез подмяна на климатици: 2.1. Заведението се отоплява с 3 климатика, монтирани преди повече от 10 години, които са морално и физически остарели и често се повреждат. Същите са с намалена ефективност и не осигуряват необходимия температурен комфорт нито в режим на отопление, нито на охлаждане. Във връзка с подобряването на работната среда старите таванни климатици ще бъдат заменени с нови такива с подходящи технически характеристики, съобразени с размера на помещението и условията на експлоатация. определени след консултация със специалисти в тази област. Ще бъдат закупени и монтирани 3 нови таванни касетъчни климатика с подходяща мощност, инверторни, с кръгов поток на въздуха, гарантиращ равномерно разпределение на топлината. Това ще осигури по-добри температурни условия за работещите в помещението 5 сервитьори и 1 салонен управител. 2.2. Кухнята се отоплява с два климатика, монтирани преди повече от 10 години, с които не може да се постигнат достатъчно добри температурни условия на работа нито през зимата, нито през лятото. Климатиците често са морално и физически остарели, често се повреждат и не са ефективни. За да се постигнат оптимални температурни условия същите ще бъдат заменени с два нови климатика с подходяща мощност, съчетаващи най-съвременните технически решения в тази област. Изборът е направен след консултация със специалисти. 3. Подобряване на микроклимата в кухнята чрез поставяне на допълнителна аспирация над фурната: В кухнята на заведението се приготвят редица ястия, при което се образуват изпарения, влошаващи качеството на въздуха. Над газовия котлон и печката има монтиран преди години аспиратор, но той не е достатъчен, за да поеме изпаренията. Необходимо е да се постави допълнителна аспирация над фурната, за да се поемат и отделяните от нея изпарения. Видът и техническите параметри на това оборудване са определени след консултация със специалисти с оглед решаване на проблема. Кухнята е работно място за 4 работници, чиито условия на труд ще се подобрят след реализирането на тази инвестиция. 67 135.82 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Цел: Създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малтрон“ ООД чрез оборудване на стая за хранене и място за почивка на отрито Описание и обосновка: Дейността е свързана с необходимостта от създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите в дружеството лица на базата на анализ на техните конкретни нужди. Набелязани са конкретни мерки във връзка с идентифицираната необходимост от оборудване на стая за хранене и място почивка на открито. 1. Оборудване на стая хранене: На обекта няма обособено място за хранене на персонала. Почивките за хранене на работниците са в различно време, поради сменния режим на работа. Необходимо е да се създаде място за хранене и почивка за 6 работника, което ще се ползва от всички - съответно първа и втора смяна. В кухнята има подходящо помещение, с площ 20 кв.м., вкл. с тоалетна към него с размери 4 кв.м. Помещението се нуждае от ремонт, състоящ се от: подмяна на 3 бр. врати - външна, към кухнята и за тоалетната; полагане на топлоизолация, гипсокартон, шпакловане и боядисване на тавана; измазване и боядисване на стените; полагане на теракот върху пода, който е на замазка; подмяна на ел.инсталацията; монтиране на осветление. Тоалетната също се нуждае от ремонт - полагане на фаянсови плочи по стените, тъй като няма такива; полагане на теракот на пода, който е на замазка; подмяна на стар моноблок. Помещението ще се оборудва и обзаведе като стая за хранене за 6 човека с: хладилник – 1 бр. за съхраняване на храната; кафемашина – 1 бр. за приготвяне на кафе; трапезна маса – 1 бр. и трапезни столове – 6 бр.- за хранене; гардероби - 2 бр. за поставяне на работните дрехи при хранене, кухненски шкаф с мивка - 1 бр. за прибиране на посуда и измиване, климатик стенен - 1 бр. за отопление и охлаждане. 2. Създаване на място за почивка на открито: Всички работещи в предприятието - работници кухня, сервитьори и салонен управител имат нужда от ефективна почивка извън обстановката, шума и миризмите на работните помещения, на чист въздух и зеленина. Почивката на открито допринася за отмора на очите, както и за намаляване на стреса. Доказано е, че почивката на открито е далеч по-ефективна. В предприятието няма оборудван такъв кът. От задната страна на заведението, обаче, има подходящо място тихо, озеленено и безопасно, където ще се поставят комплект градински мебели - ъглов диван, маса и 2 табуретки, както и градински чадър, които ще се използват от работниците за разтоварване и възстановяване през почивките. Градинският комплект е съобразен с броя на работещите в дружеството, а чадъра с площта на къта за почивка. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: избор на доставчици и изпълнител на ремонта на помещението и прилежащия санитарен възел: начало първи месец, продължителност до 5 месеца; Етап 2: извършване на СМР: начало след приключване на етап 1, продължителност до 6 месеца; Етап 3: доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в следната последователност: - доставка и монтаж на климатик; - доставка и монтаж на оборудване: кухненски шкаф с мивка, хладилник, гардероби, трапезна маси и столове, кафе машина; Начало: след Етап 2, продължителност: до 6 месеца. Етап 4: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката начало след приключване на Етап 3, продължителност 1 месец.. 21 981.87 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.