Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. : Цел на дейността:
Адаптиране на заетите в „Малтрон“ ООД лица към промените
Описание и обосновка:
Изпълнението на дейността е свързано с необходимостта заетите в „Малтрон“ ООД лица да придобият знания, умения и навици, необходими за адаптиране към промените, свързани с опазването на околната среда - въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите от дружеството продукти.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда, и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
В нея ще бъдат включени заетите в предприятието лица - 10 души.
Дейността ще се реализира чрез комбинация от една или няколко от следните мерки: разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в "Малакови" ООД; изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места; обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
Предвижда се въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието да бъде свързано с:
1. внедряване на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Етапи на изпълнение:
Дейността включва следните четири етапа, които ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Подготвителен етап: избор на изпълнител. Този етап ще стартира в първия месец от изпълнението на проекта, продължителност до 3 месеца.
Етап 1.1. ще стартира след избора на изпълнител и ще продължи до 3 месеца;
Етап 1.2. ще стартира след приключването на етап 1.1. и ще продължи до 3 месеца;
Етап 1.3. ще стартира след приключване на етап 1.2. и ще продължи до 3 месеца;
Етап 1.4. ще стартира след етап 1.3 и ще продължи до 5 месеца;
Заключителен етап: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката - ще започне след приключването на 1.4. етап, продължителност 1 месец. |
2 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел
Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето чрез осигуряване на специално работно облекло и ЛПС с подобрени характеристики
Обосновка и описание:
Осигуряването на работно облекло и ЛПС е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени и опазени от опасности, заплашващи тяхното здраве при работа. Длъжността в предприятието, за която се предвижда замяна на текущо използваното специално работно облекло и ЛПС с такова по-добри характеристики е "Работнок кухня". На тази длъжност работят 4 лица.
Подробното описание на текущо използваните специално работно облекло и ЛПС, както и на заменящите го, с техните характеристики и обосновка се съдържат в приложното към проекта Приложение V_Информация за ЛПС.
По проекта се предвижда се замяна на текущо използваното работно облекло и ЛПС, с такова осигуряващо по-ефективна защита за длъжността "Работник в кухня" както следва:
- Работна туника, заменя текущо използваната работна куртка с къс ръкав и копчета, защото е изработена от по-здрава материя и по-добре предпазва тялото от нараняване, закопчаването е по-сигурно, гърбът е дишащ, което предотвратява изпотяване и настиване;
- Работна туника с дълъг ръкав от микрофибър, заменя текущо използваната работна куртка с дълъг ръкав от полиестер, защото е изработена от по-здрава материя и по-добре предпазва тялото от нараняване, закопчаването е по-сигурно, гърбът е дишащ, което предотвратява изпотяване и настиване.
- Работен панталон памучен, заменя текущо използвания панталон от полиестер, защото е от хигроскопична материя, предпазваща от настинка при изпотяване, прилепва към кръста и не се изхлузва, което предотвратява от настъпване и спъване.
- Работна престилка с нагръдник, заменя текущо използваната къса работна престилка, защото защитава от намокряне, изгаряне и нараняване в по-голяма степен, изработена е от по-здрава материя, предпазва гърдите и по-голяма част от краката.
- Работна шапка, заменя текущо използваната кърпа ,защото прибира по-добре косата и я защитава от намокряне, запалване, захващане от въртящи се части на уредите, закрепя се по-сигурно на главата и не се изхлузва.
- Антибактериално сабо с каишка, заменя затворените текстилни обувки с връзки, защото е по-леко и удобно, абсорбира енергията при ходене и защитава по-добре краката, захваща се с регулируема каишка, позволяваща по-сигурно закрепване, което предотвратява опасност от изхлузване, спъване и падане.
- Топлозащитни ръкавици, заменящи текущо използваните текстилни ръкавици, защото покриват по-голяма част от ръката, по-издържливи са на високи температури, имат външен защитен слой, което предпазва в по-голяма степен от изгаряне и нараняване.
Етапи на.изпълнение на дейността:
Етап 1: избор на доставчик: начало през първия месец, продължителност до 3 месеца;
Етап 2: доставка: начало след приключването на Етап 1, продължителност до 4 месеца;
Етап 3: периодично предоставяне на ЛПС за ползване от работниците, съобразно срока за износване: начало след приключването на Етап 2, продължителност до приключването на проекта;
Етап 4: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане - ще започне след приключването на Етап 2, продължителност до 2 месеца. |
2 897.18
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства: Цел на дейността:
Създаване на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето и допринася за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малтрон“ ООД.
Описание и обосновка:
Осигуряването на средства за колективна защита е свързано с необходимостта работниците да бъдат защитени от рискове и опасности, заплашващи тяхното здраве и да бъде гарантирана безопасността на техните работни места. Предприятието има утвърдена програма за минимизиране на риска, която е изготвена въз основа на оценка, направена от служба по трудова медицина.
В програмата са включени следните мерки:
1. Защита от неблагоприятен микроклимат (запрашен въздух) на работещите в заведението чрез осигуряване на прахосмукачка за сухо и мокро почистване:
Заведението се намира в центъра на града, непосредствено до улица с оживено движение. Капацитетът на заведението е 150 места и се посещава от множество клиенти. То е работно място на 5 сервитьора и 1 салонен управител, които са изложени на неблагоприятен микроклимат, дължащ се на прах и пепел, проникващи отвън и внасяни от посетителите.
Към момента подът на обекта се почиства със стандартни методи - метене и ръчно забърсване, което не е достатъчно ефективно.
Предвидено е закупуването на професионална прахосмукачка за сухо и мокро почистване с подходящи технически характеристики - мощност над 2500W, вместимост на резервоара 65L, с която да се осъществява ефективно почистване, така че да се намали запрашеността в работното помещение и да се подобри качеството на въздуха, вдишван от работниците.
2. Подобряване на температурните условия в кухнята и в заведението чрез подмяна на климатици:
2.1. Заведението се отоплява с 3 климатика, монтирани преди повече от 10 години, които са морално и физически остарели и често се повреждат. Същите са с намалена ефективност и не осигуряват необходимия температурен комфорт нито в режим на отопление, нито на охлаждане. Във връзка с подобряването на работната среда старите таванни климатици ще бъдат заменени с нови такива с подходящи технически характеристики, съобразени с размера на помещението и условията на експлоатация. определени след консултация със специалисти в тази област. Ще бъдат закупени и монтирани 3 нови таванни касетъчни климатика с подходяща мощност, инверторни, с кръгов поток на въздуха, гарантиращ равномерно разпределение на топлината. Това ще осигури по-добри температурни условия за работещите в помещението 5 сервитьори и 1 салонен управител.
2.2. Кухнята се отоплява с два климатика, монтирани преди повече от 10 години, с които не може да се постигнат достатъчно добри температурни условия на работа нито през зимата, нито през лятото. Климатиците често са морално и физически остарели, често се повреждат и не са ефективни. За да се постигнат оптимални температурни условия същите ще бъдат заменени с два нови климатика с подходяща мощност, съчетаващи най-съвременните технически решения в тази област. Изборът е направен след консултация със специалисти.
3. Подобряване на микроклимата в кухнята чрез поставяне на допълнителна аспирация над фурната:
В кухнята на заведението се приготвят редица ястия, при което се образуват изпарения, влошаващи качеството на въздуха. Над газовия котлон и печката има монтиран преди години аспиратор, но той не е достатъчен, за да поеме изпаренията. Необходимо е да се постави допълнителна аспирация над фурната, за да се поемат и отделяните от нея изпарения. Видът и техническите параметри на това оборудване са определени след консултация със специалисти с оглед решаване на проблема. Кухнята е работно място за 4 работници, чиито условия на труд ще се подобрят след реализирането на тази инвестиция. |
67 135.82
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Цел:
Създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите и самостоятелно заетите лица в „Малтрон“ ООД чрез оборудване на стая за хранене и място за почивка на отрито
Описание и обосновка:
Дейността е свързана с необходимостта от създаване на условия за активен живот и остаряване в добро здраве на заетите в дружеството лица на базата на анализ на техните конкретни нужди. Набелязани са конкретни мерки във връзка с идентифицираната необходимост от оборудване на стая за хранене и място почивка на открито.
1. Оборудване на стая хранене:
На обекта няма обособено място за хранене на персонала. Почивките за хранене на работниците са в различно време, поради сменния режим на работа. Необходимо е да се създаде място за хранене и почивка за 6 работника, което ще се ползва от всички - съответно първа и втора смяна. В кухнята има подходящо помещение, с площ 20 кв.м., вкл. с тоалетна към него с размери 4 кв.м. Помещението се нуждае от ремонт, състоящ се от: подмяна на 3 бр. врати - външна, към кухнята и за тоалетната; полагане на топлоизолация, гипсокартон, шпакловане и боядисване на тавана; измазване и боядисване на стените; полагане на теракот върху пода, който е на замазка; подмяна на ел.инсталацията; монтиране на осветление. Тоалетната също се нуждае от ремонт - полагане на фаянсови плочи по стените, тъй като няма такива; полагане на теракот на пода, който е на замазка; подмяна на стар моноблок.
Помещението ще се оборудва и обзаведе като стая за хранене за 6 човека с: хладилник – 1 бр. за съхраняване на храната; кафемашина – 1 бр. за приготвяне на кафе; трапезна маса – 1 бр. и трапезни столове – 6 бр.- за хранене; гардероби - 2 бр. за поставяне на работните дрехи при хранене, кухненски шкаф с мивка - 1 бр. за прибиране на посуда и измиване, климатик стенен - 1 бр. за отопление и охлаждане.
2. Създаване на място за почивка на открито:
Всички работещи в предприятието - работници кухня, сервитьори и салонен управител имат нужда от ефективна почивка извън обстановката, шума и миризмите на работните помещения, на чист въздух и зеленина. Почивката на открито допринася за отмора на очите, както и за намаляване на стреса. Доказано е, че почивката на открито е далеч по-ефективна.
В предприятието няма оборудван такъв кът. От задната страна на заведението, обаче, има подходящо място тихо, озеленено и безопасно, където ще се поставят комплект градински мебели - ъглов диван, маса и 2 табуретки, както и градински чадър, които ще се използват от работниците за разтоварване и възстановяване през почивките. Градинският комплект е съобразен с броя на работещите в дружеството, а чадъра с площта на къта за почивка.
Етапи за изпълнение на дейността:
Етап 1: избор на доставчици и изпълнител на ремонта на помещението и прилежащия санитарен възел: начало първи месец, продължителност до 5 месеца;
Етап 2: извършване на СМР: начало след приключване на етап 1, продължителност до 6 месеца;
Етап 3: доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в следната последователност:
- доставка и монтаж на климатик;
- доставка и монтаж на оборудване: кухненски шкаф с мивка, хладилник, гардероби, трапезна маси и столове, кафе машина;
Начало: след Етап 2, продължителност: до 6 месеца.
Етап 4: оформяне на финансово-счетоводните документи, документиране и отчитане на доставката начало след приключване на Етап 3, продължителност 1 месец.. |
21 981.87
|
0.00
|