Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси в Хидравлон-1 ЕООД, които да доведат до намаляване на въздействието върху околната среда. Кандидатът полага постоянни усилия за намаляване и устойчиво използване на суровините и материалите (използване на рециклируеми и иновативни материали; подобряване на енергийната ефективност и съкращаване на времето за извършване на ремонтните дейности) и намаляване на отпадъците от дейността чрез внедряване на решения пазещи околната среда.
Реализирането на Дейност 1 по проекта ще надгради реализираните до момента мерки и ще отговори на нуждата от по-активно включване на служителите на дружеството при посрещане на новите предизвикателства, свързани с осъществяването на прехода към климатично неутрална икономика, променящите се модели на работа и постигането на по-екологосъобразна работна среда в компанията. Въвеждането на новите „зелени“ модели в дейността на кандидата ще бъде свързано с изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите. По-конкретно, дейността ще бъде фокусирана върху въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, насочени към мотивиране на служителите за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа, като например:
• информационни и други фирмени събития;
• създаване на система за отличаване на „зелено“ поведение на служителите;
• генериране от служителите на идеи за екологосъобразно поведение.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Реализирането на тази дейност ще се възложи на изпълнител, избран по реда на Глава четвърта от ЗУСЕФСУ. Избраният изпълнител ще извърши преглед на дейността на Хидравлон-1 ЕООД – произвеждани продукти, организация на труда, правна и регулаторна рамка, съществуващи практики и процедури за управление на човешките ресурси във връзка с въздействието върху околната среда. В резултат на извършения преглед и съобразно спецификата на работните места, изпълнителят ще разработи съответните „зелени“ модели на организация на труда, които да предложи на кандидата, заедно с план от мерки за прилагането им. Изпълнителят ще изготви и „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. Всяка „зелена“ карта ще съдържа набор от действия за изпълнение на работните процеси, водещи до положителен ефект по отношение на намаляване въздействието върху околната среда. Служителите ще бъдат запознати с предложените мерки и ще им бъде проведен инструктаж за въвеждането на съответните мерки. |
3 400.00
|
0.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Дейността е насочена към осигуряване на нови ЛПС и СРО за 12 служители на компанията. Дейността включва замяната на сега използваните некачествени и неефективни ЛПС и СРО с нови такива, предназначени за служителите на следните позиции:
А/ 11 служители, в т.ч.: 1 организатор производство, 1 техник-механик хидро и пневмотехника, 7 шлосер-монтьора, 2 стругаря. За тях са предвидени следните нови ЛПС и СРО:
• предпазни очила (11 бр) – неизпотяеми, с UV защита. Сега използваните очила се замъгляват и не осигуряват търсеното ниво на защита при работа с режещите инструменти и останалите металообработващи машини. Новите очила чрез вградената им UV защита и възможност за проветрение против запотяване ще намалят рисковете от травми и наранявания, както и от увреждания от отделяните при работа UV-лъчи.
• защитна каска (11 бр) – с повишена устойчивост на удари, вентилирана. Новите каски са по-леки и ще заменят наличните тежки HDPE каски, като освен по-добра защита от механични наранявания на главата, те ще осигурят по-голямо удобство при работа благодарение на четириточковото им закрепване и възможност за регулиране за по-стабилно закрепване към главата.
• предпазител на слуха (11 бр) – лек пластмасов, мидообразен. Новите антифони ще имат по-висок среден коефициент на затихване (SNR=35dB), за разлика от наличните, чийто коефициент е SNR=23,9dB, осигурявайки по този начин по-висока степен на защита от наднормения шум и вибрации.
• зимни работни обувки, боти (11 бр) и летни работни обувки (11 бр) - от хидрофобирана материя, олекотени с композитно бомбе и кевларена пластина. Ще заменят сега използваните обувки, осигурявайки освен лекота и по-добра защита на пръстите на краката от травми (ниво на защита S3 SRC), както и предпазване от инциденти поради подхлъзване при работа в цеха или на открито.
• летен работен полугащеризон (11 бр), зимен цял работен гащеризон (11 бр) и зимно работно яке (11 бр) – ще заменят сега използваното облекло, осигурявайки оптимален топлообмен на тялото и предпазване от неблагоприятни условия. Материалите са изключително издръжливи и устойчиви на износване и с по-висока плътност, което осигурява по-добра защита.
• ръкавици (11 бр) – със стъклени нишки, ниво на защита - 5/D и устойчивост на топлина до 100 ͦС. Покритието на новите ръкавици за разлика от наличните (изработени от полиестерно трико), ще осигурят по-висока защита от порязване и др. механични наранявания, както и от измръзване на ръцете при работа на открито през зимния сезон.
Б/ 1 служител на длъжност „шлосер-електрозаварчик“. За него ще се закупят по 1 бр. от следните ЛПС и СРО:
• заваръчна маска – с автомачично затъмняване, подобрено време за реакция и персонален респираторен апарат.
• зимно работно яке за заварчик – ватирано, изработено от трудногорим плат.
• зимен работен цял гащеризон за заварчик – от трудногорим плат.
• летен работен полугащеризон за заварчик – от трудногорим плат.
• зимни работни обувки, боти за заварчик – ниво на защита S3, с композитно бомбе и кевларена стелка, издържащо на 300 ̊С
• ръкавици за заварчик – с огнезащитна подплата и устойчиви на пробиване.
Новите ЛПС и СРО ще заменят сега използваната заваръчна маска, некачествено облекло и ръкавици, които не осигуряват търсеното високо ниво на защита от основните рискове при заваръчните операции – изгаряния на кожата и механични наранявания. Новата маска ще осигури оптимална защита от пръски шлака и метал, както и предпазване на очите от изгаряния. Подаваният чист въздух ще предпазва от отделяните токсични аерозоли. Материалът на новото облекло (яке, гащеризон и полугащеризон за заварчик) изгаря на участъци, но огънят не се разпространява. Така се предотвратяват наранявания, които могат да се получат от горящи материи. Композитното бомбе на новите боти за заварчик осигурява по-добра защита на пръстите, без да ги травмира. Новите ръкавици са с по-добро покритие и осигуряват по-добра защита при огневи работи и от механично нараняване. |
12 800.00
|
0.00
|
Осигуряване на колективни предпазни средства: В рамките на настоящата дейност се предвижда осигуряване на следните колективни предпазни средства:
А/ Седящата работна поза на част от служителите води до статично напрежение на поддържащата работната поза мускулатура, оток на краката, напрежение в мускулите на врата, раменете, гърба и кръста. За да се избегне задълбочаване на тези проблеми предвиждаме закупуване на 5 бр. ергономични офис столa за служителите на следните 5 длъжности: управител, инженер производствено планиране прогнозиране и развитие, управител складово стопанство, технически секретар, продавач-консултант. Използваните към момента столове са амортизирани, не покриват стандартите за ергономичност и водят до значителна умора. Закупуването на ергономични столове ще доведе до намаляване на проблемите в гърба и болките в раменете и врата при продължителна работа в седяща поза. Столовете ще бъдат устроени така, че да отговарят на естеството на извършваната работа и да не ограничават подвижността на тялото при седяща поза. Ергономичните столове ще имат подходящи размери и устройство, които да позволяват присособяването им в съответствие с антропометричните данни на съответния служител.
Б/ Към момента в административните помещения на кандидата са налични климатици, които са стари (част от тях над 10 г), амортизирани, изключително неефективни и с недостатъчен капацитет да затоплят/охлаждат помещенията. В ремонтните помещения отоплението е на дърва и дизел, което ги задимява, налага се отваряне за проветряване и това води до падане на температурата. Проблемът се изостря особено през лятото заради липсата на климатизация. Посоченото се потвърждава от извършените замервания. Осигуряването на оптимална работна температура е изключително трудно и води до неблагоприятни условия на труд. За да променим това и осигурим оптимален благоприятен микроклимат за нашите служители, планираме закупуване на:
• 4 бр. сплит климатика - 1 бр. с мощност 9000 BTU за офис Управител (с обем ~30 м3); 2 бр. с мощност 12000 BTU за офис Администрация и офис Технически отдел (~66 м3 и ~72 м3) и 1 бр. с мощност 18000 BTU за офис Търговски отдел (~127 м3).
• 7 бр. колонни климатика с мощност 48000 BTU - 2 бр. за Ремонтен цех 1 (с обем ~792 м3); 1 бр. за Ремонтен цех 2 (~528 м3) и 4 бр. за Производствен и складов цех (~2000 м3).
Броят и мощността на климатиците е съобразен с размера/обема и броя на помещенията. Благодарение на тази мярка ще се подобри значително микроклимата в работните помещения, ще се даде възможност за поддържането му в оптимални граници и по този начин ще се подобри работната среда.
В/ Спецификата на ремонтната ни дейност е свързана с разглобяване и тестване на ремонтираните елементи, извършване на операции по струговане, фрезоване и заваряване на дефектиралите части. Тези процеси са свързани с отделянето на заваръчни газове и метален прах. Освен това се извършва обработка на метали посредством CNC машини. При тяхната работа се отделя както голямо количество прах, така и маслена емулсия. Всички вредни вещества остават в атмосферата, непречистени, поради липса на филтрираща система. Вдишването на тези вещества може да причини различни заболявания (напр. треска, белодробно възпаление, задух и др.).
Ето защо, от изключително значение за намаляване на рисковете за здравето на работниците е закупуването на 2 бр. мобилни аспирационни системи за двата ни цеха (Ремонтен цех 1 и Производствен и складов цех). Мобилните аспирации ще изсмукват и филтрират заваръчните газове, металния прах и маслената емулсия, като по този начин ще подобрят въздуха, който се вдишва директно от работника, извършващ съответния процес и ще повлияят положително върху качеството на въздуха в работните помещения. Осигуряването на мобилни аспирационни системи като колективно средство за защита ще доведе до запазване здравето на работниците, създаване на по-безопасна работна среда и оказване на благоприятно въздействие върху околната среда като цяло. |
115 926.00
|
0.00
|
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността предвижда осигуряване на социални придобивки – оборудван мобилен модулен контейнер за отдих, хранене и преобличане и място за спорт.
Към момента в предприятието няма обособен кът за хранене и почивка, поради което в цеховете сме поставили пластмасови столове, а в двора – под навес са разположени няколко пейки, които служителите да използват по време на регламентираните почивки. За осигуряването на необходимите качествени условия за почивка, хранене и преобличане, планираме доставката на мобилен модулен контейнер с подходящи размери: i/ съобразени с нужното място за неговото поставяне и броя на служителите от целевата група, които ще го използват (17 души); ii/ позоволяващи обособяването на 3 отделни зони в него (за хранене, отдих и преобличане) и iii/ осигуряващи необходимото място за включеното оборудване и обзавеждане за тези зони. Закупуването на контейнер с подобен капацитет ще осигури необходимото пространство за едновременното му използване от целевата група, така че всеки служител да може да се наслади на качествено хранене, удобна почивка и възможност за безпроблемно преобличане. Контейнерът ще бъде оборудван и ще включва: 1 климатик, 1 печкa, 1 кухня, 1 хладилник, 1 диспенсер за вода, 1 микровълнова печка, 3 маси за хранене, 12 столове, 1 шкаф за дрехи. Контейнерът ще бъде поставен в непосредствена близост до работните помещения. С това за първи път ще осигурим необходимите условия за качествено хранене, възможност за ефективна почивка в уютна среда и удобно преобличане.
Служителите, заети в административната дейност ежедневно работят в седяща поза, което води до умора и пренапрежение на опорно-двигателния апарат. Останалите работници, заети в ремонтната дейност работят при продължително физическо натоварване, нервно-психично напрежение, динамична и правостояща поза. Самата специфика на работните процеси предполага необходимостта от физическа активност, раздвижване, разтоварване и възстановяване. За целта предвиждаме обособяването на място за спорт, с каквото към момента компанията не разполага. То ще бъде обособено в помещение с размери 5х10х2.65 м, което се намира на 2-рия етаж в офис сградата и разполага със санитарен възел, баня и съблекалня. В момента не се използва, тъй като се нуждае от ремонт. С цел обособяване на помещението в място за спорт, настоящата дейност включва извършването на:
• текущ ремонт на помещението и съблекалнята към него: ремонтът ще включва подмяна на подовата настилка с осигуряване на удароустойчиво покритие, финишна шпаколовка и боядисване с влагоустойчива боя на стени и тавани.
• текущ ремонт на прилежащите санитарни помещения – баня с площ 6.5м2 и тоалетна с площ 2.3м2. Това включва монтаж на нова облицовка на стени и под, полагане на гранитогрес, оборудване, монтаж на смесител за душ, тоалетна чиния, мивка и огледало.
След извършване на ремонта, за оборудване на помещението ще бъдат доставени: 1 комбинирана станция, 1 бягаща пътека, 1 реформър уред и 1 масажен стол. Тези уреди са избрани така, че да дадат възможност на служителите да практикуват различни занимания в зависимост от своите нужди, предпочитания и ниво на физическа подготовка. Те ще имат възможност да правят кардио упражнения, по-интензивни тренировки, разтягане, както и масаж на мускулите и опорно-двигателния апарат. За поддържане на благоприятния микроклимат в помещението, планираме доставката и на 1 сплит климатик с мощност 18000 BTU.
Тези социални придобивки са от съществено значение за подобряване на работната среда, осигурявайки необходимите удобства за хранене и преобличане, както и възможност за почивка и спорт за всички служители. Изпълнението на дейността ще отговори на потребностите им за по-високо качество на работните места – компанията ще има възможност за първи път да осигури специално обособено място с всички условия за хранене и по-пълноценен отдих, както и място за спорт с цел ефективно възстановяване от физическото и психическо натоварване през работния ден. |
125 407.00
|
0.00
|