Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 70 078 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

АК ЕЛЕКТРИК АД е специализирано в проектирането и производството на ел.табла за контрол и управление на машини и съоръжения и на такива за управление на автоматизирани процеси в автомобилната, влаковата, медицинската, корабната индустрии. Дружеството е работодател на над 1000 лица, от които 328 заети лица са целева група на настоящия проект.

Общата цел на проекта е: Да подпомогне заетите в АК ЕЛЕКТРИК АД лица чрез превантивни действия, включващи предоставяне на възможности за квалификация, преквалификация и придобиване на нови, специфични умения с цел адаптирането им към съвременните изисквания на работодателя, произтичащи от прехода към кръгова икономика, зеления преход и свързаната с това необходимост от повишаване адекватността и уменията на служителите съобразно актуалните нужди на предприятието, създавайки предпоставки за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени работни места.

С оглед постигане на общата цел, са планирани за реализация следните дейности: 
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място.
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.
Дейност 3: Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта) 
Ще бъдат реализирани и дейности, свързани с организация и управление на проекта,видимост,прозрачност и комуникация и очакваните от реализацията им резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /част 1 на дейността/: Цел на дейността е предоставянето на професионални обучения на общо 163 з.л.в АК Електрик АД (АКЕ) за придобиване на част от професия в съответствие с потребностите и спецификите на дейността на АКЕ,индивидуалните характеристики на заетите лица,целева група на дейността и спецификата на работните им места.Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигането на СЦ1 и на общата проектна цел и обхваща предоставянето на професионални обучения в съответствие с изискванията на ЗПОО. Динамичните промени в технологиите, производствата и глобалните тенденции, свързани с преход към кръгова икономика и зелен преход, както и целите за непрекъснато оптимизиране на производствените и бизнес процеси и тяхната ефективност, налагат непрекъснато осъвременяване на знанията и уменията на заетите в предприятието лица. Основната дейност на АКЕ е свързана с проектиране и производство на ел.табла за контрол и управление и в производството на сложни машини и апарати за управление на автоматизирани процеси във високотехнологични индустрии.Дейността се характеризира с голяма динамика на навлизане на нови технологии на производство,с необходимост от адаптиране към и стриктно съобразяване с непрекъснато нарастващите изисквания, налагани от страна на клиентите на фирмата и необходимостта от спазване на високи стандарти за качество, както и от необходимостта за адаптиране към новите и динамично навлизащи тенденции,свързани прехода към кръгова икономика посредством въвеждане на кръгови модели за използване на ресурсите и внедряване на неутрални по отношение на климата методи и технологии за производство, както и със зеления преход,свързан с динамичното налагане на промени в производството и дейностите в предприятието, насочени към намаляване на вредното въздействие върху околната среда/за ограничаване на въглеродните емисии и постигането на положителен ефект по отношение на повишаване на ресурсната ефективност. Производственият процес в АКЕ изисква висококачествена обработка на метални детайли и конструкции, използвани в изграждането на произвежданите от него продукти.Прецизното производство на компоненти чрез струговане и фрезоване е от ключово значение за осигуряване на високо качество и целева функционалност на крайните изделия.Поради динамичното развитие на технологиите и нарастващите потребности на АКЕ за производствена ефективност, се наблюдава повишена необходимост от добре обучени кадри, които да боравят с конвенционални и компютърно управляеми стругови и фрезови машини.Заетите в предприятието лица на длъжност Машинен оператор са отговорни за изпълнението на основни механични обработки, но голяма част от тях нямат формално професионално образование по специалността и разчитат основно на практически опит.Лицата на длъжност фрезист,от своя страна,работят с металорежещи машини, но в голямата си част имат потребност от допълнителна квалификация в областта на прецизните обработки и работа със специализирани инструменти. Настройчиците на металообработващи машини с ЦУ работят с високотехнологично оборудване, което изисква специфични знания по програмиране и настройка на машините, но за част от заетите в АКЕ на тази длъжност лица се идентифицира нужда от съществено надграждане на компетенциите за оптимална работа с новите машини.Изложеното налага част от заетите в предприятието-кандидат лица на длъжности Машинен оператор,Фрезист и Настройчик на металообработващи машини с ЦУ да преминат обучение за придобиване на професионална квалификация за част от професия по 1ва квалификационна степен (КС) –професия „Стругар“с код 521100,Специалност „Стругарство“ с код 5211001, което ще направи възможно тези з.л. да придобият съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на заеманите от тях длъжности и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за професионална квалификация (ПК), в съответствие с необходимостта на работодателя и в унисон с дейността му. 154 465.80 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /част 1 на дейността/: Целта на дейността е предоставяне на специфични обучения на общо 177 з.л.в АКЕ, свързани с работното място,в т.ч. насочени към персонала, вкл. управленския за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси. Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигане на СЦ 2 и на общата проектна цел.В рамките на дейността са обхванати 2 специфични обучения (СО),които включват придобиване на знания и умения,пряко приложими към длъжността на изложените ЦГ,формирани от заети в АКЕ лица,и които СО попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обуч. за придобиване на ключова компетентност,съгл.Правилника за определяне на условията и реда за предоставяне на ваучери за обучение по ПРЧР 2021 – 2027 г., Националния план за възстановяване и устойчивост и Фонда за справедлив преход. I.СО:„Придобиване на умения за усъвършенстване на работните процеси и технологии в производството в АК Електрик АД, с оглед постигане на целите на кръговата икономика, зеления преход и ресурсната ефективност“ 1.Модули и съдържание/теми: Модул1:Ресурсна ефективност и кръговост на производството в АК Електрик АД. Съдържание/теми: - Въведение в темата, запознаване с основни термини - Добавена стойност, Загуби (излишъци, преразход на ресурси), Ресурсна ефективност, Кръгова икономика; - Основни принципи на ресурсно ефективното производство и кръговата икономика. Модул: 2: Структурирана работна инструкция.Съдържание/теми: -Описание на работен процес - работна (технологична) инструкция. Структура на работната инструкция; -Работната инструкция - необходим инструмент за коректно и ресурсно ефективно изпълнение на процеса; -Как да "разбием" работния процес на стъпки и елементи; -Дефиниране на участниците в новия ресурсно ефективен и зелен модел на работа -Практика: Разработване на структурирана работна инструкция на следните процеси в „АК Електрик“ АД: Механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление и контрол и електрически табла за съхранение на електрическа енергия; Производство на машини и автоматизирано оборудване, специализирани в разработката на решения за хранителната индустрия; Производството на сложни детайли чрез лазерно рязане и гравиране със CNC лазер машини, CNC щанцови машини и CNC машини за огъване; Производството на сложни детайли чрез ръчно и роботозаваряване. Модул: 3 Измерване и анализ на текущото състояние на работните процеси. Съдържание/теми: -Работната инструкция като инструмент за подобрение на работния процес в „АК ЕЛЕКТРИК АД в съответствие с целите за кръгова икономика, зелен преход и ресурсна ефективност и за въвеждане на нови сътрудници в него -Анализ на стъпките от работните инструкции в работните процеси в „АК ЕЛЕКТРИК“ АД, изброени в Модул 2 -Измерване на циклово време (и на отделните стъпки от процеса) - практика в цеха на изброените в модул 2 работни места Модул 4: Методи за подобрения и намаляване на негативното влияние на човешкия фактор върху околната среда. Съдържание/теми: -Идентифициране на загуби и добавящи стойност елементи в работните процеси в „АК Електрик“ АД, изброени в модул 2 – анализ; -Методи за подобрение и намаляване на загубите - увеличаване нивото на добавена стойност. Постигане на по-висока ресурсна ефективност и кръговост на работните процеси -Работа по групи - брейнсторминг, предложения за подобрения Модул: 5: Спестяване на ресурси. Съдържание/теми: -Реализиране на практика на съгласуваните промени - практика в цеха на същите работни места, посочени в модул 2 -Измерване на подобренията и спестените ресурси от въведените подобрения, повишаване на кръговостта на работните места и преструктиране на дейността във връзка със зеления преход -Работа с рециклируеми ръчни инструменти -Алгоритъм за прилагане на индустриална симбиози и затворени цикли в „АК Електрик“ АД -Записване и документиране на резултати 86 400.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 2 на дейността/: Планираното обучение ще допринесе за устойчивост на заетостта като ще даде възможност за повишаване на теоретичните и практическите умения на з.л. на изложените длъжности,особено в областта на металообработването и точната механика, както и до по-ефективно използване на съвременните производствени машини и оборудване, което ще подобри производствената ефективност, ще намали времето за обработка на детайлите и ще допринесе за зеления преход и кръговостта на дейността.Производствената дейност на AKE изисква прецизна обработка на метални детайли като основен конструктивен елемент,влаган в произвежданите ел.табла и автоматизиращи системи.Работните места на целевата група на обучението по Стругарство са пряко свързани с изработване и довършителна обработка на метални детайли за производството на ел.табла и контролни модули;работа с различни видове метали и сплави,изискваща висока точност при механичната обработка;настройка,управление и контрол на работата на стругове,фрезови машини и металообработващи машини с ЦУ,които се използват за изработка на високоточни компоненти в едно със спазване на високи стандарти за качество при работа,като именно задълбочени знания и умения в изложените направления ще бъдат придобити от включените в обучението з.л. Изложената вече специфика на дейността на АКЕ и динамиката на навлизане на нови технологии,нарастващите клиентски изисквания и стремежът към преход към кръгова икономика (КИ) и зелен преход налага з.л.на длъжност Електромонтьор да имат съответните задълбочени познания и развити умения, свързани с изпълнение на трудовите им задължения, присъщи за спецификата на длъжността и на работното място, както и да притежават съответните удостоверения за ПК, в съответствие с необходимостта на АКЕ и дейността му.С оглед на това, планирано е провеждането на Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 2-ра КС:Проф."Електромонтьор" с код 522020,Спец."Електрически машини и апарати" с код 5220201,което да подпомогне ефективно з.л. на изложената длъжност чрез придобиване на ПК с цел ефективното им и навременно адаптиране към съвременните изисквания на АКЕ, произтичащи от глобалните тенденции в промишлеността,в т.ч. и породени от необходимостта от зелен преход и преход към КИ.Планираното обучение има за цел да доведе до същественото подобряване на компетенциите на обучаващите се лица, съобразено със спецификата на работното им място и изложените актуални глобални тенденции, налагащи промени в дейността на работодателя, съответно-да доведе до повишаване на адекватността и уменията на служителите на дл. Електромонтьор съобразно актуалните нужди на АКЕ и да доведе до увеличаване на производителността на труда,създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени и зелени работни места. От друга страна, организационната структура на АКЕ, в качеството му на работодател на над 1000з.л.,с работни места в 2 населени места-гр.Радомир и гр.Перник,е изключително сложна,непрекъснато развиваща и променяща се с цел навременно адаптиране към актуалните потребности на предприятието и дейността му.Това налага и динамични промени на функциите, задълженията и отговорностите на работните места с цел повишаване на ефективността и продуктивността на администрацията.В тази връзка,за голяма част от заетитите на административни позиции лица, е присъщо да подпомагат текущата счетоводна дейност,като в това се включват напр.задължения да съставят/изготвят първични финансово-счетоводни документи, да класифицират и сортират,подреждат и архивират отчетната информация в установените срокове и съобразно установените практики в АКЕ,да получават,преглеждат за съответствие,да приемат и да придвижват към др.лица разходо-оправдателни и др.счетоводни документи, да предават счет. документи на обслужващите банки,да получава и предава парични средства в левове и валута от и по банкови сметки във връзка с обезпечаване на ефективното протичане на производствената и съпътстващите я спомагателни дейности в предприятието. 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 3 на дейността/ : Изложеното налага з.л.,заемащи следните длъжности:Продуктов мениджър;Ръководител (Р-л)проект;Р-л,направление;Специалист, доставки; Агент по експедиция на товари;Експерт бизнес развитие;Експедитор стоки и товари; Експерт маркетинг; Инженер, производствено планиране;Инж., р-л екип ; Калкулант; Мениджър логистика и транспорт;Р-л сектор Маркетинг; Р-л участък, транспорт; Специалист, маркетинг;Технически сътрудник,да имат съответните задълбочени познания и развити умения,свързани с изпълнение на трудовите им задължения,присъщи за спецификата на длъжността и работо им място,както и да притежават съответните удостоверения за ПК, в съответствие с необходимостта на АКЕ,протичащите в рамките на неговата структура бизнес процеси и дейността му като цяло.С оглед на това, планирано е провеждането на обучение за придобиване на ПК за част от професия по 3-та КС: Професия"Оперативен счетоводител" с код 344030, Специалност "Оперативно счетоводство" с код 3440301, което да подпомогне ефективно з.л. на изложените длъжности чрез придобиване на ПК с цел ефективното им и навременно адаптиране към изискванията на работодателя,произтичащи от динамиката на промените в рамките на организационната му структура,вкл. произтичащи от необходимостта от оптимизиране на бизнес процесите в АКЕ и подобряване на ефективността им. В тази връзка,планираното обучение,в съответствие с потребностите на работните места,има за цел да доведе до съществено подобряване на компетенциите на предвидените за включване в обучението з.л.,да доведе до ефективно увеличаване на производителността на труда,създаване на условия за устойчива заетост и съответно-осигуряване на по-качествени работни места.За включените в обхвата на обучението з.л.е присъщо наличието на едва базови познания в областта на оперативното счетоводство, като планираното обучение ще доведе до съществено подобряване на компетенциите им съобразно спецификата на работните им места и динамиката на промените,налагани в структурата и процесите на АКЕ. Не на последно място,производственият процес на АКЕ включва разработка,тестване и поддръжка на специализирано оборудване,използвано в индустриалната автоматизация.В тази връзка,ключова роля имат механиците,обслужващи търговските машини и апаратура,отговорни за поддръжката,настройката и диагностиката на сложни машини и електромеханични системи.С цел гарантиране на високата ефективност и надеждност на производствените и сервизни процеси,е необходимо непрекъснато надграждане на квалификацията на тези специалисти,в т.ч. придобиване на знания и умения в съответствие с актуалните тенденции в бранша и целите за подобряване на кръговостта на производството и зеления преход, в.т.ч. чрез обучение по част от професия „Машинен техник“, специалност „Технология на машиностроенето“.Целевата група на това обучение обхваща заети в АКЕ лица на длъжност „Механик, търговски машини и апаратура“, които изпълняват ключови функции по настройка, ремонт, диагностика и поддръжка на специализирано оборудване. Необходимостта от планираното обучение е породена и от обстоятелството, че част от з.л. на тази длъжност имат практически опит,но не и формално завършена ПК в сферата на машиностроенето;част от служителите разполагат с основни технически познания, но не са преминавали специализирано обучение, съобразено с актуалните изисквания на индустрията;динамичното въвеждане на нови технологии и машини в производството изисква допълнителна квалификация на служителите за работа с тях.В този смисъл, основните предизвикателства, налагащи провеждане на обучението, обхващат недостатъчни технически познания по диагностика и ремонт на сложни електромеханични с-ми; необходимост от усъвършенстване на уменията за работа със съвременни машини и инструменти,вкл.цифрово управляеми системи;развитие на способностите за оптимизиране на производствените процеси и бързо отстраняване на неизправности,подобряване на техническата документация и анализ на техническите чертежи за прецизно изпълнение на работните задачи. 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 4 на дейността/ : Същевременно,работните места на целевата група на това обучение са свързани с настройка и експлоатация на производствени машини и съоръжения,необходими за изработка на ел. табла и автоматизирани системи,с извършване на техническа диагностика и ремонт на машините,за да се гарантира безпроблемната им работа и ефективност, оптимизиране на технологичните процеси чрез анализ на производствени параметри и прилагане на добри практики.Предвид високите изисквания за техническа компетентност в тези работни позиции, обучението по Технология на машиностроенето ще осигури ключови знания и практически умения на заетите на изложените длъжности лица, водейки до съществено подобряване на компетенциите им, както и да доведе до ефективно увеличаване на производителността на труда, създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени раб. места. С оглед на изложеното,в рамките на дейността е планирано провеждане на следните обучения за придобиване на ПК част от професия,които са включени в СППОО: I.Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 1-ва КС: 1.Професия с наименование „Стругар" и код 521100, Наименование на специалността "Стругарство" и код 5211001; 2.Хорариум: 200 учебни часа (1 уч.час=45 минути) 3.Форма на обучението: присъствена 4.Брой на обучаваните лица: 8 заети на трудов договор в АКЕ лица на длъжности машинен оператор, фрезист и настройчик металообработващи машини с ЦУ 2 . Лицата, включени в обхвата на обучението,са с работно място в гр. Радомир. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-малък от 15, те могат да бъдат обучени в рамките на 1 група. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение съгласно чл. 38, ал. 3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -разширени познания по основи на стругарството и металообработването–видове стругови машини,режими на рязане,операции,специфика на видовете обработки; -Материалознание–разширени познания за видове метали,сплави, машиностроителни/конструкционни/инструментални материали,тяхната обработваемост; механични, технологични, физични и химични свойства, приложение в машиностроенето и избор на подходящи инструменти. -Четене и разчитане на техническа документация–работа с технически чертежи,схеми,размери,толеранси и означения. -Инструментална екипировка–задълбочени познания за видове режещи инструменти, геометрия на инструментите, методи за поддръжка и др. -Технологични процеси в металообработването–последователност на операциите,методи за подобряване на точността и качеството на обработените детайли. 6.2.Умения за: -Разпознаване на основните машиностроителни материали, вкл. в зависимост от заготовката,сравнение, определяне на свойства, избор на подходящи материали според заданието, правилно разчитане на маркировките на материалите -Четене на технологична и конструктивна документация и използването й -Настройка и управление на стругови машини–подготовка на машините за работа, избор на инструменти, настройка на скоростите и подаванията;обяснение на технолог. особености на обработка на различни повърхнини чрез струговане,избор на вида на обработката в съотв.с поставените изисквания, спазване на технологична последователност -Изпълнение на основни стругови операции -Работа с фрезови машини – изпълнение на фрезови операции за обработка на сложни детайли, избор според вида на обработка, форма и размер на детайла, тип на производството -Настройка на металообработващи машини с ЦУ и ЦПУ–избор на инструменти, въвеждане на корекции, познания по програмиране на ЦПУ. -Контрол на качеството на обработените детайли -Оптимизиране на производствения процес – намаляване на загубите от грешки, ресурсно-ефективно използване на суровини и инструменти. 6.3.Цели, които се очаква да се постигнат с обучението: -Подобряване ПК на з.л., което ще доведе до по-висока производителност и по-добро качество на продукцията. 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 5 на дейността/ : -Оптимизиране на производствените процеси чрез по-добро,задълбочено познаване на технологиите и методите за обработка на метални детайли -Намаляване на производствените грешки и отпадъците от дейността на АКЕ чрез по-прецизна настройка на машините и правилно използване на инструментите -Увеличаване на мотивацията на персонала чрез придобиване на нови компетенции и възможности за кариерно развитие в АКЕ. -Осигуряване на устойчива заетост и повишаване на конкурентоспособността на АКЕ чрез осигуряването му с по-добре обучени кадри,които могат да работят по-ефективно и да използват съвременните технологии в металообработването. II. Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 2-ра КС: 1.Професия "Електромонтьор" и код 522020,Специалност "Електрически машини и апарати" и код 5220201 2.Хорариум: 300 учебни часа (1 уч.час=45 мин.) 3.Форма на обучението:присъствена 4.Брой на обучаваните лица: 86 заети на трудов договор в АКЕ лица на длъжност Електромонтьор, от които 46-в гр.Радомир и 40 в гр.Перник.Т.к.броят на лицата е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15 лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ,доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение съгл.чл.38, ал.3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението,обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания по: -основи на електротехниката и електрониката–ел.величини,закони на електротехниката -Конструкция и принципи на работа на ел. машини и апарати -Ел.схеми и техническа документация–четене и разчитане на ел.схеми,принципни диаграми и монтажни чертежи. -Методи за монтаж и свързване на ел.машини и апарати -Технологии за диагностика и тестване на ел.машини 6.2.Умения за: -Изграждане, монтаж и поддръжка на ел.машини и апарати -Измерване и диагностика на ел.параметри -Откриване и отстраняване на повреди в ел.машини -Настройка и регулиране на електродвигатели и задвижващи механизми -Използване на съвременни технологии в електроинж. 6.3.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Повишаване на квалификацията за ефективно изграждане,поддръжка и ремонт на ел. машини и апарати. -Подобряване на уменията за диагностика и навременно отстраняване на неизправности -Повишаване на ефективността и надеждността на електрооборудването чрез правилна експлоатация и поддръжка. -Намаляване на времето за производство,ремонт и техническо обслужване чрез внедряване на добри практики. -Запознаване със съвременни технологии и автоматизирани системи за управление на електрически машини. -Повишаване на конкурентоспособността на АКЕ чрез по-добре обучени специалисти,които могат да поддържат високотехнологично оборудване,подобрена кръговост и зелен преход . III.Обучение за придобиване на ПК за част от професия по 3-та КС: 1.Професия"Оперативен счетоводител"с код 344030,Специалност "Оперативно счетоводство",код 3440301; 2.Хорариум:600 уч.ч.(1уч.час=45 мин.) 3.Форма на обучението:присъствена 4.Брой на обучаваните лица:57з.л.на трудов договор в АКЕ на длъжности Продуктов мениджър 17з.л.;Ръководител проект 13з.л.;Р-л,направление 3з.л.;Специалист,доставки 7з.л.; Агент по експедиция на товари 1з.л.;Експерт бизнес развитие 3з.л.;Експедитор стоки и товари 2з.л.;Експерт маркетинг 2з.л.;Инженер,производствено планиране 1з.л.;Инж., р-л екип 1з.л.;Калкулант 1з.л.; Мениджър логистика и транспорт 1з.л.;Р-л сектор Маркетинг 1з.л.;Р-л участък,транспорт 1з.л.;Специалист,маркетинг 2з.л.;Техн. сътрудник 1з.л.Работните места на изложените заети лица са в производствено-административната база на АКЕ в гр.Радомир.Т.к.броят на лицата е по-голям от 15,те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ,доказващ завършеното обучение:Удостоверение за професионално обучение съгл.чл.38,ал.3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението,обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -Разширени познания по общи икономически дисциплини и познания в сфери,допълващи компетентността; 0.00 0.00
Дейност 1: Предоставяне на обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразено с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място. /Продължение, част 6 на дейността/ : -Общи специални знания в областта на финансово счет.,финансово-стопанския анализ,управленското счет.,данъчния контрол,одит -Профилирани знания и умения чрез обучение по специализирани дисциплини 6.2.Умения да: -прилагат комплексно изучените общотеоретични,специални и специализирани икономически знания при изграждането на финансово-счетоводните системи в АКЕ -познават едностранното и двустранното счет.,отразяването и движението на средствата и източниците на формирането им; -организират счетоводната,финансовата дейност и вътрешния финансов контрол в АКЕ в рамките на присъщите за длъжността им задължения и отговорности -боравят с нормативната уредба в областта -съблюдават нормативите за контрол в-у финансовите средства. 6.3.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Да доведе до съществено подобряване на квалификацията, компетенциите и мотивацията на з.л. и до ефективно увеличаване на производителността на труда, създаване на условия за устойчива заетост и осигуряване на по-качествени раб.места. -Да се оптимизират процесите,ефективността им и да се повиши конкурентоспособността на АКЕ. IV. Обучение за придобиване на ПК за част от проф. по 3-та КС: 1.Професия "Машинен техник"с код 521010,специалност "Технология на машиностроенето"с код 5210117 2.Хорариум:600уч.ч.(1уч.час=45 мин.) 3.Форма на обучението: присъствена 4.Бр. на обучаваните лица:12з.л.на трудов договор в АКЕ на длъжност Механик,търговски машини и апаратура с раб.място в гр.Радомир. 5.Документ,доказващ завършеното обучение:Удостоверение за професионално обучение (УПО)съгл.чл.38,ал.3 от ЗПОО. 6.След завършване на обучението,обучаваните ще придобият: 6.1.Познания по: -Основи на машиностроенето -разчитане и работа с техническа документация -Технологични процеси в машиностроенето -Основи на цифрово-програмното управление -Измервателни методи и контрол на качеството 6.2.Умения за: -Монтаж и демонтаж на механични възли и системи -Работа с машини за механична обработка -Настройка, калибриране и програмиране на ЦПУ машини -Диагностика и отстраняване на повреди -Контрол на качеството на детайлите и възлите -Оптимизация на производствения процес–прилагане на добри практики за повишаване на ефективността и намаляване на брака. 6.3.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Повишаване на квалификацията на з.л., за да отговарят на съвременните изисквания в машиностроенето,нуждите на раб.място и потребностите на работодателя и създаване на условия за устойчива заетост -Подобряване на техническите умения за работа със сложни машини,инструменти и с-ми -Оптимизиране на времето за производство, намаляване на производствените грешки и отпадъци от дейността -Увеличаване на конкурентоспособността на АКЕ чрез по-ефективна работа и по-добре обучени кадри,подобрена кръговост на производството и зелен преход. Кандидатът има създаден към него лицензиран център за професионално обучение (ЦПО) по реда на ЗПОО и е предвидил планираните в рамките на дейността обучения да се проведат от неговия ЦПО, притежаващ лицензия от НАПОО за професиите/специалностите, по които се планира да се провеждат обучения. В тази връзка предоставяме и следната информация: 1.Наименование на обучаващата организация: "АКАДЕМИЯ ЕЛЕКТРИК" към "АК ЕЛЕКТРИК" АД. 2.№ на лицензията от НАПОО: 2022121592. Етапи за изпълнение на дейността: 1.Възлагане изпълнението на включените в обхвата на дейността обучения за придобиване на ПК за част от професия на лицензирания към АКЕ ЦПО по реда на ЗПОО.*Съгласно указания на УО на ПРЧР, изложени във въпроси и отговори по процедурата, изборът на обучетелната организация (конкретното ЦПО) е настъпил с описването му в настоящия формуляр за кандидатстване(1ви мес.) 2.Провеждане на обученията (2-11м.) 3.Провеждане на изпит от ЦПО съгл.чл. 37 от ЗПОО и придобиване на УПО (12 м.) 4. Предоставяне на УПО на успешно приключилите и преминалите изпита лица и подписване на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата (12 м.). 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 2 на дейността/: Модул6:Ефективна организация на работното място. Съдържание/теми: -Организация и управление на работното място-основен фактор за висока ресурсна ефективност и намаляване на вредното въздействие на дейността върху околната среда, вкл. ограничаване на въглеродните емисии и постигане на целите на кръговата икономика и зеления преход -Запознаване с принципите на оптимална подредба и визуализация на работната зона, чрез обособяване на правилно разположението на материали, инструменти и консумативи. Използване на подходяща маркировка, сигнализация, знаци, пиктограми, цветово кодиране, с цел спестяване на излишни движения и време. -Спестяване на движения = спестяване на разходи=увеличена добавена стойност и постигане на положителен ефект по отношение на повишаване н а ресурсната ефективност и намаляване на вредното въздействие върху околната среда Модул 7:Съхраняване и споделяне на научените уроци.Съдържание.теми: -Запознаване на нови сътрудници с ресурсно ефективните методи на работа в работните процеси в АКЕ: механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление и контрол и електрически табла за съхранение на електрическа енергия; производство на машини и автоматизирано оборудване, специализирани в разработката на решения за хранителната индустрия; производството на сложни детайли чрез лазерно рязане и гравиране със CNC лазер машини,CNC щанцови машини и CNC машини за огъване;производството на сложни детайли чрез ръчно и роботозаваряване -Запознаване със систематичен подход за въвеждане на нови сътрудници в изпълнение на изброените специфичните работни процеси, необходимо за длъжностите в АКЕ инж. производствена ефективност; инж., производство; мениджър, производство; началник смяна; организатор производство (супервайзор); р-л, обособено производство; технолог; електромонтьор-бригадир Модул: 8: Документация.Съдържание/теми: -Запознаване и работа с необходимите документи, шаблони, темплейти, свързани и присъщи за управлението на процесите на работните места -Въпроси, дискусии 2.Хорариум:16 учебни часа (1 уч.час = 45мин.) 3.Форма на обучение:присъствена 4.Брой на обучаваните лица:58 заети на ТД в АКЕ лица на длъжности Инженер производствена ефективност 1з.л.; инж., производство 2з.л.; мениджър, производство 1 з.л.; началник смяна 8 з.л.; организатор произв. (супервайзор) 26 з.л.; р-л, обособено производство 11 з.л.; технолог 3 з.л.; електромонтьор-бригадир 6 з.л., от които 45 з.л. с работно място в гр. Радомир и 13 з.л. с работно място в гр. Перник. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за завършено обучение 6.След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания: -Ресурсна ефективност и кръгова икономика:Основни термини и принципи на ресурсно ефективното производство, Методи за намаляване на излишъците и преразхода на ресурси, Възможности за внедряване на кръгови производствени модели. -Оптимизация на работните процеси:Значение и структура на работните инструкции за ефективно изпълнение на производствените задачи, Анализ на работните процеси с цел подобрение и премахване на неефективни стъпки, Методи за структуриране на работата с цел по-висока продуктивност. - Измерване и анализ на производствените процеси:Методи за анализ на текущото състояние на производствените процеси, Инструменти за измерване на циклово време и идентифициране на възможности за подобрение,Значението на работната инструкция за въвеждане на нови служители и оптимизиране на съществуващите процеси. - Екологична устойчивост и намаляване на негативното въздействие в-у околната среда (ОС):Методи за идентифициране и намаляване на загубите в производството,Подходи за намаляване на вредното въздействие на човешкия фактор в-у ОС,Практики за ефективно използване на ресурсите и ограничаване на въглеродните емисии. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 3 на дейността/ : -Ефективна организация на работното място:Подходи за оптимално подреждане на работната зона с цел спестяване на време и ресурси,Принципи на визуализация, маркировка и подредба на инструменти и материали,Влияние на добрата организация върху продуктивността и устойчивостта -Документация в производствения процес:Видове документи,необходими за управление и оптимизиране на работните процеси,Методи за съхраняване и споделяне на информация за устойчиви практики,Алгоритъм за въвеждане на нови сътрудници в производствения процес. 6.2.Умения да: -Анализират и оптимизират работните процеси,в т.ч.:да разпознават излишъците и неефективните стъпки в производството, да прилагат техники за намаляване на загубите и подобряване на ресурсната ефективност, да разработват и актуализират работни инструкции за по-добро изпълнение на производствените задачи -Измерват и оценяват ефективността на производството,в т.ч.:да използват инструменти за измерване на циклово време и анализ на производствените дейности, да идентифицират и документират подобрения в раб.процес, да прилагат методи за повишаване на производителността и ефективността. -Внедряват устойчиви и екологични практики,в т.ч.:да разработват и прилагат стратегии за намаляване на ресурсните загуби,да използват рециклируеми м-ли и екологично чисти методи в произв.,да прилагат принципите на КИ в ежедневната си работа. -Организират работното място за по-добра продуктивност,в т.ч.:да създават ефективна подредба на работното пространство с цел повишаване на ресурсната ефективност, да използват визуални методи за управление на процесите (маркировка,знаци,цветови кодове),да прилагат техники за намаляване на ненужните движения и време в работния процес -въвеждане на нови сътрудници: да структурират работния процес по начин, който улеснява обучението на нови служители, да изготвят инструкции и насоки за ефективно изпълнение на производствените задачи,да прилагат систематичен подход за предаване на знания и умения -Работят с документи и процеси за контрол на качеството:да попълват и управляват документацията, свързана с производствените процеси, да съхраняват и анализират данни за подобряване на ресурсната ефективност,да използват стандартизирани формуляри за оценка на работните процеси. 7.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: -Постигане на по-висока ефективност,вкл.ресурсна на производствените (ръчни) процеси в АКЕ -Увеличаване на нивото на добавена стойност в работните процеси, посочени по-горе; -Подобряване на качеството–намаляване нивото на брак и доработки в следствие на човешка грешка при ръчните процеси. Спестяване на ресурси и разходи за „некачество“; -Ресурсно ефективни работни процеси–с по-малко ресурси постигане на по-висока производителност; -Кръговост на процесите и съответствие с целите на зеления преход -Намаляване разходите за ремонт или закупуване на нови инструменти, машини и оборудване, повредени в следствие на неправилна експлоатация; цялостно удължаване на „живота“на оборудването; -Намаляване на времето,усилията, ресурсите и р-дите за обучение и въвеждане на нови сътрудници в изпълнение на ресурсно ефективните процеси, свързани с работните места в АКЕ Предвиденото СО е съобразено със специфика на дейността на АКЕ, специализирано в проектирането и производството на ел.табла за управление на машини и съоръжения, както и табла за автоматизирани процеси в различни индустрии и с производствения му процес,включващ механичен и електрически монтаж, използване на CNC технологии,лазерно рязане,роботозаваряване и автоматизирано оборудване,което налага висока прецизност,ефективност и оптимизиране на ресурсите.СО отговаря на установените конкретни нужди на работодателя от: •Подобряване на ресурсната ефективност и намаляване на загубите в произв. процес. •Оптимизация на работните процеси с цел постигане на по-висока продуктивност и намаляване на р-дите. •Внедряване на кръгови и устойчиви практики за минимизиране на отпадъците и ефективно използване на м-лите. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 4 на дейността/ : •Намаляване на негативното въздействие в-у околната среда чрез подобрена организация на работата и внедряване на зелени технологии. •Осигуряване на висок стандарт на работа и спазване на принципите на КИ в съответствие със съвременните изисквания за устойчиво производство. СО е насочено към ключови специалисти и ръководни кадри в производствения процес, които имат отговорността да управляват, оптимизират и контролират ефективността на производството и е с насоченост към конкретните длъжности на целевата група: - Инженер производствена ефективност, инженер производство, мениджър производство – отговорни за анализ, оптимизация и въвеждане на ефективни производствени методи. -Началник смяна, организатор производство (супервайзор), Р-л обособено производство – ангажирани с управлението на екипите, прилагане на инструкции и подобрение на работните процеси. -Технолог – отговаря за разработването и внедряването на оптимални технологии за производство. -Електромонтьор-бригадир – ръководи и подпомага изпълнението на монтажните дейности, като гарантира тяхната ефективност и съответствие със стандартите. Очакваният ефект върху компетенциите на служителите обхваща придобиване от участниците на: -Знания за принципите на КИ и методите за повишаване на рес. ефективност. -Умения за структуриране и подобряване на раб. процеси чрез стандартизирани инструкции. -Практически подходи за идентифициране и елиминиране на загубите в производството. -Способност да измерват и анализират ефективността на текущите процеси и да внедряват подобрения. -По-добро разбиране за влиянието на човешкия фактор в-у околната среда и начини за намаляване на негативното въздействие. -Компетентност в прилагането на устойчиви практики за пестене на ресурси и намаляване на въглеродните емисии. В заключение: Обучението ще доведе до съществено подобряване на компетенциите на з.л., като ще им даде цялостна подготовка за внедряване на иновативни, устойчиви и ефективни методи на работа и им предостави знания и практически инструменти за повишаване на ефективността, намаляване на разходите и внедряване на устойчиви практики. Това ще допринесе за оптимизиране на производствените процеси в АКЕ и ще повиши конкурентоспособността на предприятието чрез прилагане на принципите на КИ и зеления преход. II.СО с наименование:„Зелени модели на работа - усъвършенстване на специфичните умения на работници и мениджъри с цел зелен преход и налагане на промени в производствените процеси по електромеханичен монтаж на електрически табла“ 1.Модули и съдържание/теми: Модул 1:Систематичен преглед на взаимодействието между производствената система в АК Електрик АД и екологичната система. Съдържание/теми: -Взаимодействие между производствената система в АКЕ и екологичната система; -Намаляване на натиска на производствената система върху екологичната система; -Трансформация на линейната производствена система към циклична производствена система. Модул 2:Техники и инструменти за намаляване на вредното въздействие на производствените процеси върху околната среда. Съдържание/теми -Техники и инструменти за разработване на екологично чисти производствени процеси и намаляване на вредното въздействие върху околната среда при механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление на локомотиви; производство на машини и автоматизирано оборудване, специализирани в разработката на решения за хранителната индустрия; механичен и електрически монтаж на електрически табла за управление и контрол;тестване на готовите електрически табла и машини за хранителната индустрия. -Техники и инструменти за повишаване на мотивацията на работниците и служителите за екологосъобразно мислене и действие при планиране, организация, контрол и осъществяване на производствените процеси в предприятието Модул 3:Зелен преход:Зелена трансформация на работните места. Съдържание/теми: -Моята зелена работна зона.Изчисляване на личен въглероден отпечатък; -Зелената иновация в моята работа. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 5 на дейността/ : Модул 4: Устойчивост на индивидуалното работно място. Съдържание/теми: -Персонално управление на отпадъците: Refuse-Reduce-Reuse- Repair-Recycle (5R) (Откажи-Намали-Използвай повторно-Поправи-Рециклирай); -Устойчива ефективност с надграждане на 7S: Sort- Set in order- Shine- Standardize- Sustain the cycle- Safety- Spirit (Сортирай-Подреди-Почисти-Стандартизирай-Поддържай-Работи безопасно-Надзиравай с дух); -Практическо упражнение на работното място, в изпълнение на Модули 1-4. 2.Хорариум: 9 учебни часа (1 уч.час=45 минути) 3.Форма на обучението: присъствена 4.Брой на обучаваните лица: 129 заети на трудов договор в АКЕ лица на длъжности Електромонтьор-бригадир 2 з.л.; Електромонтьор 81 з.л.; Инженер, електрически машини и апарати 8 з.л.; Инженер, производство (Процесен инженер) 2 з.л.; Механик, търговски машини и апаратура 18 з.л.; Организатор производство 6 з.л.; Отчетник,планиране на материали 1 з.л.; Ръководител обособено производство 3 з.л.; Технолог 1 з.л.; Техник, електрически машини и апарати 7 з.л.Лицата, включени в обхвата на обучението,са с работно място в гр. Радомир. Т.к.броят на лицата, които се планира да преминат обучението, е по-голям от 15, те ще бъдат разпределени в групи от до 15лица с цел постигане на максимална ефективност. 5.Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за завършено обучение 6. След завършване на обучението, обучаваните лица ще придобият следните: 6.1.Познания за: - Взаимодействие между производствените и екологичните системи:Разбиране на въздействието на производствената дейност върху околната среда;Методи за намаляване на въглеродния отпечатък и ресурсната консумация;Принципи на прехода от линейна към циклична производствена система -Екологично устойчиви технологии и процеси:Познаване на инструменти и техники за намаляване на екологичния отпечатък в електромеханичния монтаж; Методи за намаляване на вредните емисии и отпадъци при производството на електрически табла;Практики за тестово и контролно изпитване на готови изделия с акцент върху екологични норми -Зелени иновации и устойчивост на работното място:Разбиране на концепцията за „Зелена трансформация“ на работните зони;Методи за управление на отпадъците чрез модела Refuse-Reduce-Reuse-Repair-Recycle (5R);Надграждане на 7S модела за устойчивост на работното място 6.2. Умения - Приложение на устойчиви практики в производството:Използване на екологични материали и технологии при електромеханичния монтаж;Оптимизация на работните процеси за намаляване на енергийните разходи;Ефективно управление на отпадъчните продукти и рециклиране - Индивидуален и организационен принос към зеления преход:Изчисляване и намаляване на личния въглероден отпечатък;Умение за разпознаване и прилагане на зелени иновации на работното място;Прилагане на методи за повишаване на ангажираността на служителите към устойчиви практики -Практически екологични стратегии на работното място:Управление на отпадъци и материали в производствения процес;Прилагане на безопасни и екологични производствени техники;Изграждане на екологична култура сред колегите и екипа. 7.Цели,които се очаква да се постигнат с обучението: Усъвършенстване на специфичните умения на работници и мениджъри с цел зелен преход и налагане на промени в производствените процеси по електромеханичен монтаж на електрически табла; Участниците да могат да анализират ежедневно своята работа, да идентифицират области за подобрение и да прилагат устойчиви практики в ежедневните си операции, в следните направления: - Ефективно управление на отпадъците; - Минимизиране на вредните емисии; - Намаляване на потреблението на природни ресурси; - Повишаване на вътрешната зелена мотивация; - Устойчиво поведение при работа; - Лично участие при разработването на зелени модели на работа; - Намаляване загубите на материали, време, енергия и труд; Повишаване на личната ефективност, продуктивност и улесняване/облекчаване на напрежението и използваната енергия при изпълнението на операциите. 0.00 0.00
Дейност 2: Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др. /Продължение, Част 6 на дейността/ : В контекста на глобалните и европейските политики за зелен преход, предприятията, работещи в сферата на електромеханичното производство, каквото е и АКЕ, са изправени пред необходимостта от намаляване на въглеродния отпечатък, оптимизиране на ресурсното потребление и преминаване към циклични производствени модели. В тази връзка, планираното СО ще подготви персонала на АКЕ, зает на различни длъжности в предприятието, за внедряване на тези принципи в ежедневната си работа и ще отговори на потребностите на АКЕ от зелен преход и преход. ЦГ на СО обхваща ключови роли/работни места в предприятието – от изпълнителски до инженерни и управленски длъжности, което ще гарантира цялостно възприемане на екологичните принципи и зелена трансформация на процесите: -Електромонтьори и механици ще придобият умения за екологосъобразен монтаж, диагностика и поддръжка на ел.табла, както и за намаляване на отпадъците в процеса. -Инженерите и технолозите ще се научат да анализират и оптимизират производствените процеси с оглед на намаляване на енергийната и материалната загуба. -Ръководните кадри и организаторите на производство ще могат да прилагат техники за устойчиво управление и мотивация на персонала за екологосъобразна дейност. -Отчетниците и специалистите по планиране ще подобрят своята ефективност в управлението на материалните ресурси с цел минимизиране на загубите. Чрез модулите на обучението ще се постигнат следните ключови резултати, свързани със съществено подобряване на компетенциите на обучаваните лица: - Развитие на екологична култура – служителите ще бъдат обучени как индивидуалните им действия влияят върху въглеродния отпечатък на предприятието и как могат да допринесат за устойчивото производство. -Оптимизация на производствените процеси – чрез прилагане на техники за циклично производство, 5R стратегия и 7S модел, обучаваните ще могат да подобрят ефективността и качеството на своята работа. -Намаляване на производствените отпадъци – включените модули ще помогнат за прилагане на устойчиви практики, които намаляват отпадъчните материали, използват рециклируеми суровини и подобряват ресурсната ефективност. - Подобрена мотивация и ангажираност на персонала – мениджърите и ръководителите ще могат да мотивират работниците си за устойчиви практики и екологосъобразно поведение на работното място. В заключение,провеждането на планираното СО е от критична важност за конкурентоспособността и устойчивото развитие на АКЕ. Усвояването на зелените модели на работа ще доведе до повишаване на ефективността, намаляване на разходите и екологичното въздействие на предприятието, както и ще гарантира по-добра адаптация към новите регулаторни изисквания за устойчиво производство и зелен преход. Етапи на изпълнение: 1.Провеждане на процедура за избор на изпълнител/и (1-3 м.) 2.Избор на изпълнител/и и сключване на договор/и с избраната/ите обучителна/и организация/и (3 м.) 3.Предоставяне на обученията (4 -12 м.) 4.Предоставяне на успешно завършилите курса на обучение заети лица на документ, доказващ завършеното обучение (12м.) 5. Подписване на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата (12 м.) 0.00 0.00
Дейност 3: Заетост на обучени по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я (устойчивост по проекта) : Цел на дейността е да се запази заетостта на 70,11 % от представителите на целевата група на проекта, които са завършили успешно участието си във включените в проекта дейности за период от 6 месеца след приключване на всички обучения за конкретното лице. Проектната дейност е пряко свързана с и допринася за постигането на СЦ 3 и на общата проектна цел и обхваща устойчивостта на проекта и предоставянето на устойчива заетост на успешно завършилите участието си в проектните дейности лица. Кандидатът се задължава да запази заетостта за период от 6 месеца на 230 заети лица, представляващи 70,11 % от представителите на целевата група, които са завършили успешно участието си в дейностите, включени в обхвата на настоящото проектно предложение (Дейност 1: "Дейности за предоставяне на обучение за придобиване или повишваване на професионалната квалификация /не по-висока от трета квалификационна степен/ на лица от целевите групи, съобразени с индивидуалните характеристики на лицето и спецификата на работното място" и Дейност 2: "Специфични обучения, свързани с работното място, в т.ч. за придобиване на специфични дигитални умения, обучения към управленски персонал за надграждане на бизнес умения, насочени вкл. към кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии и др.") след приключването на всички обучения за конкретното лице. За успешно завършило обучението си лице по ПК и специфично обучение, ще се счита всяко лице, представител на целевата група, което не е преминало същото по вид и степен обучение, има присъствие минимум 80% от хорариума за съответното обучение и успешно е завършило обучението – наличие на документ за успешно прик-лючено обучение. Информацията за броя на заетите лица, за които се предвижда устойчива заетост след успешно приключване на участието им в обучение/я съответства на посочената целева стойност на специфичния индикатор за резултат „Участници със запазена заетост след успешно приключване на обучение/я по проекта“. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Установяване на реалния брой на успешно завършилите участието си в проектните дейности заети лица, представители на целевата група на проекта 13-ти проектен месец; 2. Осигуряване на заетост на не по-малко от заложения процент от обучените по проекта лица след успешно приключване на участието им в обучение/я - от 13-ти до 18-ти проектен месец вкл. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.