Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 296 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Кандидат по настоящата процедура е "ВЕТЕЙДА 2" ЕООД. Дружеството има дългогодишна история и опит в сферата производството на горно и долно облекло,  като развива дейността си в собствен шивашки цех, находящ се в град Враца, улица  "Драган Цанков" № 1.
С настоящата проектна инициатива, кандидатът желае да адаптира, повиши и подобри условията на труд на  всички свои служители, които са включени в целевата група по проекта - общо 19 лица.  За да реализира тези цели, дружеството планира свойте дейности в следните направления:
1. разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места;
2. закупуване на лични предпазни средства и  колективни предпазни средства;
3. изграждане на кът за хранене и кът за отдих и почивка. 
Стремежа на дружеството е  да подобри условията на труд, да повиши безопасността на заетите лица и да осигури по-добри модели на работа. Ръководейки се и от препоръките на трудова медицина, по проекта са залегнали тези основни дейности, тъй като те ще допринесат за изпълнението на заложените цели и индикатори по програмата.
По проекта са включени основни и ключови колективни предпазни средства, съобразявайки се с моментното си състояние. Кандидатът оперира в настоящият шивашкия цех от 2023 година, като до тогава е работил в по-малко помещение. Цехът е на три етажа – първи етаж е обособен за магазинна част и склад, вторият етаж – за производствена дейност с машини и оборудване за шиене, третият етаж – към този етап не се използва, като се предвижда на него да се обособи кът за хранене и почивка.  Влагането на финансов ресурс в сграден фонд и  технологично оборудване е намалил възможността на дружеството да закупи  голяма част  от заявените по- проекта колективни предпазни средства. Всеки един от завените разходи произтича от определен риск и е насочен към повишаване  безопасността на работа и осигуряване на по-добри условия на труд.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места във "Ветейда 2" ЕООД: Дейността е насочена към разработване и внедване на зелени работни карти за целевата група по проекта - 19 лица и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд „Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 3 800.00 0.00
Дейност 2 "Организация, управление и отчитане на проектните дейности": Предвижда се след подписване на договор с УО да бъде направен избор на изпълнител за извършване на управление и отчитане на проекта от външна фирма изпълнител. След като бъде избрана фирма за извършване на управлението и отчитането на проекта, на нея ще бъдат възложени следните дейности и задачи: - изготване и провеждане на процура за избор на изпълнител за дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд; - изготване и провеждане на процура за избор на изпълнител за дейност 3 Закупуване на ЛПС ; - изготване и провеждане на процура за избор на изпълнител за дейност 4 Закупуване и внедряване в дейността на колективни предпазни средства - изготване и провеждане на процура за избор на изпълнител за дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“ - изготване и провеждане на процура за избор на изпълнител за СМР дейности за осъществяване на дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“ След провеждане на процедурите, всички документи ще бъдат изпретени за съгласуване и одобрение от УО. След получаване на становище за одобрение на дейностите, ще се пристъпи към изпълниние на договорите с избраните изпълнители. Предвижда се закупуване на заявените активи, извършване на СМР и внедряване на зелени работни модели. При изпълнение на всички дейности ще бъдат спазвани правилата за информиране и публичност, в съответстствие с изисванията на процедурата. След закупуване на колективните предпазни средства ще бъде подаде искане за междинно плащане. След закупуване на ЛПС и извършване на дейност 5 ще бъде подаден финален отчет и искане за окончателно плащане. 21 452.43 0.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“: Дейността включва закупуване на предпазни ръкавици /с пет пръста/ за 2 лица на длъжност крояч. Дружеството до момента е закупило веднъж метални ръкавици за кроячите, но поради не добре направен избор те са големи и неудобни за работа. Затова, в настоящата проекта идея са заложени метални ръкавици, които ще бъдат с 5 пръста, така че да осигурят мобилност на ръката и са в размер S, така че да стоят пристегнато към ръката и да не се вадят. Наличните в момента се вадят и не позволяват процеса по кроене и рязане на платове да бъде безопасен. Необходимостта от закупуването на предпазни ръкавици се изразавя в следното: - Предотвратяване на наранявания: Кроячите често работят с остри инструменти като ножици и ножове за кроене. Металните ръкавици ще осигурят важна защита срещу порязвания и други наранявания, които могат да възникнат при работа с тези инструменти. Използваните към момента, поради несъобразеният размер се радят и не осигурят защита. Предвидените по проекта ще бъдат в размер, съобразен с 2 лица на длъжността крояч. Увеличаване на безопасността при работа: Оборудването на кроячите с метални ръкавици директно допринася за повишаване на общата безопасност на работното място. Това не само предпазва служителите, но и демонстрира ангажимент към спазването на високи стандарти за здраве и безопасност на работа. Съответствие с регулаторни изисквания. Намаляване на професионалния риск и свързаните разходи - намаляването на риска от наранявания не само защитава работниците, но и може да доведе до по-ниски разходи за дружеството в дългосрочен план, намалявайки необходимостта от медицинско обслужване и време за възстановяване при инциденти. Подобряване на работната продуктивност и морал: предоставянето на подходяща защита може да увеличи увереността на служителите в своята безопасност, което от своя страна подобрява тяхната работна ефективност и общия морал. Дългосрочна инвестиция в здравето на служителите: инвестицията в качествени метални ръкавици е дългосрочна инвестиция в здравето и безопасността на служителите, което подчертава отговорния подход на организацията към своите работници. Изброените по-горе предпоставки, определят нуждата от придобиране на металните ръкавици за кроячи като обоснована и целесъобразна. 305.00 0.00
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: Дружество “ВЕТЕЙДА 2” ЕООД е избрала основни и ключови колективни предпазни средства, съобразявайки се с моментното си състояние като представяме обосновка за нуждите от всяко едно колективно средство, заявено по настоящата програма: Към момента дружеството разполага с три климатика / разположени на 1-ви и 2-ри етаж/. Предвижда се закупуване на 5 броя климатици, които ще бъдат поставени на всеки един от етажите и позволят цялостно обектът да бъде климатизиран. Цехът не разполага с други уреди за подобряване на микроклимата, а дейността определя висока запрашеност в помещенията. За минимизиране на риска се предвижда закупуване на 6 броя въздухопречистватели, по три на всеки етаж, което ще осигури благоприятен микроклимат в помещенията. Кандидатът разполага с професионални гладачни системи, тъй като този процес е основен в дейността. Тези системи при гладене отделят парата в помещението, при всички работещи, което влошава качеството на въздуха и създава влажна и некомфортна работна среда. Дружеството желае да внедри професионални гладачни системи с вакуум и издухване на парата през комин, което ще намали значително влажността и ще подобри въздушните условия в помещението. Продължителното излагане на влажен въздух и високи температури може да доведе до респираторни проблеми и други здравословни проблеми сред работниците. Новите гладачни системи ще помогнат за намаляване на тези рискове. Предвиждат се закупуване на 2 броя системи за професионално гладене за 2 лица на длъжност гладач, като всяка система включва парогенератор, 2 броя маса за гладене / за междинна и за готова продукция/ с вакуум и издухване и вертикален комин. Системите, които в момента кандидатът използва нямат вакуум и издухване и същевременно тези спецификации не могат да бъдат монтирани към съществуващите и използвани в цеха системи. Това налага модернизиране на дейността и подобряване на условията на труд чрез внедряване на заявените системи, като ефектът ще бъде не само елиминиране на здравословни рискове при гладачите, но и на всички заети лица – на цялата целева група, тъй като са в едно помещение. В момента, при кроенето се използват ножове за рязане на платовете и разкрояване, което създава опасност при работа. Предвижда се за 2 лица- кроячи, освен метални ръкавици, да се закупят дискови ножици. Ножиците имат предпазители, което намалява риска от наранявания, които могат да възникнат при работа с традиционни ножове за кроене. Предпазителят служи като бариера между острието и ръцете на крояча, което значително намалява вероятността за порязвания. Работата с дискови ножици изисква по-малко физическо усилие в сравнение с традиционните ножове, което намалява напрежението в ръцете и китките и предотвратява професионални заболявания като тендинит. Кандидатът разполага с работни столове за заетите лица, които отговарят на нормативните изисквания, но не осигуряват достатъчно ергономия на работното място. Затова се предвижда за 14 лица, част от целевата група / 12 шивачки, 1 продавач-консултант, 1 технолог, тъй като дейността им налага използване на актива/ да се закупят ергономични работни столове. Ергономичните столове са специално проектирани да поддържат правилната стойка и да намалят физическото напрежение при дълготрайна седяща работа. Предвидените по проекта столове ще осигурят адекватна поддръжка на гърба, кръста и китките, което е от съществено значение за предотвратяване на мускулно-скелетни проблеми и ще минимизират риска от развитие на хронични заболявания като болки в гърба, шията и кръста, както и други свързани със заседналата работа проблеми. Описанието продължава в другата секция. 149 673.05 0.00
Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“: Дружеството, разширявайки своята дейност, е закупило сграда през 2023 година. на три етажа. Третият етаж е предвиден за изграждане на кът за хранене и място за отдих и спорт. Към настоящият момент този етаж е необитаван и не се използва. Кандидатът не разполага с помещение за хранене, отдих и спорт. Предвижда се по проекта, третият етаж да бъде обособен за тези цели, като ще бъде направена вътрешна изолация на етажа. Ще бъде обособен кът за хранене, който включва: - маса за хранене; - 19 стола с облегалка за цялата целева група; кухненски бокс оборудван с кафе машина, абсорбатор, фурна за вграждане, хладилник, диспенсър за вода, кухненски шкафове, кухненска мивка. Изборът на кът за хранене, вклюващ оборудване в него е определен от нуждите на целевата група да могат спокойно да направят и притоплят обяда си. Наличието на кухненски бокс, оборудван с основни уреди като фурна за вграждане, хладилник и кафе машина, създава удобно и функционално място за хранене на служителите. Това позволява на работниците да приготвят или съхраняват своя обяд на място, което е по-здравословно и икономически изгодно от външното хранене. Предоставянето на място за почивка и хранене помага за намаляване на стреса и умората, като дава възможност на служителите да се отпуснат и възстановят енергията си за остатъка от работния ден. Предвижда се на същият етаж да бъде обособен кът за отдих и спорт, тъй като до момента дружеството не разполага с подобно място. Ще бъдат закупени 3 актива, както следва: - 1 брой бягаща пътека; - 1 брой кростренажор; -1 брой масажен стол; До момента, кандидата не е успял да осигури на свойте служители подобно място за отдих и спорт. Чрез закупуването и внедряването им, цялата целева група от 19 лица ще може да спортува и релаксира в отреденото за това време. Направеният избор се обосновава на следните причини: Подобряване на Физическото Здраве на Служителите: Бягащата пътека и кростренажорът предлагат отлична възможност за кардио тренировки, които са от съществено значение за поддържане на добро физическо здраве. Редовните упражнения могат да подобрят сърдечно-съдовото здраве, да намалят риска от хронични заболявания и да подобрят общата физическа кондиция на служителите. Намаляване на стреса и увеличаване на психическото благополучие: Физическата активност е доказано средство за намаляване на стреса и подобряване на психическото благополучие. Спортният кът ще предложи на служителите място, където могат активно да се отпуснат и да се справят с напрежението от работата. Подобряване на работната продуктивност: Редовната физическа активност е свързана с повишаване на енергията, подобряване на концентрацията и увеличаване на работната продуктивност. Това може да доведе до по-висока обща ефективност в работния процес. Подобряване на морала и удовлетвореността от работата: Предоставянето на удобства като кът за отдих и спорт показва грижа за благополучието на служителите, което може да повиши тяхната удовлетвореност от работата и лоялността към компанията. Масажният стол предлага възможност за бързо възстановяване след стрес или физическа умора. Това може да помогне на служителите да се възстановят по-бързо и да се върнат към работата си с подновени сили. Наличието на тези удобства спомага за създаване на здравословна корпоративна култура, която насърчава служителите да водят по-активен и здравословен начин на живот. Предвижда се закупуване и поставяне на етажа на 19 броя шкафове за съблекалня за цялата целва група. До моментът кандидатът не е закупил и поставил шкафове за всеки един служител. Към момента се използва зона на втория етаж, където служителите да оставят своите дрехи, обувки и да облекат работните си. Закупуването на индивидуални шкафове за всеки един предоставя на служителите сигурно място за съхранение на лични вещи, дрехи и обувки. Това намалява риска от кражба или загуба на лични предмети и дава на служителите усещане за лично пространство и сигурност. 40 036.26 0.00
Извършване на текущ ремонт за осъществяване на Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.“ : Предвижда се на третият етаж в сграда на на цеха, находяща се на улица "Драган Цанков" № 1 в град Враца да бъде извършен текущ ремонт. Сграда е собственост на дружеството. Закупена е през 2023 година и цехът е преместил своята дейност там. Два от етажите са ремонтирани и обособени за работа, но третият етаж до момента не е обособен и не е извършван ремонт в него поради липса на достатъчно средства. Настоящото състояние на етажа е циментова замазка на пода и стените и тавана и сменена дограма на прозорците. Чрез настоящата проектна инициатива се предвижда третият етаж да бъде обособен с кът за хранене и кът/ място за отих и спорт и да бъдат поставени шкафчета за съблекалня. За целта е необходимо извъшването на текущ ремонт на етажа, с площ от 160 кв. метра, който включва вътрешна изолация със следните смр дейности: - поставяне на окачен таван от гипсокартон, шпакловка и боядисване с латекс на 160 кв. м. - поставяне на гипсокартон на стени, шпакловка и боядисване с латекс на 134 кв. м. Необоходимостта от текущ ремонт, за да се обособи помещението е следната: Ремонтът и обновяването на третия етаж ще подобрят общите условия на труд за служителите. Обособяването на кът за хранене и отдих ще осигури на работниците място, където могат ефективно да си почиват и да се хранят, което е от съществено значение за тяхното физическо и психическо благополучие. Обособяването на третия етаж със специализирани зони за хранене, отдих и спорт е стъпка към създаването на многофункционално и интегрирано работно пространство. Това подобрява общите условия на труд и предлага на служителите възможности за балансиране на работа и почивка.Ремонтът ще включва подобрения, които ще осигурят комфорт и удобства за служителите. Такива подобрения са основополагащи за създаването на стимулираща и здравословна работна среда. Предоставянето на подходящи места за отдих и релаксация може да намали нивата на стрес сред служителите и да повиши тяхната обща ефективност и продуктивност. Създаването на пространства за обща употреба като кът за хранене и отдих насърчава социалните взаимодействия между служителите и подпомага укрепването на корпоративната култура. В обобщение, текущият ремонт на третия етаж е ключов за създаването на подобрена, здравословна и стимулираща работна среда, която спомага за повишаване на благополучието и продуктивността на служителите, както и за укрепване на общата устойчивост и конкурентоспособност на дружеството. 20 710.00 0.00
Продължение - Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: Предвижда се закупуване на нови 4 ергономични работни маси – за кроячите, за опаковчика и за технолога. В момента работните маси не са ергономични. Предвижда се по проекта да се закупят ергономични, специално съобразени за дейността, със секции за платове при кроячите, така че да не се налага повдигане на топовете, а при опаковчика да има добра организация на продукцията като по този начин ще се осигури оптимална работна височина и позиция, което намалява физическото напрежение, свързано с неправилна стойка или повторителни движения. Внедряването на ергономични работни маси намалява риска от развитие на хронични заболявания, свързани с неправилна стойка, като болки в гърба, шията и кръста, улеснява и ускорен работния процес, особено при задачи, изискващи прецизност и внимание към детайлите, като кроене и опаковане. В момента, в производството, част от целевата група -шивачи, гладачи, технолог и кроячи работят с малки помощни масички, където поставят готовата и подготвителна продукцията и материалите, когато работят. Целевата група не разполага с добре организирано пространство, тъй като всички материали са струпани на едно място / и изработените и скроените, както и спомагателните материали/. Това затруднява процеса на работа, преви го неефективен, а множеството материали струпани на едно място крият рискове при работа. Предвидено е закупуване на помощни масички и шкафчета за шивачките за подреждане и разпределяне на материали при работа. Ефектът от тези активи е подобрена организация на работното пространство, безопасно място за поставяне на инструменти и материали, което намалява вероятността за случайни наранявания, свързани с падане на предмети, поддържане на ергономична работна позиция чрез правилно проектиране, по-чиста и подредена среда, която е по-безопасна и по-малко стресираща за работа. Подобрена ергономия. Наличието на подходяща инфраструктура за съхранение и организация на работното място спомага за поддържането на по-здравословна и безопасна среда, което е от съществено значение за дългосрочното здраве на служителите. За кроячите е заявен органайзер за кройки с предпазители от прах. Кандидатът не разполага с такъв. Кройките се окачват на щендер, като при често минаване позволява те да падат, да се цапат, да събират прах. Предвиден е органайзер за кройки с модули. Чрез органайзера кройките ще се предпазят от замърсяване и повреждане: с предпазителите от прах и структурата на модулите, кройките ще бъдат защитени от прах, мръсотия и други външни замърсители, които могат да повредят или оцапат материалите. Подобрената организация и чистотата на работното място допринасят за по-здравословна работна среда, като намаляват риска от алергии и респираторни проблеми, свързани с праха. При настоящата система, където кройките се окачват на щендери, съществува риск те да падат, което може да доведе до спъване/падане на служител или допълнителна работа със събирането и почистването им. Органайзерът ще предотврати тези инциденти. Ключово колективно предпазно средство, с което до момента дружеството не разполага е система органайзер за шевни материали и конци против прах. Чрез тази система всички материали ще бъдат подредени и защитени чрез вратички от събиране на прах и пепел. Ефектът от дейността е в подобрена хигиена и чистота на работното място - съхраняването на материали и конци в закрити органайзери намалява натрупването на прах и пепел. Това е особено важно в шивашката индустрия, където чистотата на материалите е ключова за качеството на крайния продукт. Друг ефект от внедряване на актива е намаляване на риска от алергии и респираторни проблеми - намаляването на праха в работната среда е важно за предотвратяване на респираторни проблеми, алергии или други здравословни проблеми сред работниците. Продължава на др. секция. 0.00 0.00
Продължение - Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд“: Съхраняването на материалите в чиста, суха и организирана среда допринася за предотвратяване на условия, които могат да влошат здравето на служителите. Инвестицията в подобрения, които улесняват ежедневната работа и подобряват работната среда, може да повиши удовлетвореността на работниците и да намали стреса. Кандидатът е включил в проекта закупуване на модулни секции за разпределяне на платове и работна количка на колела за пренос на платовете. Към момента, дружеството не разполага с подобни активи. Топовете с платовете са поставени в склада , хоризонтално разположени, един върху друг на няколко рафта. От там, кроячи ги повдига ръчно и ги носи на хаспела, за да се качат на вторият етаж в производственото помещение. Именно тези дейности по повдигане на тежестта на платовете, както и носенето им до хаспела налагат са се помисли за по-добро решение и организиране на процесите. Това налага закупуването на модулните секции – 14 броя, като се предвижда всеки топ с лат да бъде вертикално поставен в секцията. Когато е необходимо, кроячът ще отиде, ще изтегли топа с плат или ще отреже необходимото количество без да се налага да повдига целият топ. При необходимост от по-големи количества плат или в случай, че трябва да се натоварят няколко топа ще се използва работната количка, която има достъп от модулната секция до хаспела, което позволява платовете да не се повдигат или носят. Ефектът, от закупуване и внедряване в дейността на модулните секции и работната количка се изразява върху условията на труд за служителите, което включва: -Намаляване на физическото напрежение и риска от травми: текущата необходимост от ръчно повдигане и носене на тежки топове с плат представлява значителен риск от мускулно-скелетни травми. Модулните секции и работната количка ще намалят тази физическа натовареност, като по този начин се предотвратят травми и се повиши безопасността на работното място. - Подобряване на ефективността и продуктивността на работа: Улесняването на достъпа до платовете и тяхното транспортиране ще повиши ефективността на работния процес. Служителите ще могат бързо и лесно да достигат до необходимите материали, което ще намали времето за изпълнение на задачите. - Повишаване на морала и удовлетвореността на работата: подобрените условия на труд и вниманието към здравето и безопасността на служителите могат да повишат общото удовлетворение и морал на работниците. - Намаляване на риска от работни злополуки: с намаляването на необходимостта от ръчно повдигане и носене на тежки топове с плат, се намалява рискът от злополуки, свързани с падане или хлъзгане. Тези подобрения представляват дългосрочна инвестиция в физическото и психическото здраве на служителите, като по този начин спомагат за намаляване на болничните отсъствия и свързаните с тях разходи за дружеството. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.