Дейност 1 „Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд.“: Целта на дейността е да подпомогне адаптирането на заетите лица от целевата група /27 човека/ и на дружеството към новите предизвикателства, свързани с осъществяване на климатично неутрална икономика и променящите се модели на работа, чрез преход към "зелени" работни места.
Дейността е насочена към въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси във "Индустриал партс" ООД, които да доведат до повишаване на ресурсната ефективност и намаляване въздействието върху околната среда. Тази дейност е пряко свързана с осъзнатата необходимост от въвеждане нови модели и добри практики за оптимизиране на работните процеси така, че да се намали разхода на ресурси, генерирането на отпадъци, респективно прякото или непряко негативно въздействие върху околната среда. Компанията се стреми към бъдещо налагане на стандарти за екологична и социална отговорност и изпълнението на тази дейност е стъпка в тази посока.
Изпълнявайки своята инвестиционна програма, Дружеството ежегодно подменя остарели активи с нови и високотехнологични, които позволяват както увеличаване на производствения капацитет, така и внедряване на кръгови и по-ресурсно ефикасни модели. Въпреки това усилията не са достатъчни. Налице са проблеми в управление на ресурсите и ефективността на процесите (например по-голям брак от планираното, по-чести повреди и престои на машините). Липсва и цялостна система за контрол и управление на индивидуалното поведение на работещите за постигане на по-висок екологичен стандарт на производството и повишаване устойчивостта на предлаганите продукти и услуги.
За това посредством настоящата дейност ще бъдат въведени нови „зелени“ модели на организация на работните процеси свързани с:
- въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
- изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите във всички звена;
- въвеждане на правилници и стандарти в цялата фирма.
Зелени модели, които ще бъдат свързани с оптимизиране на начина на организация и планиране на работните задачи с цел намаляване на потреблението на електроенергия (посредством оптимизирано натоварване на машините, осветлението и другите консуматори), оптималното използване на материали и суровини, правилно разпределение и управление на времето, минимизиране на отпадъците и правилното им третиране и др.
Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Изпълнението на дейността ще доведе до установяване на ефективни инструменти за „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, както на индивидуално, така и на фирмено ниво. |
4 499.82
|
0.00
|
Дейност 2 "Осигуряване на превенция и профилактика на „бърнаут“ на работното място и „ефекти от COVID пандемията върху менталното здраве“ - психологическа подкрепа".: Настоящата дейност е необходима за постигане на заложените цели.
Дейността има за цел да се предостави ефективна психологическа подкрепа на заетите лица на "Индустриал партс" ООД и е от съществено значение за фирмата. Психологическото състояние на всеки работещ оказва пряко въздействие върху неговата работоспособност, върху удовлетвореността му и респективно мотивацията му за труд, върху трудовата дисциплина, включително върху рисковете от трудови злополуки и негативно въздействие върху здравето на работещия и не на последно място върху качеството и ефективността на извършваната трудова дейност.
Дейността на всички работещи 94 работници от целевата група е свързана с изисквания за психична устойчивост, концентрация на вниманието, емоционална стабилност, добри комуникативни умения и умения за работа в екип. Работещите са подложени на физическо и психично напрежение заради естеството им на работа, за това навременната и ефективна психологическа подкрепа е от съществено значение. Необходими са регулярни и навременни мерки за превенция на физическо, емоционално и психическо изтощение. След COVID пандемията рисковете за такова изтощение и за влошаване общото състояние на работещите са по-големи. За това в проекта ще бъдат изпълнени редица мерки за превенция и профилактика на стреса на работното място, прегаряне и др. негативни ефекти за менталното здраве на работещите. Мерките ще се реализират чрез експертна психологическа подкрепа в две насоки – индивидуална и групова. Индивидуалната подкрепа ще се реализира с индивидуална личностна диагностика и психологическо консултиране. Диагностиката има за цел да установи конкретните личностни особености на всеки от работещите, за да може да се подпомогне по ефективно тяхната адаптация и да се оптимизира организацията на труда според индивидуалния капацитет и особености на всеки служител. Консултирането ще подпомогне работещите да преработят налично напрежение, стрес и негативни изживявания в ефективни поведенчески модели, които да им помогнат да са по удовлетворени и мотивирани в своята работа. За да се имплементират в организацията новите поведенчески модели, ще се проведат групови обучения за създаване на подобряване на взаимоотношенията и за формиране на позитивна колективна среда и подкрепа.
Предвиждат се следните етапи:
- Анализ на психологическата среда, организацията на работа и взаимоотношенията в отделните звена на дружеството – посредством структурирани интервюта със служители на отделни работни позиции (длъжности)
- Индивидуална диагностика и изготвяне на психологически профили на служителите – с психологически въпросници за определяне на : личностния тип, нивото на стрес и начините за справяне с него (копинг стратегии), удовлетвореността от труда и мотивацията за работа на всеки служител. Ще се изготвят профили с препоръки за индивидуален подход към всеки служител.
- Индивидуално психологическо консултиране за превенция и профилактика на стреса на работното място, професионалното прегаряне и ефектите от COVID пандемията върху менталното здраве. Фокус върху консултирането ще бъде създаването на индивидуални поведенчески модели – стратегии за справяне с професионалния стрес и негативните емоции свързани с работата.
- Провеждане на групов тренинг „Професионален стрес, напрежение и емоционално прегаряне на работното място (бърн аут) – практически модели за справяне“ – за формиране на практически умения у всеки служител за справяне с негативни преживявания на работното място, за запазване на концентрация, мотивация и позитивна нагласа, вкл. и чрез взаимна подкрепа и взаимодействие между колегите. |
4 499.82
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." (Част 1)
: Дейността е необходима за постигане на заложените в проекта цели и има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ, базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им:
1. Защита от неблагоприятен микроклимат в работните и производствените помещения:
В основната сграда на "Индустриал партс" ООД няма изградена отоплителна инсталация. Работните помещения се отопляват с електроуреди - калорифери, вентилаторни печки, амортизирани климатици и др. Тъй като е изключително неефективно предвид и дългата им експлоатация, максималната температура, които уредите поддържат през зимните месеци е между 16 и 20 градуса по С, което не е достатъчно за осигуряване на минимален работен температурен комфорт на служителите. СТМ установи висока степен на риск от опасност от възникване на пожар и други изключително негативни последици за работниците. Също така повечето електрически уреди само отопляват, без да охлаждат, което поставя персонала, работещ там, в ситуация да издържа високите температури през летните месеци, като липсата на циркулация на въздуха и охлаждане, правят работната среда невъзможна и създават риск от физически дискомфорт, причинен от високите температури - прегряване на тялото, топлинен удар и др. Микроклиматът в сградата е допълнително повлиян и от липсата на възможност за естествено проветряване, чрез отваряне на повечето прозорци. Много от тях са неотваряеми, а другите не могат да се отварят, т. к. съществува риск от замърсяване на продукцията.
За да се решат тези проблеми е необходимо закупуването на:
- 1 бр. Климатична камера, която ще работи самостоятелно и по същество не представлява инфраструктура. Лесно се въвежда в експлоатация, пуска се и се контролира, тип – plug amp; play. При нормални условия на употреба, Активът има полезен живот повече от една година, запазва първоначалната си форма и външен вид при използване, а при повреди на негови елементи/части е несравнимо по-рентабилно да се поправи, отколкото да се замени с изцяло нов елемент. Климатичната камера няма да загуби своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция.
Нейната инсталация ще подобри микроклимата - температурата, както през зимата, така и през лятото и ще премахне риска от възникване на пожар или други застрашаващи животът и здравето нежелани събития в основните помещения, като по този начин създаде безопасна и здравословна среда за 27 работници от целевата група - , административен персонал и др.
За нормализиране на работната среда и създаване на подходящи условия за труд през лятото в тези помещения, които са с площ от над 1000 м2, но с много високи тавани (6-7 м) с цел също така превенция на простудни и др. заболявания, СТМ е направила предписание те да бъдат климатизирани по подходящ начин. Климатичната камера е с коефициент на полезно действие на близо 100 климатици, съобразно с отопляемата площ на помещенията в кубични метри, с цел получаване на оптималната за здравето на служителите работна температура.
ПРОДЪЛЖАВА!
|
240 529.26
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." (Част 2): ПРОДЪЛЖЕНИЕ!
Изборът на Климатична камера е извършен на база на техническите й характеристики, голямата площ за отопление и охлаждане, работните помещения с бройките работни места, които ще обслужват от гледна точка на общия обем на съответното помещение, безопасността им при експлоатация и добавената им стойност като следва:
- нисък шум - намаляват шумозамърсяването в работните помещения и осигуряват по-комфортен микроклимат за работниците;
- здравословно въздействие - разполагат с въздушен филтър, отстраняващ праха;
- нощен режим - когато климатикът е в нощен режим, стайната температура се настройва автоматично за по-голям комфорт и енергоспестяване - ресурсна ефективност;
- дистанционно управление - позволява да се управлява уредът без директен контакт на работника с него;
- напълно затворено вътрешно тяло, без външни нагревателни елементи;
- наличие на електронна защита в случай на авария;
- напълно автономна и интелигентна като уред.
Мощността й съответства на площта на работните помещения.
2. Ергономия при работа чрез осигуряване на стабилни и ергономични работни и офис столове:
По-голямата част от служителите в дружеството ползват стари столове, които не отговаря на по-съвременните изисквания за ергономия. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с мерки по отстраняването им: Осигуряване на стабилни работни столове за административния и производствен персонал, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон. Наличните към момента столове са вече амортизирани, не са стабилни, не се регулират правилно и не позволяват удобна работна поза, като същевременно работниците трябва да прекарват над 7 часа от работния си ден принудително седнали върху тях, за да могат да извършват преките, за дейността, си действия.
За целта ще се закупят 27 бр. ергономични офис столове за работниците, за административния персонал и управителя. Изпълнението на тази част от дейността ще доведе до следния ефект: редуциране на неблагоприятните здравословни проблеми на служителите, свързани с повишено кръвно налягане, болки в мускулите, недобра подвижност на главата, лесна уморяемост, главоболие, загуба на концентрация и нежелано неврологично дразнене, рефлектиращо в патологично увреждане тонуса на мускулатурата, в следствие на статичната работа и многочасово ползване на компютър/или машина в седнала поза. Изборът на ергономични работни столове ще бъде съобразен с изискванията на Норми за физическо натоварване на работниците и хигиенно-физиологични и ергономични изисквания за рационална организация на работното място и трудовите процеси №05 и Приложение към чл. 4, ал. 1 на Наредба №7/2005 г. Въпреки че по-голямата част от персонала на "Индустриал партс" ООД е административен, началникът на склада и складовите работници също разполагат с работни бюра и компютри, предвид задълженията им и на стоковеди, и работата им със складовата програма и другите ИКТ продукти на Дружеството.
ПРОДЪЛЖАВА! |
0.00
|
0.00
|
Дейност 4. "Осигуряване на колективни предпазни средства, вкл. модернизация и/или реконструкция, и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд." (Част 3): ПРОДЪЛЖЕНИЕ!
3. Защита на здравето на работници и служители, чрез предпазване от инциденти, в т.ч. подхлъзвания и падания на работното място и осигуряване на чисти подове в производствените помещения чрез закупуване на 2 бр. Машини за подово почистване.
Спецификата на работа в "Индустриал партс" ООД изисква използване на индустриална химия, метални възли, детайли, части и най-различни компоненти. Въпреки съществуващата система за съхранение и транспортиране на изходните суровини, материали полуфабрикатите и готовата за пакетиране продукция, части от тях, някои невидими поради специфичния си химичен състав и свойствата им на последващо окисляване, падат по подовите покрития в работните и складовите помещения на дружеството, съставляващи близо 2 000 квадратни метра площ. Подовите настилки са тип "саморазливен под", която отговаря на изискванията на GMP (Добри производствени практики). Въпреки добрите му характеристики на механична устойчивост, устойчивост на абразия, киселини и основи, устойчивост на бактерии и гъбички, подът се замърсява от използваните препарати и натоварването. В резултат подовите покрития са хлъзгави, с висока степен на опасност от подхлъзване и евентуална травма. Към настоящия момент фирмата решава този проблем частично като е назначила помощен персонал за ръчно почистване на подовите покрития с парцали и специални препарати, както и поставяне на предупредителни знаци за хлъзгави подове, което е ниско-ефективно и създава предпоставки за падания на персонала. Парцалите почистват натрупаните индустриални химии само повърхностно, като натискът върху пода зависи изцяло от физическото усилие на почистващия работник. Като се вземе под внимание, че почистващият персонал е съставен само от жени, то силата на отмиване с парцал е ограничена. Работниците се придвижват от едно производствено помещение в друго, като снабдителите и качествените контроли непрекъснато се движат между производствените, складовите, опаковъчните и др. помещения. Също така в предприятието се осъществява и вътрешен транспорт на продукти за склад или експедиция. Служителите, които оперират с транспалетните колички често имат намалена видимост на подовете и трябва да внимават да не паднат.
За да бъде решен ефективно така идентифицирания проблем на служителите на дружеството - част от целевата група по проекта, трябва да бъде закупено и въведено в експлоатация специализирано оборудване - машини за почистване на индустриални подове - 2 бр. - 1 бр. за широки работни помещения и 1 бр. за по-тесни офиси и кабинети.
Те ще изпълняват комплексна обработка на подове – метене и мокро почистване дори и при извънредно тежки условия на замърсяване на подовите настилки. Машините са изцяло решени и с много здрава конструкция. Ще са снабдени с мощни двигатели в няколко изпълнения – батерия и ел. захранване. Системата за регулиране положението на миещите четките осигурява голям работен натиск върху пода. Характерните особености са: голяма производителност, гарантирана от голямата работна ширина на миещия и метящия модул, съчетани с висока работна скорост, плюс обемни резервоари за почистващ разтвор; контейнерът за събиране на отпадъците при метенето е с голям капацитет, с което се увеличава оперативното време за работа с машините при един пуск. Осигурен по-добър натиск, сцепление и съответно контрол върху управляемостта на машината прави процеса на почистване силно ефективен, независимо от степента на замърсяванията и площта, която се обработва. Почистването на подовете с тези машини ще доведе до по-чисти подови настилки, които са по-безопасни, с намалена степен на хлъзгавост, като по този начин ще се превентират евентуални травми, причинени от подхлъзване или падане.
КРАЙ НА ДЕЙНОСТ 4 |
0.00
|
0.00
|