Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 63 968 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Екобулхарт ЕООД извършва дейността си на територията на с. Главиница, община Пазарджик и е специализирана в събиране, транспортиране, предварително третиране, временно съхраняване и предаване за оползотворяване на отпадъци от опаковки. Настоящото проектно предложение значително ще подобри условията на труд за работещите в дружеството, което ще доведе до намаляване на трудовите злополуки, загубените дни поради професионални заболявания или травматизъм и ще спести разходи за работодателя. Проектът насърчава възприемането на устойчиви „зелени“ работни практики, въвеждането на „зелени“ модели и карти за отделните работни места като мотивира служителите към по-екологосъобразно мислене и устойчивост. С неговото изпълнение ще бъде значително подобрена работната среда и защитеността на работещите посредством осигуряване на висококачествени колективни и лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло (СРО). Новите ЛПС и СРО ще бъдат в съответствие с Наредба № 3 от 19 април 2001 г., но ще надградят техническите характеристики на тези, използвани до сега като осигурят по-висока степен на защита, устойчивост и безопасност. За подобряване на професионалното и здравно състояние на служителите по проекта ще бъдат закупени колективни предпазни средства – ергономични столове, съобразени с утвърдената програма за минимизиране на риска в дружеството. Социалните придобивки, включени в проекта, са закупуване на оборудване за кътове за отдих на открито, където работниците ще могат да почиват по време на кратките си почивки в приятна и здравословна среда. По този начин ще се създава баланс в работния им график, което ще повлияе положително на тяхната удовлетвореност и производителност.
Проектът ще се реализира за период от 12 месеца и е насочен към всички 97 служители на Екобулхарт ЕООД. Общата му стойност е 63 177,37 лв., а исканият процент на БФП е 80%.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: За да се трансформира едно предприятие в екологосъобразно, то трябва непрекъснато да инвестира в обучението на своя персонал, да създава култура, която цени иновациите и насърчаване прилагането на „зелени“ практики. Степента, до която предприятията могат да се считат за "зелени", зависи от това доколко екологизират своите продукти, производствени процеси и работни места. В този контекст, в Дейност 1 са включени следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. инструктиране на персонала за въвеждането на съответните промени. Въз основа на анализ на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност ще бъдат разработени „зелени“ модели за организация на труда и „зелени“ карти, съобразени с конкретните работни места. Всички служители и работещи в предприятието ще бъдат инструктирани как да прилагат тези модели и практики. Ръководството на предприятието ще получи разработен план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси. Целевата група включва всички 97 заети лица. 19 400.00 19 400.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“: Дейността има за цел подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на още по-безопасни и здравословни условия на труд. Тя има принос за постигане на общата цел на проекта и с постигане на втората му специфична цел. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са в съответствие със Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или СРО, утвърден въз основа на извършената оценка на риска, като съответстват на точния брой на заетите по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани съгласно срока за износване в рамките на периода на изпълнение на проекта. Целева група по тази дейност са всички 92 работници и служители, чиито длъжности са включени в горепосочения Списък. Необходимостта от подмяна и закупуване на нови ЛПС и/или СРО с по-висока степен на защита произтича от желанието на работодателя да реализира още по-добро ниво на защита за работниците, като им осигури по-безопасни и здравословни условия на труд, по-голяма сигурност и удобство при носене. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с по-добри технически характеристики от предишните и ще отговарят на по-високи или и допълнителни стандарти. Тези подобрения в защитата допълнително ще намалят риска от злополуки и наранявания на работниците, гарантирайки тяхната безопасност и здраве. В рамките на проекта Екобулхарт ЕООД планира да закупи следните ЛПС и СРО, които превъзхождат използваните до сега, както следва: Защитни ръкавици – 756 чифта (1 чифт на месец за 60 работници). Предложеният нов модел е от по-здраво и устойчиво на разкъсване текстурирано полиестерно трико, което е с по-висока - 2-ра степен на защита и съответно предпазва по-надеждно ръцете от механични въздействия и травматизъм; Студозащитни ръкавици – 156 чифта (1 чифт на месец за 26 работници). Новите зимни ръкавици осигуряват по-надеждна термозащита, по-добра стабилност при работа и удобство при носене; Светлоотразителна жилетка – 26 бр., отговаря на стандарт EN 20471 и освен хоризонтални сигнални ленти има допълнителни вертикални, което повишава степента на видимост и е предпоставка за допълнително намаляване на риска от сблъсък с транспортно средство. На работните площадки има интензивен трафик на подемни машини и тежкотоварни автомобили и повишената видимост на работещите е от изключително значение за тяхната безопасност и живот. Маска прахозащитна – 204 бр. (1 брой на месец за 17 работници), подходяща за дейности по сортиране и почиствания от отпадъци и отговаря на стандарт EN 149. Наличието на активен въглен с клапан в новите маски осигурява още по-надеждна защита на дихателните пътища както от прах и биологични агенти, така и от неприятни миризми, бактерии, вируси, плесени, мухъл, полени, сажди, заваръчни газове и др.; Комплект лятно работно облекло (полугащеризон и яке) – 80 бр. Платът на летния работен костюм ще е от 100% памук с високо качество и с тегло на плата 240 гр./м2, което го прави по-здрав и устойчив на външни механични и топлинни въздействия и осигуряващ по-сигурна защита от химични и биологични агенти. Работният костюм е със светлоотразителни ленти по ръкавите, раменете и крачолите, с което осигурява по-висока видимост и безопасност при придвижване. Комплект зимно работно облекло (полугащеризон и яке) – 80 бр. Предложеният зимен работен костюм, е ватиран, изработен от хидрофобиран висококачествен плат 100 % памук, с по-високо тегло на материята - 240 гр./м2, срещу 200 гр./м2 на предишния, което го прави по-устойчив на външни въздействия от използвания до момента. През зимата той ще осигури на работещите по-сигурна защита от механични въздействия, химични и биологични агенти. Костюмът е с повече светлоотразителни елементи - по джобове и ръкави на якето и по крачолите на гащеризона, което допълнително ще доведе до по-добра видимост и респ. безопасност при придвижване на работещите. 29 971.13 12 646.33
Дейност 4 „Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.“: Настоящата дейност е обусловена от извършената оценка на риска, въз основа на която е разработена Програма за превенция на професионалния риск в Екобулхарт ЕООД. Една от установените опасности, свързани с организацията на работния процес, произтича от въздействието на ергономични и вредни фактори върху служители, работещи продължително време в принудително седнало работно положение - на бюро, пред видеодисплей и др. Липсата на движение и продължителното седене в една и съща поза водят до забавяне на кръвообращението, дискомфорт, умора и да увеличи риска от хронични заболявания. За да се намали негативното въздействие на фактори, свързани с организацията на труда - принудителна работна поза и ергономия, е важно да се намали натоварването на опорно-двигателния апарат и да се подобри комфортът по време на работа. Използваните в момента столове са морално остарели с проявени дефекти от физическо остаряване и не осигуряват нужният оптимален комфорт и подвижност за продължителна монотонна работа. В рамките на проекта се предвижда да бъдат закупени 14 ергономични стола за служителите в производството и администрацията на Екобулхарт ЕООД, които работят в принудително седнало положение по 8 часа на ден, на следните длъжности: Гл. счетоводител, Еколог (2-ма служители), Кантарджия, Машинен оператор-зала, Мениджър покупки продажби (2-ма служители), Специалист ТРЗ, Счетоводител (2-ма служители), Лаборант (3-ма служители) и Управител. Ергономичните столове са в съответствие с изискванията, посочени в чл. 5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, а именно: - работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; - седалката да се регулира на височина; - облегалката на стола да се регулира на височина и наклон; - да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей. Така ще се подобрят условията на труд, ще се намали и/или елиминира изцяло рискът от възможни заболявания на опорно-двигателната система и ще се постигне по-висока производителност при по-добър работен комфорт. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената последователност: • Избор на изпълнител (2 м.) • Закупуване и доставка на ергономичните столове (2 -3 м.) 5 710.74 5 586.00
Дейност 5 „Осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на места за отдих на открито в предприятието": Изпълнението на настоящата дейност е свързано с подобряване на работната среда и превръщането на Екобулхарт ЕООД в добро и предпочитано място за работа, което освен добри и безопасни условия на труд, осигурява на заетите лица и такива социални придобивки, които имат положително въздействие върху качеството на работа, производителността на труда и конкурентоспособността на фирмата. От една страна, те ще повишат удовлетворението на заетите в рамките на трудовия процес, а от друга, това е израз на осъзнатата социална отговорност от страна на работодателя. В рамките на проекта се предвижда осигуряване на социални придобивки, в съответствие с предложенията на Службата по трудова медицина и действащата „Програмата за предотвратяване на професионалния риск в Екобулхарт ЕООД“, а именно оборудвани с градински пейки (5 бр.) на места за отдих на открито. Целева група по тази дейност са всички 97 лица, работещи в Екобулхарт ЕООД В момента работниците се нуждаят от подходящи зони за кратки почивки на открито в непосредствена близост до работните си места. Липсата на такива обособени пространства ги лишава от възможността за пълен релакс. Въпреки че има достатъчно открити площи на територията на предприятието, съществува недостиг на места за сядане. Работниците са принудени да седят по бордюрите и тревните площи. Тази практика е не само неприемлива, но и опасна поради наличието на интензивен трафик от транспортна техника на цялата територия на предприятието за оползотворяване на отпадъци от опаковки. За решаването на този проблем проектът предвижда закупуването на 5 градински пейки с облегалки за обособяване на места за отдих на открито. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената последователност: • Избор на изпълнител (2 м.) • Доставка на оборудването - градински пейки (2-3 м). 2 352.10 2 295.00
Дейност 3 „Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло“ - продължение: Работни обувки с устойчиво на пробождане ходило и метално бомбе /летни и зимни/ – по 88 чифта за сезон. Новите обувки отговарят на стандарт EN ISO 20345 и категория S3 (за разлика от старите S1 P) - т.е. включва всички характеристики на категория S1P + S2 (устойчивост на проникване и поглъщане на вода). По този начин на работещите се гарантира по-сигурна защита на долните крайници, не само от пробождане/премазване, но и защита от проникване на вода и евентуално измръзване през зимата; Зимна шапка – 80 бр. Новата зимна шапка осигурява по-добра термозащита на главата, ушите и врата при ниски температури. Шапка памучна с козирка, лятна – 80 бр. Новата лятна шапка осигурява по-добра вентилация на главата, има по-висока устойчивост на износване и е по-стабилна, тъй като има възможност за регулиране. Дъждобран – 15 бр. Новият продукт надгражда закупения преди това по отношение на здравина и издръжливост на полиамидната тъкан, която е наслоена с омекотен поливинилхлорид. Подобрена е защитата както към неблагоприятни климатични въздействия (дъжд), така и към леки механични въздействия и нечистотии. Допълнително предимство на новия дъждобран е, че може да се пере на ръка, като така се осигуряват по-здравословни и хигиенични условия на труд. Предпазна каска – 4 бр. Новият модел каска е с по-надеждно шестточково закрепване, в сравнение със старото четириточково, абсорбираща лента за пот, вентилирана и с винт за регулиране на размера, за да осигурява по-стабилно закрепване и по-надеждна защита на главата от удар от падащи предмети; Диелектрични ръкавици – 4 бр. Новите ръкавици ще бъдат с включени изпитвания. Периодичните лабораторни изпитвания (през 6 мес.) на ръкавиците в акредитирана лаборатория ще потвърждават валидността на заявената от производителя защита срещу токов удар и те ще могат безопасно да се използват за защита срещу токов удар, без да е необходимо закупуване на нови. Диелектрични боти – 4 бр. Новите боти ще бъдат с включени изпитвания. Периодичните лабораторни изпитвания (през 36 мес.) на ботите в акредитирана лаборатория ще потвърждават валидността на заявената от производителя защита срещу токов удар и те ще могат безопасно да се използват по предназначение, без да е необходимо закупуване на нови. Предпазни очила от закрит тип – 4 бр., в допълнение към общите изисквания на стандарт ЕN 166-1F към ЛПС за защита на очите, новите предпазни очила отговарят и на изискванията на стандарт ЕN 170 за нива на защита и коефициент на пропускане на филтри за защита срещу ултравиолетово излъчване, с лещи: 2С-1,2 U 1 F и CE. Те позволяват стерилизация, което ги прави по-здравословни и безопасни за употреба и осигуряват по-добра защита на очите, особено за работещите, които носят диоптрични очила, защото са съвместими с тях; Водозащитен костюм – 16 бр. Новият водозащитен костюм е по-износоустойчив и ще осигурява по-добра защита от вода - до 3000 мм воден стълб; Ватирано яке – 12 бр. Новото яке е изработено от по-издръжлив материал Softshell – 100% полиестер 150D mechanical stretch + TPU, 240 гр./м² и предоставя по-висока термозащита, устойчивост на влага и вятър и така гарантира по-здравословни и безопасни условия на труд; Термичен елек – 12 бр. Новият елек е с по-висока устойчивост на триене, разкъсване, водоустойчивост и водонепропускливост и ще осигури по-добра защита от неблагоприятни атмосферни условия на служителите, които го носят. Дейността включва следните етапи, които се реализират в посочената логическа последователност: • Избор на изпълнител (2 – 3 м) • Доставка и подписване на ППП (4 м и 8 м). • Поетапно раздаване на ЛПС и СРО на заетите лица. (5 до 12 м. вкл.) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.