Дейност 1. Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.: Дейността включва следните четири етапа, които се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Ръководството на дружеството има желание да развие насочеността на организацията към въвеждането на нова „зелена“ и екологосъобразна политика чрез внедряване на модели на организация на работните процеси с насоченост за изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
„Зеленият модел на работа“ обикновено се отнася до екологично устойчиви и екологично отговорни практики на работното място. Възприемането на зелен модел на работа може да предложи различни ползи както за организациите, така и за обществото като цяло. Настоящата дейност се отнася до набор от бизнес практики и стратегии, които дават приоритет на екологичната устойчивост, социалната отговорност и етичните съображения в света на бизнеса. Това включва извършване на търговски дейности, като същевременно се минимизират отрицателните въздействия върху околната среда, опазват ресурсите и се подкрепят етични и социално отговорни практики. Целевата група на настоящата дейност са всички назначени в дружеството лица, тъй като на етап кандидатстване не са направени постъпления към идентифициране на конкретни мерки за внедряване на „Зелен модел на работа“ на организация на работните процеси в дружеството, спрямо неговата дейност. След сключването на Административен договор тази задача ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще предложи план в резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места. Изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели и карти на организация на труда.
Основната необходимост от внедряването на "зелени" модели на работа е осигуряване на устойчивост на работните места и довеждане до отговорност на работници и работодатели спрямо защитата на природните ресурси, намаляването на замърсяването и минимизирането на техния екологичен отпечатък.
Целева група са следните отдели: Общо брой лица -15 в.т.ч. по отдел:
Отдел логистика - 2 бр.
Склад - 2 бр.
Отдел Управление и администрация - 5 бр.
Отдел Продажби- 6
Чрез внедряването на зелени модели на работа дружеството цели да играе активна роля в предотвратяването и решаването на проблеми свързани с околната среда. Един от най-ефикасните начини за намаляването на суровини и ресурси е внедряването на "зелени практики", т.е да се създаде щадящо за околната среда и приятно за човека място за работа. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2. Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа: Основната необходимост от осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ е поради факта, че служителите на дружеството са подложени на ежедневен стрес и напрежение в ежедневните си дейности. За осигуряването на настощята дейност, ръководството на дружеството възнамерява да осигури на своите служители психологическа подкрепа във връзка с превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве на своите служители.
Целевата група по настоящата дейност са служителите на фирмата. На етап изготвяне на проектното предложение беше отправена анкета в дружеството относно желание за участие в групови семинари/тренинги за профилактика или индивидуални консултации и участие ще вземат следната целева група: Общ брой лица-70 в.т.ч. по отдели :
Отдел Управление и Администрация- 18 бр. (управители, счетоводство, ръководители отдели, офис администрация) Отдел продажби - 52 бр.
Груповите или индивидуални занимание ще бъдат в насоченост и ще подобрят следните нагласи на служителите: подобряване на психичното здраве, намаляване на стреса и прегряването, увеличаване на продуктивността, подобряване на ангажираността на служителите, подобрена екипна динамика, задържане на кадри, подобрена организационна култура и възможност за разрешаване на конфликти.
Групите, които ще се възползват от настоящата дейност ще се съобразят и с ограничението на груповите занимания да не бъдат повече от 10 лица. |
14 000.00
|
0.00
|
Дейност 4. Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността по осигуряване на колективни предпазни средства е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на служителите в извършването на ежедневните им дейности. Необходимостта от осигуряването на колективни предпазни средства се поражда от направените ежегодни замервания за оценка на риска, на които дружеството ни много държи с цел постоянно осигуряване на най-добри условия на работа на служителите, както и своевременното им подобряване. Съгласно актуализираната оценка на риска и препоръките от СТМ, дружеството възнамерява да осигури по-добри колективни предпазни средства на своите служители чрез закупуване на следните предпазни средства:
Целева група 25 ;длъжности: управител 2; портиер; главен счетоводител1; Оператор сигурност 2; отчетник счетоводство1; Ръководител търговски екип 1; Специалист с контр. функции търговия 10; Супервайзър магазин 6; Счетоводител 1.Ще бъдат закупени следните кол. пред. средства:
ерг. столове 25 бр. ед. цена 867,84 общо 21 695,88
ерг. бюро за охрана 1 бр. ед. цена 1065
ерг. бюра двойни 6 бр. ед. цена 1250,00 общо 7 500
ерг. бюра 2 бр. ед. цена 1300,00 общо 2 600,00
ерг. бюра 4 бр. ед. цена 1305,00 общо 5 220
Ергономичните бюра ще бъдат изпълнени по зададени размери и изготвени по индивидуална поръчка, поради спецификата и размерите на работните помещения.
Голяма част от времето на служителите преминава на работното място, поради което е важно да се гарантира безопасността и комфорта му. Добре организираното работно място може да помогне да се минимизират рисковете и да се увеличи ефективността на работата. Принудителната работна поза предизвиква ергономично натоварване. За по-голяма част от длъжностите динамичното физическо натоварване е минимално, но се увеличава статичното усилие за поддържане на работната поза (седяща) – положението на тялото и крайниците в пространството и натоварването на малките мускулни групи. Обикновено от болезненост, изтръпване, схващане и/или блокаж са засегнати шията, раменете, гърба, тилната и теменната област на главата, предмишниците и ръцете. Съществени фактори, които усложняват патологичните изменения са: непрекъснато повтарящи се работни движения; ергономично неиздържана работна мебел; статично претоварване при недостатъчно динамично натоварване. На служителя са необходими повишени грижи и внимание за осигуряване на удобство и комфорт на работното място. За целта са предвидени ергономични столове и бюра за целевата група, като така ще се постигне максимален комфорт и повишаване на капацитета.
Предвидени са ремонтни дейности на помещения: стая за почивка склад; стая портиер/охрана; супервайзори; стоковеди; Специалист с контролни функции търговия. В оценката на риска е идентифицирана опасност от въздействие на биологични агенти - микроорганизми (разпространение на плесени и мухъл и попадането им в организма на работещите) и опасности от поражения от електрически ток и пожар. Състоянието на помещенията, предмет на ремонта, е причинено от щети от предишни течове. Компрометирани са окачения таван, стени, осветителната инсталация. Независимо от предприетите мерки за поддръжка, през периоди на валежи и влага, в комбинация с високи температури на въздуха пред топлия или отоплителния сезон, се наблюдава разрастване на колониите на гъбични микроорганизми. Основната опасност за здравето при наличие на мухъл или плесен идва от вдишването на спорите, с които гъбичките се размножават. Такива спори се разнасят из въздуха непрекъснато. Навлизането на тези спори в дихателните пътищa може да обостри или отключи различни заболявания. Най-податливи на тях са хора, страдащи от астма, синузити или други хронични респираторни заболявания. Спорите обаче са потенциално опасни и за напълно здрави хора и може да провокират различни оплаквания и редица симптоми на дискомфорт.
Средна с-т на ремонтните д-ти 20336,70
Цените са без ДДС.
В Д-т 4 не са предвидени за закупуване машини и/или съоръжения, свързани с модернизация или технологично обновление. |
57 684.39
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др.: След направен анализ на състоянието на служителите и на база необходимостта, ръководството на дружеството взе решение да подобри социалната си загриженост, чрез осигуряване на контейнери 3 бр., които да бъдат обособени за стая за почивка за шофьори, стая за почивка за носач -товарачи стоки и съблекалня - жени/мъже. Ще бъде осигурено и оборудване за стаята на охраната. Очакванията на ръководството е социалните придобивки да допринесат за положителна и приятна работна среда, като по този начин ще се подобри морала и мотивацията, което пък от своя страна ще доведе до повишена производителност. За осъществяване на тази дейност ръководството на дружеството възнамерява да закупи оборудване и извърши необходимия ремонт за обособяване на социалните придобивки, както следва:
С цел подобряване условията за отдих на служителите и осигуряване на качествени социални придобивки бе взето решение да се закупи следното обзавеждане и оборудване за гореописаните помещения:
Целева група са 53 служители на следните длъжности: Носач-товарач стоки 25; Шофьор лекотоварен автомобил/ тежкотоварен автомобил 27; портиер 1;
1 контейнери 600/240 2 бр ед. цена 7150,00 общо 14 300,00
2 контейнер 600/480 1 бр. средна цена 12900,00
3 кухненски кът к-т шофьори 1 бр. средна цена 2926,17
4 маса за хранене шофьори 1бр. средна цена 425,00
5 столове стая за почивка шофьори 16 бр. ед. цена 140,00 общо 2 240,00
6 хладилник голям 1 бр. средна цена 825,00
7 микровълнова 1 бр. средна цена 150,42
8 кухненски кът к-т склададжии 1 бр. средна цена 4071,17
9 маса за хранене склададжии 1 бр. средна цена 425,00
10 столове стая за почивка склададжии 16 бр. ед. цена 140,00 общо 2 240,00
11 хладилник голям 1 бр. средна цена 825,00
12 микровълнова 1 бр. средна цена 150,42
13 гардероби за съблекалня жени/мъже 16 бр. ед. цена 535,00 общо 8 560,00
Всички цени са без ДДС.
Предвидените помещения контейнери 2 бр. ще бъдат обособени за стаи за почивка и хранене. Оборудването от мебели е предвидено да бъде по поръчка спрямо размерите и конструкцията на контейнерите. Нуждата от маси, столове и електроуреди е съобразена с нуждата и броя на служителите за приготвяне и съхранение на обяд. Предвиденият контейнер 1 бр. за съблекални мъже/жени е от голяма необходимост, тъй като в дружеството няма достатъчно обособени помещения и служителите изпитват дискомфорт. Контейнера ще се оборудва с 8х8 , общо 16 броя шкафчета за лични вещи. Така на всеки служител ще се повиши удовлетворението от работата, лоялност към работодателя и положително отношение към работното място. Социалните придобивки ще допринесат за положителна и приятна работна среда. Служителят на длъжност портиер е в самостоятелно помещение, за което е предвидено гардероб за лични вещи и преобличане, малък хладилник и микровълнова.
Закупеното оборудване ще бъде поставено в предвидените помещения и всеки един от служителите в целевата група ще има достъп до тях. С осигуряването на места за отдих и почивка по време на работния процес, работниците ще могат да възстановят силите си и ще бъдат по-мотивирани да осъществяват основните си дейности. |
50 038.16
|
0.00
|