Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, разработени вътрешно фирмени документи с цел повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда: Цел на дейността е да се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси, които ще осигурят повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда, с което ще се постигне целта на процедурата - преход към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа.
Основните поддейности, които ще бъдат изпълнение са:
1. Въведени промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
2. Изградена цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Дейността ще бъде изпълнена на следните етапи:
1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.
Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително обучение на
персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При избора на изпълнител ще се заложи изискване да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните дейности:
• консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни);
• преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията;
• консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на дружеството.
Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на дружеството, организацията на труда, правната и регулаторна рамка на дейността, съществуващи
практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно
спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на бенефициента, заедно
с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
След изпълнението на планът с конкретни мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в предприятието ще са реално въведени
мерките от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки.
Новите „зелени“ модели, които ще бъдат разработени за предприятието са:
- въвеждане на промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, длъжностните характеристики, нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите;
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за
опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за
корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на
работа чрез информационни събития и създаване на система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите. |
8 000.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло, осигуряващи по-висока степен защита чрез съвременни технологии и съобразно значимите рискове дефинирани в оценката на риска: Дейността предвижда закупуване на специално работно облекло за част от служителите на болницата, по отношение на които са идентифицирани рискове на работното място, с възможност за намаляването им при ползване на подходящи средства за защита. Съгласно утвърдения и приложен към проектното предложение списък на лични предпазни средства и СРО ще бъдат закупени:
Медицински сет - туника и панталон с антибактериална и водоустойчива обработка 530 броя
Обувки тип "Сабо", позволяващи третиране с дезинфектант 530 броя
Яке и панталон и обувки - 19 броя за длъжност шофьор на линейка и монтьор поддръжка на инсталации за медицински газове(кислород, райски газ, азот)
Изготвената оценка на риска от СТМ идентифицира като водеща опасност за медицинските специалисти - опасност от работа с биологични агенти при работа с пациенти с неизяснен здравен статус. Предвиденатата доставка на медицинско облекло (комплект туники с панталони), всички с антибактериална и водоустойчива обработка, и обувки тип Сабо с подобрени характеристики е в съответствие с оценката на риска и изискванията на Наредба 4 от 14.10.2002 г. за защита на работещите от рискове, свързани с биологични агенти при работа. Чрез дейността ще се осигури повишена защита на медицинските специалисти от заболявания вследствие контакт с биологични агенти и ще се постигне целта на проекта - по-добро здраве на заетите лица и съответно постигане на по-устойчива работоспособност.
Шофьорите на линейки и монтьорите на инсталациите за медицински газове са изложени на влияние на факторите на средата при работа на открито и се нуждаят от облекло, осигуряващо по-високо ниво на защита от студ и дъжд, включително и с елементи сигнализиращи присъствие на полвателя. С оглед на това, планираме закупуването на яке, панталон и обувки за 19 служители на тези длъжнности, съгласно оценката на риска (Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г.) и утвърдения списък на ЛПС и СРО (чл. 284 от КТ).
Цел на дейността е да бъде осигурено специално работно облекло за заетите лица в здравното заведение, надграждащи настоящите, с цел минимизиране на рисковете при работа и осигуряващи защита над минималните изисквания по Наредба 3 от 19.04.2001г. Заетите лица в здравеопазването са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на работния процес, обуславя изключително важното значение за осигуряване на необходимите средства за лична защита и специално работно облекло за работещите. Европейските данни сочат, че дялът на здравните работници, които считат, че тяхното здраве и безопасност са поставени в риск поради естеството на работата им, е по-висок от средния за всички сектори в ЕС. Наборът от рискове, пред които са изправени здравните работници, включва: биологични рискове, инфекции, химически рискове, физически рискове-йонизираща радиация, психо-социални рискове, вкл. насилие и работа на смени.
Предоставените към настоящия момент облекла не осигуряват антибактериална защита и водонепропускливост за обезпечаване на медицинската дейност без риск и при високо ниво на защита за условията на работното място. Това определя необходимостта от подмяната им и закупуване на ново с по-висока защита специално работно облекло за нуждите на заетите в болницата лица.
Изпълнението на дейността ще допринесе за повишаване на здравето и безопасността на работещите лица от целевата група - общо 530 лица, работещи в лечебното заведение.
Настоящото проектно предложение е насочено към решаване на идентифицираните проблеми на представителите на целевата група и чрез изпълнение на дейността ще се постигне целта на проекта - Превенция на професионалната заболеваемост, злополуки на работното място и трудов травматизъм чрез закупуване на ново по-добро специално работно облекло за заетите лица, по отношение на които, са идентифицирани рискове на работното място. |
81 965.34
|
0.00
|
Закупуване на колективни средства за защита за осигуряване на ергономия при работа.: Цел на дейността е минимизиране на рисковете, посочени в оценката на риска чрез осигуряване на съвременни средства за колективна защита на работещите.
За изпълнение на дейността са планирани за закупуване Ергономични столове – 68 броя.
Планираните за покупка ергономични офис столове ще отговарят на изискванията на чл. 5 от Приложение 1 на Наредба Наредба № 7 /ДВ бр. 70 от 2005г., а именно:
- работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза;
- седалката да се регулира на височина;
- облегалката на стола да се регулира на височина и наклон;
- да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплеи.
- да осигурява лумбална опора.
В съответствие с поставените изисквания на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси“ № 05 на МНЗ /ДВ бр.25/71г., посл. изм. ДВ бр. 54/99г./ ще бъдат избрани ергономични столове за лицата, които през по-голямата част от работния ден, осъществяват дейността си на стол и бюро. С цел правилното устройване на работното място ще се закупи работна мебел конструирана в съответствие с анатомичните размери на човешкото тяло, което ще допринесе за съответствието между размерите на работната мебел и ще се предотвратят неправилни и принудителни пози. Чрез осигурените средства за колективна защита – ергономични столове ще се премахне статичното напрежение и умората, ще се окаже превенция на гръбначни изкривявания и физическо натоварване.
Към настоящия момент на целевата група са предоставени офис столове, които не отговарят на изискванията за ергономичност и конкретният ефект, до който ще доведе планираното закупуване на ергономични столове е минимизиране на риска определен съгласно оценката на риска от СТМ за съответните длъжности и съобразно Програмата за минимизиране на риска.
Осигуряването на ергономични столове ще реши проблема на заетите лица за риска от хронични увреждания като хипо/хипертония, заболявания на мускулно скелетната система, най-често артрози, при работа с видеодисплеи с голяма вероятност за проявление при 7 ч.дневна експозиция , както и опасността от продължително заемане на седяща поза с риск от. Дадените препоръки от СТМ са наред с провеждането на редовни профилактични прегледи да се осигури ергономична мебел. Чрез покупката на 68 броя ергономични столове за работещите с видеодисплеи ще се осигури комфорт при работа, гарантиращ съответствие с нормативните изисквания за работа с видеодисплеи (Наредба № 7/15.08.2005г.) и превенция на заболявания на опорно-двигателния апарат, както и намаляване на психичния стрес, породен от неудобната работна поза, заемана продължително време при работа.
Подлежащите лица на защита са 68, работещи в административни офиси. Това са лицата на длъжности счетоводител, гл. и зам.гл.счетоводител, отчетник възнаграждения, спциалист нормиране на труда, касиер в счетоводство, специалист УЧР, експерт УЧР, специалист обучения, експерт СДО, гл.юрисконсулт, юрисконсулт, техн сътрудник правен отдел, архивар, експерт ЗБУР, финансов контрольор, РВО, технически организатор, техн. изпълнител, адм.секретар, куриер, началник склад, екперт ВО, регистратор, кодировчик, оператор въвеждане на данни, системен администратор, преводачи, н-к и зам.н-к техн.отдел, инвеститорски контрол, главна сестра, координатор, зам.директор, директор.
Ергономичният работен стол ще осигури стабилна опора на тялото с възможност за промяна на позата и няма да ограничава циркулацията на кръв в долните крайници, ще осигурява опора на гърба в областта на кръста. |
33 968.27
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите в УМБАЛ-Бургас чрез обособяване на места за отдих и почивка в болничните отделения на лечебното заведение.: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка и отдих на заетите лица в УМБАЛ-Бургас АД чрез закупуване на дивани, които ще бъдат разположени в болничните отделения на територията на болницата. Болничните отделения нямат обособени кътове за сядане, необходими с оглед непрекъснатия режим на работа в болницата и високите нива на стрес за работещите. Като част от препоръките дадени от СТМ при оценката на риска е осигуряване на зони за отдих, подходящо оборудвани с цел минимизиране на установените рискове за здравето от умора и стрес при работа. Съгласно оценката на риска са установени психологически рискове за работещите в лечебното заведение, обусловени от работа на смени, насилие, стрес и изтощение, ежедневно сблъскване със страданието на пациенти, конфликти с пациентите или техните близки, преумора. Професионалните групи с най-голяма експозиция на стрес са лекари и специалисти по здравни грижи. Последиците от стреса включват влошаване на здравословното състояние и понижаване на ефективността, както и нарушения в социалното поведение, сърдечносъдовите проблеми и увреждания.
Това идентифицира нуждата от обособяването на зони за отдих и почивка на заетите лица с цел превенцията на преумората и стреса чрез осигуряване на комфортна среда за ползотворна почивка и условия за възстановяване, съобразено с рационалните и хигиенни норми. За да бъде адаптирано пространството в болничните отделения за почивка е необходимо да бъдат закупени дивани за сядане. Реализирането на настоящата дейност ще допринесе за постигане на специфичната цел на проекта – запазване на устойчива работоспособност на служителите, профилактика на умората и стреса при работа и увеличение на ефективността на труда.
Дейността включва следните елементи:
1. Закупуване на дивани от еко кожа, с възможност за дезинфекция.
2. Извършване на СМР за монтаж на оборудването в болничните отделения.
Обосновка на дейността:
Необходимостта от обособяване на кът за почивка на заетите лица в УМБАЛ-Бургас АД е обусловена от факта, че при натоварения лечебно-терапевтичен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурени зони за сядане. Планираме диваните да бъдат разположени в болничните отделния, където работят най-много служители и това ще осигури удобство за ползване по време на работните почивки. Към настоящия момент в тези зони заетите лица нямат възможност за сядане.
Чрез адаптирането на зоните с осигурените дивани ще се осигури комфортна среда за почивка и отдих.
За поставянето на диваните ще е необходимо извършването на монтажни дейности, като те ще бъдат съобразени с вида на конструкцията. Монтажа изисква осигуряване на допълнителна стабилност и устойчивост на диваните при ползване.
Високото качество на трудовия живот е важна предпоставка за реализиране на концепцията за активен живот на по-възрастните хора и по-дълго оставане в заетост. Чрез предоставянето на социални придобивки на заетите лица ще се постигне специфичната цел за профилактика на стреса и умората при работа чрез осигуряване на комфортна зона за отдих. |
15 172.50
|
0.00
|