Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 363 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

"Протей - М" ЕООД е създадена през 1991 г. с предмет на дейност разработване и внедряване на биотехнологии за производство на пробиотици и функционални храни за здравословно и рационално хранене и за профилактика и лечение на заболявания на храносмилателната система, на някои жлези с вътрешна секреция на ендокринната система, уро-отделителната и нервната системи. През последните години фирма "Протей - М" ЕООД създаде, регистрира и утвърди повече от 20 пробиотични препарати с търговското наименование "Ентеросан". Собствената производствена база се намира в с. Ягодово, общ. Родопи, обл. Пловдив.
Целевата група, включена в проекта са 7 заети лица в дружеството. Дейностите са следните:
•Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти  за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.
•Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло.
•Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд.
•Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.
Планираните дейности ще допринесат за посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, които рефлектират в промени в пазара на труда и предприемане на ефективни мерки за подобряване на достъпа до трудова заетост на качествени работни места и адаптиране към промените в работната среда. Очакваните резултати са подобряване на здравословната  и безопасна работна среда, като ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работещи, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.“ 1 400.00 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работници, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за ЗБУТ чрез закупуване на ЛПС с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. Дейността има за цел да подобри работната среда и намали идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. Въз основа на оценката на риска за здравето и безопасността на работещите е изготвен и се поддържа актуален списък на видовете длъжности и дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло, съгласно изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства (ДВ, бр. 46 от 2001г.). Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични опасности, опасност от въздействие на биологични агенти, химични вещества и смеси и техни пари и аерозоли, фин прах от използвани суровини и адитиви при производството, но съществува възможност за подобрения в следните области: Абсолютно всички работещите в дружеството участват в някакви етапи от производствения процес, заради което за всеки от тях се предвиждат необходимите специално работно облекло и лични предпазни средства. За работните облекла в чистото производство (медицински туники, матки и панталони) – повишаване на комфорта и осигуряване на по-голяма свобода на движението; наличие на достатъчно висок процент естествен материал с цел избягване на наелектризиране от статично електричество и привличане и полепване на производствен прах; За предпазните очила отворен тип – добавяне на функционалност за носене върху диоптрични очила и УВ защита; За работните обувки в чистото производство – досега използваното сабо без защита е заменено със санитарни работни обувки с бомбе срещу механични опасности и противохлъзгащо ходило, от дишаща материя и лесно за поддръжка чрез машинно пране; За работния елек, използван за работа в неклиматизирани помещения и в преходни сезони, както и за работа на открито и за предпазване от естествени или изкуствено създадени въздушни течения - може да се подобри комфорта в съчетание със студозащитните свойства За работещите с инструменти и извършващи товаро-разтоварни работи (инженер поддръжка и общ работник поддържане на сгради) и други дейности на открито е подходящо да се подобрят работния костюм и работните обувки в посока свобода на движение и удобство; по-голяма здравина; защита срещу механични опасности при работа в близост до транспортни средства и недобра видимост; подобряване категорията на защита на работни обувки в съчетание с ергономични и ортопедични свойства. Предпазните ръкавици за защита от механични въздействия при работа с инструменти ( и режещи предмети, товарене и разтоварване, ще се заменят с противосрезни такива, от безшевно трико и топени в нитрил, което осигурява по-добра защита и по-висока чувствителност при допир и висока сигурност при хващане. За тези работещи се предвиждат и защитни ботуши предвид защита от намокряне при дейности, свързани с обилно миене с вода; химични опасности - миещи и почистващи препарати и дезинфектанти; механични опасности от мокри и хлъзгави повърхности – подхлъзване и падане. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 3 229.53 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд. ЧАСТ 1: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работещи, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд и с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата. КЪМ МОМЕНТА СЪСТОЯНИЕТО Е СЛЕДНОТО: Производствената база се намира в с. Ягодово, общ. Родопи, обл. Пловдив. Фирмата разполага със собствена сграда, промишлено хале, в която са отделени различни производствени помещения според технологичния цикъл. Продуктите, които произвеждаме са хранителни добавки на основата на пробиотик и/или пребиотик. Продуктите, които предлагаме са с различно въздействие в организма и спомагат да се преодолеят неготивните ефекти при различни заболявания в човешкото тяло. Сградата е разделена и са обособени следните помещения по хода на технологията за производство на хранителни добавки с марката «Ентеросан»: приемане на суровини и материали, складова част, ферментационно отделение, лиофилизационно отделение, помещение за смесване на суровини и спомагателни материали, помещение за таблетиране, пълнене таблетки в блистери, етикетиране и маркиране на флакони. Разполагаме с офисна част – състояща се от една стая и лаборатория за вътрешен контрол на производството. Към момента има климатици в помещението за таблетиране и разфасоване, които не осигуряват нормален микроклимат. В останалите помещения също е необходимо да се осигури нормален микроклимат за работещите. Предвижда се да се монтират климатици в следните помещения: Климатик 1 вид – общо 2 бр. разположени в санитарен филтър жени и в предверието на входа на производствената сграда, от там започва пътя на движение на персонала. Помещенията са с квадратура съответно – 18 кв. м. и 16 кв. м. Климатик 3 вид – общо 7 бр. Разположени в следните помещения: офис – 24 кв.м.; офис спедиция – 20 кв. м.; зала лиофилизатор – 21,1 кв. м.; зала за зареждане на лиофилизатор – 20кв. м.; ферментационно отделение – 2 бр. климатици за площ 40 кв. м.; санитарен филтър мъже – 18 кв.м. Климатик 4 вид – 2 броя. Разположени в следните помещения: микробиологична лаборатория – 24 кв. м. и зала за разфасоване – 28 кв. м. Климатик 5 вид – 2 бр. Разположени в следните помещения – физико-химична лаборатория - 24 кв. м. и зала за подготовка на таблетни форми – 30 кв. м. Видовете на климатиците са подбрани съобразно квадратурата/обема на помещенията и също така са съобразени рисковете от производствените дейности в съответните помещения. Осигуряването на нови климатици ще подобри значително микроклимата в работна среда, тъй като неблагоприятния микроклимат оказва голямо негативно влияние върху здравето, работоспособността и комфорта на работещия и нормалното протичане на работните процеси. При промени на температурата се променят съотношенията на топлинния баланс на организма. При високи температури в работната среда и прегряване на тялото, организмът реагира с разширяване на повърхностните кръвоносни съдове, а това води до увеличаване на притока на кръв към тях, до увеличаване на температурата на повърхността натялото и работата на потните жлези. В резултат на това нараства топло отдаването, нарушава се водно-солевия баланс на организма и обмяната на веществата в резултат, на което настъпват изменения в сърдечно-съдовата система. При преохлаждане, тялото реагира с треперене на мускулите, свързано с голямо отделяне на топлина. Охлаждането на организма предизвиква простудни заболявания, общо отслабване на организма и др. Допълнително се повишава нивото на стрес и умора поради климатичния дискомфорт. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2 117 110.47 0.00
Дейност 5 Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: Основата цел на дейността е подобряване на здравословната и безопасна работна среда в предприятието, което е ключов елемент за постигането на устойчиви условия на труд за всички работещи, спомагайки за намаляване на рисковете за здравето на работното място и за подобряване на стандартите за здравословни и безопасни условия на труд чрез осигуряване на социални придобивки на заетите в предприятието В рамките на тази дейност е предвидено работодателят да осигури на заетите лица следните социални придобивки: • Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд Всеки успешен ръководител знае, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. ПРОТЕЙ-М ЕООД е компания, която се стреми да осигури максимално комфортна, безопасна и недискриминационна работна среда за своите служители, като за тази цел на работещите се осигуряват оптимални условия на работа. Фирмата разполага със собствена производствена база, в която освен работни помещения е предвидено да се в едно от съществуващите помещения да се оборудва място за хранене. Предвидено е да се закупи оборудване, необходимо за обзавеждане на помещението, а именно: Климатик /2 вид/ нисък монтаж, Модулна кухня, Хладилник, Кафе машина, Микровълнова фурна, диспенсер за вода, маса и столове за хранене, телевизор по 1 брой от цитираните артикули. ИЗБОР НА ВКЛЮЧЕНИТЕ В ПРОЕКТА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ: Изборът на включените в проекта социални придобивки е в съответствие с нуждите на предприятието и конкретно на целевата група по тази дейност. В близост до обекта, предмет на проекта, няма подходящи места за хранене. Допълнителното преобличане във връзка със санитарно-хигиенни изисквания създава допълнителни усложнения и стрес у работещите. Към момента в обекта няма и условия за претопляне на поръчана отвън храна, нито подходящо място, където тя да се консумира. Социалните придобивки създават различни възможности и стимулират служителите по различен начин, като е доказано, че са по-ефективни дори от по-високата заплата или бонусите, защото водят до по-голяма ангажираност и съответно ефективност в работата, повишена продуктивност и баланс между професионален и личен живот. 13 776.68 0.00
Дейност 3 Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: Предвидените за закупуване бройки ЛПС и специално СРО за всеки един работещ, са съобразени със срока на износване и характера на работата, от гледна точка на това, че тя предполага лесно замърсяване с прах от използваните суровини, което изисква и често изпиране на работното облекло и бързо износване. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло ще минимизират рисковете от неблагоприятен микроклимат и работа на открито, механични опасности, опасност от въздействие на биологични агенти, химични вещества и смеси и техни пари и аерозоли, фин прах от използвани суровини и адитиви при производството, като чрез подходяща защита, която в съчетание с ергономичност и дизайн ще осигури и достатъчна свобода на работните движения и по този начин допълнително ще намали риска от трудов травматизъм, умора, преумора и свързани с труда заболявания. Заложените за закупуване ЛПС отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. Предвидената дейност ще подобри работната среда и намали влиянието на идентифицираните опасности и рискове за здравето и безопасността на работещите, породени от обичайното изпълнение на трудовата дейност. 0.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 2: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 1 За нормалното протичане на работните процеси е необходимо да се спазват изисквания за температура и относителна влажност в определени по-тесни граници от естествените климатични колебания на тези параметри. Именно това ще се постигне със закупуването на новите климатици, което е насочено към подобряване условията на труд на всички заети лица в целевата група общо 7 заети лица. Производственият прах е физико-химичен фактор на работната среда, който поради своите характеристики трудно се утаява и се задържа дълго във въздуха на работната среда. Спецификата и технологията на производството е такава, че при много работни операции и процеси се отделя, разпръсква в околно пространство и се вдишва от работещите прах от прахообразни суровини и адитиви – при разтеглане, зареждане на приемни бункери, пресипване, таблетиране, разфасоване и опаковане, вземане на проби, разработване на нови продукти и др. Дори незначителни въздушни течения предизвикват формирането на вторични източници на прах. Предвиждат се закупуването на прахоуловители – 2 вида, общо 10 броя, които ще бъдат разположени в следните помещения: Прахоуловител 1 вид – 4 броя, от които 2 бр. за залата за подготовка на таблетните форми – таблетки и сашета – над машината за таблетиране и над машината за сашета по един прахоуловител и в залата за разфасоване – над блистер машината и над таблет-пълначната машина по един прахоуловител 1 вид. Прахоуловител 2 вид – 6 бр. разположени в двете лаборатории – физико-химична и микробиологична. Предвижда се във физикохимичната лаборатория да се разположат 4 броя прахоуловители 2 вид, а в микробиологичната – 2 броя прахоуловители 2 вид. Целта им е да елиминират риска от фин прах в тези помещения, който се получава в следствие на подготовка на смесите свързани с експерименталната дейност на фирмата. Прахоуловителите са оборудване, което се монтира на стената, като сплит климатиците, като неговата роля е да отвежда навън фин прах. За да се нагнети свеж въздух в помещенията са предвидени климатици, които са описани по-горе. За намаляване на въздействието от отделяния фин прах е необходимо специфично почистване, с което да не се допуска допълнително запрашаване от попадналия върху пода фин прах. Поради това е от изключителна важност да се осигури подходящо редовно почистване на работните помещения с помощта на машина за мокро почистване. За работещите в лабораторията БИОЛОГ МИКРОБИОЛОГИЯ – 1 и ТЕХНОЛОГ – 1 е предвидено да се монтира лабораторна камина, в която да се провеждат важни анализи, при които има отделяне на вредни емисии от химични агенти. Лабораторната камина има вградена вентилация и възможност за отвеждане на вредните вещества, така че да не допусне увреждане на здравето на работещите. Рисковете, които са идентифицирани са по отношение на: въздействие на химични вещества и препарати, въздействие на отделяни по време на анализите в следствие на химична реакция вредни съединения. Лабораторната камина е колективно средство за защита, поради факта, че е отделено, преградено и обособено място, в което има наличие на вентилатор, който отвежда химични вещества принудително, има прегради, които защитават работещия, не позволява вдишване на пари и газове от работещия, възможните разливи са ограничени и е осигурена защита. Към момента не разполагаме с подобна камина. Работещите извършват анализи на работен плот, като е осигурена само естествена вентилация. ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 3 0.00 0.00
Дейност 4 Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд. ПРОДЪЛЖЕНИЕ ЧАСТ 3: ПРОДЪЛЖЕНИЕ ОТ ЧАСТ 2 За работещите на длъжност: ИНЖЕНЕР ПОДДРЪЖКА – 1; ПРОДАВАЧ ИНТЕРНЕТ ТЪРГОВИЯ – 1; МЕНИДЖЪР ПОКУПКИ ПРОДАЖБИ – 1; БИОЛОГ МИКРОБИОЛОГИЯ – 1; УПРАВИТЕЛ – 1; ТЕХНОЛОГ – 1 е предвидено закупуването на ергономични столове – 6 броя. Възможните неблагоприятни последици за здравето са по отношение на: мускулно-скелетната и съдовата система. Продължителната седяща работна поза е свързана с повишен риск от мускулно-скелетни увреждания. Ергономичните столове, регулируеми на височина и дълбочина на седалката, подходящ тапициращ материал, който свежда до минимум притискането на седалищния нерв при продължителна седяща работна поза, наличието на подлакътници са предпоставка за минимизиране опасността от възникване на мускулно-скелетни увреждания. Предвидените за закупуване средства за колективни защита ще минимизират идентифицираните рискове чрез подходяща защита, която съчетава ергономия и дизайн. Дейността ще подобри работната среда и намали идентифицираните опасности. В по-дългосрочен план в резултат на предвидените инвестиции се очаква опазване на здравето на работещите, увеличаване на работоспособността им, предотвратяване възникването на свързани с труда, мускулно-скелетни увреждания, по-ниска заболеваемост по отношение на редица социално-значими заболявания. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.