Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение има за цел да подобри работната среда във ФРУКТО СЛИВЕН АД , чрез осигуряването на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето, което от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места.Проекта включва разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места в предприятиято, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места и обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд, както и психологическа подкрепа за осигуряване на  превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“  В рамките на проекта ще бъдат закупени  колективни предпазни средства за обезопасяване на технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд и лични предпазни средства. Ще бъдат осигурени  социални придобивки за работещите  ремонт и оборудване на място за отдих и оборудване на помещението за хранене. С реализирането на проекта ще бъдат решени идентифицираните нужди и проблеми на целевата група. Предвидените дейности ще допринесат за подобряване на здравословната и безопасна работната среда в предприятиято, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условияна труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд. Чрез реализирането на проекта ще допринесем за изпълнението на специфична цел 4: „Насърчаванена адаптирането на работниците, предприятията и предприемачите към промените, на активенживот за възрастните хора и остаряване в добро здраве, както и на здравословна и добре приспособена работна среда, която отчита рисковете за здравето“, Приоритет1 „Насърчаване назаетостта и развитието на умения“ на Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 – 2027
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Предвид идентифицираната нужда от подкрепа на ФРУКТО СЛИВЕН АД за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването напрехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа се предвижда изпълнението на дейността „Разработване иприлагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“модели на организация на труд.“ Дейността ще включи четири етапа, които ще се реализират в логическа последователност, а именно :1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретнитеработни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи напредприятието.1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси,вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“Като предвидените дейности ще допринесат до адаптиране към промените в работната среда и ще улеснят ФРУКТО СЛИВЕН АД при посрещане на новитепредизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. Дейността е в продължение на дългогодишната работа на екипа на ФРУКТО СЛИВЕН АД в посока "Зелена компания" стремеж към работа мащини и оборудване с липса на вредни емисии и безотпадни технологии, изграждане на фотоволтаицни центлали за покриване собствените нужди от енергия. 7 500.00 0.00
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа.: Чрез настоящата дейност ще се осигури за заетите лица психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите. Ще бъдат запознати участниците със с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Целта е да бъдат преодолени нагласите свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа. Идентифицирани са проблеми свързани с текучество на персонала,свързано с повишените нива на стрес по време на производствените кампании и раздразнения между членовете на екипа. В последните 3 години компанията е загубила ключови служители именно поради бърнаут. В рамките на дейността ще бъдат изготвени психологически профили на заетите лица, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа. Психологическата подкрепа ще се извършва от лице/а със специалност „Психология“, „Трудова и организационна психология“ или „Психиатрия“ и може да бъде под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и/или индивидуални консултации, при провеждането на които, участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси във ФРУКТО СЛИВЕН АД . При групови занимания е служителите ще бъдат разпределени по 10 лица в група. В дейността ще бъде включена целевата група по проекта 150 служители. Ще бъдат включеви в дейността всички 150 заети лица, целева група по проекта . 20 000.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло : ФРУКТО СЛИВЕН АД е консервна фабрика за преработка на плодове и зеленчуци. Производственият процес изисква използването на много вода, поради което пода на помещенията става мокър и хлъзгав. Високата влажност в цех "Стерилен " и парите, които се образуват допълнително допринасят за хлъзгавостта . В допълнение се работи със стъклени буркани, които се чупят . В тази връзка с цел намаляне риска от трудов травматизъм е индентифицарана необходимост да се осигурят работни обувки с противоплъзгаща подметка - категория S3 , вместо досега ползваните работни обувки категория S1. (Досегашната подметка е от материал PU , а плнираните за закупуване са от материал PU/ TPU (термополиуритан). Той има висока плътност и позволява да се правят подметки с дълбок грайфер, който осигурява отлично сцепление. Други предимства на термопластичният полиуретан са високата износоустойчивост и устойчивост на деформации, включително нарязвания и пробиване.( предпазва от нарязване от стъкла от бурканите) Високата плътност на термополиуретана е и негов недостатък, тъй като поради това теглото на подметката е голямо, а еластичността и топлоизолацията не са достатъчни. За да се подобрят тези характеристики термополиуретанът се комбинира с полиуретан, за да се намали теглото на подметката и да се увеличи нейната еластичност и топлоизолация. Този метод се нарича двукомпонентно формоване и е ясно видим. Подметката направена по този начин има два слоя – горен от полиуретан и долен, който е в контакт със земята от термополиуретан. Предвидените за закупуване работни обувки имат и следните други предимства пред досета ползваните устойчивост на проникване на вода и устойчивост на абсорбация на вода, плюс пластина в подметката и устойчивост на проникване. Планира се да бъдат осигурени работни обувки категория S3 за 100 работника както следва : ВОДАЧ МОТОКАР 13 ТОВАРАЧ 4 ОРГАНИЗАТОР, ЕКСПЕДИЦИЯ - ГОТОВА ПРОДУКЦИЯ 2 ОБЩ РАБОТНИК 2 ПРИЕМЧИК НА СУРОВИНА 1 НАЧАЛНИК, СКЛАД МАТЕРИАЛИ 1 ГРУПОВ ОТГОВОРНИК 12 МАШ.ОПЕРАТОР,КОНСЕРВИРАНЕ 33 ПОМОЩНИК ОПЕРАТОР, АВТОМАТИЧНА ЛИНИЯ ЗА ПЮРЕ 2 НАЧАЛНИК СМЯНА 2 ОТЧЕТНИК,НАЧИСЛЯВАНЕ ТРУД 2 МАШИНЕН ОПЕРАТОР/СТЕРИЛИЗАТОР 1 ТЕХНОЛОГ 2 МАШИНЕН ОПЕРАТОР/ЕТИКИР МАШИНА 1 НАЧАЛНИК ПРОИЗВОДСТВО 1 ДИРЕКТОР ПРОИЗВОДСТВО 1 РЪКОВОДИТЕЛ, ОБОСОБЕНО ПРОИЗВОДСТВО 1 Техник-механик, автомобили и кари 1 НАЧАЛНИК ТРАНСПОРТ 1 НАЧАЛНИК, ПАРОВА ЦЕНТРАЛА 1 МОНТЬОР, РЕМОНТ НА МАШИНИ 9 ЕЛЕКТРОМОНТЬОР 4 ИНЖЕНЕР, ПРОИЗВОДСТВЕНА ЕФЕКТИВНОСТ 1 ТЕХНИК МЕХАНИК МОНТАЖ НА ПРОМИШЛЕНИ СЪОРЪЖЕНИЯ И МАШИНИ 1 ГЛАВЕН МЕХАНИК 1 Работните места са определени след оценка на риска на работните места и са включени на база на утвърдения списък на на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и/или специално работно облекло , съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. 6 664.00 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства , вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел подобряване условията на труд и здравния статус на работниците и служителите. На база на идентифицираните нужди и проблеми се предвижда закуването на следните колективни предпазни средства и дейности 1. Обезопасяване на машини и съоръжения и технологични процеси локална аспирация 1.1 Обезопасяване на химичен белач- работи със сода каустик и е необходимо да бъде изградена преграда и вентилационна система, които ще бъдат монтирани към самото съоръжение ( няма да бъдат трайно прикрепени към сградата) . Ще бъдат монтирани центробежен вентилатор за агресивни газове въздуховод от неръждаема стомана, преходни включвания от неръждаема стомана, решетки от неръждаема стомана ,силиконови завеси,Метална конструкция за укрепване от неръждаема стомана . По този начин ще се намали риска от поглъщане на химични/биологични агенти от работниците, водещи до дихателни проблеми 1.2 Обезопасяване на пастьоризатори 2 броя и процес по пастьоризиране - Пастьоризатор 1 - Канален вентилатор с изнесен двигател , Фасонен вздуховод от нерьждаема стомана , Въздушна завеса- Решетка от неръждаема стомана , Въздуховод от неръждаема стомана , Коляно от нерждаема стомана неизолирано , Тапа за вздуховод от неръждаема стомана , Канален вентилатор ,Метална конструкция от неръждаема стомана , Пастьоризатор 2, Центробежен вентилатор с изнесен двигател, преход от неръждаема стомана- ще се подобри микроклимата - при процеса на пастьоризиране се използва пара, при която околната температура и влажност са изключително високи и вредни за здравето на работниците. 1.3. Обезопасяване на машини от линии за консервиране - изработване на платформи , предпазни парапети - 34 броя - Ще се осигури безопасен достъп до оборудването. Настоящо състояние - повишен риск от травматично увреждане за работещите, поради опасност отподхлъзване и падане 2. За производственото помещение цех Стерилен ще се закупят завеси тип -PVC ленти - Платно 200x2 мм. PVC 350 бр и и Платно 300x3 мм. PVC200 бр за защита от неблагоприятен микроклимат. Благодарение на тях ще се постигне защита от високата влага и температура 3 Мобилни климатици 3 броя за цех Стерилен . При консервирането на плодовете в производствените помещения температурата достига до над 39 градуса при изключинелно висока влажност, като на определени места температурите и влажността са екстремни и се достига до припадане на работници. В тази връзка с цел осигуряване на нормален микроклимат е необохдимо закупуването на 3 броя мобилни климатици 4. Мотокарите, при движението си в помещенията на Цех Заготовка вдигат във въздуха прах и го разнасят. В момента, почистването на помещенията се извършва механично - веднъж в края на работния ден с метли (тъй-като производственият процес е непрекъсваем и технологично няма как хора да застанат на пътя на мотокарите, за да почистват докато се работи) С професионалната почистваща машина , която мие ще се почиства регулярно в рамките на работния ден и няма да се събира и разнася прах из производствените помещения. Това ще се отрази благоприятно на политиката ни в областта на околната среда /ще има пряко положително влияние/, тъй като запрашеността и микроклимата ще се подобрят осезаемо. По този начин, в пъти ще се подобри качеството на въздуха и ще минимализира риска от вторични източници на замърсявания 5.За служителите в администрацията предвиждаме закупуване на ергономични офис столове - 28 бр. Старите офис столове са амортизирани и не са ергономични. Столовете нямат възможност за индивидуално адаптиране спрямо ръста и тежестта на човека; не предпазват натоварването в областта на тазобедрената става и натоварването на долните крайници; не предпазват от съдови заболявания на долните крайници. Това, в дългосрочен план ще доведе до редица здравословни проблеми за служителите. Новите ергономични офис столове намаляват напрежението в поясо-кръстовата област на гръбначния стълб и предпазват от изкривявания на торакалния отдел на гръбначния стълб 174 594.96 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията : Дейността цели подобряване на условията на работа и социалния климат в дружеството чрез осигуряване на допълнителни социални придобивки за служителите под формата на оборудване на места за хранене и и обособяване на стая за отдих. В дружеството няма осигурени добри условия за хранене и отдих на служителите. За подобряване на условията планираме следното : 1. Осигурено е място за хранене с маси и столове, където персоналът да се храни, с храна, която си носи. Не е осигурено оборудване за съхраняване на храната - хладилници . С цел подобряване на условията планираме да оборудваме помещението за хранене с хладилник тип хладилна витрина, за да може всички работници да поставят храната , която си носят за обяд. Фабриката се намира в промишлена зона и няма възможност за хранене в околностите на предприятието в рамките на обедната почивка. 2. Създаване на помещение за краткотраен отдих и ремонт на прилежащите санитарни помещения - 67кв м общо ( 55 кв м за санитарни помещения и 12 кв м за стая за отдих ) Производствената дейност изисква работа правостоящи , с физически натоварвания, при висока влажност и температура. Отчетена е необходимостта от изграждане на помещение за краткотраен отдих близо до производственото помещение Към помещението за краткотраен отдих , което планираме да оборудваме има санитарни помещения, които се нуждаят от ремонт . Подмянана на санитарен фаянс, под, стени, врати ( подробно описани в приложените оферти ) 3. Закупуване на Диспенсър за студена вода тип фонтан , които да се разположат в помещението за хранене и в стаята за краткотраен отдих- високата температура и влажност налагат употребата на питейна вода с цел поддържане здравословното състояние на работниците . Необходимо е закупуването на 6 броя 62 346.42 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.