Дейност 1 „Разработване и прилагане на "зелени" модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на "зелени" карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на "зелени" модели на организация на труд.“: Дейността има за цел въвеждане на „зелени“ модели на организация на работните процеси, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и с намаляване на въздействието върху околната среда на предлаганите продукти и услуги, които поради спецификата на материалите - метали, се характеризират с устойчивост.
Икономическата дейност на металообработващото предприятие "РАВЕРА" ЕООД няма отрицателно въздействие върху околната среда и нейните компоненти като въздух, води, почви, биоразнообразие и т.н. Входящите ресурси и изработените продукти са от устойчиви материали - метали и инженерни пластмаси, които подлежат на преработка и повторна употреба - т.е. при определени условия стават част от т.н. "кръгова икономика". Производственото оборудване на "Цех за механично обработване на метали" се състои от металорежещи и металообработващи машини - универсални и с цифрово-програмно управление. Предприятието има поставени цели за прилагане на "интелигентни" решения в производствената си дейност чрез увеличаване на дела на процесите, основани на дигитализация и автоматизация.
За повишаване на конкурентните предимства на предприятието е необходимо намаляване на фирмените разходи при запазено добро заплащане на труда и устойчивост на работните места. За целта е удачно въвеждането на "зелени" модели на организация на производствените процеси, основаващи се на мерки за ресурсна и енергийна ефективност, както и оптимално управление на отпадъците.
Планираната дейност включва следните четири етапа, които са задължителни и ще се реализират в посочената логическа последователност:
1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики.
1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места.
Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места.
1.3. Разработване и приемане на План от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието.
1.4. Въвеждане и прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени.
Въвеждането на нови „зелени“ модели на организация на работните процеси в металообработващото предприятие ще бъде свързано с:
1. внедряване на нови екологични производствени инвестиции и/или на нови екологични практики, с които се променя организацията на труда в предприятието;
2. въвеждане на промени в организацията на работа за включване на екологосъобразни дейности в конкретни работни процеси и на определени работни места;
3. изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите.
Новите „зелени“ модели могат да бъдат двързани с:
- въвеждане на промени в работата на отделни работни единици в предприятието, насочени към намаляване на използваните ресурси, въвеждане на практики за опазване на околната среда, осигуряване на по-екологосъобразна работна среда и др.;
- въвеждане на екологосъобразни практики в цялостната организация на работа в предприятието, в т.ч. насочени към генериране и изпълнение на дейности за корпоративна социална отговорност със „зелена“ насоченост, мотивиране на индивидуалния служител за прилагане на екологосъобразно поведение по време на работа.
Въвеждането на "зелени" модели в икономическа дейност на "Равера" ЕООД може да допринесе значително за постигането на екологичната цел за преминаване към кръгова икономика. Възможни решения са свързани с това да се повиши трайността, възможността за поправка, усъвършенстване и повторна употреба на продуктите, или да бъде намалено използването на ресурси чрез прецизно проектиране и избор на материалите, улесняване на търсенето на ново предназначение и много др.
|
4 000.00
|
0.00
|
Дейност 3. Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло: Цел на дейността: Осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд в металообработващото предприятие "РАВЕРА" ЕООД чрез по-висок стандарт на личните предпазни средства и работно облекло, с които да се постигне по-добро ниво на предпазване на работещите от идентифицираните за целевата група рискове на съответните работни места.
В рамките на тази дейност предприятието има за цел да закупи и осигури ЛПС и работно облекло за своите служители, чрез които да бъде осигурена по-висока защита в сравнение с тези, които се използват текущо, и които надграждат минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Дейността включва:
Закупуване на нови като вид ЛПС и работно облекло съгласно подробното описание, попълнено в Приложение V – Информация за ЛПС, в което са описани текущите ЛПС и работно облекло с техните характеристики/технически параметри, както и предвидените за закупуване нови ЛПС и работно облекло с техните характеристики/технически параметри, като е посочено и с какво новите надграждат използваните досега. Планираните по тази дейност ЛПС и работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето, съдържащи се в приложимите за лични предпазни средства нормативни актове, свързани със съществените изисквания към продуктите, които са предназначени за пускане на пазара и/или за пускане в действие. Планираните за закупуване ЛПС и работно облекло са в съответствие с приложения към проектното предложение утвърден "Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и специално работно облекло", както и на "Програмата за минимизиране на риска" и препоръчаните в нея мерки, разработени на база на картите за оценка на риска на конкретните работни места като част от цялостната и систематизирана документация "Оценка на риска" в Цех за механично обработване на метали на "Равера" ЕООД.
Предвидени за закупуване са зимни и летни специални обувки и зимни работни костюми, противоударни шапки, предпазни ръкавици и предпазни очила, които са съобразени със спецификата и идентифицираните рискове на работните места.
Нуждата от подмяна и закупуване на нови, с по-висока защита ЛПС и работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица, които досега не са използвани , се обосновава със следното:
- При повечето от производствените задачи, изпълнявани от работници, които работят с или поддържат индустриални машини, съществуват високи нива на риск за долните и горни крайници, както и за главата и тялото.
- Всички работни места в предприятието като професии и видове работа са свързани със задължително използване на лични предпазни средства в зависимост от спецификата на работните места, възможните опасности и риска при работа, съгласно чл.17, ал.3 от Наредба №3/19.04.2001г. на МТСГ и МЗ.
- Системата за оценка на риска в предприятието - обект "Цех за металообработване" съдържа "Карта за оценка на риска" за всяко работно място, в която са описани рисковете, свързани с работните процеси по различните обработки на метали и с използването на работното оборудване - машини, съоръжения, транспортни средства; режещи, пробождащи и плъзгащи се предмети или инструменти; летящи метални стружки; електрически заряди, вредни лъчения и др.
Етапите за изпълнение включват: избор на изпълнител/и съгласно Условията за изпълнение; сключване на Договор/и за доставка; приемане на резултатите от изпълнението; въвеждане на новите ЛПС и работно облекло в предприятието.
Планираните за закупуване ЛПС и работно облекло, при изпълнение на тази проектна дейност, следва:
• да отговарят на точния брой на заетите към момента на кандидатстване лица по длъжности, които ползват средствата за защита; и
• да бъдат планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло, за периода на изпълнение на проекта. |
13 711.97
|
0.00
|
Дейност 5. Осигуряване на социални придобивки за работещите, вкл. ремонт и оборудване на места за отдих, рехабилитация, спорт, хранене и почивка в предприятията и др. : По Дейност 5 се предвижда закупуване, монтаж, обзавеждане и оборудване на места за преобличане, хранене и почивка на работещите в "Цех за механична обработка на метали" в район 5-ти километър, гр. Бургас.
Целта на тази дейност е адаптиране на работната среда, повишаване на качеството и привлекателността на работните места, и подобряване на общите условия и работната среда в предприятието, наред с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, чрез въвеждане на нови социални придобивки за работещите.
Дейността включва закупуване на Многофункционален контейнер и монтирането му на подготвената за целта площадка в предприятието, както и закупуване и монтаж на вътрешно оборудване и обзавеждане.
Предвиденото за закупуване основно оборудване - контейнер с помещения за преобличане, почивка и хранене, е със следните технически показатели и характеристики:
1.1. Многофункционален контейнер:
- размери: дължина 18 м, широчина 4.80 м и височина 2.90 м;
- материали: метална конструкция за стационарен монтаж;
- материали на стени и двускатен покрив: панели с пълнеж от минерална вата с дебелина 10 см, с висока степен на пожароустойчивост и изолация от външната среда /ЕЕ/
- допълнително оборудване на контейнера - олуци, врати, прозорци, подова настилка, ел. окабеляване и ВиК изводи за 3 умивалника;
- вътрешно разпределение: помещения - 3 броя;
- Функции на помещенията: 1 основно помещение за почивка и хранене с размери 12 м Х 4.80 м и 2 бр. съблекални с размери 6 м Х 2.40 м
1.2. Обзавеждане и оборудване на многофункционален контейнер:
За всички помещения:
- Инверторен климатик 12 000 BTU /енергиен клас А++/ - 4 броя.
За двете съблекални:
- единично гардеробче за всеки работник - 24 бр.;
- пейка за съблекалня с дължина 2 м - 4 бр.;
За общото помещение с функции за почивка и хранене:
- комплект маса за столова/трапезария с 6 стола - 4 бр.;
- модулна кухня ъглова - долен и голен ред, термоплот и термогръб - с обща с дължина 6.5 м - 4.50 м + 2.00 м;
- мивка, оборудвана със смесителни батерии - 3 бр.;
- слънчев бойлер за топла вода с обем 150 л, затворен тип - 1 бр.;
- хладилник с обем около 390 л;
- микровълнова печка 20-25 л - 2 бр.;
- диспенсър за питейна вода с обратна осмоза - стоящ - 1 бр.;
- телевизор с екран 42 инча - 1 бр.
Изборът на включените в проекта социални придобивки е направен в съответствие с нуждите на предприятието и на целевата група - заетите в производствената дейност.
Идентифицирана е потребност от осигуряване на социални придобивки за работещите чрез създаване и оборудване на място за отдих, хранене, почивка и преобличане в предприятието, с което да бъдат решени съществуващи в предприятиято проблеми, а именно пълната липса на подходящи условия за хране, преобличане и почивка.
Металообработващото предприятие разполага с производствена база и офисни помещения, но условията за отдих, преобличане, хранене и почивка на работещите съответстват единствено на минималните изисквания и се нуждаят от подобрения и оптимизиране. Самото предприятие се намира в производствена зона "5-ти кимлометър" град Бургас и в близост няма магазини или заведения за хранене. В тази връзка може да се направи извод, че съществуващите в предприятието условия не са особено добри и привлекателни. Доказателство за това е и намаляването на числеността на персонала на предприятието, което се дължи на пенсиониране на дългогодишни работници и незаемане на работните им места от по-млади специалисти, чиито очаквания и изисквания за условия на труд са по-висок
Планираното оборудване е съобразено с целите на процедурата и с условието, че по тази дейност е допустимо работодателят да осигури на работниците и служителите следните социални придобивки (както и прилежащите им санитарно-хигиенни помещения, ако е необходимо - бани, тоалетни и помещения за преобличане):
• Помещения/места за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд
• Помещения за краткотраен отдих. |
92 919.81
|
0.00
|