Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 59 332 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси 2021-2027

Район за планиране: Всички

Описание

Реализирането на проектното предложение има за цел да подготви служителите в предприятието за осъществяване на зелен и устойчив преход при извършване на ежедневните им работни процеси чрез изграждането на екологосъобразна фирмена култура и ускоряване на адаптацията на служителите към предстоящите промени във връзка с прехода към климатично неутрална икономика. Изпълнението му ще спомогне и за подобряване на качеството на работната среда и намаляване на рисковете за здравето на работещите. 
За постигането на тези задачи кандидатът ще изпълнява дейности, свързани с разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места във „Фешън мания" ООД, изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места, обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд. Предвидена е и дейност, свързана с повишаване на безопасността на работната среда и минимизиране на рисковете за здравето чрез осигуряване на ергономия при работа и подобряване параметрите на микроклимата чрез закупуване на климатици и пречистватели за въздух в помещенията, намаляване на запрашеността от промишлени замърсители чрез вакуумна почистваща машина и повишаване на удовлетвореността на персонала чрез създаване на социални придобивки – кът за отдих, хранене и оборудване на съблекалня.
В резултат на изпълнението на дейностите и проектните цели се очаква постигането на по-голяма адаптивност на работниците и служителите на компанията в прехода към икономика на редуцирани въглеродни емисии, работни места с висока специализация, които са по-добре организирани, екологосъобразни и с високо равнище на здравословни и безопасни условия на труд за заетите лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на работните места във "Фешън мания" ООД . Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зе лени“ модели на организация на труд.: Основната цел на дейността е насочена към ускоряване на процеса по изграждане на екологосъобразна фирмена култура и създаване на необходимите предпоставки за успешна адаптация на служителите към предстоящите промени във връзка с прехода към климатично неутрална икономика. Това ще бъде постигнато чрез въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност, намаляване въздействието върху околната среда, както и повишаване устойчивостта на услугите на компанията при непосредствена реализация на част от работните дейности. Всички усилия на компанията са насочени към поддържането на високотехнологични, здравословни и защитени работни места, които допринасят за намаляване на отрицателното въздействие върху околната среда. До момента сме реализирали редица мерки в тази посока — осигурили сме енергийно ефективно производствено оборудване, където е възможно, дигитализирали сме доста процеси с цел намаляване употребата на хартия, въвели сме някои добри практики за осигуряване на зелени работни места. Въпреки направеното дотук, считаме, че дружеството има потенциал за още промени и подобрения по отношение на въздействието върху околната среда. Поради това, чрез настоящия проект желаем да привлечем външни за компанията експерти, които да анализират дейността и организацията на трудовите процеси, и да ни предложат конкретни мерки, които да приложим. Успешното въвеждане на зелени работни места ще премине през четири етапа, реализирани в следната логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване и приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководството на "Фешън мания" ООД 1.4. Въвеждане и създаване на организация за прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, включително и обучение на служителите за въвеждането на съответните промени. Целевата група, която ще бъде повлияна от изпълнение на дейността обхваща 112 служители на компанията, чиито работни места се намират в слаборазвити региони NUTS 2. Екологосъобразните дейности и свързаните с тях "зелени" работни места са важен аспект от устойчивата бизнес практика. Те помагат за намаляване на въглеродния отпечатък на дружеството и неблагоприятното въздействие върху околната среда. В тази връзка ръководството на фирмата има за цел да осигури подходящи и устойчиви работни места на служителите си, които в същото време са адаптирани към климатичните промени. Разработването и прилагането на план от мерки за въвеждане на “зелени“ модели на организация на работните процеси в "Фешън мания" ООД ще е съществен момент от изпълнението на дейността. На този етап, ръководството ще може да приеме план от мерки за прилагане на “зелени“ модели на организация на работните процеси и работните места, в т.ч. предвиждане на нови екологични инвестиции, които да реализира в бъдеще. Успешното въвеждане на "зелените" модели и въвличането на целевата група, която да приеме промените, ще се случи чрез обучение, което ще допринесе за изграждане на цялостна екологосъобразна "зелена“ фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите - ключов фактор за установяване на устойчиви "зелени" модели на работа. 20 000.00 0.00
Повишаване на безопасността на работната среда и минимизиране на рисковете за здравето чрез осигуряване на колективни средства за защита и постигане на ергономия при работа, подходящ микроклимат и чистота на въздуха. : Дейността има за цел да подобри качеството на работната среда и да я направи по-здравословна за работещите. Обичайните дейности при изпълнение на служебните задължения са свързани с риск от мускулно-скелетни увреждания при продължителна работа, свързана с неудобна работна поза или продължителен стоеж на част от служителите във "Фешън мания" ООД. Столовете и ергономичните бюра се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, вследствие на продължителна работа в седнало положение. Липсата на подобни средства предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите (шивачи, програмисти, служители на администрацията). Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични столове//бюра, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите. Липсата на ергономия в работната мебел и невъзможността за правилно устройване на работното място рефлектират директно върху здравето и работоспособността на служителите ни. Имаме регистрирани от Комитет условия на труд (КУТ) за оплаквания за болки в краката, шията, раменете, ръцете, кръста и гърба, причинени от неудобна работна поза. Наред с това, според някои служители седалките не са достъчно широки и добре уплътнени, което предизвиква дискомфорт при по-продължително седене. За част от служителите липсата на възможност за регулиране на работната височина на бюрата е голям проблем, тъй като принудителната работна поза предизвиква умора, болки в кръста, гърба и горните крайници. Човешкото тяло не е проектирано да седи, а да стои право или да лежи, затова всеки работещ в предприятието има нужда от ергономия. Липсата на ергономия и опции за регулиране на работната мебел съобразно предпочитаната от работещият работна поза, е установена като дефицит в работната среда и от обслужващата ни служба по трудова медицина (СТМ). В тази връзка, след последната оценка на риска ни бе препоръчано да минимизираме рисковете за здравето на работещите, като осигурим ергономични бюра с регулируема височина и регулируеми ергономични работни столове. С реализацията на настоящата дейност ще удовлетворим желанията и нуждите на нашите служители и ще изпълним препоръките на обслужващата ни СТМ, като осигурим регулируеми ергономични бюра и столове. Ще закупим 62 професионални ергономични стола за шивачите, плетачите и технолозите. Също така предвиждаме закупуването на 12 броя ергономични работни бюра за административния персонал с регулиране на височината. Ще закупим и 12 броя ергономични работни столове за административния персонал, притежаващи опции за регулиране на различните елементи (височина на седалката, дълбочина на седалката, лумбална опора и наклон на облегалката) с оглед постигане на оптимална работна поза и свобода на движение на краката. Така ще осигурим добра работна позиция според анатомичните данни на всеки служител и ще предотвратим седенето в неправилни или принудителни пози. Служителите ще могат да седят или да стоят в неутрално положение на тялото с отпусната стойка, която предотвратява статичното напрежение и умората, а работоспособността на работещите ще се запази за по-дълго време. Дейността ще се осъществи на няколко етапа: 1. провеждане на процедура за избор на изпълнител - доставчик, от когото да закупим качествени работни мебели; 2. сключване на договор с избрания изпълнител; 3. закупуване на необходимите работни бюра и столове; 4. доставка и монтаж на закупените работни мебели 170 380.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите във "Фешън мания" ООД: В днешно време предоставянето на социални придобивки е един от основните мотивационни механизми за развитие и повишаване на производителността на работната сила. Основната загриженост на работодателя към работниците е база за изявената воля на ръководството на "Фешън мания" ООД да предостави социални придобивки на своя персонал, като предварително е направен анализ на техните нужди и потребности. Отчетен е факта, че един по-доволен служител, който има по-малко грижи и тревоги, често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа, висока мотивация и старателност, което от своя страна води до повишаване на нивото на производителност на работната сила. Важен елемент от управлението на човешките ресурси в предприятието е организирането на почивките на работещите, местата за отдих и краткотрайна почивка, съобразно техните потребности и нужди. Мотивацията като способ се отнася до най-значимите ресурси на съвременната организация, а именно човешките ресурси. Счита се, че ефективността на организацията се постигат най-мащабно и най-бързо чрез хората. Към момента работниците и служителите от предприятието се хранят и почиват, при възможност на работното място или прави в откритите площи около сградата на дружеството. При организирането на срещите на персонала с работодателя и колективния орган по здраве и безопасност (КУТ), многократно се е изразявало желание и необходимост от страна на служителите за осигуряване на подходящо оборудване в кът за отдих, където хората да могат да се хранят и почиват във времето за краткотрайни почивки. Многократно пред ръководството на компанията е поставян въпроса за оборудването на съблекалните с шкафчета за лични вещи, където работещите да съхраняват ценните за тях предмети (чанти, портфейли, документи, телефони, и др.), когато изпълняват ежедневните си трудови задачи. За да бъдат удовлетворени нуждите на целевата група да използват, ще бъдат закупени следните социални придобивки за обзавеждане: За на трапезария/кът за отдих: -кафе машина -1бр., -хладилник двоен - 1 бр., - телевизор - 2 бр., -диспенсъри за вода - 2 бр., - диван - 3 бр, -печка - 1 бр., - съдомиялна машина -1 бр., - мини фурна за сандвичи - 2 бр., - цитруспреса професионална- 1бр. - трапезна маса с 4 места, кръгла – 15 бр. - стол за трапезария -60 бр. - висока маса за хранене прав – 6 бр. За осигуряване на външен кът за отдих/почивка и хранене са необходими: - Алуминиева градински кръгла маса, побиращи два/три стола - 20 бр. - Алуминиеви градински столове - 60 бр. - Слънцезащитини чадъри за покриване на приблизително 250 кв./м площ – 9 бр. Това оборудване ще бъде разположено в двора на предприятието, в близост до цеховете. Там служителите ни ще могат да почиват на навън, когато атмосферните условия са подходящи. Почивката на двора, на свеж въздух, далеч от шума на машините, ще им даде възможност да възстановят енергийния си баланс и да се завърнат по-свежи на работа За осигуряване на места за съхранение на лични вещи: Модулен шкаф за съблекални с отделение за обувки и пейка за сядане - 15 бр. Придобивките ще удовлетворят физиологичните потребности на работещите от ефективна почивка и краткотраен отдих, които са основа за създаване на предпоставки за добро здраве и дух на работещите, което от своя страна ще доведе до повишаване на тонуса и мотивацията за работа и превенция за намаляване на стреса и риска от влошаване на здравето, което от своя страна е база за повишаване на производителността на труда в предприятие "Фешън мания" ООД 162 500.00 0.00
Дейност 4. Повишаване на безопасността на работната среда и минимизиране на рисковете за здравето чрез осигуряване на колективни средства за защита и постигане на ергономия при работа, подходящ микроклимат и чистота на въздуха - продължение : С изпълнението на тази дейност се цели сериозно подобрение на параметрите на микроклимата в работните помещения по отношение на ключови параметри като замърсяване и запрашаване на въздуха. Подобряването им ще допринесе съществено за качеството и комфорта на вътрешния микроклимат, което в съвременното ежедневие на заетите лица (основен персонал) е определящо при формирането на здравословна и продуктивна работна среда. Към момента в помещенията се усещат завишени нива на фини прахови частици, породени от власинки на тъкани и прежди. Завишените параметри може да окажат значително влияние върху комфорта, здравето и производителността на работещите в помещението. Ето защо регулирането на тези фактори за поддържане на оптимални условия е от решаващо значение за всяко работно пространство. Към СТМ, обслужваща фирмата, са подавани многократно сигнали от служители за замърсяване на въздуха от прахови частици и власинки от прежди. На заседания на Комитета по условия на труд са разглеждани сигнали на наши служители, че всичко това рефлектира в неприятна работна среда с намалена концентрация, дихателни проблеми, кожни раздразнения и алергични обостряния, дразнене на горните дихателни пътища. По препоръка на СТМ и в изпълнение на Плана за намаляване и предотвратяване на рисковете на работното място, ръководството на компанията предприема действия за закупуване на пречистватели за въздух и индустриална вакуум почистваща машина, чрез която да се елиминира запрашаването, особено вторичното такова. По този начин ще подобрим драстично параметрите на микроклимата в помещенията, а работната среда ще бъде сигурна и безопасна. Ще се гарантира комфорт и работоспособност на служителите. Малките фини прахови частици, както и индустриалния прах, веднъж попаднали в долните дихателни пътища, могат да проникнат в кръвообръщението и много трудно могат да бъдат елиминирани от него и изведени извън човешкото тяло. Те са основната причина за множество белодробни проблеми. Качеството на въздуха влияе негативно върху здравето и тонуса на нашите служители. Имаме регистрирани оплаквания от тях за причинени от качеството на въздуха дразнене на очите, носа, гърлото, дихателните пътища, а в някои случаи и главоболие. Излагането на контакт с алергени и прах е основната причина за отключването на алергии. Сред служителите ни има и такива с алергии, а за тях доброто качество на въздуха е изключително важно. Алергиите могат лесно да отключат заболяване, особено при свръхчувствителните хора. С изпълнението на настоящата дейност целим да подобрим качеството на въздуха в работните помещения и да минимизираме рисковете за здравето на нашите служители. Това ще бъде постигнато чрез закупуването на 8 броя пречистватели на въздух, които ще разпределим по 4 в цех -етаж 1 и 4 в цех - етаж 2 съобразно техническите им характеристики за покриваем периметър, така че да осигурим чист въздух навсякъде. Ще закупим пречистватели с висок клас HEPA филтри, които освен тези свойства, са в състояние да премахват и микроскопични частици като микроби, бактерии и вируси. Съвременните пречистватели използват най-новите технологии за улавянето на замърсители във въздуха, а тези, разполагащи с по-висок клас филтри, имат почти 100% ефективност при пречистване на въздуха. Също така се предвижда закупуването на 2 бр. мобилна индустриални вакуум почистващи машини (по една за всеки етаж/цех) против фините власинки в резултат от шивашките и кроячните дейности, които имат способността и да намалят концентрациите на власинки от използваните прежди и материи. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.