Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Целта на дейността е въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във фирма „Стеалит“ ООД, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и насочени към намаляване въздействието върху околната среда и за повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги в предприятието.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Новите „зелени“ модели включват:
- въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси;
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието.
- Поддейност 1 Въвеждане и утвърждаване на промени в организационната структура на човешките ресурси във фирмата
--- ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕ :
Целта на фирмата е въвеждане на гъвкави форми на заетост - работно време с променливи граници, и работа от разстояние.
Сегашната традиционна 5 дневна работна седмица с 8 часов работен ден определено показва сериозни дефекти по отношение на ефективността и мотивацията на служителите в контекста на интензивността на житейските и работните процеси. Това се изразява в текучество на персонала, увеличение на отсъствията по различни причини и като цяло в нарушение на цялостния работен процес и загуби за предприятието поради неспазени срокове при поети договорености и намалена продуктивност.
Идентифицирана е потребност от промени в организационната структура на човешките ресурси във фирмата, като се анализират възможностите за въвеждане на гъвкаво работно време.
С това се очаква да нарасне ефективността и мотивацията на служителите, съответно да намалее текучеството на персонала и броят на отсъствията, следователно да намалят разходите за набиране, подбор и въвеждащо обучение на нови служители. Като добавена стойност се очаква да се променят начините на работа, работните взаимоотношения, моделите на екипна работа и взаимодействието между служителите.
Освен това фирмата ще има възможност да предложи на своите клиенти по-добри условия, тъй като ще се увеличи диапазонът от часове на работа. Това ще се отрази положително и на конкурентноспособността. Предимствата за служителите са, че ще имат достатъчно време за своите лични и семейни ангажименти. Друго основно предимство на плаващото работно време е, че позволява на служителите сами да организират работното си време, когато те са най-продуктивни, което ще е от съществена полза за по-възрастните служители, тези над 54 години. Това ще позволи и удължаване на трудовия живот на служителите над 54 год., по този начин ще се съхрани тяхната енергия и ще позволи използване на придобития опит, който те предават на останалите служители.
Осъществяването на тази дейност предвижда за най-малко 4 броя заети лица да се прилагат гъвкави форми на заетост, което би позволило на служителите да положат по-ефективно грижи за своите деца и семейства, да отделят време за себе си, като по този начин съчетаят личния си живот с професионалния.
-- ПРОДЪЛЖАВА в "ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ДЕЙНОСТ 1 - I част" (Описание) -- |
800.00
|
0.00
|
Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Цел на дейността е запознаване на служителите на фирмата с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение.
Дейността съответства на Дейност 2 от Условията за кандидатстване.
Дейността включва осигуряване за заетите в „СТЕАЛИТ“ ООД лица на психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на работещите.
--- ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕ :
Основни цели на дейността са запознаване на работещите във фирмата с наличието на явлението "бърнаут", подпомагайки откриването на проявите му и осъществяването на ранна превенция на състояния, свързани с физическо, емоционално и психическо изтощение. Следва да бъдат преодолени нагласи, свързани с отрицателно и критично отношение към работата, нежелание за започване на работа, раздразнение към членовете на екипа или към клиентите, емоционално отдръпване от колеги и клиенти, както и мисли, свързани с липсата на смисъл, значение и приносът за извършваните работни процеси, водещи вкл. до напускане на работа.
Необходимостта от подобряване на дейността във фирмата по отношение на персонала е зачестилите индикации за загуба на мотивация, нарастващо чувство на професионално изчерпване и дори депресия. Някои от служителите са споделели чувства на емоционална натовареност, като се оказват стресирани с нарастващо разочарование, свързано с работата. При някои служители се наблюдава намалена способност да се адаптират към работната среда и дори прояви на негативно отношение към работата, колеги и клиенти на фирмата.
Ръководството на фирмата анализира тези явления, като отчита и различните рискови фактори както по отношение на самите служители, така и във връзка с организацията на работа, а именно: занижено самочувствие, ограничени възможности за справяне със ситуации и проблеми, нереално високи очаквания, финансови затруднения за някои от служителите, а от друга страна организационни рискови фактори - недостиг и текучество на персонал, което води до голямо натоварване на някои служители, неразрешени конфликтни ситуации, непригодност към работната среда и обстановката за работа, занижен контрол и недостатъчно обхватно въвеждане в работата, дисбаланс усилия-възнаграждение, вътрешно-фирмени промени.
Всички тези фактори водят при някои служители до известно отчуждение от дейности, свързани с работата, чести оплаквания от главоболие, стомашни неразположения, промени в храненето и апетита и др. физически симптоми на „бърнаут“ състоянието, прояви на емоционално изтощение, раздразнителност и емонционална дистанцираност, трудна концентрация и намалена производителност. Това налага фирмата да вземе съответни мерки за преодоляване на тези негативи като подпомогне служителите си за справянето с тях от една страна, а от друга да подобри собствената организация и минимизиране на вътрешнофирмените рискове по отношение на „бърнаут“ явления във фирмата.
В рамките на дейността се предвижда да бъдат изготвени психологически профили на заетите лица във фирмата, които да послужат като основа за адресиране на подходящи мерки за психологическа подкрепа.
Психологическата подкрепа се извършва от лица със специалност „Психология“ или „Психиатрия“ под формата на групови семинари/тренинги за профилактика и индивидуални консултации, при провеждането на които участниците задължително ще бъдат запознати с подходящи методи и техники за управление на професионалния стрес, съответстващи на естеството на трудовите процеси в предприятието.
Предвижда се дейността да включва четири лица в група. |
800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и обезопасяване на съществуващ обект, технологичен процес, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Дейността цели осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване безопасните условия на труд в предприятието.
Настоящата дейност съответства на допустима дейност 4 от Условията за кандидатстване и е свързана с обезопасяване на съществуващ обект с цел подбряване условията на труд, и повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите.
- ИДЕНТИФИЦИРАНИ ПОТРЕБНОСТИ ПРИ СЪСТОЯНИЕ НА ОБЕКТА КЪМ МОМЕНТА НА КАНДИДАТСТВАНЕ:
Към момента производството на химични продукти - греси, антикорозионни продукти и др. химични продукти е съпроводено с отделяне на много изпарения при нагряването на химически продукти - масла, мазнини, киселини, и поради технологични особености готовите продукти се получават при температури над 100°С, и в някои случаи се отделят съпътстващи газове, най-сериознен процент от които са азотните оксиди, които имат най-значително влияние, и фините прахови частици (ФПЧ) които се отделят заедно с изпаренията. Наличните реактори работят с нагреватели, като изпаренията в определени моменти стават изключително големи и концентрирани, след което се разпространяват на територията на работната площадка. Изпозваните към момента ЛПС – защитни маски и очила, причиняват неудобство и дискомфорт, и е необходимо да се носят не само при работа с машините но и през целия ден при движение в рамките на площадката. Налични са и алергични и микробиологични опасности - смущения чрез миризми, фини прахови частици.
- ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕ:
Предвид описаните причинно-следствени отношения, даващи основание за повишаване на заболеваемостта и производствения травматизъм на работещите, породени от значим риск при работа, в рамките на дейността се предвижда осигуряването на КПС - оборудване за снижаване на интензитета на оценения риск в производствените помещения, с цел неговото отстраняване или свеждането му в границите на допустимите рискове при работа.
В оценката на риска за посочения обект е идентифицирана опасността и определен риска от реализирането й.
Този риск е конкретно описан и в приложената Програма за минимизиране на риска, и са разписани съответни дейности за неговото намаляване.
Това налага изграждането на преместваема Инсталация за комбинирано отделяне и неутрализиране на азотните оксиди и ФПЧ, с цел предотвратяване рисковете за работещите и ограничаване задимяването/обгазяването и разнасянето на азотни оксиди и ФПЧ.
Инсталацията предвидена за закупуване не води до модернизация/технологично обновление на производствената дейност и/или разширяване на производствения капацитет, а се отнася конкретно до осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд чрез неутрализиране и ограничаване задимяването/обгазяването и разнасянето на азотни оксиди и ФПЧ – каквото е неговото единствено функцинално предназначение.
Инсталацията е преместваема и може да се поставя над източника, за да може ефективно да ограничи разпространението на изпусканите от него азотни оксиди и ФПЧ; Тя не е постоянно прикрепена към земята или към сградата, и не се инкорпорира към съществуващата площадка, доколкото може да бъде премествана; В този смисъл, тя представлява оборудване и отговаря на посочената дефиниция в Условията за кандидатстване, и се завежда като отделен актив.
Куполите на инсталацията се поставят и включват при работа над реакторите, който са източник на азотни оксиди и ФПЧ, като така ефективно регулират техните емисии и не допускат разпространението им към работната площадка. Вграденият датчик измерва нивото на азотните оксиди при изхода, и така служи като средство за ранно предупреждение и предпазване от вредни влияния на заетите лица.
-- ПРОДЪЛЖАВА в "Начин на изпълнение" : – |
280 000.00
|
0.00
|
-- ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ДЕЙНОСТ 1 - I част: -- ПРОДЪЛЖАВА от ДЕЙНОСТ 1 (Описание) --
Още по-добър ефект ще постигне и даването на възможност за работа от разстояние, което ще улесни значително работещите. В дни когато работата не е натоварена и няма непрекъсната необходимост от конкретен служител на неговото работно място, той/тя изпуска възможността от пълноценно оползотворяване времето си.
Също така, често за служителите е необходимо да отсъстват, за да посещават целодневни извънработни мероприятия, свързани с повишаване на квалификацията им, да участват в доброволчески инициативи, да полагат грижи за свои близки и др. Очаква се с въвеждането и утвърждаването на нова организационна структура във фирмата да се повиши мотивацията на служителите и съответно конкурентоспособността на фирмата. Посочените практики за оптимизиране управлението и развитие на човешките ресурси ще допринесат за подобряване организацията на труда и се очаква да създадат благоприятна среда за съчетаването на работата с лични отговорности.
- Подддейност 2 Въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места.
--- ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕ :
Целта е да се утвърди иновативен подход при организацията на работа в дружеството, като се отрази цялостната ориентация на фирмата към екологосъбразно производство.
Необходимо е да се подобри цялостната стратегия и политика за работа със служителите в посока подобрена здравословна и продуктивна работна среда; професионален подбор на служители, съобразно изискванията на работните позиции; мотивиране на служителите за по-качествени резултати; създаване на среда за задържане на талантливите служители; стимулиране на иновативността и инициативността за екологосъобразни решения, които да спомогнат за успеха на фирмата в конкурентна среда, подобряване на фирмения имидж пред служителите и клиентите. За постигане на тези цели ще е необходимо от изготвянето на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност и за намаляване въздействието върху околната среда, както и до повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги от фирмата. С въведените промени в работата на работните единици в предприятието ще се постигне намаляване на използваните ресурси, ще се приложат реални съвременни практики за опазване на околната среда, с което ще се осигури по-екологосъобразна работна среда. Очаква се всички заети във фирмата, вкл. и управленския и административен персонал, да бъдат обект на въвежданите промени за екологосъобразни дейности, за всички работни места във фирмата. Основните работни процеси във фирмата са производство на химически продукти, работа с хим.реактиви, зареждане със суровини, почистване, последващ анализ, контрол на работния процес - всички тези процеси са съобразени с новите тенденции за утвърждаване на „зелено“ производство във фирмата.
-- ПРОДЪЛЖАВА по-долу в ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ДЕЙНОСТ 1 -- II част |
0.00
|
0.00
|
-- ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ДЕЙНОСТ 1 -- II част: -- Продължава от ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ДЕЙНОСТ 1 - I част
- Поддейност 3 Въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието.
--- ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕ :
Целта е да се въведат и утвърдят дейности във фирмата за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост.
Фирмената политика е за утвърждаване на корпоративна социална отговорност със „зелeна насоченост“ в няколко аспекта: околна среда, човешки капитал и условия на труд и знание и образование.
Това включва въвеждане и утвърждаване на практики в организацията на работа в предприятието за подобряване на контрола върху замърсяването, опазване на околната среда, стремеж към нулев отпадък, отделяне на разходи за рециклиране и енергийна ефективност, развитие на здравословни и безопасни условия на труд, разходи за обучение и развитие на персонала, вкл. подпомагане на кариерното развитие, програми за обективно и справедливо заплащане, осигурена удовлетвореност и ангажираност на служителите, насърчаване на младите хора с иновативни технологични решения за предприятието.
Предвижда се промяна по отношение на видовете стимулиращи действия и методи, вкл. организиране различни фирмени събития с цел по-добра и непринудена информираност на персонала за екологосъобразност на работните процеси, въвеждане на бонусна системата за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите или генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение.
Фирмата насърчава своите служители за пълно използване на наличните възможности за комуникация (мобилни телефони, мобилна интернет връзка, преносими компютри) и друго оборудване, което позволява както работа от разстояние, така и екологосъобразното поведение в работните процеси. От друга страна максималното използване на съвременните технологии за работа и комуникация дават възможност служителите да съвместяват работата с различни по вид допълнителни мероприятия, да планират своето свободно време по-лесно и удобно, както и да полагат нужните грижи за своите близки. Като добавена стойност може да се отчете и възможността служителите над 54 години да останат на работа по-дълго, удължавайки техният професионален живот.
Дейността ще намали хартиените носители, като ще се насърчава работата с компютри, за сметка на работата на хартия. По този начин ще бъде намален "въглеродният отпечатък" на компанията, посредством спестяването на енергията, необходима за изработката на хартиените носители, и ще спомогне за повишаване на ресурсната ефективност чрез намаляване на потреблението и разходите за консумативи от този вид с до 50%.
Ще се намалят с до 15% и разходите за транспорт за служителите, които работят от къщи, което ще намали и замърсяването на въздуха, т.к. повечето от тях пътуват с автомобили до работното си място.
По този начин ще се постигне мотивираност на индивидуалните служители за прилагане на екологосъобразно поведение в работните процеси на предприятието. |
0.00
|
0.00
|