Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Целта на дейността е разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които ще осигурят повишаване на ресурсната ефективност, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и намаляване въздействието върху околната среда, с което ще се постигне целта на процедурата - преход към климатично неутрална икономика и променящи се модели на работа. Въвеждането на "зелени" модели е свързано с въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места. Целева група са всички 204 лица работещи в БКК-95 ООД.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран в съответствие с реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ, ПМС 80/09.05.2022г.и Указанията на СНД. При избора на изпълнител ще се заложи изискване да бъде лице, което по занятие извършва някоя от следните дейности:
• консултации и/или сертификация по прилагане на системи за управление по околна среда (ISO14001, EMAS или еквивалентни);
• преподавателска и/или научно-преподавателска дейност в сферата на ресурсната ефективност и/или екологията;
• консултантска и/или научноизследователска и развойна дейност в сферата на ресурсната ефективност, екологията или икономическата дейност на дружеството.
Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на дружеството, организацията на труда, правната и регулаторна рамка на дейността, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. Ще бъде идентифицирано моментното състоянието на организацията на трудовата дейност и съобразно дефинираните нужди ще се въведат иновативни екологосъобразни ефективни мерки за постигане целта на процедурата - преход към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда и ще изготви „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Ще разработи и план от мерки за прилагането на "зелените" модели. С изпълнението на плана ще са въведени мерките от него. Всички служители ще бъдат запознати с извършените промени и ще им бъде проведено обучение за въвеждането на съответните мерки.
Новите „зелени“ модели, които ще бъдат разработени за предприятието ще се изрззяват във въвеждане на промени в работата на отделните производствени единици в предприятието, насочени към въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и намаляване на използваните ресурси Те ще доведат и до промени по отношение на начините на работа и работните взаимоотношения. Чрез тях ще се въведат и екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа чрез информационни събития и създаване на система за отличаване и възнаграждаване на „зелено“ поведение на служителите.
Така дейността ще допринесе за постигане целите на проекта. |
18 360.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло:
Дейността ще се изпълни чрез закупуване на лични предпазни средства и работно облекло за 200 служители и работници на БКК-95 ООД в съответствие с утвърдения списък на работните места и видовете работи. Планираните за закупуване ЛПС и работно облекло отговарят на на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват планираните средства за защита. Те са планирани и съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Целевата група се състои от 200 човека по долните точки 2, 3 и 4, посочени в Приложение V. За долната точка 1 целевата група е от 5 човека, но същите влизат и предвидените по т. 2, 3 и 4.
Ще се закупят и предоставят ЛПС и работно облекло както следва:
1. Заваръчен шлем.
Сега използваните заваръчни маски са с постоянно тъмни стъкла, което изисква сваляне на маската при всяка смяна на детайла за заваряване. Подлежащите на заваряване детайли са дребни и в големи количества, което определя често сваляне и слагане на маската , водещо до дискомфорт и дори са възможни леки поражения по кожата и евентуални злополуки.. Планираните за закупуване заваръчни шлемове са с автоматично затъмняване при осветеност от заваряващата дъга и изсветляване при спиране на заваряването. Това позволява да не се сваля и слага шлемът при смяна на заварявания детайл, което ще подобри условията на работа и премахне дискомфорта.
2. Работни обувки с противоударни бомбета .
Използваните до този момент обувки са с клас на безопасност S1 SRC. Планира се закупуване на обувки с клас на безопасност S3 SRC, които превъзхождат досегашните със следните си характеристики: сая от водонепропусклива и водоотблъскваща кожа; антистатична гъвкава противопробождаща кевларена стелка; подметка от двуслоен полиуретан - масло и киселинноустойчива, противохлъзгаща; бомбе - композитно, допълнително подсилено с полиуретан. Новият вид обувки ще повиши безопасността при работа поради: намаляване опасността от пробиване на подметката (при настъпване на стружки и остри метални отпадъци налични в производствените участъци); предпазване от хлъзгане при различни повърхности; подобрена безопасност на бомбето и др.
3. Зимно работно облекло - яке и панталон.
Новото зимно работно облекло, което ще бъде закупено по проекта, превъзхожда досега ползваното както следва: То ще бъде от по-плътен плат (с по-голям грамаж на кв. метър), което допринася за по-добрата защита на тялото при ниски температури. Облеклото е с по-свободни кройки и вградени ластици, допринасящи за повече свобода и удобство при движение по време на работа. Панталоните са с подсилени колена, а якето с регулиращи се маншети за дължина на ръкава. По якетата и панталоните има светлоотразителни ленти, които ще помогнат за увеличаването на видимостта им в по-тъмните часове на деня , за да бъдат избегнати злопулуки при движението на мотокарите между работниците.
4. Лятно работно облекло - панталон и тениска.
Новото лятно работно облекло, което ще бъде закупено по проекта, превъзхожда досега ползваното както следва: Панталонът ще е от плат с включен еластан, с по-свободна кройка и вградени ластик, допринасящи за повече свобода и удобство при движение по време на работа. Тениските ще са от 100% памук с по-голям грамаж на квадратен метър и еластични шевове - за по – голяма здравина и удобство при работа.
Приложение V Информация за ЛПС е прикачено към т. 10 от формуляра
Изпълнението на дейността ще подобри безопасността и опазването на здравето на лицата от целевата група от 200 човека (описана по-подробно в т. 9 от формуляра). С реализирането на дейността ще се надградят минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труда. Така дейността ще допринесе за постигане целите на проекта |
29 569.40
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд по отношение на Защита от неблагоприятен микроклимат и ергономия при работа.: Дейността ще се изпълни чрез закупуване и пускане в действие на следните колективни средства за защита:
1. Климатични сплит ситеми - канални климатизатори - 5 броя.
2. Ергономични работни столове - 71 броя.
3. Ергономични бюра - 22 броя
В хале "Цех 500" на предприятието са разположени основни произодствени участъци - "металообработка", "боядисване" и "опаковане". През летния период, особено при честото тогава слънцегреене, температурите в халето, основен елемент на микроклимата, са много високи - над 30 градуса, а не рядко и над 35. Те оказват отрицателно въздействие върху работещите в халето, създават сериозен дискомфорт и са обективна причина за заболявания. За преодоляване на тези рискове за здравето настоящият проект предвижда доставка и пускане в действие на 5 броя мобилни Климатични сплит системи - канални климатизатори. Чрез тях ще се осигури охлаждане на въздуха в халето за поддържането на изскуемите за нормална работа температури.Така ще се постигне подобряване на работната среда в "Цех 500" и по този начин удовлетворяването на идентифицираните нужди на всички 67 работещи в цеха лица - конкретна целева група за този проблем.
В основния копрус и в Цех 500 работят 71 човека с длъжност машинен оператор обработка на метал (оператор на металообработващи машини с ЦПУ). Към момента те извършат работата си, която изисква ограничени движения предимно с ръце в неголям пространствен диапазон, прави. Съществува съпътстващ работата риск от претоварване на опорно-двигателния апарат, както и дискомфорт при извършването й. За преодоляване на тези рискове в настоящия проект се планира закупуването и предоставянето на горепосочените лица на 71 ергономични работни столове с регулируеми височина на седалката и дълбочина на сядане, съответстващи на посочените в съответните нормативни документи изисквания за енергомичност. Това ще подобри условията за работа на 71 лица - конкретната целева група за посочените длъжности.
В БКК-95 ООД работят 22 човека, прекарващи над 6 часа в седнало положение пред бюро, работещи на компютри и често с голям обем документи на хартия. Използваните в настоящия момент бюра са стари, с твърдо сглобени конструкции и някои с малки работни площи. При работа на тях се получава натоварване на тялото от поддържаната една и съща позиция, и дискомфорт. За преодоляване на тези рискове за здравето в настоящия проект се планира закупуването на 22 съвременни ергономични бюра. Те притежават разнообразни полезни функционални харакеристики: регулиране на височината за промяна на позицията на тялото по време на работа - за лесно превключване от седнала в изправена позиция, спомагащо за определяне на подходящата удобна за работа височина, намаляваща натоварването на тялото по време на извършване на различни дейности; регулируема рамка, позволяваща поставяне на плот с дължина от 90 до 160 см за промяна на свободната работна площ при необходимост от по-голяма работна повърхност; регулируеми крака за адаптиране към неравностите на пода и увеличаване на устойчивостта на бюрото. Закупуването на такива бюра ще подобри значително условията за работа на 22-лица - конкретната целева група за посочените длъжности.
Изпълнението на дейността ще допринесе за подобряване на работната среда и условията на труд на конкретни работни места и постигане на целите на проекта. |
162 041.80
|
0.00
|