Дейност 1:
Кариерно консултиране и ориентиране, и трудово посредничество (ККОТП)/
Обучение за работодатели за промяна на нагласите: Дейността "Кариерно консултиране и ориентиране, и трудово посредничество (ККОТП) / Обучение за работодатели за промяна на нагласите" включва две дейности, едната от които основна за проекта и включваща няколко етапа.
Целите на дейността "Кариерно консултиране и ориентиране, и трудово посредничество" са няколко:
- активно приобщаване на пазара на труда на хора в неравностойно положение;
- осигуряване на равни възможности и недискриминация на уязвими групи;
- социално включване и интегриране в обществото на потребителите на кариерните центрове;
Рeализирането на дейността "Кариерно консултиране и трудово посредничество" включва следните стъпки:
1. Идентифициране, установяване и поддържане на партньорски взаимоотношение с общини, ЦПО, НПО, работодатели, учебни заведения и други, с които да влезем в контакт и да представим услугите, които кариерните ни центрове предоставят и с които може да са полезни на своите потребители, с оглед на това да бъде улеснен достъпа ни до уязвимите групи, с които ще работим;
2. Публикуване на обяви в онлайн социални мрежи и платформи, с цел привличане на още потребители на центъра. Обявите ще бъдат публикувани както във всички фейсбук страници на организацията и на страниците на партньорски организации, така в други групи във фейсбук пространството, които са насочени към предлагане/търсене на работа в двата областни града.
3. Първоначален прием на потребител и насочването му към мениджър на случай, с който да проведе събеседване с цел установяване на интересите на потребителя, неговите възможности за работа, както и актуалните условия на пазара на труда. В този първоначален прием лицето ще бъде запознато с възможностите за подкрепа, които може да получи в центъра. Също така лицето попълва необходимите формуляри за регистрация и обработка на лични данни.
4. Създаване на електронно досие и изготвяне на професионален профил на потребителя в базата данни, който включва информация за предишен трудов опит, образование, квалификация, владеене на чужди езици, меки умения, предпочитани сфери за работа, възможности за работа на смени/почасово, очаквано заплащане, кариерно консултиране на лицето относно възможностите, които предлага пазара на труда.
5. Изготвяне, съвместно с потребителя, на индивидуален план с конкретните стъпки, които следва да се предприемат, с цел пълноценната му интеграция на пазара на труда. В този план ще бъдат записани всички планирани срещи или дистанционни контакти между потребителя и мениджъра на случай; планирани професионални обучения (в случай, че са необходими), предвидено посредничество между потребителя и работодател или други институции / организации. Индивидуалния план се подписва от потребителя и от мениджъра на случай.
6. Активна работа по изпълнение на плана - окомплектоване на документи за досегашния професионален опит, дипломи за завършено образование или придобити квалификации; изготвяне на автобиография, регистрация в онлайн сайтове за работа/частни трудови борси/бюра по труда; подкрепа за кандидатстване за работа, придружаване до срещи и интервюта с работодатели (ако е нужно) и др. За да се проследи напредъка на лицето, мениджъра на случай поддържа връзка със своите потребители и всяко действие и обратна връзка се документира в онлайн системата на организацията. |
262 370.00
|
100 923.95
|
Дейност 1 - Продължение: Кариерно консултиране и трудово посредничество (ККТП) и обучение за работодатели за промяна на нагласите: Продължение на дейност 1:
7. При необходимост подпомагане осъществяването на контакти и сътрудничество с институции и други организации, според индивидуалните потребности на лицето, с цел оказване на комплексна подкрепа и преодоляване на пречки за социално включване и включване в заетост.
8. При заявено желание от потребителите предоставяне на по-задълбочена и специализирана подкрепа чрез индивидуално консултиране на потребителите с експерт по бизнес развитие и трудово законодателство, относно въпроси касаещи трудовото законодателство, откриването на собствен бизнес, самонаемане и др. теми, изискващи по-дълбоко познаване на материята. Консултациите с този експерт ще могат да се получават както наживо в офисите на двата центъра, така и онлайн, чрез платформа за видеосрещи.
9. Приключване на случай при включване на потребителя в някаква форма на заетост или при заявяване на желание от негова страна да приключим с активното търсене на работа.
Втората дейност описана в Дейност 1 е "Обучение за работодатели за промяна на нагласи". Тя има за цел преодоляване на дискриминационните нагласи на работодателите за наемане на лица в неравностойно положение. Това включва провеждането на онлайн обучение за работодатели и/ или техни специалисти по човешки ресурси за промяна на нагласите и стереотипите относно наемането на работа на хора от целевата група, с която работим. С това желаем да допринесем за възможно най-ранното им включване в трудовия процес, както и преодоляването и превенцията на зависимостта им от социалната система. |
0.00
|
0.00
|