Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

С изпълнението на проекта ще бъде удовлетворена потребността от адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика и създаване на качествени работни места в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД
Общата цел на проекта е осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД
Специфични цели:Въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на всяко едно работно място в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД за адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика; Намаляване на рисковете за здравето на работното място чрез осигуряване на защита от рисковете идентифицирани при направената в предприятието оценка на риска чрез закупуване на специално работно облекло /СРО/ и лични предпазни средства /ЛПС/;Повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД чрез осигуряване на средства за колективна защита;Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез създаване на място за отдих, хранене и почивка в дружеството.
Дейности:Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията.Изготвяне на зелени карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд;Закупуване на ЛПС и СРО;Осигуряване на колективни предпазни средства;Осигуряване на социални придобивки за работещите.Допустимите дейности са в съответствие с хоризонталните принципи и политики и няма дублиране на финансиране от различни източници
Резултати:Въведени в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД нови „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси;осигурени ЛПС за 10 служители;осигурени колективни предпазни средства за 10 души;осигурено място за отдих,хранене и почивка за 10 работещи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността е насочена към разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Дейността цели въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси,които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги,чрез 1.внедряването на нови екологични производствени инвестиции, поради които се променя организацията на труда 2.въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места 3.изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите Чрез изпълнението на дейността ще се постигне специфичната цел на проектното предложение „Въвеждане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на всяко едно работно място в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД за адаптиране към променящите се модели на работа при прехода към климатично неутрална икономика. Адаптирането към променящите се модели на работа ще създаде по-високо ниво на качество на работните места в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД.Целева група по дейността ще са всички 10 работещи в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД в гр. Ловеч,спрямо чиито работни места ще бъдат приложени „зелени“ модели на организация на работните процеси. Дейността ще включва следните 4 етапа: 1.Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност,свързана с прилагането на „зелени“ практики. 2.Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси,съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги 3.Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието 4.Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им е проведен инструктаж и/или обучение за въвеждането на съответните мерки. Новите „зелени“ модели могат да се изразяват във: -въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси, въвеждане на нови форми на заетост, промени по отношение на: начините на работа, работните взаимоотношения, съответно на длъжностните характеристики, процесите по подбор на персонала; нови модели на екипна работа и взаимодействието между служителите, и др. -въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др. -въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни и други фирмени събития или създаване на бонусна система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение и др 2 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 1: На основа на Оценката на риска в Спартак Тексим ООД е утвърден Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/, съгласно чл.17, ал.3 от Наредба №3/19.04.2001г. на МТСГ и МЗ. ЛПС и СРО играят ключова роля в осигуряването на безопасна работна среда и защитата здравето на работниците от различни рискове и опасности. В предприятието са идентифицирани следните рискове:неблагоприятни климатични условия- студ,механични опасности –удар,неблагоприятни климатични условия-дъжд,риск от запрашена среда, риск за дихателните пътища,от механични опасности-пробождане,риск от силен шум,риск за увреждане на очите от механични опасности-стружки.За да предпазят работниците си, ръководството на фирмата закупува ЛПС и СРО,които да минимизират и/или премахнат рисковете.За защита от изброените рискове,за работниците се осигуряват, към момента: кожени работни боти с метално бомбе,зимно яке с подплата,работни ръкавици брезент,дъждобрани, обикновени гумени ботуши,антифони,тип слушалки, предпазни очила от пластмаса,категория професионална,работни гащеризони памук/док и еднократни маски,според отделните длъжности и спецификата на работния процес. Заложените в дейността нови по вид и надграждащи старите ЛПС и СРО досега не са използвани в предприятието и отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето,съдържащи се в приложимите за ЛПС нормативни актове. С цел минимизиране на рисковете за здравето на работното място се предвижда осигуряване на ЛПС и СРО по утвърден от Управителя списък,които предлагат следните защити: Защита неблагоприятни климатични условия- студ/дъжд,Защита от механични опасности–удар,За защита от прах,За защита на дихателните пътища,за защита на ръцете от механични опасности- пробождане,Защита от шум,За защита на очите от механични опасности- стружки 1.За защита от въздействие на атмосферни влияния/ неблагоприятен микроклимат (студ, дъжд) и предотвратяване увреждането на здравето се предвижда закупуване на следните ЛПС/СРО: 1.1.Защитни работни боти - зимни,водоустойчиви с метално бомбе,подсилена кожа, с подплата.Стелка от мемори пяна.Подметка маслоустойчива, антистатична, противохлъзгаща - за всички длъжности. Зимните работни боти надграждат използваните досега кожени работни боти,като дава допълнителна защита на долните крайници от механични опасности и студ, вкл. от проникване на вода; от пробождане;от противохлъзгане на различни терени,вкл. замърсени с отпадни масла; специално изработени да са непромокаеми; защитават по-добре пръстите на краката и стъпалата със стелката от мемори пяна. 1.2.Защитни работни летни обувки –половинки -летни,с метално бомбе,масло-киселиноустойчиво антистатично ходило,специална стелка мемори пяна -за всички длъжности. Ново ЛПС за длъжността в предприятието.Осигуряват защита на долните крайници на работещите от механични опасности и през топлите месеци в годината 1.3.Зимен ватиран комплект, яке с сваляща се качулка,светлоотражателни фитили, полугащеризон с цял,100% полиестер - за всички длъжности.Ново ЛПС за длъжността в предприятието. Осигурява защита от неблагоприятни климатични условия- студ.Надгражда използваните досега зимни работни облекла (зимно яке) като осигурява защита от неблагоприятни климатични условия- студ на цялото тяло. 1.4.Водозащитен комплект: панталон и яке с качулка, закопчаване с цип, PVC /полиамид –за всички длъжности.Ново ЛПС за длъжността в предприятието. Заменя традиционните дъждобрани, като осигурява защита от неблагоприятни климатични условия на цялото тяло и дава по-голяма свобода на движение на работещите при изпълнението на техните служебни задължения. 1.5.Гумени ботуши с дълбок грайфер, водозащитни, 38 см. защита от неблагоприятни климатични условия- дъжд.За всички длъжности. Надгражда използваните досега ботуши, като дълбокия грайфер позволява свободно придвижване при работа на площадката за отпадъци при дъжд без опасност от подхлъзване. 10 201.10 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 1: На основа на оценката на риска за безопасността и здравето на служителите на Спартак Тексим ООД и с цел подобряване на работната среда и осигуряване на защита от рисковете, идентифицирани в предприятието, за нуждите на целевата група в проекта са заложени за закупуване колективни предпазни средства. Целевата група по проекта са всичките 10 служители, работещи на площадката за сепариране на неопасни отпадъци. Естеството на работа на площадката за сепариране на неопасни отпадъци е свързана с тежка работа, с рискове за здравето на работниците от неблагоприятен микроклимат в работното хале, където се намира инсталацията за сепариране на неопасни отпадъци и офисите. В същото време част от служителите работят повечето време във фиксирана седяща работна поза, което води до риск от увреждане на опорно – двигателния апарат, поради спецификата на длъжността си. От направените измервания на компонентите на микроклимата е установено, че същите не отговарят на изискванията на Наредба РД-07-3/2014г-Сертификат за контрол на микроклимата. Съгласно оценката на риска е идентифицирана опасност и риск от микроклиматичен дискомфорт, прегряване или охлаждане на организма при несъответствие на параметрите на микроклимата с нормативните изисквания. Препоръчани са мерки за предотвратяване на риска, чрез осигуряване на климатици за работните помещения с цел спазване на изискванията за допустимите норми на температурата на въздуха в работните помещения и СМР за изпълнение на дейността - Подмяна на дограма. За минимизиране на гореописаните рискове и проблеми е предвидено закупуване на средства за колективна защита като: - Климатици за работните помещения на персонала с цел защита от неблагоприятен микроклимат и прегряване или охлаждане на организма - Подмяна на железни профилни остъкления с единично стъкло (240 м2) с ПВЦ дограма, за 40 бр. неотваряеми прозорци (размери 3м х 2м), 4-камерен профил, с включен демонтаж и монтаж, за работно помещение от 774 м2. - Закупуване на ергономични офис столове с цел защита на опорно – двигателния апарат на служителите Предвидените за закупуване средства за колективна защита и тяхното въвеждане в предприятието ще се отразят положително върху здравето и безопасността на работещите лица и на качеството на работните места. Към момента, в работното хале няма отопление, а в офис помещенията се ползват конвекторни печки, което не е ефективно и не осигурява нужния микроклимат през лятото и зимата. През лятото, нагретия покрив и подпокривните прозорци отдават допълнително топлина в работните и офис помещения. Страничните прозорци са железни профилни остъкления с единично стъкло и не предпазват от външните температури. За всички служители на дружеството, независимо от работното място, климатичния комфорт е от съществено значение, тъй като както през зимата, така и през летните месеци, температурата в работните помещения трябва да благоприятна за здравето на работещите. Планираните мерки, които обхващат цялата целева група, с цел отстраняване или намаляване на риска от климатичен дискомфорт са монтиране на 12 броя климатици са избрани съгласно кв. и куб. на посочените помещения: - за работното хале 43 м. по 18 м. и 4,5 м. височина(774 м2/3483 куб.м.) – 10 колонни климатици с мощност 48000 BTU, 1 - за офис от 35 м2 - 1 брой хиперинверторен климатик, с мощност 18000 BTU, клас А+++ с монтаж, - за офис от 15 м2. - 1 хиперинверторен климатик, с мощност 12000 BTU, клас А+++ с монтаж Планираните климатици са енергийно ефективни, автоматично поддържат постоянна температура в работните помещения, осигуряват по-висока защита на работещите от неблагоприятен микроклимат, в съответствие с предписанията от извършената оценка на риска. Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 2 продължение 138 988.14 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятието: Дейността е обоснована от потребността от организиране - създаване на място за хранене, отдих и почивка на служителите на СПАРТАК ТЕКСИМ ООД, с цел запазване здравето на хората. В СПАРТАК ТЕКСИМ ООД работят 10 души, 7 мъже и 3 жени. Служителите са на пълно работно време, като при изпълнение на служебните си задължения те прекарват продължително време в хале за сепариране на отпадъци или на открито на площадката за отпадъци. Това включва всичките работещи в предприятието. За всички е необходимо да имат място където независимо от атмосферните условия и при подходящи хигиенни условия да могат спокойно да се нахранят и да си починат. Целева група по Дейността ще са всички работещи в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД, които ще могат да се възползват от новосъздаденото място за отдих и хранене, като за целта ще се закупи специално оборудван преместваем контейнер с кухня, кът за почивка и санитарен възел, който включва: 1 бр. Контейнер 6х4.80м, височина 2.5м, с дебелина на стените 8см полиуретанови панели, подова настилка: винилов паркет; лед-тела 2 бр.; с 2 броя входна врата и четири прозореца от ПВЦ профил с 5 камери и двоен стъклопакет; С добавен един санитарен възел, който включва: душ, мивка, шкаф, огледало и тоалетна чиния С монтирана модулна кухня 1600 мм, която включва: долни и горни шкафове, мивка, смесител и котлон 4-ка" С включени към него: Доставка и монтаж на 2 бр. климатик хиперинверторен 12‘000BTU, клас A+++ Доставка на 2 бр. маса алуминиева за хранене Доставка на 10 бр. стол, алуминиев Доставка и монтаж на 1 бр. фурна за вграждане мин. 70 литра Доставка на 1 бр. хладилник мин. 370 литра с Nofrost" Доставка на 1 бр. микровълнова мин. 23 литра Доставка на 1 бр. кафе машина Доставка и монтаж 1 бр. на абсорбатор с мин.Мощност на мотора (W): 65" Доставка на 1 бр. тостер Доставка на 1 бр. електрическа кана за вода Доставка на 1 бр. диван 3-ка, текстилна дамаска Контейнерът ще бъде доставен със специализиран транспорт на площадката за сепариране на отпадъци. Спецификата на работа на заетите в базата за сепариране на неопасни отпадъци е свързана с риск от замърсяване на тялото с прах и остатъчни химически замърсители от сепарираните отпадъци и е целесъобразно работниците да има къде да могат да се почистят и нахранят без опасност от зарази. Дейността ще протече в следните 2 етапа:Етап 1 - избор на изпълнители за специално оборудван преместваем контейнер с кухня, кът за почивка и санитарен възел; Етап 2 – доставка на специално оборудван преместваем контейнер с кухня, кът за почивка и санитарен възел с избрано обзавеждане и оборудване. Към проектното предложение са приложени 2 оферти за оборудван преместваем контейнер, като средноаритметичната стойност е 64 830,00 лева без ДДС и 77 796,00лева с ДДС. Реализирането на дейността е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяване на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите в проекта. Чрез изпълнението на Дейността ще се постигне специфичната цел на проектното предложение - Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез създаване на място за отдих, хранене кухня и почивка в дружеството. С реализацията на дейността ще се подобрят социално-битовите условия на работещите в производствената база на СПАРТАК ТЕКСИМ ООД. Дейността кореспондира и с общата цел на проекта осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в СПАРТАК ТЕКСИМ ООД. Осигуряването на социални придобивки за работещите като специално оборудван преместваем контейнер с кухня, кът за почивка и санитарен възел, с размери 6 м. х 2.40 м, височина 2.5 м., съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд, ще подобри качеството на работните места, удовлетвореността на работещите от условията на работа, ще запази здравето на работниците и ще повиши личната им мотивация. 64 830.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 2 - продължение : ПРОДЪЛЖЕНИЕ от дейност Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло - част 1 2. За защита от прах 2.1. Работен панталон с подсилени колене, предни джобове, страничен джоб с капак, обикновен заден джоб, възможност за поставяне на колан. Специална материя: 65% полиестер/ 35% памук, 190 гр/мІ. Ново ЛПС за всички длъжности в предприятието. Осигурява по-добра защита от прах, в сравнение с досега използваните стандартни работни гащеризони, особено през топлите месеци. 2.2. Работно яке, закопчаване с цип, два горни джоба, два долни странични джоба. Специална материя: 65% полиестер/ 35% памук, 190 гр/мІ. Ново ЛПС за всички длъжности в предприятието. Осигурява по-добра защита от прах, в сравнение с досега използваните стандартни работни гащеризони, особено през топлите месеци. Работният панталон и работното яке осигуряват защита от прах на цялото тяло за разлика от използваните досега гащеризони. 3. Защита на дихателните пътища 3.1. Сгъваем респиратор срещу прахови частици в суспензия, мъгла и дим, с клапа за издишване, с много ниско съпротивление при дишане. Ново ЛПС за всички длъжности в предприятието. Осигурява по-добра защита от прахови частици, в сравнение с досега използваните маски, с много висока защита на дихателните пътища, особено в замърсена среда, каквато е работната среда в депо за неопасни отпадъци. 4. За защита на ръцете от механични опасности- пробождане. 4.1. Работни ръкавици за механична защита, устойчиви на протриване от текстурирано полиестерно трико, пръсти и длани потопени в нитрил. Ново ЛПС за длъжностите Ръководител инсталация, Водач на мотокар, Общ работник, Оператор, сепарация на неопасни отпадъци, Механик, промишлено оборудване. Надграждат досега ползваните брезентови ръкавици. Осигуряват надеждна защита на ръцете от механични опасности- пробождане, като нитрила дава възможност за по-добро сцепление при работа сепарирането на отпадъци. 5. Защита от шум 5.1. Антифони - Външни шумозаглушители - ергономични чашки, меки, неалергични възглавнички, многостепенно регулиране . Надгражда използваните досега антифони, като осигурява по-добра защита от шум, благодарение на ергономични чашки и опцията за многостепенно регулиране. Ново ЛПС за длъжностите Общ работник, Оператор, сепарация на неопасни отпадъци, Механик, промишлено оборудване 6. За защита на очите от механични опасности- стружки 6.1. Предпазни очила противонадраскващи се лещи, с рамка над визора, с прозрачни стъкла. Леки, с удобни и гъвкави рамена за предотвратяване на дискомфорта при носене, като прозрачните и затъмнените опции предлагат защита на очите, независимо дали се работи на закрито или на открито. Надгражда използваните досега стандартни работни очила с осигуряване на по-добра защита на очите от механични опасности- стружки, като в същото време опцията за ненадраскване позволява на работника да извършва спокойно служебните си задължения без опасност от напрягане на очите, поради надраскани очила. Ново ЛПС за длъжността Механик, промишлено оборудване. Дейността ще протече в 3 етапа: Етап 1-избор на изпълнител/и /1 мес./, Етап 2-доставка /2 мес./ и Етап 3 - раздаване и ползване на ЛПС/СРО /3 до 18 мес./ Заложените за закупуване ЛПС и СРО отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване и периода на изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 2 продължение: ПРОДЪЛЖЕНИЕ на описание от дейност Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд - част 1 На основа на оценката на риска за безопасността и здравето на служителите на Спартак Тексим ООД е идентифициран риск от физическо натоварване при фиксирана седяща работна поза, което може да доведе до увреждане на опорно – двигателния апарат на следните категории служители: Еколог, Ръководител инсталация и Кантарджия (двама души) поради неотговарящи ергономични показатели, които натоварват човешкото тяло. Столове, които се ползват в момента от еколога, ръководителя на инсталацията и двамата кантарджии не отговарят на изискванията посочени в приложение към член 5 от Наредба № 7 от 15.08.2005 година и Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №5/ изм.ДВ. бр.58 от26 Юни1999г/. Това води до нефизиологична поза на тялото, натоварване при продължителна работна поза седнал на мускулатурата на гърба и в поясно-кръстовата област. Може да възникне локална динамична и статична умора, болки в гърба, врата, раменете и отичане на долни крайници. За организация и ергономично комплектоване на работното място, осигуряващо физиологично положение на тялото, ще се осигурят 4 бр. ергономични столове за изброените служители. Дейността ще протече в 3 етапа: Етап 1-избор на изпълнители; Етап – 2 изпълнение на СМР дейности, включващи подмяна на железни профилни остъкления с единично стъкло (240 м2) с ПВЦ дограма и Етап 3 доставка на ергономични столове и климатици и монтаж на последните. Реализирането на дейността е насочено към постигането на заложените цели, като осъществяване на предвидените резултати ще допринесе за постигане на индикаторите в проекта. Чрез изпълнението на Дейността ще се постигне специфичната цел на проекта -Повишаване на здравето и безопасността на работещите лица в Спартак Тексим ООД чрез осигуряване на средства за колективна защита за целева група по проекта. Дейността кореспондира с общата цел на проекта за осъществяване на преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа чрез създаване на качествени работни места в Спартак Тексим ООД. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.