Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
19 400.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.: Целта на дейността и необходимостта от изпълнение по осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло е осигуряване на по-безопасни и здравословни условия на труд на служителите. Ръководството на дружеството винаги се стреми да осигурява необходимите лични предпазни средства и специализирано работно облекло, спрямо нуждите на дадения служител. При извършване на основните си дейности, работодателят осигурява на работещите необходимите лични предпазни средства, отговарящи на всички нормативни изисквания. След извършване на периодични проверки на амортизираност на предоставените лични предпазни средства и специаилизирано работно облекло, ръководството на фирмата взима решение за извършване на подмяна с по-качествени и по-добри елементи. Именно поради тази причина изниква и необходимостта от залагане на дейността по закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
По дейността е предвидено закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло както следва:
1) Строител жилища 83бр. - Работни обувки-цели, зимно яке, зимна работна блуза и панталон, работни летни обувки, работна куртка,летен панталон, защитна каска и ръкавици от кожа и плат.
2) Общ работник 6бр. - Позициониращо въже, въже с енергиен абсорбатор, блокиращо устройство, комплект за височина и защита, работни обувки цели, зимно яке, зимна работна блуза и панталон, летни работни обувки, работна куртка, летен пантон, защитна каска, ръкавици от кожа и плат.
3) Електротехник 1бр.-Работни обувки цели, зимно яке, зимна работна блуза и работен панталон, работни обувки летни, работна куртка, летен панталон, вентилирана каска с винт и ръкавици от кожа и плат.
4) Строителен техник 2бр. - Зимен работен панталон, защитна каска, ръкавици от кожа и плат, зимно яке, работна блуза, зимни обувки, водоустойчиво софшел яке със светлоотразителни елементи, панталон със светлоотразителни ленти и летни обувки.
5) Шофьор автокран 1бр.- Работни обувки цели, зимен и летен работен панталон, вентилирана каска с винт, ръкавици от кожа и плат, работни обувки половинки, зимно яке, блуза, лятно яке и работни обувки половинки.
Избраните за закупуване лични предпазни средства и специално работно облекло надгражда по качество, характеристки и степен на защита на служителите по време на работа. Ще им осигурят съответно по-добра защита при работа, както и по-качествено работно облекло от досега предлаганото.Предвиденото за закупуване работното облекло отговаря на приложимите стандарти, достатъчно леко е, изработено е от качествени материи и тъкани, конци и други компоненти, освен това осигурява добра безопасност при работа
Средната цена, на база пазарно проучване от двете оферти се равнява на 69 461,07 лв.
|
68 851.67
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодишни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
- Предпазни парапети, както и вътрешни такива система Safety first., със средна цена от две оферти, равняваща се на 51 866,92 лв.
РАЗХОДИ ЗА ОБОРУДВАНЕ:
Строителният сектор крие много рискове при работа, които могат да бъдат избегнати с добра организация на работния процес, планиране, осигурени мерки за безопасност, както и колективни мерки за защита. Затова ,,СТУКО'' ЕООД се насочи към по-добър клас и по-надежни предпазни средства.
Плануваните за закупуване колективни средства са предпазни парапети, които ще защитават всички работещи на строителния обект.Необходимостта от подмяна на съществуващите средства за колективна защита се основава на бързото износване и амортизация.Новите предпазни парапети са висок клас производство и изработка, които са надежни и с по-дълъг срок на експлоатация, както и осигуряват по-добра защита, което е от важно значение за работещите този вид дейност, тъй като крие своите рискове.
Панелът на защитния парапет е произведен от железни пръти с диаметър Ø6 мм и притежава висока коравина, благодарение на двете извивки по надлъжното си направление. В долната си част е снабден с челна дъска с височина 15 см. Предоставя възможност да бъде използван за дълъг период, благодарение на защитното си покритие с цвят (RAL 1003), подобряващ видимостта.
Системата за защита от падане от височина е произведена с високо качество съгласно стандарт EN 13374. Съставена от общо три компонента, тя е високоефективна, благодарение на възможността за лесно сглобяване и разглобяване. Използва се за обезопасяване срещу падане от височина на стълбищни конструкции на строителни обекти. Съставена е от поцинковани стълбове, поцинковани регулируеми хоризонтални връзки на нивото на кръста и коленете, и монтажни винтове.
В рамките на тази дейност ръководството на ,,СТУКО'' ЕООД предвижда закупуването на този тип предпазни парапети, тъй като държат да подсигурят допълнителна защита и безопасни условия на труд на работещите в предприятието.
В Дейност 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление на основната дейност на дружеството. |
51 866.92
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на оборудвани фургони, които ще се използват за стая за почивка. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за 8 фургона с прилежащо оборудване от приспособени като помещения за отдих:
Плануваните за закупуване фургони по това ПИИ са външни габаритни размери Ш240/Д600/В240см. и две помещения, които са оборудвани с климатик, хладилник, микровълнова, диспенсер, сгъваема маса - 2бр., стол - 10 бр., и по 1бр. стелаж, който ще се използва за съхраняване на дрехи на работещите.Към момента фирма ,,СТУКО'' ЕООД не разполага с подобен тип контейнери, които да осигуряват нормална почивка, както и подходящо място за хранене.Ще се осигури една по-приятна обедна почивка, с всички необходими удобства за целта, които ще направят престоя приятен и почивката ползотворна. Всички служители, които са част от фирмата ще се възползват от придобивките, като в зависимост от големината на обекта, средно от 15-30 човека са ангажирани с изпълнението му . Очаква се поставяне на средно от около 2 оборудвани фургона на обект, за да има пространство за всеки един служител на строителната площадка. Чрез оборудваните фургони ще се подобрят условията на труд на служителите, и ще се постигне една приятна атмосфера, мотивираща за по-нататъшна ползотворна работа.
След направено пазарно проучване на база две оферти средната цена на 8бр. оборудвани фургони с две помещения е: 103 528,40 лв.
Закупеното оборудване е поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
103 528.40
|
0.00
|