Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси ще бъде свързано с:
1.внедряване в предприятието на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда в предприятието и/или
2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места и/или
3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Предвидено е дейността да се реализира в посочената логическа последователност:
1.1 Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2 Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на СОВА 1 ЕООД и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3 Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4 Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
Дейността ще обхваща служителите на следните работни места (целева група за дейността), които са част от целева група по проекта:
Оператор сигурност – 5 лица
Отчетник счетоводство – 1 лице
Организатор охрана – 1 лице
Общо 7 лица, заети във фирмата, към момента на подаване на проектното предложение.
Основните проблеми и нужди на целевата група са свързани с необходимост от въвеждане на промени в работната среда за осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и по-ефективно използване на ресурсите. Избраните като целева група работни места се характеризират с автономност по отношение на разходваните ресурси, поради което е от изключителна важност служителите на тези длъжности да въведат зелени практики, чрез които да се подобри ресурсната ефективност на работните места. Въвеждането на „зелени“ практики за длъжностите от целевата група ще отговори на нуждите на служителите, които ги заемат, като имат положителен ефект върху качеството на работното място и ще разрешат идентифицираните проблеми на целевата група, свързани с необходимостта от внедряване на екологосъобразни дейности за подобряване на работната среда и по-ефективно използване на ресурсите.
Дружеството счита, че описаните по-горе работни места на служители като част от целевата група са подходящи за изследване и въвеждане на „зелени“ модели на работа, които в последствие ще могат да се разгърнат и в останалите работни звена на дружеството.
Зелените работни места създават възможности за фирмата да допринесе за опазването на околната среда и съчетаването на икономическия растеж с екологична отговорност. Това подобрява образа на дружеството и укрепва връзката му с обществото. Преходът към зелени модели на работа налага необходимостта от организационни промени. С реализиране на дейността тези промени могат да включват създаването на по-здравословна работна среда, което може да подобри удовлетвореността на заетите лица във фирмата. |
1 400.00
|
1 400.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Дейността включва закупуването на специално работно облекло (СРО), съобразно идентифицираните потребности от защита от различни видове риск за лица заети във фирмата. Предвиденото за закупуване СРО има функцията на защитни средства, предназначени за различни части на тялото на заетите лица, както е описано в приложения към формуляра Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО за безопасност и здраве при работа.
Закупуването на ново СРО ще осигури допълнителна защита от различните външни влияния в процеса на изпълнения на трудовите задължения, намалявайки значително рисковете от инциденти на работното място.
За общо 20 бр. служители (на длъжности: Сътрудник охрана – 18 лица и Охранител – 2 лица) по проекта ще бъде закупено следното СРО:
1. Зимно предпазно облекло - яке (20 бр), за защита на тялото и горните крайници
Наличното към момента СРО предпазва служителите от неблагоприятен микроклимат при работа на открито, съгласно минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда. За да ги надгради и да постигне по-добро ниво на предпазване на служителите, съгласно Оценката на риска и Утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и СРО фирмата предвижда да закупи Зимно предпазно облекло - яке (20 бр), което да осигурява защита както от неблагоприятен микроклимат при работа на открито, така и следните защити:
-водоустойчивост – необходимо, защото служителите осигуряват охрана на различен тип обекти при външни условия, в т.е. при дъжд и сняг.
-светлоотразителни ленти съгласно EN ISO 20471:2013+A1:2016, необходими, за по-добра видимост на служителите, тъй като ще се осигури по-добра видимост на охранителите при посещение на охраняваните обекти разположени на пътното платно, на места с други участващи товарни машини и др.
-трудногоримост съгласно EN ISO 11612:2015 – необходимо, защото ще защити служителите при осигуряване на охрана в обекти, като производствени бази, фотоволтаични паркове, въгледобивни дружества, в които дейностите им са свързани с използването на механични устройства, които генерират искри и огнени струи.
2. Зимно предпазно облекло - панталон (20 бр.), за защита на долните крайници
Наличното към момента СРО предпазва служителите от неблагоприятен микроклимат при работа на открито, съгласно минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда. За да ги надгради и да постигне по-добро ниво на предпазване на работещите, съгласно Оценката на риска и Утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло фирмата предвижда да закупи Зимно предпазно облекло - панталон (20 бр.), който да осигурява защита както от неблагоприятен микроклимат при работа на открито, така и следните защити:
-водоустойчив – необходимо, защото служителите осигуряват охрана на различен тип обекти при външни условия, в т.е. при дъжд и сняг.
-светлоотразителни ленти съгласно EN ISO 20471:2013+A1:2016, необходими, за по-добра видимост на служителите, тъй като ще се осигури по-добра видимост на охранителите при посещение на охраняваните обекти разположени на пътното платно, на места с други участващи товарни машини и др.
-трудногоримост съгласно EN ISO 11612:2015 – необходимо, защото ще защити служителите при осигуряване на охрана в обекти, като производствени бази, фотоволтаични паркове, въгледобивни дружества, в които дейностите им са свързани с използването на механични устройства, които генерират искри и огнени струи.
Продължава в т. Начин на изпълнение. |
23 000.00
|
23 000.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е насочена към осигуряване на колективни предпазни средства за служителите във фирмата, съобразно идентифицираните рискове и нуждата от:
1. Защита от неблагоприятен микроклимат – предвидено е закупуването на Климатик (тип сплит) BTU 12000 (2 бр)
2. Ергономия при работа – предвидено е закупуването на Ергономичен офис стол (3 бр)
Основната дейност на СОВА 1 ЕООД е сигнално-охранителна дейност (СОД) и денонощна охрана с мониторинг център и автопатрули.
1. Поддейност 1: Защита от неблагоприятен микроклимат
За да осигури по-здравословни и безопасни условия на труд за служителите си, фирмата иска да закупи Климатик (тип сплит) BTU 12000 (2 бр).
Необходимостта от закупуването на Климатици (тип сплит) произлиза от идентифицираната опасност и е разписана в приложената към проектното предложение Утвърдена програма за минимизиране на риска. Съгласно нея, с тях ще може да бъде подобрен микроклимата в офис помещения на служителите на фирмата.
Закупените 2 бр. Климатик (тип сплит) 12000 BTU ще бъдат разпределени както следва:
-1бр. в офис „Операторна“, където работят на смени общо 5 лица на длъжност Оператор сигурност
-1бр. в офис „Деловодство“, където работи 1 лице на длъжност Отчетник счетоводство.
Към настоящия момент в описаните офиси няма оборудване, което да поддържа подходящ микроклимат за работа, което прави трудно поддържането на предписаните в нормативните документи оптимални условия на труд. Това води до повишен риск от заболеваемост сред работниците и вреди на тяхното здраве. Предвидените за закупуване Климатиците (тип сплит) са съобразени с нуждите на служителите и размерите на офисите и ще отговарят на съвременните изисквания за енергийно ефективно оборудване. Също така ще разполагат с филтри и режими за прочистване на помещенията от вируси и бактерии, което допълнително ще допринесе за подобряване на здравето на служителите и ще затрудни разпространението на заразни болести вътре във фирмата.
Целевата група при изпълнението на поддейност 1 ще обхваща общо 6 лица, работещи в офис помещенията и заети във фирмата към момента на подаване на проектното предложение.
2. Поддейност 2: Ергономия при работа
Предвидено е осигуряването на ергономия на работа за служителите, за които са предназначени и са целева група за поддейност 2, на длъжности, които изискват повече от 4 часа на ден работа в седнало положение на тялото на бюро.
Фирмата желае да закупи общо 3 броя Ергономични офис столове разпределени както следва:
-2бр. за офис „Операторна“, където работят на смени общо 5 лица на длъжност „Оператор сигурност“ (по 2-ма служители на смяна)
-1бр. за офис „Деловодство“, където работи 1 лице на длъжност „Отчетник счетоводство“.
Замяната на обикновените офис столове (използвани в момента) с ергономични такива е част от Утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието. Служителите на изброените длъжности работят продължително време в седнало положение на тялото на бюро. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция заболяванията на опорно двигателния апарат и по-голям комфорт на работно място е наличието на специални ергономични столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите.
Ръководството на фирмата осъзнава, че наличните офис мебели не са ергономични и предразполагат към развитие на хронични заболявания, поради неергономичната си форма. За да се справи с този проблем ръководството на фирмата предвижда закупуването на 3 бр. нови ергономични офис стола, съобразно списъка на работните длъжности във фирмата, които трайно да редуцират риска от придобиване на такъв тип увреждания.
Продължава в т. Начин на изпълнение. |
7 910.00
|
7 910.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: За подобряване работна среда за служителите си, СОВА 1 ЕООД предвижда да осигури социални придобивки за служителите - помещение за спорт и помещение за хранене и краткотраен отдих, чрез закупуване на оборудване и обзавеждане за тях.
Чувството за удовлетвореност на работника е все по-значим фактор за подобрена производителност на труда в съвременният свят на дигитализация и роботизация. Социалните придобивки допринасят изключително много за изграждане на лоялност на служителите към фирмата. При всички случаи, те са важен елемент от общата мотивация, която фирмата предоставя на персонала. А мотивацията е ключът към професионално израстване, гаранция за това, че служителите ще приемат за своя мисията на фирмата и ще работят по-ефективно.
Това обуславя и нуждата на предприятието да осигури социалните придобивки, част от дейността, за служителите си.
Поддейност 1. Закупуване на оборудване за помещение за спорт
Като част от поддейност 1 е предвидено закупуване на оборудване за помещение за спорт, включващо:
- Бягаща пътека – 1 бр.
- Кростренажор – 1 бр.
- Мултифункционален уред – 1 бр.
Към момента във фирмата има свободно място, което желае да обособи като помещение за спорт, но липсва оборудване. Чрез закупуването на необходимите уреди за спорт (оборудване), фирмата ще може да осигури на служителите си нова социална придобивка – възможност за спорт на работното място. Това ще спомогне за постигане на необходимия за служителите здравословен баланс между професионалния и личния живот и ще изгради ангажираност в тях и ще спомогне за подобряване на психо-физическото им здраве.
Предвиденото за закупуване оборудване е подбрано с цел осигуряване на максимално богато разнообразие от опции за тренировка за служителите на фирмата, като всеки уред е съобразен и с нуждите на служителите за укрепване и подобряване на физическото им състояние спрямо изпълняваните работни задължения.
Редовната употреба на бягаща пътека подобрява работата на сърдечно-съдовата система, намалява риска от поява на диабет и болки в ставите и мускулите. Здравето на сърцето, мускулната сила и издръжливост могат да бъдат подобрени – мускулите на краката, корема и ръцете също – като същевременно се укрепва костната плътност с трениране на бягаща пътека. Подходяща е за използване от всички служители на фирмата.
Кростренажорът съчетава движения от спортове като каране на ски, бягане и стъпване. При всяко изпълнение тялото едновременно получава ползите от сложно и идеално синхронизирано движение. Редовната му употреба укрепва мускулатурата на бедрата, седалището, коремните мускули, раменете и гърдите. Подходящ е за използване от всички служители на фирмата.
Мултифункционалният уред изисква движение, което държи гърбът в изправено положение, което оказва благоприятен терапевтичен ефект и спомага за укрепване мускулатурата на гърба, като по този начин се коригира и стойката. Тренировките с този уред укрепват сърдечния мускул, тренират дихателната система, подобряват издръжливостта. Подходящ е за използване от всички служители на фирмата.
Всички предвидените за закупуване уреди за помещение за спорт отговарят изцяло на определението за „оборудване“ дадено от УО, тъй като ще са преместваеми, които отговарят на всички от изброените условия:
- При нормални условия на употреба, включително разумни грижи и поддръжка, имат предполагаем срок на годност (полезен живот) повече от една година
- Запазва първоначалната си форма и външен вид при използване
- Ако съоръжението е повредено или някои от неговите части са изгубени или износени, то може би е по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент.
- То не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция (структура)
Предвиденото за закупуване оборудване няма да е постоянно прикрепено към сграда или самостоятелен обект, който е трайно прикрепен към земята.
Продължава в т. Начин на изпълнение. |
14 710.00
|
14 710.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: В настоящата дейност продължава описанието на дейност "Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло".
В настоящата дейност е включено описанието по точки Начин на изпълнение и Резултат. |
0.00
|
0.00
|
ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Осигуряване на социални придобивки за работещите: В настоящата дейност продължава описанието на дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите".
В настоящата дейност е включено описанието по точки Начин на изпълнение и Резултат. |
0.00
|
0.00
|